Скрыть
13:2
13:3
13:5
13:6
13:7
13:8
13:9
13:10
13:11
13:12
13:13
13:14
13:15
13:16
13:17
13:18
13:20
13:22
13:24
13:25
13:26
13:27
13:29
28:3
28:5
28:8
28:9
28:10
28:13
28:15
28:17
28:18
28:19
28:21
28:22
28:23
28:24
28:25
28:26
28:27
28:28
28:30
Церковнославянский (рус)
Каса́яйся смолѣ́ очерни́т­ся, и при­­обща́яйся го́рдому то́ченъ ему́ бу́детъ.
Бре́мене па́че себе́ не воз­дви́жи, и крѣ́пльшу и богатѣ́йшу себе́ не при­­обща́йся.
Ко́е при­ча́стiе горнцу́ съ котло́мъ? се́й при­­рази́т­ся, и то́й сокруши́т­ся.
Бога́тый оби́ду сотвори́, и са́мъ при­­разгнѣ́вася: ни́щiй же оби́димь бы́сть, и са́мъ при­­умо́лит­ся.
А́ще потре́бенъ бу́деши, употребля́етъ тя́: а́ще же лише́нъ бу́деши, оста́витъ тя́.
А́ще и́маши, поживе́тъ съ тобо́ю и истощи́тъ тя́, са́мъ же не поболи́тъ.
А́ще востре́буетъ тя́, прельсти́тъ тя́ и воз­смѣе́ттися и да́стъ ти́ наде́жду, воз­глаго́летъ ти́ до́брѣ 8и рече́тъ ти́: е́сть ли ти́ что́ потре́бно?
и посрами́тъ тя́ бра́шномъ сво­и́мъ, до́ндеже истощи́тъ тя́ два́щи или́ три́щи, и на послѣ́докъ поруга́еттися.
Пото́мъ у́зритъ тя́ и оста́витъ тя́ и главо́ю сво­е́ю покива́етъ на тя́.
Внима́й, да не заблуди́ши
и да не смири́шися во весе́лiи тво­е́мъ.
Егда́ тя́ си́льный при­­зове́тъ, от­ступа́й, и толи́ко па́че при­­зове́тъ тя́.
Не при­­ближа́йся, да не от­ринове́нъ бу́деши, и не сто́й от­дале́че, да не забве́нъ бу́деши.
Не належи́ бесѣ́довати съ ни́мъ и не вѣ́руй мно́жайшымъ словесе́мъ его́: мно́гою бо бесѣ́дою иску́ситъ тя́ и я́ко смѣя́ся испыта́етъ та́йная твоя́.
Неми́лостивъ е́сть не соблюда́яй слове́съ и не пощади́тъ [осла́бити] озлобле́нiя тво­его́ и у́зъ.
Блюди́ся и внима́й зѣло́, я́ко съ паде́нiемъ тво­и́мъ хо́диши:
слы́шай сiя́ во снѣ́ тво­е́мъ, бо́др­ст­вуй.
Во все́мъ житiи́ люби́ Го́спода и при­­зыва́й его́ во спасе́нiе твое́.
Вся́ко живо́тно лю́битъ подо́бное себѣ́, и вся́къ человѣ́къ и́скрен­няго сво­его́:
вся́ка пло́ть по ро́ду собира́ет­ся, и подо́бному себѣ́ при­­лѣпи́т­ся му́жъ.
Ко́е обще́нiе во́лку со а́гнцемъ? та́ко грѣ́шнику со благо­чести́вымъ.
Кі́й ми́ръ гие́нѣ со псо́мъ? и кі́й ми́ръ бога́тому со убо́гимъ?
Ло́въ льво́въ она́гри въ пусты́ни, та́кожде па́жити бога́тымъ убо́зiи.
Ме́рзость го́рдому смире́нiе, си́це ме́рзость бога́тому ни́щiй.
Бога́тъ коле́бляйся подтвержда́ет­ся от­ друго́въ: убо́гiй же пады́й от­рѣ́янъ бу́детъ от­ друго́въ.
Бога́ту поползну́в­шуся мно́зи засту́пницы, воз­глаго́ла нелѣ́пая, и оправда́ша его́:
убо́гiй поползну́ся, и воспрети́ша ему́, провѣща́ ра́зумъ, и не да́ша ему́ мѣ́ста.
Бога́тый воз­глаго́ла, и вси́ умолча́ша и сло́во его́ воз­несо́ша да́же до о́блакъ:
убо́гiй воз­глаго́ла, и рѣ́ша: кто́ се́й е́сть? и а́ще преткне́т­ся, низвратя́тъ его́.
Добро́ е́сть бога́т­ст­во, въ не́мже нѣ́сть грѣха́, и зла́ е́сть нищета́ во устѣ́хъ нечести́ваго.
Се́рдце человѣ́ческо измѣня́етъ лице́ его́, или́ на добро́ или́ на зло́.
Слѣ́дъ се́рдца во благи́хъ лице́ ве́селое, и изобрѣ́тенiе при́тчей размышле́нiе со трудо́мъ.
Отмща́яй от­ Го́спода обря́щетъ от­мще́нiе, и грѣхи́ своя́ соблюда́яй соблюде́тъ.
Оста́ви оби́ду и́скрен­нему тво­ему́, и тогда́ помо́льшутися, грѣси́ тво­и́ разрѣша́т­ся.
Человѣ́къ на человѣ́ка сохраня́етъ гнѣ́въ, а от­ Го́спода и́щетъ изцѣле́нiя:
надъ человѣ́комъ подо́бнымъ себѣ́ не и́мать ми́лости, а о грѣсѣ́хъ сво­и́хъ мо́лит­ся:
са́мъ сы́й пло́ть, храни́тъ гнѣ́въ: кто́ очи́ститъ грѣхи́ его́?
Помяни́ послѣ́дняя и преста́ни враждова́ти, [помяни́] истлѣ́нiе и сме́рть и пребыва́й въ за́повѣдехъ.
Помяни́ за́повѣди и не гнѣ́вайся на бли́жняго,
и завѣ́тъ вы́шняго и презира́й невѣ́же­с­т­во.
Удаля́йся от­ сва́ра и ума́лиши грѣхи́:
человѣ́къ бо я́ръ разжиза́етъ сва́ръ, и му́жъ грѣ́шникъ воз­мяте́тъ дру́ги и посредѣ́ ми́рныхъ вложи́тъ клевету́.
Яково́ веще­с­т­во́ огня́, та́ко воз­гори́т­ся: якова́ крѣ́пость сва́ра, та́кожде и о́гнь разгори́т­ся:
якова́ крѣ́пость человѣ́ча, та́кожде я́рость его́ бу́детъ, и я́коже бога́т­ст­во его́, воз­вы́ситъ гнѣ́въ сво́й.
Рве́нiе ско́рое воз­жига́етъ о́гнь, и сва́ръ на́глый пролива́етъ кро́вь.
А́ще поду́еши на и́скру, воз­гори́т­ся: и а́ще плю́неши на ню́, уга́снетъ: обоя́ же изо у́стъ тво­и́хъ исхо́дятъ.
Шепотника́ и двоязы́чника подоба́етъ кля́сти: мно́гихъ бо ми́рныхъ погуби́ша.
Язы́къ трегу́бый мно́ги потрясе́ и разлучи́ я́ от­ язы́ка во язы́къ,
и гра́ды тве́рды разори́ и до́мы вельмо́жей преврати́:
язы́къ трегу́бый жены́ до́блiя изгна́ и лиши́ я́ от­ трудо́въ и́хъ:
вне́мляй ему́ не и́мать обрѣсти́ поко́я, ниже́ всели́т­ся со безмо́лвiемъ.
Я́зва бична́я стру́пы твори́тъ, я́зва же язы́чная сокруша́етъ ко́сти.
Мно́зи падо́ша о́стрiемъ меча́, но не я́коже па́дшiи язы́комъ:
блаже́нъ, и́же укры́ет­ся от­ него́, и́же не про́йде въ я́рости его́, и́же не повлече́ и́га его́ и у́зами его́ не свя́занъ бы́сть:
и́го бо его́ и́го желѣ́зно, и у́зы его́ у́зы мѣ́дяны:
сме́рть люта́ сме́рть его́, и па́че его́ лу́чше е́сть а́дъ.
Не облада́етъ благовѣ́рными, и въ пла́мени его́ не сгоря́тъ.
Оставля́ющiи Го́спода впаду́т­ся въ о́нь, и въ ни́хъ воз­гори́т­ся и не уга́снетъ: по́сланъ бу́детъ на ня́ я́ко ле́въ, и я́ко па́рдъ погуби́тъ я́.
Ви́ждь, огради́ стяжа́нiе твое́ те́рнiемъ,
сребро́ твое́ и зла́то твое́ свяжи́,
и словесе́мъ тво­и́мъ сотвори́ вѣ́съ и мѣ́ру, и уста́мъ тво­и́мъ сотвори́ две́рь и заво́ру.
Внима́й, да не ка́ко поползне́шися и́мъ, ниже́ паде́ши пря́мо ловя́щему.
Кто прикасается к смоле, тот очернится, и кто входит в общение с гордым, сделается подобным ему.
Не поднимай тяжести свыше твоей силы, и не входи в общение с тем, кто сильнее и богаче тебя.
Какое общение у горшка с котлом? Этот толкнет его, и он разобьется.
Богач обидел, и сам же грозит; бедняк обижен, и сам же упрашивает.
Если ты выгоден для него, он употребит тебя; а если обеднеешь, он оставит тебя.
Если ты достаточен, он будет жить с тобою и истощит тебя, а сам не поболезнует.
Возымел он в тебе нужду, – будет льстить тебе, будет улыбаться тебе и обнадеживать тебя, ласково будет говорить с тобою и скажет: «не нужно ли тебе чего?»
Своими угощениями он будет пристыжать тебя, доколе, два или три раза ограбив тебя, не насмеется наконец над тобою.
После того он, увидев тебя, уклонится от тебя и будет кивать головою при встрече с тобою.
Наблюдай, чтобы тебе не быть обманутым
и не быть униженным в твоем веселье.
Когда сильный будет приглашать тебя, уклоняйся, и тем более он будет приглашать тебя.
Не будь навязчив, чтобы не оттолкнули тебя, и не слишком удаляйся, чтобы не забыли о тебе.
Не дозволяй себе говорить с ним, как с равным тебе, и не верь слишком многим словам его; ибо долгим разговором он будет искушать тебя и, как бы шутя, изведывать тебя.
Немилостив к себе, кто не удерживает себя в словах своих, и он не убережет себя от оскорбления и от уз.
Будь осторожен и весьма внимателен, ибо ты ходишь с падением твоим.
Услышав это во сне твоем, не засыпай.
Во всю жизнь люби Господа и взывай к Нему о спасении твоем.
Всякое животное любит подобное себе, и всякий человек – ближнего своего.
Всякая плоть соединяется по роду своему, и человек прилепляется к подобному себе.
Какое общение у волка с ягненком? Так и у грешника – с благочестивым.
Какой мир у гиены с собакою? И какой мир у богатого с бедным?
Ловля у львов – дикие ослы в пустыне, так пастбища богатых – бедные.
Отвратительно для гордого смирение: так отвратителен для богатого бедный.
Когда пошатнется богатый, он поддерживается друзьями; а когда упадет бедный, то отталкивается и друзьями.
Когда подвергнется несчастью богатый, у него много помощников; сказал нелепость, и оправдали его.
Подвергся несчастью бедняк, и еще бранят его; сказал разумно, и его не слушают.
Заговорил богатый, – и все замолчали и превознесли речь его до облаков;
заговорил бедный, и говорят: «это кто такой?» И если он споткнется, то совсем низвергнут его.
Хорошо богатство, в котором нет греха, и зла бедность в устах нечестивого.
Сердце человека изменяет лицо его или на хорошее, или на худое.
Признак сердца в счастье – лицо веселое, а изобретение притчей соединено с напряженным размышлением.
Мстительный получит отмщение от Господа, Который не забудет грехов его.
Прости ближнему твоему обиду, и тогда по молитве твоей отпустятся грехи твои.
Человек питает гнев к человеку, а у Господа просит прощения;
к подобному себе человеку не имеет милосердия, и молится о грехах своих;
сам, будучи плотию, питает злобу: кто очистит грехи его?
Помни последнее и перестань враждовать; помни истление и смерть и соблюдай заповеди;
помни заповеди и не злобствуй на ближнего;
помни завет Всевышнего и презирай невежество.
Удерживайся от ссоры – и ты уменьшишь грехи;
ибо раздражительный человек возжжет ссору; человек грешник смутит друзей и поселит раздор между живущими в мире.
Каково вещество огня, так он и возгорится;
и какова сила человека, таков будет и гнев его, и по мере богатства усилится ярость его.
Жаркий спор возжигает огонь, а жаркая ссора проливает кровь.
Если подуешь на искру, она разгорится, а если плюнешь на нее, угаснет: то и другое выходит из уст твоих.
Наушник и двоязычный да будут прокляты, ибо они погубили многих, живших в тишине;
язык третий многих поколебал и изгонял их от народа к народу,
и разорял укрепленные города и ниспровергал домы вельмож;
язык третий изгнал доблестных жен и лишил их трудов их;
внимающий ему не найдет покоя и не будет жить в тишине.
Удар бича делает рубцы, а удар языка сокрушит кости;
многие пали от острия меча, но не столько, сколько павших от языка;
счастлив, кто укрылся от него, кто не испытал ярости его, кто не влачил ярма его и не связан был узами его;
ибо ярмо его – ярмо железное, и узы его – узы медные,
смерть лютая – смерть его, и самый ад лучше его.
Не овладеет он благочестивыми, и не сгорят они в пламени его;
оставляющие Господа впадут в него; в них возгорится он и не угаснет: он будет послан на них, как лев, и, как барс, будет истреблять их.
Смотри, огради владение твое терновником,
свяжи серебро твое и золото,
и для слов твоих сделай вес и меру, и для уст твоих – дверь и запор.
Берегись, чтобы не споткнуться ими и не пасть пред злоумышляющим.
Копировать текст Копировать ссылку Толкования стиха
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов