Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Премудрости Иисуса, Сына Сирахова

 
  • За ску́дость мно́зи согрѣши́ша, и ища́й обогатѣ́ти от­врати́тъ о́ко.
  • Посредѣ́ со́браныхъ ка́менiй вонзе́т­ся ко́лъ, и посредѣ́ продая́нiя и ку́пли соверши́т­ся грѣ́хъ.
  • А́ще не держи́т­ся стра́ха Госпо́дня со тща́нiемъ, вско́рѣ преврати́т­ся до́мъ его́.
  • Трясе́нiемъ решета́ оста́нетъ сме́тiе: та́кожде отре́би человѣ́честiи въ помышле́нiи его́.
  • Сосу́ды скуде́льничи искуша́етъ пе́щь, и искуше́нiе человѣ́ческо въ помышле́нiи его́.
  • Воздѣ́ланiе дре́ва явля́етъ пло́дъ его́: та́ко сло́во помышле́нiя въ се́рдцы человѣ́честѣмъ.
  • Пре́жде бесѣ́ды не похвали́ му́жа: сiя́ бо искуше́нiе [е́сть] человѣ́ковъ.
  • А́ще го́ниши пра́вду, пости́гнеши ю́ и облече́шися въ ню́ я́ко въ поди́ръ сла́вы.
  • Пти́цы съ подо́бными себѣ́ обита́ютъ, и и́стина къ творя́щымъ ю́ обрати́т­ся.
  • Ле́въ лови́тъ ло́въ, та́кожде и грѣси́ дѣ́ла­ю­щихъ непра́вду.
  • По́вѣсть благо­чести́ваго всегда́ прему́дрость: безу́мный же я́ко луна́ измѣня́ет­ся.
  • Посредѣ́ безу́мныхъ блюди́ вре́мя, посредѣ́ же размышля́ющихъ учаща́й.
  • По́вѣсть бу́ихъ ме́рзость, и смѣ́хъ и́хъ во услажде́нiи грѣха́.
  • Бесѣ́да многоклену́щагося подъи́метъ власы́, и сва́ръ его́ затче́нiе уше́съ.
  • Проли́тiе кро́ве сва́ръ го́рдыхъ, и укори́зна и́хъ слу́хъ тя́жкiй.
  • Открыва́яй та́йная погубля́етъ вѣ́рность и не обря́щетъ дру́га проти́ву души́ сво­ея́.
  • Возлюби́ дру́га и увѣ́рися съ ни́мъ:
  • а́ще же от­кры́еши та́йны его́, не и́маши гна́ти по не́мъ.
  • Я́коже бо погуби́тъ человѣ́къ врага́ сво­его́, та́ко погуби́ши дру́жбу и́скрен­няго:
  • и я́коже пти́цу изъ руки́ тво­ея́ испу́стиши, та́ко испусти́лъ еси́ и́скрен­няго и не улови́ши его́:
  • не гони́ся за ни́мъ, я́ко дале́че от­ступи́ и избѣже́ я́ко се́рна от­ сѣ́ти.
  • Я́ко стру́пъ е́сть обяза́ти, и клеветы́ е́сть измѣ́на:
  • от­кры́вый же та́йная погуби́ вѣ́рность.
  • Помиза́яй о́комъ куе́тъ зло́, и никто́же его́ от­ста́витъ от­ того́:
  • предъ очи́ма тво­и́ма услади́тъ уста́ своя́ и словесе́мъ тво­и́мъ подиви́т­ся,
  • послѣди́ же разврати́тъ уста́ своя́ и въ словесѣ́хъ тво­и́хъ да́стъ собла́знъ.
  • Мно́гая воз­ненави́дѣхъ и не обрѣто́хъ подо́бна ему́, и Госпо́дь воз­ненави́дитъ его́.
  • Верга́яй ка́мень на высоту́ на главу́ свою́ верга́етъ, и я́зва льсти́ва раздере́тъ стру́пы.
  • Ископова́яй ро́въ впаде́т­ся въ о́нь, и распростира́яй сѣ́ть увя́знетъ въ не́й.
  • Творя́й зло́ ввали́т­ся въ не́ и не позна́етъ, от­ку́ду прiи́детъ ему́.
  • Поруга́нiе и поноше́нiе го́рдыхъ, и от­мще́нiе я́ко ле́въ улови́тъ и́хъ.
  • Сѣ́тiю уло́вят­ся веселя́щiися о паде́нiи благовѣ́рныхъ, и болѣ́знь изнури́тъ я́ пре́жде сме́рти и́хъ.
  • Гнѣ́въ и я́рость, и сiя́ су́ть ме́рзость, и му́жъ грѣ́шникъ одержа́нъ и́ми бу́детъ.
  • Многие погрешали ради маловажных вещей, и ищущий богатства отвращает глаза.
  • Посреди скреплений камней вбивается гвоздь: так посреди продажи и купли вторгается грех.
  • Если кто не удерживается тщательно в страхе Господнем, то скоро разорится дом его.
  • При трясении решета остается сор: так нечистота человека – при рассуждении его.
  • Глиняные сосуды испытываются в печи, а испытание человека – в разговоре его.
  • Уход за деревом открывается в плоде его: та́к в слове – помышления сердца человеческого.
  • Прежде беседы не хвали человека, ибо она есть испытание людей.
  • Если ты усердно будешь искать правды, то найдешь ее и облечешься ею, как подиром славы.
  • Птицы слетаются к подобным себе, и истина обращается к тем, которые упражняются в ней.
  • Как лев подстерегает добычу, так и грехи – делающих неправду.
  • Беседа благочестивого – всегда мудрость, а безумный изменяется, как луна.
  • Среди неразумных не трать времени, а проводи его постоянно среди благоразумных.
  • Беседа глупых отвратительна, и смех их – в забаве грехом.
  • Пустословие много клянущихся поднимет дыбом волосы, а спор их заткнет уши.
  • Ссора надменных – кровопролитие, и брань их несносна для слуха.
  • Открывающий тайны потерял доверие и не найдет друга по душе своей.
  • Люби друга и будь верен ему;
  • а если откроешь тайны его, не гонись больше за ним:
  • ибо как человек убивает своего врага, так ты убил дружбу ближнего;
  • и как ты выпустил бы из рук своих птицу, так ты упустил друга и не поймаешь его;
  • не гонись за ним, ибо он далеко ушел и убежал, как серна из сети.
  • Рану можно перевязать, и после ссоры возможно примирение;
  • но кто открыл тайны, тот потерял надежду на примирение.
  • Кто мигает глазом, тот строит козни, и никто не удержит его от того;
  • пред глазами твоими он будет говорить сладко и будет удивляться словам твоим,
  • а после извратит уста свои и в словах твоих откроет соблазн;
  • многое я ненавижу, но не столько, как его; и Господь возненавидит его.
  • Кто бросает камень вверх, бросает его на свою голову, и коварный удар разделит раны.
  • Кто роет яму, сам упадет в нее, и кто ставит сеть, сам будет уловлен ею.
  • Кто делает зло, на того обратится оно, и он не узна́ет, откуда оно пришло к нему;
  • посмеяние и поношение от гордых и мщение, как лев, подстерегут его.
  • Уловлены будут сетью радующиеся о падении благочестивых, и скорбь измождит их прежде смерти их.
  • Злоба и гнев – тоже мерзости, и муж грешный будет обладаем ими.
  • Kaubitsemisest
    Raha pärast on paljud pattu teinud ja kes tahab palju saada, pöörab oma silmad Issandalt.
  • Otsekui vai lüüakse kivide vahele, nõnda tungib patt müügi ja ostu vahele.
  • Kes hoolsalt ei pea kinni Issanda kartusest, selle koda variseb varsti.
  • Kõnest
    Sõela raputades jääb peale räbu, nõndasamuti jääb inimese saast tema mõtteisse.
  • Potissepa tööd proovitakse ahjus ja inimest õpitakse tundma tema kõnest.
  • Vili näitab hoolitsemist puu eest, nõndasamuti sõna inimsüdame mõtteid.
  • Ära kiida meest, enne kui ta on kõnelnud, sest kõne on inimese katsekivi!
  • Õiglusest ja õigusest
    Kui taotled õigust, siis saavutad selle ja ehid ennast sellega kui aukuuega.
  • Linnud seltsivad omasugustega ja tõde tuleb jälle nende juurde, kes seda nõuavad.
  • Lõvi varitseb saaki, nõnda ka patt ülekohtutegijaid.
  • Jumalakartliku kõne on alati tark, albil aga muutub just nagu kuu.
  • Arutute keskel mõõda aega, aga mõistlike seltsis ole alatasa!
  • Rumalate kõne on põlastust väärt ja nende naer on patune ülemeelikus.
  • Kes palju vannub, selle jutt ajab juuksed püsti ja seesuguste riid paneb kõrvad kinni.
  • Ülbete riid on verevalamine ja nende sõimlemist on vastik kuulda.
  • Saladustest
    Kes saladusi avaldab, kaotab usalduse ega leia enam sõpra oma hingele.
  • Armasta sõpra ja ole talle truu, aga kui oled ta saladusi avaldanud, siis ära enam jookse talle järele!
  • Sest otsekui inimene hävitab oma vaenlase, nõnda oled sina hävitanud oma ligimese sõpruse.
  • Ja otsekui laseksid linnu lahti oma käest, nõnda oled ligimese lasknud minna ega saa teda enam kätte.
  • Ära aja teda taga, sest ta on juba kaugel, põgenenud nagu gasell püünisest!
  • Haava saab siduda ja teotust lepitada, aga saladuste väljarääkijal ei ole lootust.
  • Usaldamatusest
    Kes silma pilgutab, kavatseb kurja, ja keegi ei pääse tema käest.
  • Sinu silma ees räägib ta magusasti ja imetleb sinu sõnu, aga pärast väänab ta oma suud ja teeb sinu sõnadest pahanduse.
  • On palju, mida ma vihkan, aga ei midagi nõnda nagu sellist - ka Issand vihkab teda!
  • Kes viskab kivi kõrgele, viskab selle enesele pähe, ja salakaval hoop rebib haavad lahti.
  • Kes kaevab augu, langeb sinna sisse, ja kes paneb püünise, seda püütakse sellega.
  • Kes kurja teeb, sellele veereb see tagasi ja ta ei märka, kust see temale tuleb.
  • Ülbe pilkab ja teotab, aga karistus varitseb teda otsekui lõvi.
  • Püünisesse langevad, kes rõõmustavad vagade langusest, ja valu hävitab nad juba enne surma.
  • Raev ja viha, ka need on hirmsad, patune mees aga püsib neis kindlalt.