Скрыть
18:2
18:3
18:4
18:5
18:7
18:10
18:14
18:16
18:18
18:19
18:23
18:29
18:31
18:33
Церковнославянский (рус)
Живы́й во вѣ́ки созда́ вся́ о́бще. Госпо́дь еди́нъ оправди́т­ся:
никто́же дово́ленъ исповѣ́сти дѣ́лъ его́,
и кто́ изслѣ́дитъ вели́чiя его́?
Держа́ву вели́че­ст­ва его́ кто́ изочте́тъ? и кто́ при­­ложи́тъ исповѣ́дати ми́лости его́?
Не лѣ́ть ума́лити, ниже́ при­­ложи́ти, и не лѣ́ть изслѣ́дити чуде́съ Госпо́днихъ.
Егда́ сконча́етъ человѣ́къ, тогда́ начина́етъ, и егда́ преста́нетъ, тогда́ усумни́т­ся.
Что́ е́сть человѣ́къ? и что́ потре́ба его́? что́ бла́го его́? и что́ зло́ его́?
Число́ дні́й человѣ́ку мно́го лѣ́тъ сто́: я́ко ка́пля морскі́я воды́ и зерно́ песка́, та́ко ма́ло лѣ́тъ въ де́нь вѣ́ка.
Сего́ ра́ди долготерпѣ́ Госпо́дь на ни́хъ и излiя́ на ня́ ми́лость свою́.
Ви́дѣ и позна́ низвраще́нiе и́хъ, я́ко зло́,
сего́ ра́ди умно́жи милосе́рдiе свое́.
Ми́лость человѣ́ча на и́скрен­няго сво­его́, ми́лость же Госпо́дня на вся́ку пло́ть.
Облича́яй и наказу́яй, и науча́яй и обраща́яй я́ко па́стырь ста́до свое́:
прiе́млющихъ наказа́нiе ми́луетъ и тща́щихся о судьба́хъ его́.
Ча́до, во благи́хъ не да́ждь поро́ка, и во вся́цѣмъ дая́нiи печа́ли слове́съ.
Не устуди́тъ ли зно́я роса́? та́ко лу́чше сло́во, не́жели дая́нiе.
Не се́ ли, сло́во па́че дая́нiя бла́га? обоя́ же у му́жа благода́тна.
Бу́й неблагода́рно поно́ситъ, и дая́нiе зави́дливаго истаева́етъ о́чи.
Пре́жде не́же воз­глаго́леши, увѣ́ждь, и пре́жде неду́га врачу́йся:
пре́жде суда́ испыта́й себе́ и въ ча́съ посѣще́нiя обря́щеши очище́нiе:
пре́жде да́же въ неду́гъ не впаде́ши, смири́ся, и во вре́мя грѣхо́въ покажи́ обраще́нiе.
Не воспяти́ся воз­да́ти обѣ́тъ благовре́мен­но и не ожида́й да́же до сме́рти оправда́тися:
пре́жде да́же не помо́лишися, угото́ви себе́, и не бу́ди я́ко человѣ́къ искуша́я Го́спода.
Помяни́ гнѣ́въ въ де́нь сконча́нiя и вре́мя ме́сти во от­враще́нiи лица́:
помяни́ вре́мя гла́да во вре́мя сы́тости, нищету́ и убо́же­с­т­во въ де́нь бога́т­ст­ва.
От у́тра до ве́чера измѣня́ет­ся вре́мя, и вся́ ско́ра су́ть предъ Го́сподемъ.
Человѣ́къ прему́дръ во все́мъ опа́сенъ бу́детъ и во дне́хъ грѣхо́въ во́нметъ о согрѣше́нiи.
Вся́къ разуми́въ позна́ прему́дрость, и обрѣ́тшему ю́ да́стъ исповѣ́данiе.
Разу́мнiи въ словесѣ́хъ, и ті́и умудри́шася и умно́жиша при́тчи испы́тны. воз­держа́нiе души́.
Вслѣ́дъ по́хотей тво­и́хъ не ходи́ и от­ похотѣ́нiй сво­и́хъ воз­браня́йся:
а́ще да́си души́ тво­е́й благоволе́нiе жела́нiя, сотвори́тъ тя́ обра́дованiе враго́мъ тво­и́мъ.
Не весели́ся о мно́зѣй сла́дости и не связу́йся сообще́нiемъ ея́.
Не бу́ди ни́щь пи́рше­ст­вуяй от­ взаи́м­ст­ва, и ничто́ ти бу́детъ въ мѣшцѣ́.
Синодальный
Все вообще создал Живущий во веки; Господь один праведен.
Никому не предоставил Он изъяснять дела́ Его.
И кто может исследовать великие дела Его?
Кто может измерить силу величия Его? и кто может также изречь милости Его?
Невозможно ни умалить, ни увеличить, и невозможно исследовать дивных дел Господа.
Когда человек окончил бы, тогда он только начинает, и когда перестанет, придет в изумление.
Что есть человек и что польза его? что благо его и что зло его?
Число дней человека – много, если сто лет: как капля воды из моря или крупинка песка, так малы лета его в дне вечности.
Посему Господь долготерпелив к людям и изливает на них милость Свою.
Он видит и знает, что конец их очень бедствен,
и потому умножает милости Свои.
Милость человека – к ближнему его, а милость Господа – на всякую плоть.
Он обличает и вразумляет, и поучает и обращает, как пастырь стадо свое.
Он милует принимающих вразумление и усердно обращающихся к закону Его.
Сын мой! при благотворениях не делай упреков, и при всяком даре не оскорбляй словами.
Роса не охлаждает ли зноя? так слово – лучше, нежели даяние.
Поэтому не выше ли доброго даяния слово? а у человека доброжелательного и то и другое.
Глупый немилосердно укоряет, и подаяние неблагорасположенного иссушает глаза.
Прежде, нежели начнешь говорить, обдумывай, и прежде болезни заботься о себе.
Испытывай себя прежде суда, и во время посещения найдешь милость.
Прежде, нежели почувствуешь слабость, смиряйся, и во время грехов покажи обращение.
Ничто да не препятствует тебе исполнить обет благовременно, и не откладывай оправдания до смерти.
Прежде, нежели начнешь молиться, приготовь себя, и не будь как человек, искушающий Господа.
Припоминай о гневе в день смерти и о времени отмщения, когда Господь отвратит лице Свое.
Во время сытости вспоминай о времени голода и во дни богатства – о бедности и нужде.
От утра до вечера изменяется время, и все скоротечно пред Господом.
Человек мудрый во всем будет осторожен и во дни грехов удержится от беспечности.
Всякий разумный познает премудрость и нашедшему ее воздаст хвалу.
Рассудительные в словах и сами умудряются, и источают основательные притчи.
Не ходи вслед похотей твоих и воздерживайся от пожеланий твоих.
Если будешь доставлять душе твоей приятное для вожделений, то она сделает тебя потехою для врагов твоих.
Не ищи увеселения в большой роскоши и не привязывайся к пиршествам.
Не сделайся нищим, пиршествуя на занятые деньги, когда ничего нет у тебя в кошельке.
Jumala suurusest
Tema, kes elab igavesti, on loonud viimse kui ühe.
Üksnes Issand on õige.
Väge kuulutada tema töid ei ole antud kellelegi, ja kes suudakski uurida tema suuri tegusid?
Kes saaks mõõta tema väe suurust? Ja kes võiks lisaks jutustada tema halastusest?
Neist ei ole midagi vähendada ega suurendada ja Issanda imeteod ei ole uuritavad.
Kui inimene arvab, et ta on jõudnud pärale, siis ta alles alustab, ja kui ta arvab, et ta on lõpetanud, siis ta on teadmatuses.
Inimese väiksusest
Mis on inimene ja milleks ta kõlbab? Mis on tema õnn ja mis on tema õnnetus?
Inimese päevade hulk, kui neid on palju, on sada aastat.
Nagu veetilk meres ja liivatera, nõnda on tema vähesed aastad ühe igaviku päeva kõrval.
Seepärast on Issand nende vastu pikameelne ja valab nende peale oma halastust.
Ta näeb ja teab, et nende lõpp on ränk, seepärast ongi ta teinud suureks oma lepituse.
Inimese halastus puudutab tema ligimest, Issanda halastus aga kogu loodut. Tema karistab, kasvatab ja õpetab ja toob oma karja koju nagu karjane.
Ta halastab nende peale, kes võtavad õpetust, ja nende peale, kes tungivalt nõuavad tema õigusemõistmist.
Annetaja vältigu haavavaid sõnu
Laps, head tehes ära tee etteheiteid ja anni juures ärgu olgu haavavaid sõnu!
Eks kaste jahuta palavust? Nõnda on sõna parem kui and.
Vaata, eks ole sõna rohkem kui hea and? Ja mehel, kes hästi teeb, on mõlemad.
Rumal teeb tänamatult etteheiteid ja kadeda and paneb silmad vett jooksma.
Ettenägelikkusest ja ettevaatusest
Õpi, enne kui räägid, ja otsi tervist, enne kui haigus sind võtab!
Enne kohtumõistmist katsu iseennast läbi, siis leiad armu karistuse ajal.
Alandu, enne kui jääd haigeks, kui oled pattu teinud, pöördu!
Ära lase ennast takistada tõotust õigeaegselt täitmast, ja ära viivita surmani, oodates sellest vabastamist!
Enne kui tõotad, valmista ennast, ära ole inimese sarnane, kes Issandat kiusab!
Lõpu päevil mõtle Issanda viha peale, ja karistuse ajale, kui ta oma palge sinult pöörab!
Mõtle näljaajale külluse ajal, vaesuse ja puuduse peale rikkuse päevil!
Hommikust õhtuni voolab aeg ja Issanda ees sünnib kõik kiiresti.
Tark inimene on ettevaatlik kõiges ja kiusatuse päevil hoidub eksimast.
Iga arusaaja tunneb tarkust ja kiidab seda, kes selle on leidnud.
Kes õpetussõnadest aru saavad, on ka ise targad ja lasevad voolata tabavaid tähendamissõnu.
Enesevalitsusest
Ära anna järele oma ihadele ja talitse oma himusid!
Kui annad oma hinge himude rahuldamisse, siis teeb see sind su vaenlaste naerualuseks.
Ära tunne rõõmu suurest priiskamisest, ära seo ennast niisuguse seltskonnaga!
Ära tee ennast vaeseks, pidutsedes laenatud rahaga, kui sul enesel ei ole midagi kukrus!
Копировать текст Копировать ссылку Толкования стиха

Настройки