Книга Премудрости Иисуса, Сына Сирахова, 20

 
  • Кóль добрó éсть обличи́ти, нéжели яри́тися тáйно: и исповѣ́даяйся от­ умалéнiя воз­бранéнъ бýдетъ.
  • Кóль добрó обличéн­ному яви́ти покая́нiе:
  • сéй бо вóльнаго избѣжи́тъ грѣхá.
  • Желáнiе скóпчо растли́тъ ли дѣви́цу? тáкожде творя́й нýждею суды́.
  • Е́сть молчáй обрѣтáяйся премýдръ, и éсть ненави́димь от­ мнóгiя бесѣ́ды.
  • Е́сть молчáй, не и́мать бо от­вѣ́та: и éсть молчáй вѣ́дый врéмя.
  • Человѣ́къ премýдръ умолчи́тъ до врéмене: продéрзый же и безýмный превосхóдитъ врéмя.
  • Умножáяй словесá мéрзокъ бýдетъ, и восхищáяй влáсть воз­ненави́дѣнъ бýдетъ.
  • Е́сть благопоспѣ́ш­ст­во во злы́хъ мýжеви, и éсть изобрѣ́тенiе на умалéнiе.
  • Е́сть дая́нiе, éже ти́ не бýдетъ на пóльзу, и éсть дая́нiе, егóже от­дáнiе сугýбо.
  • Е́сть умалéнiе слáвы рáди, и éсть, и́же от­ смирéнiя воз­несé главý.
  • Е́сть купýяй мнóгая мáлымъ и воз­вращáяй я́ седмери́цею.
  • Премýдрый во словеси́ любéзна сотвори́тъ себé: благодáти же безýмныхъ излiю́т­ся.
  • Дая́нiе безýмнаго не упóльзуетъ ти́, óчи бо егó вмѣ́сто еди́наго мнóзи ко воспрiя́тiю:
  • мáло дáстъ, а мнóго поноси́ти бýдетъ и от­вéрзетъ устá своя́ я́ко проповѣ́дникъ: днéсь взаи́мъ дáстъ, а ýтро истя́жетъ: ненави́димь человѣ́къ таковы́й Гóсподу и человѣ́комъ.
  • Бýй речéтъ: нѣ́сть ми́ дрýга и нѣ́сть хвалы́ благи́мъ мо­и́мъ: ядýщiи хлѣ́бъ мóй льсти́ви язы́комъ.
  • Коли́кощи и коли́цы посмѣю́т­ся емý?
  • Поползновéнiе на земли́ лýчше нéже от­ язы́ка: тáко падéнiе злы́хъ со тщáнiемъ прiи́детъ.
  • Человѣ́къ безблагодáтенъ бáснь безврéмен­на: во устѣ́хъ ненакáзан­ныхъ при́сно бýдетъ.
  • От ýстъ бýяго от­вéржена бýдетъ при́тча: не и́мать бо ея́ рещи́ во врéмя своé.
  • Е́сть воз­браня́емый согрѣшáти от­ скýдости, и въ покóи сво­éмъ не умили́т­ся.
  • Е́сть погубля́яй дýшу свою́ за сты́дъ, и от­ лицá безýмна погуби́тъ ю́.
  • Е́сть рáди стыдá обѣщáяйся дрýгови, и при­­обрѣ́те егó врагá тýне.
  • Порóкъ зóлъ человѣ́ку лжá, и во устѣ́хъ ненакáзан­ныхъ при́сно бýдетъ.
  • У́не éсть тáть, нéжели при́сно лжáй: óба же пáгубу наслѣ́дятъ.
  • Обы́чай человѣ́ка лжи́ва безчéстiе, и стýдъ егó при́сно съ ни́мъ.
  • Премýдрый словесы́ про­изведéтъ себé, и человѣ́къ мýдрый угóденъ бýдетъ вельмóжамъ.
  • Дѣ́лаяй зéмлю воз­несéтъ стóгъ свóй, и угождáяй вельмóжамъ уми́лостивитъ о непрáвдѣ [сво­éй].
  • Мздá и дáрове ослѣпля́ютъ óчи премýдрыхъ, и я́коже бразды́ на устѣ́хъ от­вращáютъ обличéнiя.
  • Премýдрость сокровéна и сокрóвище не явлéно, кáя пóльза éсть во обо­и́хъ?
  • Лýчше человѣ́къ скрывáяй бýй­ст­во своé, нéжели человѣ́къ скрывáяй премýдрость свою́.
  • Гораздо лучше обличить, нежели сердиться тайно; и обличаемый наедине предостережется от вреда.
  • Как хорошо обличенному показать раскаяние!
  • Ибо он избежит вольного греха.
  • Что – пожелание евнуха растлить девицу, то – производящий суд с натяжкою.
  • Иной молчит – и оказывается мудрым; а иной бывает ненавистным за многую болтливость.
  • Иной молчит, потому что не имеет, что отвечать; а иной молчит, потому что знает время.
  • Мудрый человек будет молчать до времени; а тщеславный и безрассудный не будет ждать времени.
  • Многоречивый опротивеет, и кто восхищает себе право говорить, будет возненавиден.
  • Бывает успех человеку ко злу, а находка – в потерю.
  • Есть даяние, которое не будет тебе на пользу, и есть даяние, за которое бывает сугубое воздаяние.
  • Бывает унижение для славы, а иной от унижения поднимает голову.
  • Иной малым покупает многое и заплатит за то в семь раз больше.
  • Мудрый в слове делается любезным, любезности же глупых останутся напрасными.
  • Даяние безумного не будет тебе на пользу; ибо у него вместо одного много глаз для принятия.
  • Немного даст он, а попрекать будет много, и раскроет уста свои, как глашатай. Ныне он взаем дает, а завтра потребует назад: ненавистен такой человек Господу и людям.
  • Глупый говорит: «нет у меня друга, и нет благодарности за мои благодеяния. Съедающие хлеб мой льстивы языком».
  • Как часто и сколь многие будут насмехаться над ним!
  • Преткновение от земли лучше, нежели от языка. Итак, скоро придет падение злых.
  • Неприятный человек – безвременная басня; она всегда будет на устах невежд.
  • Притча из уст глупого отвратительна, ибо он не скажет ее в свое время.
  • Иной удерживается от греха скудостью, и в этом воздержании он не будет сокрушаться.
  • Иной губит душу свою по робости, и губит ее из лицеприятия к безумному.
  • Иной из-за стыда дает обещания другу, и без причины наживает в нем себе врага.
  • Злой порок в человеке – ложь; в устах невежд она – всегда.
  • Лучше вор, нежели постоянно говорящий ложь; но оба они наследуют погибель.
  • Поведение лживого человека – бесчестно, и позор его всегда с ним.
  • Мудрый в словах возвысит себя, и человек разумный понравится вельможам.
  • Возделывающий землю увеличит свой стог, и угождающий вельможам получит помилование в случае неправды.
  • Угощения и подарки ослепляют глаза мудрых и, как бы узда в устах, отвращают обличения.
  • Скрытая мудрость и утаенное сокровище – какая польза от обоих?
  • Лучше человек, скрывающий свою глупость, нежели человек, скрывающий свою мудрость.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта