Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Премудрости Иисуса, Сына Сирахова

 
  • Ко́ль добро́ е́сть обличи́ти, не́жели яри́тися та́йно: и исповѣ́даяйся от­ умале́нiя воз­бране́нъ бу́детъ.
  • Ко́ль добро́ обличе́н­ному яви́ти покая́нiе:
  • се́й бо во́льнаго избѣжи́тъ грѣха́.
  • Жела́нiе ско́пчо растли́тъ ли дѣви́цу? та́кожде творя́й ну́ждею суды́.
  • Е́сть молча́й обрѣта́яйся прему́дръ, и е́сть ненави́димь от­ мно́гiя бесѣ́ды.
  • Е́сть молча́й, не и́мать бо от­вѣ́та: и е́сть молча́й вѣ́дый вре́мя.
  • Человѣ́къ прему́дръ умолчи́тъ до вре́мене: проде́рзый же и безу́мный превосхо́дитъ вре́мя.
  • Умножа́яй словеса́ ме́рзокъ бу́детъ, и восхища́яй вла́сть воз­ненави́дѣнъ бу́детъ.
  • Е́сть благопоспѣ́ш­ст­во во злы́хъ му́жеви, и е́сть изобрѣ́тенiе на умале́нiе.
  • Е́сть дая́нiе, е́же ти́ не бу́детъ на по́льзу, и е́сть дая́нiе, его́же от­да́нiе сугу́бо.
  • Е́сть умале́нiе сла́вы ра́ди, и е́сть, и́же от­ смире́нiя воз­несе́ главу́.
  • Е́сть купу́яй мно́гая ма́лымъ и воз­враща́яй я́ седмери́цею.
  • Прему́дрый во словеси́ любе́зна сотвори́тъ себе́: благода́ти же безу́мныхъ излiю́т­ся.
  • Дая́нiе безу́мнаго не упо́льзуетъ ти́, о́чи бо его́ вмѣ́сто еди́наго мно́зи ко воспрiя́тiю:
  • ма́ло да́стъ, а мно́го поноси́ти бу́детъ и от­ве́рзетъ уста́ своя́ я́ко проповѣ́дникъ: дне́сь взаи́мъ да́стъ, а у́тро истя́жетъ: ненави́димь человѣ́къ таковы́й Го́споду и человѣ́комъ.
  • Бу́й рече́тъ: нѣ́сть ми́ дру́га и нѣ́сть хвалы́ благи́мъ мо­и́мъ: яду́щiи хлѣ́бъ мо́й льсти́ви язы́комъ.
  • Коли́кощи и коли́цы посмѣю́т­ся ему́?
  • Поползнове́нiе на земли́ лу́чше не́же от­ язы́ка: та́ко паде́нiе злы́хъ со тща́нiемъ прiи́детъ.
  • Человѣ́къ безблагода́тенъ ба́снь безвре́мен­на: во устѣ́хъ ненака́зан­ныхъ при́сно бу́детъ.
  • От у́стъ бу́яго от­ве́ржена бу́детъ при́тча: не и́мать бо ея́ рещи́ во вре́мя свое́.
  • Е́сть воз­браня́емый согрѣша́ти от­ ску́дости, и въ поко́и сво­е́мъ не умили́т­ся.
  • Е́сть погубля́яй ду́шу свою́ за сты́дъ, и от­ лица́ безу́мна погуби́тъ ю́.
  • Е́сть ра́ди стыда́ обѣща́яйся дру́гови, и при­­обрѣ́те его́ врага́ ту́не.
  • Поро́къ зо́лъ человѣ́ку лжа́, и во устѣ́хъ ненака́зан­ныхъ при́сно бу́детъ.
  • У́не е́сть та́ть, не́жели при́сно лжа́й: о́ба же па́губу наслѣ́дятъ.
  • Обы́чай человѣ́ка лжи́ва безче́стiе, и сту́дъ его́ при́сно съ ни́мъ.
  • Прему́дрый словесы́ про­изведе́тъ себе́, и человѣ́къ му́дрый уго́денъ бу́детъ вельмо́жамъ.
  • Дѣ́лаяй зе́млю воз­несе́тъ сто́гъ сво́й, и угожда́яй вельмо́жамъ уми́лостивитъ о непра́вдѣ [сво­е́й].
  • Мзда́ и да́рове ослѣпля́ютъ о́чи прему́дрыхъ, и я́коже бразды́ на устѣ́хъ от­враща́ютъ обличе́нiя.
  • Прему́дрость сокрове́на и сокро́вище не явле́но, ка́я по́льза е́сть во обо­и́хъ?
  • Лу́чше человѣ́къ скрыва́яй бу́й­ст­во свое́, не́жели человѣ́къ скрыва́яй прему́дрость свою́.
  • Гораздо лучше обличить, нежели сердиться тайно; и обличаемый наедине предостережется от вреда.
  • Как хорошо обличенному показать раскаяние!
  • Ибо он избежит вольного греха.
  • Что – пожелание евнуха растлить девицу, то – производящий суд с натяжкою.
  • Иной молчит – и оказывается мудрым; а иной бывает ненавистным за многую болтливость.
  • Иной молчит, потому что не имеет, что отвечать; а иной молчит, потому что знает время.
  • Мудрый человек будет молчать до времени; а тщеславный и безрассудный не будет ждать времени.
  • Многоречивый опротивеет, и кто восхищает себе право говорить, будет возненавиден.
  • Бывает успех человеку ко злу, а находка – в потерю.
  • Есть даяние, которое не будет тебе на пользу, и есть даяние, за которое бывает сугубое воздаяние.
  • Бывает унижение для славы, а иной от унижения поднимает голову.
  • Иной малым покупает многое и заплатит за то в семь раз больше.
  • Мудрый в слове делается любезным, любезности же глупых останутся напрасными.
  • Даяние безумного не будет тебе на пользу; ибо у него вместо одного много глаз для принятия.
  • Немного даст он, а попрекать будет много, и раскроет уста свои, как глашатай. Ныне он взаем дает, а завтра потребует назад: ненавистен такой человек Господу и людям.
  • Глупый говорит: «нет у меня друга, и нет благодарности за мои благодеяния. Съедающие хлеб мой льстивы языком».
  • Как часто и сколь многие будут насмехаться над ним!
  • Преткновение от земли лучше, нежели от языка. Итак, скоро придет падение злых.
  • Неприятный человек – безвременная басня; она всегда будет на устах невежд.
  • Притча из уст глупого отвратительна, ибо он не скажет ее в свое время.
  • Иной удерживается от греха скудостью, и в этом воздержании он не будет сокрушаться.
  • Иной губит душу свою по робости, и губит ее из лицеприятия к безумному.
  • Иной из-за стыда дает обещания другу, и без причины наживает в нем себе врага.
  • Злой порок в человеке – ложь; в устах невежд она – всегда.
  • Лучше вор, нежели постоянно говорящий ложь; но оба они наследуют погибель.
  • Поведение лживого человека – бесчестно, и позор его всегда с ним.
  • Мудрый в словах возвысит себя, и человек разумный понравится вельможам.
  • Возделывающий землю увеличит свой стог, и угождающий вельможам получит помилование в случае неправды.
  • Угощения и подарки ослепляют глаза мудрых и, как бы узда в устах, отвращают обличения.
  • Скрытая мудрость и утаенное сокровище – какая польза от обоих?
  • Лучше человек, скрывающий свою глупость, нежели человек, скрывающий свою мудрость.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта
Обратная связь