Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Премудрости Иисуса, Сына Сирахова

 
  • Непра́здн­ство ве́лiе создано́ бы́сть вся́кому человѣ́ку, и и́го тя́жко на сынѣ́хъ Ада́млихъ, от­ дне́ исхо́да изъ чре́ва ма́тере и́хъ до дне́ погребе́нiя въ ма́терь всѣ́хъ.
  • Размышле́нiя и́хъ и стра́хъ серде́чный, помышле́нiе ча́янiя, де́нь сконча́нiя:
  • от­ сѣдя́щаго на престо́лѣ сла́вы и да́же до смире́н­наго на земли́ и пе́пелѣ,
  • от­ нося́щаго багряни́цу и вѣне́цъ и да́же до одѣва́ющагося льня́ною,
  • я́рость и за́висть, и мяте́жъ и молва́, и стра́хъ сме́рти и вражда́ и рве́нiе, и во вре́мя поко́я на ло́жи со́нъ нощны́й измѣня́етъ ра́зумъ его́:
  • ма́ло я́ко ничто́же на поко́й, и от­ того́ во снѣ́хъ я́ко во дне́хъ блюде́нiя:
  • воз­муще́нъ видѣ́нiемъ се́рдца сво­его́, я́ко избѣжа́въ от­ лица́ бра́ни, во вре́мя спасе́нiя сво­его́ воста́, и дивя́ся ни при­­ еди́нѣмъ же стра́сѣ.
  • Со вся́кою пло́тiю от­ человѣ́ка да́же до скота́, и на грѣ́шныхъ седмери́цею къ си́мъ:
  • сме́рть и кро́вь, и рве́нiе и ору́жiе, наведе́нiя, гла́дъ и сокруше́нiе и ра́ны,
  • на беззако́н­ныхъ создана́ бы́ша сiя́ вся́, и си́хъ ра́ди бы́сть пото́пъ.
  • Вся́, ели́ка от­ земли́, въ зе́млю воз­враща́ют­ся, и от­ воды́, въ мо́ре воз­враща́ют­ся.
  • Вся́къ да́ръ и непра́вда истреби́т­ся, а вѣ́ра во вѣ́къ стоя́ти бу́детъ.
  • Имѣ́нiе непра́ведныхъ я́ко рѣка́ и́зсхнетъ, и я́коже гро́мъ вели́къ въ до́ждь воз­греми́тъ.
  • Егда́ разгне́тъ ру́цѣ, воз­весели́т­ся, та́ко преступа́ющiи до конца́ изче́знутъ.
  • Изча́дiя нечести́выхъ не умно́жатъ вѣ́твiй, и коре́нiя нечи́стая на тве́рдѣ ка́мени:
  • зла́къ надъ вся́кою водо́ю и на бре́зѣ рѣки́ пре́жде вся́кiя травы́ исто́рженъ бу́детъ.
  • Благода́ть я́ко ра́й во благослове́нiихъ, и ми́лостыня во вѣ́къ пребыва́етъ.
  • Живо́тъ самодово́лнаго дѣ́лателя услади́т­ся, и па́че обо­и́хъ обрѣта́яй сокро́вище.
  • Ча́да и созида́нiе гра́да утвержда́ютъ и́мя, и па́че обо­и́хъ жена́ непоро́чна вмѣня́ет­ся.
  • Вино́ и мусикі́а веселя́тъ се́рдце, а па́че обо­и́хъ воз­любле́нiе прему́дрости.
  • Свирѣ́ль и псалти́рь услажда́ютъ пѣ́снь, а па́че обо­и́хъ язы́къ сла́дкiй.
  • Благода́ти и добро́ты воз­жела́етъ о́ко твое́, а па́че обо­и́хъ зла́ка сѣ́мене.
  • Прiя́тель и дру́гъ срѣта́ющася во вре́мя, а па́че обо­и́хъ жена́ съ му́жемъ.
  • Бра́тiя и по́мощь во вре́мя ско́рби, а па́че обо­и́хъ ми́лостыня изба́витъ.
  • Зла́то и сребро́ утвердя́тъ но́гу, а па́че обо­и́хъ совѣ́тъ благо­уго́денъ бу́детъ.
  • Имѣ́нiе и крѣ́пость воз­несу́тъ се́рдце, а па́че обо­и́хъ стра́хъ Госпо́день:
  • нѣ́сть во стра́сѣ Госпо́дни умале́нiя и нѣ́сть въ не́мъ лише́нiя по́мощи:
  • стра́хъ Госпо́день я́ко ра́й благослове́нiя, и па́че вся́кiя сла́вы покры́ его́.
  • Ча́до, живото́мъ просли́вымъ не живи́: лу́чше умре́ти, не́жели проси́ти.
  • Му́жъ зря́ на чужду́ю трапе́зу, нѣ́сть живо́тъ его́ въ числѣ́ живота́: опеча́литъ ду́шу свою́ чужды́ми бра́шны:
  • му́жъ же худо́гъ и нака́занъ сохрани́т­ся.
  • Во устѣ́хъ нестыдли́ваго проше́нiе услади́т­ся, и во чре́вѣ его́ о́гнь воз­гори́т­ся.
  • Много трудов предназначено каждому человеку, и тяжело иго на сынах Адама со дня исхода из чрева матери их до дня возвращения к матери всех.
  • Мысль об ожидаемом и день смерти производит в них размышления и страх сердца.
  • От сидящего на славном престоле и до поверженного на земле и во прахе,
  • от носящего порфиру и венец и до одетого в рубище, –
  • у всякого досада и ревность, и смущение, и беспокойство, и страх смерти, и негодование, и распря, и во время успокоения на ложе ночной сон расстраивает ум его.
  • Мало, почти совсем не имеет он покоя, и потому и во сне он, как днем, на страже:
  • будучи смущен сердечными своими мечтами, как бежавший с поля брани, во время безопасности своей он пробуждается и не может надивиться, что ничего не было страшного.
  • Хотя это бывает со всякою плотью, от человека до скота, но у грешников в семь крат более сего.
  • Смерть, убийство, ссора, меч, бедствия, голод, сокрушение и удары, –
  • все это – для беззаконных; и потоп был для них.
  • Все, что от земли, обращается в землю, и что из воды, возвращается в море.
  • Всякий подарок и несправедливость будут истреблены, а верность будет стоять вовек.
  • Имения неправедных, как поток, иссохнут и, как сильный гром при проливном дожде, прогремят.
  • Кто открывает руку, тот бывает весел; а преступники вконец погибнут.
  • Потомки нечестивых не умножат ветвей, и нечистые корни – на утесистой скале:
  • осока при всякой воде и на берегу реки скашивается прежде всякой другой травы.
  • Благотворительность, как рай, полна благословений, и милостыня пребывает вовек.
  • Жизнь довольного своею участью и труженика сладостна; но превосходит обоих тот, кто находит сокровище.
  • Дети и построение города увековечивают имя, но превосходнее того и другого считается безукоризненная жена.
  • Вино и музыка веселят сердце, но лучше того и другого – любовь к мудрости.
  • Свирель и гусли делают приятным пение, но лучше их – приятный язык.
  • Приятность и красота вожделенны для очей твоих, но более той и другой – зелень посева.
  • Друг и приятель сходятся по временам, но жена с мужем – всегда.
  • Братья и покровители – во время скорби, но вернее тех и других спасает милостыня.
  • Золото и серебро утверждают стопы, но надежнее того и другого признаётся добрый совет.
  • Богатство и сила возвышают сердце, но выше того – страх Господень:
  • в страхе Господнем нет недостатка, и нет надобности искать при нем помощи;
  • страх Господень – как благословенный рай, и облекает его всякою славою.
  • Сын мой! не живи жизнью нищенскою: лучше умереть, нежели просить милостыни.
  • Кто засматривается на чужой стол, того жизнь – не жизнь: он унижает душу свою чужими яствами;
  • но человек разумный и благовоспитанный предостережет себя от того.
  • В устах бесстыдного сладким покажется прошение милостыни, но в утробе его огонь возгорится.
  • Grandi pene sono destinate a ogni uomo

    e un giogo pesante sta sui figli di Adamo,

    dal giorno della loro uscita dal grembo materno

    fino al giorno del ritorno alla madre di tutti.
  • Il pensiero dell'attesa e il giorno della fine

    provocano le loro riflessioni e il timore del cuore.
  • Da chi siede su un trono glorioso

    fino a chi è umiliato su terra e su cenere,
  • da chi indossa porpora e corona

    fino a chi è ricoperto di panno grossolano,
  • non c'è che sdegno, invidia, spavento, agitazione,

    paura della morte, contese e liti.

    Anche durante il riposo nel letto

    il sogno notturno turba i suoi pensieri:
  • per un poco, come niente, sta nel riposo

    e subito nel sonno si affatica come di giorno,

    è sconvolto dalla visione del suo cuore,

    come chi è scampato da una battaglia.
  • Al momento di mettersi in salvo si sveglia,

    meravigliandosi dell'irreale timore.
  • Così è per ogni essere vivente, dall'uomo alla bestia,

    ma per i peccatori sette volte tanto:
  • morte, sangue, contese, spada,

    disgrazie, fame, calamità, flagelli.
  • Questi mali sono stati creati per gli empi,

    per loro causa venne anche il diluvio.
  • Tutto quello che proviene dalla terra alla terra ritorna,

    quanto viene dalle acque rifluisce nel mare.
  • Ogni corruzione e ogni ingiustizia sparirà,

    ma la fedeltà resterà per sempre.
  • Le ricchezze degli ingiusti si prosciugheranno come un torrente,

    si disperderanno come tuono che echeggia durante l'uragano.
  • Se gli ingiusti dovranno alzare le mani, ci si rallegrerà,

    così i trasgressori cadranno in rovina.
  • La stirpe degli empi non moltiplica i suoi rami,

    le radici impure sono sopra una pietra dura.
  • Il giunco su ogni corso d'acqua o sugli argini di un fiume

    viene tagliato prima di ogni altra erba.
  • Un atto di bontà è come un giardino di benedizioni,

    l'elemosina dura per sempre.
  • La vita di chi basta a se stesso e del lavoratore è dolce,

    ma più ancora lo è per chi trova un tesoro.
  • I figli e la fondazione di una città consolidano un nome,

    ma più ancora è apprezzata una donna irreprensibile.
  • Vino e musica rallegrano il cuore,

    ma più ancora l'amore della sapienza.
  • Il flauto e l'arpa rendono piacevole il canto,

    ma più ancora una voce soave.
  • L'occhio desidera grazia e bellezza,

    ma più ancora il verde dei campi.
  • Il compagno e l'amico s'incontrano a tempo opportuno,

    ma più ancora moglie e marito.
  • Fratelli e soccorritori aiutano nella tribolazione,

    ma più ancora l'elemosina.
  • Oro e argento rendono sicuro il piede,

    ma più ancora è stimato un consiglio.
  • Ricchezze e potenza sollevano il cuore,

    ma più ancora il timore del Signore.

    Con il timore del Signore non manca nulla,

    con esso non c'è bisogno di cercare un altro aiuto.
  • Il timore del Signore è come un giardino di benedizioni

    e protegge più di qualsiasi gloria.
  • Figlio, non vivere una vita da mendicante:

    è meglio morire piuttosto che mendicare.
  • Un uomo che guarda alla tavola altrui

    ha una vita che non si può chiamare tale;

    si contaminerà con cibi estranei,

    l'uomo sapiente ed educato se ne guarderà.
  • Il mendicare è dolce nella bocca dello sfrontato,

    ma dentro di lui c'è un fuoco che brucia.