Скрыть
27:2
27:3
27:4
27:7
27:8
27:10
27:12
27:13
27:15
27:17
27:18
27:20
27:23
27:25
27:26
27:27
27:30
27:31
27:32
27:33
Церковнославянский (рус)
За ску́дость мно́зи согрѣши́ша, и ища́й обогатѣ́ти от­врати́тъ о́ко.
Посредѣ́ со́браныхъ ка́менiй вонзе́т­ся ко́лъ, и посредѣ́ продая́нiя и ку́пли соверши́т­ся грѣ́хъ.
А́ще не держи́т­ся стра́ха Госпо́дня со тща́нiемъ, вско́рѣ преврати́т­ся до́мъ его́.
Трясе́нiемъ решета́ оста́нетъ сме́тiе: та́кожде отре́би человѣ́честiи въ помышле́нiи его́.
Сосу́ды скуде́льничи искуша́етъ пе́щь, и искуше́нiе человѣ́ческо въ помышле́нiи его́.
Воздѣ́ланiе дре́ва явля́етъ пло́дъ его́: та́ко сло́во помышле́нiя въ се́рдцы человѣ́честѣмъ.
Пре́жде бесѣ́ды не похвали́ му́жа: сiя́ бо искуше́нiе [е́сть] человѣ́ковъ.
А́ще го́ниши пра́вду, пости́гнеши ю́ и облече́шися въ ню́ я́ко въ поди́ръ сла́вы.
Пти́цы съ подо́бными себѣ́ обита́ютъ, и и́стина къ творя́щымъ ю́ обрати́т­ся.
Ле́въ лови́тъ ло́въ, та́кожде и грѣси́ дѣ́ла­ю­щихъ непра́вду.
По́вѣсть благо­чести́ваго всегда́ прему́дрость: безу́мный же я́ко луна́ измѣня́ет­ся.
Посредѣ́ безу́мныхъ блюди́ вре́мя, посредѣ́ же размышля́ющихъ учаща́й.
По́вѣсть бу́ихъ ме́рзость, и смѣ́хъ и́хъ во услажде́нiи грѣха́.
Бесѣ́да многоклену́щагося подъи́метъ власы́, и сва́ръ его́ затче́нiе уше́съ.
Проли́тiе кро́ве сва́ръ го́рдыхъ, и укори́зна и́хъ слу́хъ тя́жкiй.
Открыва́яй та́йная погубля́етъ вѣ́рность и не обря́щетъ дру́га проти́ву души́ сво­ея́.
Возлюби́ дру́га и увѣ́рися съ ни́мъ:
а́ще же от­кры́еши та́йны его́, не и́маши гна́ти по не́мъ.
Я́коже бо погуби́тъ человѣ́къ врага́ сво­его́, та́ко погуби́ши дру́жбу и́скрен­няго:
и я́коже пти́цу изъ руки́ тво­ея́ испу́стиши, та́ко испусти́лъ еси́ и́скрен­няго и не улови́ши его́:
не гони́ся за ни́мъ, я́ко дале́че от­ступи́ и избѣже́ я́ко се́рна от­ сѣ́ти.
Я́ко стру́пъ е́сть обяза́ти, и клеветы́ е́сть измѣ́на:
от­кры́вый же та́йная погуби́ вѣ́рность.
Помиза́яй о́комъ куе́тъ зло́, и никто́же его́ от­ста́витъ от­ того́:
предъ очи́ма тво­и́ма услади́тъ уста́ своя́ и словесе́мъ тво­и́мъ подиви́т­ся,
послѣди́ же разврати́тъ уста́ своя́ и въ словесѣ́хъ тво­и́хъ да́стъ собла́знъ.
Мно́гая воз­ненави́дѣхъ и не обрѣто́хъ подо́бна ему́, и Госпо́дь воз­ненави́дитъ его́.
Верга́яй ка́мень на высоту́ на главу́ свою́ верга́етъ, и я́зва льсти́ва раздере́тъ стру́пы.
Ископова́яй ро́въ впаде́т­ся въ о́нь, и распростира́яй сѣ́ть увя́знетъ въ не́й.
Творя́й зло́ ввали́т­ся въ не́ и не позна́етъ, от­ку́ду прiи́детъ ему́.
Поруга́нiе и поноше́нiе го́рдыхъ, и от­мще́нiе я́ко ле́въ улови́тъ и́хъ.
Сѣ́тiю уло́вят­ся веселя́щiися о паде́нiи благовѣ́рныхъ, и болѣ́знь изнури́тъ я́ пре́жде сме́рти и́хъ.
Гнѣ́въ и я́рость, и сiя́ су́ть ме́рзость, и му́жъ грѣ́шникъ одержа́нъ и́ми бу́детъ.
Многие погрешали ради маловажных вещей, и ищущий богатства отвращает глаза.
Посреди скреплений камней вбивается гвоздь: так посреди продажи и купли вторгается грех.
Если кто не удерживается тщательно в страхе Господнем, то скоро разорится дом его.
При трясении решета остается сор: так нечистота человека – при рассуждении его.
Глиняные сосуды испытываются в печи, а испытание человека – в разговоре его.
Уход за деревом открывается в плоде его: та́к в слове – помышления сердца человеческого.
Прежде беседы не хвали человека, ибо она есть испытание людей.
Если ты усердно будешь искать правды, то найдешь ее и облечешься ею, как подиром славы.
Птицы слетаются к подобным себе, и истина обращается к тем, которые упражняются в ней.
Как лев подстерегает добычу, так и грехи – делающих неправду.
Беседа благочестивого – всегда мудрость, а безумный изменяется, как луна.
Среди неразумных не трать времени, а проводи его постоянно среди благоразумных.
Беседа глупых отвратительна, и смех их – в забаве грехом.
Пустословие много клянущихся поднимет дыбом волосы, а спор их заткнет уши.
Ссора надменных – кровопролитие, и брань их несносна для слуха.
Открывающий тайны потерял доверие и не найдет друга по душе своей.
Люби друга и будь верен ему;
а если откроешь тайны его, не гонись больше за ним:
ибо как человек убивает своего врага, так ты убил дружбу ближнего;
и как ты выпустил бы из рук своих птицу, так ты упустил друга и не поймаешь его;
не гонись за ним, ибо он далеко ушел и убежал, как серна из сети.
Рану можно перевязать, и после ссоры возможно примирение;
но кто открыл тайны, тот потерял надежду на примирение.
Кто мигает глазом, тот строит козни, и никто не удержит его от того;
пред глазами твоими он будет говорить сладко и будет удивляться словам твоим,
а после извратит уста свои и в словах твоих откроет соблазн;
многое я ненавижу, но не столько, как его; и Господь возненавидит его.
Кто бросает камень вверх, бросает его на свою голову, и коварный удар разделит раны.
Кто роет яму, сам упадет в нее, и кто ставит сеть, сам будет уловлен ею.
Кто делает зло, на того обратится оно, и он не узна́ет, откуда оно пришло к нему;
посмеяние и поношение от гордых и мщение, как лев, подстерегут его.
Уловлены будут сетью радующиеся о падении благочестивых, и скорбь измождит их прежде смерти их.
Злоба и гнев – тоже мерзости, и муж грешный будет обладаем ими.
Копировать текст Копировать ссылку Толкования стиха

Настройки