Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Премудрости Иисуса, Сына Сирахова

 
  • За ску́дость мно́зи согрѣши́ша, и ища́й обогатѣ́ти от­врати́тъ о́ко.
  • Посредѣ́ со́браныхъ ка́менiй вонзе́т­ся ко́лъ, и посредѣ́ продая́нiя и ку́пли соверши́т­ся грѣ́хъ.
  • А́ще не держи́т­ся стра́ха Госпо́дня со тща́нiемъ, вско́рѣ преврати́т­ся до́мъ его́.
  • Трясе́нiемъ решета́ оста́нетъ сме́тiе: та́кожде отре́би человѣ́честiи въ помышле́нiи его́.
  • Сосу́ды скуде́льничи искуша́етъ пе́щь, и искуше́нiе человѣ́ческо въ помышле́нiи его́.
  • Воздѣ́ланiе дре́ва явля́етъ пло́дъ его́: та́ко сло́во помышле́нiя въ се́рдцы человѣ́честѣмъ.
  • Пре́жде бесѣ́ды не похвали́ му́жа: сiя́ бо искуше́нiе [е́сть] человѣ́ковъ.
  • А́ще го́ниши пра́вду, пости́гнеши ю́ и облече́шися въ ню́ я́ко въ поди́ръ сла́вы.
  • Пти́цы съ подо́бными себѣ́ обита́ютъ, и и́стина къ творя́щымъ ю́ обрати́т­ся.
  • Ле́въ лови́тъ ло́въ, та́кожде и грѣси́ дѣ́ла­ю­щихъ непра́вду.
  • По́вѣсть благо­чести́ваго всегда́ прему́дрость: безу́мный же я́ко луна́ измѣня́ет­ся.
  • Посредѣ́ безу́мныхъ блюди́ вре́мя, посредѣ́ же размышля́ющихъ учаща́й.
  • По́вѣсть бу́ихъ ме́рзость, и смѣ́хъ и́хъ во услажде́нiи грѣха́.
  • Бесѣ́да многоклену́щагося подъи́метъ власы́, и сва́ръ его́ затче́нiе уше́съ.
  • Проли́тiе кро́ве сва́ръ го́рдыхъ, и укори́зна и́хъ слу́хъ тя́жкiй.
  • Открыва́яй та́йная погубля́етъ вѣ́рность и не обря́щетъ дру́га проти́ву души́ сво­ея́.
  • Возлюби́ дру́га и увѣ́рися съ ни́мъ:
  • а́ще же от­кры́еши та́йны его́, не и́маши гна́ти по не́мъ.
  • Я́коже бо погуби́тъ человѣ́къ врага́ сво­его́, та́ко погуби́ши дру́жбу и́скрен­няго:
  • и я́коже пти́цу изъ руки́ тво­ея́ испу́стиши, та́ко испусти́лъ еси́ и́скрен­няго и не улови́ши его́:
  • не гони́ся за ни́мъ, я́ко дале́че от­ступи́ и избѣже́ я́ко се́рна от­ сѣ́ти.
  • Я́ко стру́пъ е́сть обяза́ти, и клеветы́ е́сть измѣ́на:
  • от­кры́вый же та́йная погуби́ вѣ́рность.
  • Помиза́яй о́комъ куе́тъ зло́, и никто́же его́ от­ста́витъ от­ того́:
  • предъ очи́ма тво­и́ма услади́тъ уста́ своя́ и словесе́мъ тво­и́мъ подиви́т­ся,
  • послѣди́ же разврати́тъ уста́ своя́ и въ словесѣ́хъ тво­и́хъ да́стъ собла́знъ.
  • Мно́гая воз­ненави́дѣхъ и не обрѣто́хъ подо́бна ему́, и Госпо́дь воз­ненави́дитъ его́.
  • Верга́яй ка́мень на высоту́ на главу́ свою́ верга́етъ, и я́зва льсти́ва раздере́тъ стру́пы.
  • Ископова́яй ро́въ впаде́т­ся въ о́нь, и распростира́яй сѣ́ть увя́знетъ въ не́й.
  • Творя́й зло́ ввали́т­ся въ не́ и не позна́етъ, от­ку́ду прiи́детъ ему́.
  • Поруга́нiе и поноше́нiе го́рдыхъ, и от­мще́нiе я́ко ле́въ улови́тъ и́хъ.
  • Сѣ́тiю уло́вят­ся веселя́щiися о паде́нiи благовѣ́рныхъ, и болѣ́знь изнури́тъ я́ пре́жде сме́рти и́хъ.
  • Гнѣ́въ и я́рость, и сiя́ су́ть ме́рзость, и му́жъ грѣ́шникъ одержа́нъ и́ми бу́детъ.
  • Многие погрешали ради маловажных вещей, и ищущий богатства отвращает глаза.
  • Посреди скреплений камней вбивается гвоздь: так посреди продажи и купли вторгается грех.
  • Если кто не удерживается тщательно в страхе Господнем, то скоро разорится дом его.
  • При трясении решета остается сор: так нечистота человека – при рассуждении его.
  • Глиняные сосуды испытываются в печи, а испытание человека – в разговоре его.
  • Уход за деревом открывается в плоде его: та́к в слове – помышления сердца человеческого.
  • Прежде беседы не хвали человека, ибо она есть испытание людей.
  • Если ты усердно будешь искать правды, то найдешь ее и облечешься ею, как подиром славы.
  • Птицы слетаются к подобным себе, и истина обращается к тем, которые упражняются в ней.
  • Как лев подстерегает добычу, так и грехи – делающих неправду.
  • Беседа благочестивого – всегда мудрость, а безумный изменяется, как луна.
  • Среди неразумных не трать времени, а проводи его постоянно среди благоразумных.
  • Беседа глупых отвратительна, и смех их – в забаве грехом.
  • Пустословие много клянущихся поднимет дыбом волосы, а спор их заткнет уши.
  • Ссора надменных – кровопролитие, и брань их несносна для слуха.
  • Открывающий тайны потерял доверие и не найдет друга по душе своей.
  • Люби друга и будь верен ему;
  • а если откроешь тайны его, не гонись больше за ним:
  • ибо как человек убивает своего врага, так ты убил дружбу ближнего;
  • и как ты выпустил бы из рук своих птицу, так ты упустил друга и не поймаешь его;
  • не гонись за ним, ибо он далеко ушел и убежал, как серна из сети.
  • Рану можно перевязать, и после ссоры возможно примирение;
  • но кто открыл тайны, тот потерял надежду на примирение.
  • Кто мигает глазом, тот строит козни, и никто не удержит его от того;
  • пред глазами твоими он будет говорить сладко и будет удивляться словам твоим,
  • а после извратит уста свои и в словах твоих откроет соблазн;
  • многое я ненавижу, но не столько, как его; и Господь возненавидит его.
  • Кто бросает камень вверх, бросает его на свою голову, и коварный удар разделит раны.
  • Кто роет яму, сам упадет в нее, и кто ставит сеть, сам будет уловлен ею.
  • Кто делает зло, на того обратится оно, и он не узна́ет, откуда оно пришло к нему;
  • посмеяние и поношение от гордых и мщение, как лев, подстерегут его.
  • Уловлены будут сетью радующиеся о падении благочестивых, и скорбь измождит их прежде смерти их.
  • Злоба и гнев – тоже мерзости, и муж грешный будет обладаем ими.
  • Per amore del denaro molti peccano,

    chi cerca di arricchire volta lo sguardo.
  • Fra le giunture delle pietre si conficca un piolo,

    tra la compera e la vendita s'insinua il peccato.
  • Se non ti afferri con forza al timore del Signore,

    la tua casa andrà presto in rovina.
  • Quando si scuote un setaccio restano i rifiuti;

    così quando un uomo discute, ne appaiono i difetti.
  • I vasi del ceramista li mette a prova la fornace,

    così il modo di ragionare è il banco di prova per un uomo.
  • Il frutto dimostra come è coltivato l'albero,

    così la parola rivela i pensieri del cuore.
  • Non lodare nessuno prima che abbia parlato,

    poiché questa è la prova degli uomini.
  • Se cerchi la giustizia, la raggiungerai

    e te ne rivestirai come di un manto di gloria.
  • Gli uccelli sostano presso i loro simili,

    la verità ritorna a quelli che fanno cose giuste.
  • Il leone insidia la preda,

    così il peccato coloro che fanno cose ingiuste.
  • Nel discorso del pio c'è sempre saggezza,

    ma lo stolto muta come la luna.
  • Tra gli insensati non perdere tempo,

    tra i saggi invece férmati a lungo.
  • Il parlare degli stolti è un orrore,

    essi ridono tra i bagordi del peccato.
  • Il linguaggio di chi giura spesso fa rizzare i capelli,

    e i loro litigi fanno turare gli orecchi.
  • Spargimento di sangue è la rissa dei superbi,

    ed è penoso ascoltare le loro invettive.
  • Chi svela i segreti perde l'altrui fiducia

    e non trova più un amico per il suo cuore.
  • Ama l'amico e sii a lui fedele,

    ma se hai svelato i suoi segreti,

    non corrergli dietro,
  • perché, come chi ha perduto uno che è morto,

    così tu hai perduto l'amicizia del tuo prossimo.
  • Come un uccello che ti sei fatto scappare di mano,

    così hai lasciato andare il tuo amico e non lo riprenderai.
  • Non inseguirlo, perché ormai è lontano,

    è fuggito come una gazzella dal laccio.
  • Perché si può fasciare una ferita

    e un'ingiuria si può riparare,

    ma chi ha svelato segreti non ha più speranza.
  • Chi ammicca con l'occhio trama il male,

    ma chi lo conosce si allontana da lui.
  • Davanti a te la sua bocca è dolce

    e ammira i tuoi discorsi,

    ma alle tue spalle cambierà il suo parlare

    e porrà inciampo alle tue parole.
  • Io odio molte cose, ma nessuna quanto lui,

    anche il Signore lo ha in odio.
  • Chi scaglia un sasso in alto, se lo tira sulla testa,

    e un colpo a tradimento ferisce chi lo vibra.
  • Chi scava una fossa vi cade dentro,

    chi tende un laccio vi resta preso.
  • Il male si ritorce su chi lo fa,

    egli non sa neppure da dove gli venga.
  • Derisione e insulto per il superbo,

    la vendetta, come un leone, lo attende al varco.
  • Sono presi al laccio quanti gioiscono per la caduta dei pii,

    il dolore li consumerà prima della loro morte.
  • Rancore e ira sono cose orribili,

    e il peccatore le porta dentro.