Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Премудрости Иисуса, Сына Сирахова

 
  • Тще́тны наде́жды и лжи́вы [су́ть] неразу́миву му́жу, и со́нiя вперя́ютъ безу́мныхъ.
  • Я́коже е́мляйся за стѣ́нь и гоня́й вѣ́тры, та́кожде е́мляй вѣ́ру сно́мъ:
  • сiе́ по сему́ видѣ́нiе сно́въ, пря́мо лицу́ подо́бiе лица́.
  • От нечи́стаго что́ очи́стит­ся, и от­ лжи́ваго ка́я и́стина?
  • Волше́б­ст­ва и обая́нiя и со́нiя су́етна су́ть, и я́коже ражда́ющiя се́рдцу мечта́нiя быва́ютъ:
  • а́ще не от­ вы́шняго по́слана бу́дутъ на посѣще́нiе, не вда́ждь въ ня́ се́рдца тво­его́:
  • мно́гихъ бо прельсти́ша со́нiя, и от­падо́ша надѣ́ющеся на ня́.
  • Безъ лжи́ соверши́т­ся зако́нъ, и прему́дрость во устѣ́хъ вѣ́рныхъ соверше́нiе.
  • Му́жъ уче́ный увѣ́да мно́го, и много­иску́сный повѣ́сть ра́зумъ.
  • И́же не искуси́ся, ма́ло вѣ́сть: обходя́й же страны́ умно́житъ хи́трость.
  • Мно́го ви́дѣхъ во обхожде́нiи мо­е́мъ, и вя́щшая слове́съ мо­и́хъ ра́зумъ мо́й:
  • мно́гащи да́же до сме́рти бѣ́д­ст­вовахъ, и спасе́нъ бы́хъ си́хъ ра́ди.
  • Ду́хъ боя́щихся Го́спода поживе́тъ, *наде́жда бо и́хъ на спаса́ющаго я́.
  • Боя́йся Го́спода ни чего́ убо­и́т­ся и не устраши́т­ся, то́й бо наде́жда ему́.
  • Боя́щемуся Го́спода блаже́н­на душа́: *чи́мъ одержи́т­ся, и кто́ ему́ утвержде́нiе?
  • О́чи Госпо́дни на лю́бящыя его́: защище́нiе си́лы и утвержде́нiе крѣ́пости, покро́въ от­ ва́ра и покро́въ въ полу́дне, хране́нiе от­ претыка́нiя и по́мощь от­ паде́нiя:
  • воз­двиза́яй ду́шу и просвѣща́яй о́чи, изцѣле́нiе дая́й, живо́тъ и благослове́нiе.
  • И́же при­­но́ситъ же́ртву от­ непра́вды, при­­ноше́нiе поро́чно, и не су́ть во благоволе́нiе да́ры беззако́н­ныхъ.
  • Не благоволи́тъ вы́шнiй о при­­ноше́нiи нечести́выхъ, ни мно́же­с­т­вомъ же́ртвъ очи́ститъ грѣхи́.
  • Я́ко жря́й сы́на предъ отце́мъ его́, та́ко при­­нося́й же́ртвы от­ имѣ́нiя убо́гихъ.
  • Хлѣ́бъ убо́гимъ живо́тъ убо́гихъ, лиша́яй его́ человѣ́къ крове́й е́сть.
  • Убива́етъ и́скрен­няго отъ­е́мляй ему́ поживле́нiе, и пролива́етъ кро́вь лиша́яй мзды́ нае́мника.
  • Еди́нъ созида́яй, а другі́й разоря́яй, что́ успѣ́етъ бо́лѣе, то́кмо тру́дъ?
  • Еди́ному моля́щуся, а друго́му проклина́ющу, ко́­его гла́съ услы́шитъ Влады́ка?
  • Омыва́яйся от­ мертвеца́ и па́ки при­­каса́яйся ему́, ка́я по́льза ему́ от­ ба́ни?
  • Та́ко человѣ́къ постя́йся о грѣсѣ́хъ сво­и́хъ и па́ки ходя́й и та́яжде творя́й, мольбу́ его́ кто́ услы́шитъ, и что́ успѣ́ смире́нiемъ сво­и́мъ?
  • Пустые и ложные надежды – у человека безрассудного, и сонные грезы окрыляют глупых.
  • Как обнимающий тень или гонящийся за ветром, так верящий сновидениям.
  • Сновидения совершенно то же, что подобие лица против лица.
  • От нечистого что может быть чистого, и от ложного что может быть истинного?
  • Гадания и приметы и сновидения – суета, и сердце наполняется мечтами, как у рождающей.
  • Если они не будут посланы от Всевышнего для вразумления, не прилагай к ним сердца твоего.
  • Сновидения ввели многих в заблуждение, и надеявшиеся на них подверглись падению.
  • Закон исполняется без обмана, и мудрость в устах верных совершается.
  • Человек ученый знает много, и многоопытный выскажет знание.
  • Кто не имел опытов, тот мало знает; а кто странствовал, тот умножил знание.
  • Многое я видел в моем странствовании, и я знаю больше, нежели сколько говорю.
  • Много раз был я в опасности смерти, и спасался при помощи опыта.
  • Дух боящихся Господа поживет, *ибо надежда их – на Спасающего их.
  • Боящийся Господа ничего не устрашится и не убоится, ибо Он – надежда его.
  • Блаженна душа боящегося Господа! *кем он держится, и кто опора его?
  • Очи Господа – на любящих Его. Он – могущественная защита и крепкая опора, покров от зноя и покров от полуденного жара, охранение от преткновения и защита от падения;
  • Он возвышает душу и просвещает очи, дает врачевство, жизнь и благословение.
  • Кто приносит жертву от неправедного стяжания, того приношение насмешливое, и дары беззаконных неблагоугодны;
  • не благоволит Всевышний к приношениям нечестивых и множеством жертв не умилостивляется о грехах их.
  • Что заколающий на жертву сына пред отцем его, то приносящий жертву из имения бедных.
  • Хлеб нуждающихся есть жизнь бедных: отнимающий его есть кровопийца.
  • Убивает ближнего, кто отнимает у него пропитание, и проливает кровь, кто лишает наемника платы.
  • Когда один строит, а другой разрушает, то что они получат для себя кроме утомления?
  • Когда один молится, а другой проклинает, чей голос услышит Владыка?
  • Когда кто омывается от осквернения мертвым и опять прикасается к нему, какая польза от его омовения?
  • Так человек, который постится за грехи свои и опять идет и делает то же самое: кто услышит молитву его? и какую пользу получит он от того, что смирялся?
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта
Обратная связь