Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Премудрости Иисуса, Сына Сирахова

 
  • Ча́до, согрѣши́лъ ли еси́, не при­­ложи́ ктому́, и о пре́жднихъ тво­и́хъ помоли́ся.
  • Я́коже от­ лица́ змiи́на, бѣжи́ от­ грѣха́: а́ще бо при­­сту́пиши къ нему́, угры́знетъ тя́:
  • зу́бы льво́вы зу́бы его́, убива́ющiи ду́шы человѣ́чи.
  • Я́ко ме́чь обою́ду о́стръ вся́ко беззако́нiе, ра́нѣ его́ нѣ́сть изцѣле́нiя.
  • Преще́нiе и досажде́нiе опустоша́тъ бога́т­ст­во: та́ко и до́мъ го́рдыхъ запустѣ́етъ.
  • Моле́нiе ни́щаго изъ у́стъ до у́шiю его́, и су́дъ его́ со тща́нiемъ гряде́тъ.
  • Ненави́дяй обличе́нiя послѣ́дуетъ грѣ́шнику, и боя́йся Го́спода обрати́т­ся се́рдцемъ.
  • Позна́нъ е́сть издале́ча си́льный язы́комъ, и разу́мивый вѣ́сть, егда́ пополза́ет­ся.
  • Созида́яй до́мъ сво́й имѣ́нiемъ чужди́мъ, я́коже собира́яй ка́менiе на гро́бъ себѣ́.
  • Изгре́бiя со́брана собо́рище беззако́н­никовъ, и кончи́на и́хъ пла́мень о́гненъ.
  • Пу́ть грѣ́шниковъ углажде́нъ от­ ка́менiя, а на послѣ́докъ его́ ро́въ а́довъ.
  • Сохраня́яй зако́нъ содержи́тъ помышле́нiе свое́,
  • и соверше́нiе стра́ха Госпо́дня прему́дрость.
  • Не нака́жет­ся, и́же не е́сть кова́ренъ:
  • е́сть бо кова́р­ст­во умножа́ющее го́ресть.
  • Ра́зумъ прему́драго я́ко пото́пъ умно́жит­ся, и совѣ́тъ его́ я́ко исто́чникъ живота́.
  • Утро́ба бу́яго я́ко сосу́дъ сокруше́нъ и вся́каго ра́зума не удержи́тъ.
  • Сло́во прему́дро а́ще услы́шитъ разу́мный, восхва́литъ е́ и къ нему́ при­­ложи́тъ: услы́ша е́ бу́й, и не уго́дно ему́ бы́сть, и обрати́ е́ за плещы́ своя́.
  • По́вѣсть бу́яго я́ко бре́мя на пути́: во устна́хъ же разу́мнаго обря́щет­ся благода́ть.
  • Уста́ прему́драго взы́щут­ся въ собра́нiи, и словеса́ его́ размышле́на бу́дутъ въ се́рдцы.
  • Я́коже до́мъ разоре́нъ, та́ко бу́яго прему́дрость, и ра́зумъ неразу́мнаго неиспы́тны глаго́лы.
  • Пу́та на нога́хъ неразумѣва́ющымъ наказа́нiя, и я́ко ручні́и око́вы на руцѣ́ деснѣ́й.
  • Бу́й во смѣ́хѣ воз­но́ситъ гла́съ сво́й, му́жъ же разу́мный едва́ ти́хо оскла́бит­ся.
  • Я́коже у́тварь злата́я му́дрому наказа́нiе, и я́коже о́бручь на деснѣ́й мы́шцѣ его́.
  • Нога́ бу́яго скора́ въ до́мъ, человѣ́къ же много­иску́сный усрами́т­ся от­ лица́.
  • Безу́мный две́рьми при­­ни́четъ во хра́мину, му́жъ же нака́занъ внѣ́ ста́нетъ.
  • Ненаказа́нiе человѣ́ку слу́шати при­­ две́рехъ, му́дрый же отяготи́т­ся безче́стiемъ.
  • Устнѣ́ многорѣ́чивыхъ не своя́ си́ повѣ́дятъ, словеса́ же му́дрыхъ въ мѣ́рилѣхъ ста́нутъ.
  • Во устѣ́хъ бу́ихъ се́рдце и́хъ, въ се́рдцы же прему́дрыхъ уста́ и́хъ.
  • Клену́щу нечести́вому сатану́, са́мъ клене́тъ свою́ ду́шу.
  • Скверни́тъ свою́ ду́шу шепотли́вый, и гдѣ́ либо жи́ти и́мать, воз­ненави́дѣнъ бу́детъ.
  • Сын мой! если ты согрешил, не прилагай более грехов и о прежних молись.
  • Беги от греха, как от лица змея; ибо, если подойдешь к нему, он ужалит тебя.
  • Зубы его – зубы львиные, которые умерщвляют души людей.
  • Всякое беззаконие как обоюдоострый меч: ране от него нет исцеления.
  • Устрашения и насилия опустошат богатство: так опустеет и дом высокомерного.
  • Моление из уст нищего – только до ушей его; но суд над ним поспешно приближается.
  • Ненавидящий обличение идет по следам грешника, а боящийся Господа обратится сердцем.
  • Издалека узнается сильный языком; но разумный видит, где тот спотыкается.
  • Строящий дом свой на чужие деньги – то же, что собирающий камни для своей могилы.
  • Сборище беззаконных – куча пакли, и конец их – пламень огненный.
  • Путь грешников вымощен камнями, но на конце его – пропасть ада.
  • Соблюдающий закон обладает своими мыслями,
  • и совершение страха Господня – мудрость.
  • Не научится тот, кто неспособен;
  • но есть способность, умножающая горечь.
  • Знание мудрого увеличивается подобно наводнению, и совет его, – как источник жизни.
  • Сердце глупого подобно разбитому сосуду и не удержит в себе никакого знания.
  • Если мудрое слово услышит разумный, то он похвалит его и приложит к себе. Услышал его легкомысленный, и оно не понравилось ему, и он бросил его за себя.
  • Речь глупого – как бремя в пути, в устах же разумного находят приятность.
  • Речей разумного будут искать в собрании, и о словах его будут размышлять в сердце.
  • Как разрушенный дом, так мудрость глупому, и знание неразумного – бессмысленные слова.
  • Наставление для безумных – оковы на ногах и как цепи на правой руке.
  • Глупый в смехе возвышает голос свой, а муж благоразумный едва тихо улыбнется.
  • Как золотой наряд – наставление для разумного, и как драгоценное украшение на правой руке.
  • Нога глупого спешит в чужой дом, но человек многоопытный постыдится людей;
  • неразумный сквозь дверь заглядывает в дом, а человек благовоспитанный остановится вне;
  • невежество человека – подслушивать у дверей, благоразумный же огорчится таким бесстыдством.
  • Уста многоречивых рассказывают чужое, а слова благоразумных взвешиваются на весах.
  • В устах глупых – сердце их, уста же мудрых – в сердце их.
  • Когда нечестивый проклинает сатану, то проклинает свою душу.
  • Наушник оскверняет свою душу и будет ненавидим везде, где только жить будет.
  • Figlio, hai peccato? Non farlo più

    e chiedi perdono per le tue colpe passate.
  • Come davanti a un serpente, fuggi il peccato:

    se ti avvicini, ti morderà.

    Denti di leone sono i suoi denti,

    capaci di distruggere vite umane.
  • Ogni trasgressione è spada a doppio taglio,

    non c'è guarigione alle sue ferite.
  • Spavento e violenza disperdono la ricchezza,

    così la casa del superbo sarà devastata.
  • La preghiera del povero sale agli orecchi di Dio

    e il giudizio di lui sarà a suo favore.
  • Chi odia il rimprovero segue le orme del peccatore,

    ma chi teme il Signore si converte nel cuore.
  • Da lontano si conosce chi è abile nel parlare,

    ma l'assennato avverte quando inciampa.
  • Chi costruisce la sua casa con ricchezze altrui

    è come chi ammucchia pietre per il sepolcro.
  • Ammasso di stoppa è una riunione di iniqui,

    la loro fine è una fiammata di fuoco.
  • La via dei peccatori è ben lastricata,

    ma al suo termine c'è il baratro infernale.
  • Chi osserva la legge domina il suo istinto,

    il timore del Signore conduce alla sapienza.
  • Chi non è perspicace non può essere istruito,

    ma c'è anche una perspicacia che riempie di amarezza.
  • La scienza del saggio cresce come un diluvio

    e il suo consiglio è come sorgente di vita.
  • L'intimo dello stolto è come un vaso frantumato,

    non può contenere alcuna scienza.
  • Se un assennato ascolta un discorso intelligente,

    lo approva e vi aggiunge dell'altro;

    se l'ascolta un dissoluto, se ne dispiace

    e lo getta via, dietro le spalle.
  • Le spiegazioni dello sciocco sono come un fardello nel cammino,

    ma il parlare del saggio reca diletto.
  • La parola del prudente è ricercata nell'assemblea,

    sui suoi discorsi si riflette seriamente.
  • Per lo stolto la sapienza è come casa in rovina,

    e la scienza dell'insensato è un insieme di parole astruse.
  • Ceppi ai piedi è l'istruzione per l'insensato

    e come catene alla sua destra.
  • Lo stolto alza la sua voce quando ride,

    ma l'uomo saggio sorride appena sommessamente.
  • Come ornamento d'oro è l'istruzione per chi ha senno,

    è come un monile al braccio destro.
  • Il piede dello stolto entra subito in una casa,

    ma l'uomo prudente è rispettoso verso gli altri.
  • Lo stolto spia dalla porta dentro una casa,

    l'uomo educato invece se ne sta fuori.
  • È cattiva educazione origliare alla porta,

    l'uomo prudente ne resterebbe confuso.
  • Le labbra degli stolti raccontano sciocchezze,

    ma le parole dei prudenti sono pesate sulla bilancia.
  • Il cuore degli stolti sta sulla loro bocca,

    mentre bocca dei saggi è il loro cuore.
  • Quando un empio maledice l'avversario,

    maledice se stesso.
  • Chi mormora diffama se stesso

    ed è detestato dal suo vicinato.