Книга Премудрости Иисуса, Сына Сирахова, 38

 
  • Почитáй врачá проти́ву потрéбъ чéстiю егó, и́бо Госпóдь создá егó:
  • от­ вы́шняго бо éсть изцѣлéнiе, и от­ царя́ прiи́метъ дáръ.
  • Худóже­с­т­во врачá воз­несéтъ главý егó, и предъ вельмóжами удиви́мь бýдетъ.
  • Госпóдь создá от­ земли́ врачевáнiя, и мýжъ мýдрый не воз­гнушáет­ся и́ми.
  • Не от­ дрéва ли ослади́ся водá, да познáна бýдетъ си́ла егó?
  • И тóй дáлъ éсть худóже­с­т­во человѣ́комъ, да слáвит­ся въ чудесѣ́хъ сво­и́хъ:
  • тѣ́ми уврачевá и отъ­я́тъ болѣ́зни и́хъ.
  • Мировáрецъ си́ми сострóитъ смѣшéнiе, и не скончáют­ся дѣлá егó, и ми́ръ от­ негó éсть на лицы́ земли́.
  • Чáдо, въ болѣ́зни тво­éй не презирáй, но моли́ся Гóсподеви, и тóй тя́ изцѣли́тъ:
  • от­ступи́ от­ прегрѣшéнiя и напрáви рýцѣ, и от­ вся́каго грѣхá очи́сти сéрдце [твоé]:
  • дáждь благо­ухáнiе и пáмять семидáла и умáсти при­­ношéнiе, áкибы не пéрвѣе при­­нося́й:
  • и дáждь мѣ́сто врачý, Госпóдь бо егó создá: и да не удали́т­ся от­ тебé, потрéбенъ бо ти́ éсть.
  • Е́сть врéмя, егдá въ рукý егó благо­ухáнiе:
  • и́бо и тíи Гóсподеви мóлят­ся, да упрáвитъ и́мъ покóй и изцѣлéнiе рáди оздравлéнiя.
  • Согрѣшáяй предъ сотвóршимъ егó впадéтъ въ рýцѣ врачý.
  • Чáдо, надъ мертвецéмъ источи́ слéзы и я́коже злѣ́ стрáждущь начни́ плáчь: и я́коже достóитъ емý, соскýтай тѣ́ло егó и не прéзри погребéнiя егó.
  • Гóрекъ сотвори́ плáчь и рыдáнiе теплó, и сотвори́ сѣ́тованiе, я́коже емý достóитъ, дéнь еди́нъ и двá хулéнiя рáди, и утѣ́шися печáли рáди:
  • от­ печáли бо смéрть бывáетъ, и печáль сердéчная сля́четъ крѣ́пость.
  • Въ нанесéнiи пребывáетъ и печáль, и житié ни́щаго въ сéрдцы.
  • Не дáждь въ печáль сéрдца тво­егó, остáви ю́ помянýвъ послѣ́дняя.
  • Не забýди, нѣ́сть бо воз­вращéнiя: и емý пóльзы не сотвори́ши, и себé озлóбиши.
  • Помяни́ сýдъ егó, я́ко си́це и твóй: мнѣ́ вчерá, а тебѣ́ днéсь.
  • Въ покóи мертвецá упокóй пáмять егó, и утѣ́шися о нéмъ во исхóдѣ дýха егó.
  • Премýдрость кни́жника во благоврéменiи прáздне­ст­ва, и умаля́яйся дѣя́нiемъ сво­и́мъ упремýдрит­ся.
  • Чи́мъ умудри́т­ся держáй орáло и хваля́йся остнóмъ, гоня́й волы́ и обращáяйся въ дѣ́лѣхъ и́хъ, и пóвѣсть егó въ сынѣ́хъ ю́нчихъ?
  • Сéрдце своé дáстъ воз­ры́ти бразды́, и бдѣ́нiе егó на насыщéнiихъ ю́ницъ.
  • Тáко вся́къ древодѣ́ля и архитéктонъ, и́же нóщи я́ко дни́ провождáетъ, дѣ́лая извая́нiя печáтей, и при­­лѣжáнiе егó измѣни́ти разли́чiе:
  • сéрдце своé дáстъ уподóбити живописáнiе, и бдѣ́нiе егó éже соверши́ти дѣ́ло.
  • Тáкожде и ковáчь сѣдя́ бли́зъ нáковални и согля́даяй дѣ́ло желѣ́за: курéнiе огня́ удручи́тъ тѣ́ло егó, и теплотóю пéщи утруди́т­ся:
  • глáсъ млáта обнови́тъ ýхо егó, и пря́мо подóбiю сосýда óчи егó:
  • сéрдце своé вдáстъ на скончáнiе дѣ́лъ, и бдѣ́нiе егó украси́ти до концá.
  • Тáкожде и скудéльникъ сѣдя́ на дѣ́лѣ сво­éмъ и вертя́ ногáма сво­и́ма кóло,
  • и́же въ печáли лежи́тъ вы́ну на дѣ́лѣ сво­éмъ, изчисля́емо всé дѣ́ланiе егó:
  • мы́шцею сво­éю вообрази́тъ брéнiе и предъ ногáма преклони́тъ крѣ́пость егó:
  • сéрдце своé вдáстъ скончáти сосýдъ, и бдѣ́нiе егó очи́стити пéщь.
  • Вси́ сíи на рýки своя́ надѣ́ют­ся, и кíйждо въ дѣ́лѣ сво­éмъ умудря́ет­ся.
  • Безъ тѣ́хъ не насели́т­ся грáдъ, и не вселя́т­ся, ни похóдятъ и въ собóрище не вóзмут­ся:
  • на престóлѣ же судíй не ся́дутъ и завѣ́та судý не размы́слятъ, нижé и́мутъ извѣщáти наказáнiя и судá, и въ при́тчахъ не обря́щут­ся:
  • но тóкмо здáниемъ житéйскимъ при­­лѣжáтъ, и молéнiе и́хъ въ дѣ́ланiи худóже­ст­ва.
  • Почитай врача честью по надобности в нем, ибо Господь создал его,
  • и от Вышнего – врачевание, и от царя получает он дар.
  • Знание врача возвысит его голову, и между вельможами он будет в почете.
  • Господь создал из земли врачевства, и благоразумный человек не будет пренебрегать ими.
  • Не от дерева ли вода сделалась сладкою, чтобы познана была сила Его?
  • Для того Он и дал людям знание, чтобы прославляли Его в чудных делах Его:
  • ими он врачует человека и уничтожает болезнь его.
  • Приготовляющий лекарства делает из них смесь, и занятия его не оканчиваются, и чрез него бывает благо на лице земли.
  • Сын мой! в болезни твоей не будь небрежен, но молись Господу, и Он исцелит тебя.
  • Оставь греховную жизнь и исправь руки твои, и от всякого греха очисти сердце.
  • Вознеси благоухание и из семидала памятную жертву и сделай приношение тучное, как бы уже умирающий;
  • и дай место врачу, ибо и его создал Господь, и да не удаляется он от тебя, ибо он нужен.
  • В иное время и в их руках бывает успех;
  • ибо и они молятся Господу, чтобы Он помог им подать больному облегчение и исцеление к продолжению жизни.
  • Но кто согрешает пред Сотворившим его, да впадет в руки врача!
  • Сын мой! над умершим пролей слезы и, как бы подвергшийся жестокому несчастию, начни плач; прилично облеки тело его и не пренебреги погребением его;
  • горький да будет плач и рыдание теплое, и продолжи сетование о нем, по достоинству его, день или два, для избежания осуждения, и тогда утешься от печали;
  • ибо от печали бывает смерть, и печаль сердечная истощит силу.
  • С несчастьем пребывает и печаль, и жизнь нищего тяжела для сердца.
  • Не предавай сердца твоего печали; отдаляй ее от себя, вспоминая о конце.
  • Не забывай о сем, ибо нет возвращения; и ему ты не принесешь пользы, а себе повредишь.
  • «Вспоминай о приговоре надо мною, потому что он также и над тобою; мне вчера, а тебе сегодня».
  • С упокоением умершего успокой и память о нем, и утешься о нем по исходе души его.
  • Мудрость книжная приобретается в благоприятное время досуга, и кто мало имеет своих занятий, может приобрести мудрость.
  • Как может сделаться мудрым тот, кто правит плугом и хвалится бичом, гоняет волов и занят работами их, и которого разговор только о молодых волах?
  • Сердце его занято тем, чтобы проводить борозды, и забота его – о корме для телиц.
  • Так и всякий плотник и зодчий, который проводит ночь, как день: кто занимается резьбою, того прилежание в том, чтобы оразнообразить форму;
  • сердце свое он устремляет на то, чтобы изображение было похоже, и забота его – о том, чтоб окончить дело в совершенстве.
  • Так и ковач, который сидит у наковальни и думает об изделии из железа: дым от огня изнуряет его тело, и с жаром от печи борется он;
  • звук молота оглушает его слух, и глаза его устремлены на модель сосуда;
  • сердце его устремлено на окончание дела, и попечение его – о том, чтобы отделать его в совершенстве.
  • Так и горшечник, который сидит над своим делом и ногами своими вертит колесо,
  • который постоянно в заботе о деле своем и у которого исчислена вся работа его:
  • рукою своею он дает форму глине, а ногами умягчает ее жесткость;
  • он устремляет сердце к тому, чтобы хорошо окончить сосуд, и забота его – о том, чтоб очистить печь.
  • Все они надеются на свои руки, и каждый умудряется в своем деле;
  • без них ни город не построится, ни жители не населятся и не будут жить в нем;
  • и однако ж они в собрание не приглашаются, на судейском седалище не сидят и не рассуждают о судебных постановлениях, не произносят оправдания и осуждения и не занимаются притчами;
  • но поддерживают быт житейский, и молитва их – об успехе художества их.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта