Скрыть
47:2
47:5
47:6
47:9
47:19
47:20
47:24
47:25
47:28
47:31
Церковнославянский (рус)
И по се́мъ воста́ наѳа́нъ проро́че­с­т­вовати во дни́ дави́довы.
Я́коже ту́къ от­луче́нъ от­ же́ртвы ми́рныя, та́ко дави́дъ от­ сыно́въ Изра́илевыхъ.
Со львы́ игра́­ше я́ко съ ко́злищи и съ медвѣ́дми я́ко со а́гнцы о́вчими.
Во ю́ности сво­е́й не уби́лъ ли исполи́на, и отъ­я́тъ поноше́нiе от­ люді́й,
егда́ простре́ ру́ку съ ка́менемъ изъ пра́щи низложи́ти горды́ню голiа́ѳову?
Призва́ бо Го́спода вы́шняго, и вдаде́ въ десни́цу его́ крѣ́пость низложи́ти человѣ́ка си́льна на бра́ни, воз­нести́ ро́гъ люді́й сво­и́хъ.
Си́це во тма́хъ просла́ви его́ и восхвали́ его́ во благослове́нiихъ Госпо́днихъ, внегда́ носи́ти ему́ вѣне́цъ сла́вы.
Потреби́ бо враги́ о́крестъ и уничижи́ Филисти́мляны проти́вники: да́же додне́сь сокруши́ и́мъ ро́гъ.
Во вся́цѣмъ дѣ́лѣ сво­е́мъ даде́ исповѣ́данiе свято́му вы́шнему глаго́ломъ сла́вы:
всѣ́мъ се́рдцемъ сво­и́мъ восхвали́ и воз­люби́ сотво́ршаго и́.
И поста́ви пѣвцы́ пря́мо олтаре́ви, и зву́комъ и́хъ услажда́ти пѣ́нiе.
Даде́ во пра́здницѣхъ благолѣ́пiе и украси́ времена́ да́же до сконча́нiя, внегда́ воспѣва́ти и́мъ и́мя свято́е его́ и от­ у́тра гласи́ти во святи́лищи.
Госпо́дь отъ­я́ грѣхи́ его́ и воз­несе́ во вѣ́къ ро́гъ его́, и даде́ ему́ завѣ́тъ ца́рскiй и престо́лъ сла́вы во Изра́или.
По се́мъ воста́ сы́нъ разуми́ченъ и сего́ ра́ди обита́ въ простра́н­ствѣ:
соломо́нъ воцари́ся во дне́хъ ми́ра, я́ко Бо́гъ препоко́и о́крестъ, да сози́ждетъ до́мъ во и́мя его́ и да угото́витъ святи́лище во вѣ́къ.
Ко́ль пре­умудри́л­ся еси́ во ю́ности сво­е́й и напо́лнил­ся еси́ я́ко рѣка́ ра́зума.
Зе́млю покры́ душа́ твоя́, и испо́лнилъ еси́ при́тчами гада́нiй:
про́йде и́мя твое́ во о́стровы дале́че, и воз­лю́бленъ бы́лъ еси́ въ ми́рѣ тво­е́мъ.
Въ пѣ́снехъ и паримiа́хъ и во при́тчахъ и во сказа́нiихъ удиви́шася тебѣ́ страны́.
И́менемъ Го́спода Бо́га, нарѣче́н­наго Бо́га Изра́илева,
собра́лъ еси́ я́ко мѣ́дь зла́то и я́ко о́лово умно́жилъ еси́ сребро́.
Вда́лъ еси́ бока́ твоя́ жена́мъ и порабо́тил­ся еси́ тѣ́ломъ тво­и́мъ:
да́лъ еси́ поро́къ сла́вѣ тво­е́й и оскверни́лъ еси́ сѣ́мя твое́, нанести́ гнѣ́въ на ча́да твоя́, и умили́тися о безу́мiи тво­е́мъ: е́же раздѣли́тися на дво́е ца́р­ст­ву, и от­ Ефре́ма нача́тися ца́р­ст­ву непокори́ву.
Госпо́дь же не оста́витъ ми́лости сво­ея́ и не растли́тъ от­ дѣ́лъ сво­и́хъ, ниже́ истреби́тъ избра́н­наго сво­его́ изча́дiй и сѣ́мя воз­люби́в­шаго его́ не и́зметъ.
И Иа́кову даде́ оста́нокъ, и дави́ду от­ него́ ко́рень.
И почи́ соломо́нъ со отцы́ сво­и́ми
и оста́ви по себѣ́ от­ сѣ́мене сво­его́ лю́демъ безу́мiе,
и умаля́ющася ра́зумомъ ровоа́ма, и́же от­ста́ви лю́ди от­ совѣ́та сво­его́,
и иеровоа́ма сы́на нава́това, и́же сотвори́ согрѣши́ти Изра́илю и даде́ Ефре́му пу́ть ко грѣху́.
И умно́жишася грѣси́ и́хъ зѣло́, от­ступи́ти и́мъ от­ земли́ сво­ея́:
и вся́ко лука́в­ст­во изыска́ша, до́ндеже ме́сть прiи́де на ня́.
Синодальный
После сего явился Нафан, чтобы пророчествовать во дни Давида.
Как тук, отделенный от мирной жертвы, так Давид от сынов Израилевых.
Он играл со львами, как с козлятами, и с медведями, как с ягнятами.
В юности своей не убил ли он исполина, не снял ли поношение с народа,
когда поднял руку с пращным камнем и низложил гордыню Голиафа?
Ибо он воззвал к Господу Всевышнему, и Он дал крепость правой руке его – поразить человека, сильного в войне, и возвысить рог народа своего.
Так прославил народ его тьмами и восхвалил его в благословениях Господа, как достойного венца славы,
ибо он истребил окрестных врагов и смирил враждебных Филистимлян, – даже доныне сокрушил рог их.
После каждого дела своего он приносил благодарение Святому Всевышнему словом хвалы;
от всего сердца он воспевал и любил Создателя своего.
И поставил пред жертвенником песнопевцев, чтобы голосом их услаждать песнопение.
Он дал праздникам благолепие и с точностью определил времена, чтобы они хвалили святое имя Его и с раннего утра оглашали святилище.
И Господь отпустил ему грехи и навеки вознес рог его и даровал ему завет царственный и престол славы в Израиле.
После него восстал мудрый сын его и ради отца жил счастливо.
Соломон царствовал в мирные дни, потому что Бог успокоил его со всех сторон, дабы он построил дом во имя Его и приготовил святилище навеки.
Как мудр был ты в юности твоей и, подобно реке, полон разума!
Душа твоя покрыла землю, и ты наполнил ее загадочными притчами;
имя твое пронеслось до отдаленных островов, и ты был любим за мир твой;
за песни и изречения, за притчи и изъяснения тебе удивлялись страны.
Во имя Господа Бога, наименованного Богом Израиля,
ты собрал золото, как медь, и умножил серебро, как свинец.
Но ты наклонил чресла твои к женщинам и поработился им телом твоим;
ты положил пятно на славу твою и осквернил семя твое так, что навел гнев на детей твоих, – и они горько оплакивали твое безумие, – что власть разделилась надвое, и от Ефрема произошло непокорное царство.
Но Господь не оставит Своей милости и не разрушит ни одного из дел Своих, не истребит потомков избранного Своего и не искоренит семени возлюбившего Его.
И Он дал Иакову остаток, и Давиду – корень от него.
И почил Соломон с отцами своими,
и оставил по себе от семени своего безумие народу,
скудного разумом Ровоама, который отвратил от себя народ чрез свое совещание,
и Иеровоама, сына Наватова, который ввел в грех Израиля и Ефрему указал путь греха.
И весьма умножились грехи их, так что они изгнаны были из земли своей;
и посягали они на всякое зло, доколе не пришло на них мщение.
Эстонский
Jumala tegude ülistus ajaloos
Ja pärast teda tõusis Naatan, kes prohvetlikult kuulutas Taaveti päevil.
Just nagu rasv eraldatakse tänuohvrist, nõnda erines Taavet Iisraeli lastest.
Ta mängis lõvidega nagu sokukestega ja karudega, nagu oleksid need lambatalled.
Eks ta oma nooruses tapnud hiiglase ja võtnud teotuse rahva pealt, tõstes oma käe lingukiviga ja lüües maha Koljati hooplemise.
Sest ta hüüdis appi Issandat, Kõigekõrgemat, ja Issand andis rammu tema paremale käele vägeva sõjamehe hävitamiseks ning oma rahva sarve ülendamiseks.
Siis ülistati teda kümne tuhande pärast ja kiideti Issanda õnnistuse pärast temale aukrooni andes.
Sest ta lõi ümberkaudseid vaenlasi ja purustas oma vastased vilistid, murdes katki nende sarve tänapäevani.
Kõigis oma tegudes andis ta kiitust Pühale, Kõigekõrgemale, ülistussõnadega. Ta laulis kõigest südamest ja armastas oma Loojat.
Ja ta paigutas altari ette lauljad ning neilt kõlasid võluvad viisid.
Ta andis pidupäevadele hiilguse ja korraldas pühade ajad täiuslikult, nõnda et Issanda püha nime kiideti ja pühamu kajas varahommikust alates.
Issand võttis ära tema patud ja ülendas tema sarve igaveseks ajaks, andes temale kuningriigi lepingu ja aujärje Iisraelis.
Pärast teda tõusis tark poeg, kes tema tõttu kõikjal leidis rahu.
Saalomon valitses rahu päevil, tema, kellele Jumal andis rahu igalt poolt, et ta ehitaks tema nimele koja ja valmistaks pühamu igaveseks ajaks.
Kui tark sa olid noores eas ja taipu täis otsekui jõgi.
Sinu vaim kattis maa ja selle sa täitsid mõistukõneliste tähendamissõnadega.
Sinu nimi ulatus kaugetele saartele ja sind armastati sinu rahumeele pärast.
Maad imetlesid sind sinu laulude, ütluste, tähendamissõnade ja seletuste pärast.
Issanda Jumala nimel, keda nimetatakse Iisraeli Jumalaks, sa kogusid kulda nagu tina ja kuhjasid hõbedat, otsekui oleks see tinamaak.
Aga sa kallutasid oma niuded naiste poole ja andsid oma ihu nende meelevalda.
Sa soetasid häbipleki oma au külge ja rüvetasid oma seemne. Sa tõid oma laste peale viha ja suure kurvastuse, olles nõnda mõistmatu,
et ainuvalitsus jagunes kaheks ja Efraimist sai alguse sõnakuulmatu kuningriik.
Aga Issand ei lõpeta oma halastust ega lase ühtki oma sõna tühja minna, ei kaota ka mitte oma valitu järglasi ega hävita selle sugu, kes teda on armastanud. Ta jättis Jaakobile jäägi ja Taavetile temast väljunud juure.
Ja Saalomon läks magama oma vanemate juurde ning jättis enese järeltulijaks oma soost Rehabeami, rumaluselt rikka ja mõistuselt puuduliku, kes oma nõu järgi sundis rahva taganema,
ja Jerobeami, Nebati poja, kes saatis Iisraeli pattu tegema ning avas Efraimile patutee. Ja nende patte sai väga palju, sellepärast nad viidi ära oma maalt.
Jah, nad leiutasid igasugu kurja, kuni karistus neid tabas.
καὶ μετὰ τοῦτον ἀνέστη Ναθαν προ­φητεύ­ειν ἐν ἡμέραις Δαυιδ
ὥσπερ στέαρ ἀφωρισμένον ἀπο­̀ σωτηρίου οὕτως Δαυιδ ἀπο­̀ τῶν υἱῶν Ισραηλ
ἐν λέουσιν ἔπαιξεν ὡς ἐν ἐρίφοις καὶ ἐν ἄρκοις ὡς ἐν ἄρνασι προ­βάτων
ἐν νεότητι αὐτοῦ οὐχὶ ἀπέκτεινεν γίγαν­τα καὶ ἐξῆρεν ὀνειδισμὸν ἐκ λαοῦ
ἐν τῷ ἐπᾶραι χεῖρα ἐν λίθῳ σφενδόνης καὶ κατα­βαλεῖν γαυρίαμα τοῦ Γολιαθ
5ἐπεκαλέσατο γὰρ κύριον τὸν ὕψιστον καὶ ἔδωκεν ἐν τῇ δεξιᾷ αὐτοῦ κράτος ἐξᾶραι ἄνθρωπον δυνατὸν ἐν πολέμῳ ἀνυψῶσαι κέρας λαοῦ αὐτοῦ
6οὕτως ἐν μυριάσιν ἐδόξασαν αὐτὸν καὶ ᾔνεσαν αὐτὸν ἐν εὐλογίαις κυρίου ἐν τῷ φέρεσθαι αὐτῷ δια­́δημα δόξης
7ἐξέτριψεν γὰρ ἐχθροὺς κυκλόθεν καὶ ἐξουδένωσεν Φυλιστιιμ τοὺς ὑπεναν­τίους ἕως σήμερον συν­έτριψεν αὐτῶν κέρας
8ἐν παν­τὶ ἔργῳ αὐτοῦ ἔδωκεν ἐξομολόγησιν ἁγίῳ ὑψίστῳ ῥήματι δόξης
ἐν πάσῃ καρδίᾳ αὐτοῦ ὕμνησεν καὶ ἠγάπησεν τὸν ποιήσαν­τα αὐτόν
9καὶ ἔστησεν ψαλτῳδοὺς κατέναν­τι τοῦ θυσιαστηρίου καὶ ἐξ ἠχοῦς αὐτῶν γλυκαίνειν μέλη
10ἔδωκεν ἐν ἑορταῖς εὐπρέπειαν καὶ ἐκόσμησεν καιροὺς μέχρι συν­τελείας ἐν τῷ αἰνεῖν αὐτοὺς τὸ ἅγιον ὄνομα αὐτοῦ καὶ ἀπο­̀ πρωίας ἠχεῖν τὸ ἁγίασμα
11κύριος ἀφεῖλεν τὰς ἁμαρτίας αὐτοῦ καὶ ἀνύψωσεν εἰς αἰῶνα τὸ κέρας αὐτοῦ καὶ ἔδωκεν αὐτῷ δια­θήκην βασιλέων καὶ θρόνον δόξης ἐν τῷ Ισραηλ
12μετὰ τοῦτον ἀνέστη υἱὸς ἐπι­στήμων καὶ δι᾿ αὐτὸν κατέλυσεν ἐν πλατυσμῷ
13Σαλωμων ἐβασίλευσεν ἐν ἡμέραις εἰρήνης ᾧ ὁ θεὸς κατέπαυσεν κυκλόθεν ἵνα στήσῃ οἶκον ἐπ᾿ ὀνόματι αὐτοῦ καὶ ἑτοιμάσῃ ἁγίασμα εἰς τὸν αἰῶνα
14ὡς ἐσοφίσθης ἐν νεότητί σου καὶ ἐνεπλή­σθης ὡς ποταμὸς συν­έσεως
15γῆν ἐπεκάλυψεν ἡ ψυχή σου καὶ ἐνέπλη­σας ἐν παρα­βολαῖς αἰνιγμάτων
16εἰς νήσους πόρρω ἀφίκετο τὸ ὄνομά σου καὶ ἠγαπήθης ἐν τῇ εἰρήνῃ σου
17ἐν ᾠδαῖς καὶ παροιμίαις καὶ παρα­βολαῖς καὶ ἐν ἑρμηνείαις ἀπεθαύμασάν σε χῶραι
18ἐν ὀνόματι κυρίου τοῦ θεοῦ τοῦ ἐπι­κεκλη­μέ­νου θεοῦ Ισραηλ
συν­ήγαγες ὡς κασ­σίτερον τὸ χρυσίον καὶ ὡς μόλιβον ἐπλή­θυνας ἀργύριον
19παρα­νέκλινας τὰς λαγόνας σου γυναιξὶν καὶ ἐνεξουσιάσθης ἐν τῷ σώματί σου
20ἔδωκας μῶμον ἐν τῇ δόξῃ σου καὶ ἐβεβήλωσας τὸ σπέρμα σου ἐπαγαγεῖν ὀργὴν ἐπι­̀ τὰ τέκνα σου καὶ κατα­νυγῆναι ἐπι­̀ τῇ ἀφροσύνῃ σου 21γενέσθαι δίχα τυραννίδα καὶ ἐξ Εφραιμ ἄρξαι βασιλείαν ἀπειθῆ
22ὁ δὲ κύριος οὐ μὴ κατα­λίπῃ τὸ ἔλεος αὐτοῦ καὶ οὐ μὴ δια­φθείρῃ ἀπο­̀ τῶν λόγων αὐτοῦ οὐδὲ μὴ ἐξαλείψῃ ἐκλεκτοῦ αὐτοῦ ἔκγονα καὶ σπέρμα τοῦ ἀγαπήσαν­τος αὐτὸν οὐ μὴ ἐξάρῃ
καὶ τῷ Ιακωβ ἔδωκεν κατα­́λειμμα καὶ τῷ Δαυιδ ἐξ αὐτοῦ ῥίζαν
23καὶ ἀνεπαύσατο Σαλωμων μετὰ τῶν πατέρων αὐτοῦ
καὶ κατέλιπεν μετ᾿ αὐτὸν ἐκ τοῦ σπέρμα­τος αὐτοῦ λαοῦ ἀφροσύνην
καὶ ἐλασ­σούμενον συν­έσει Рοβοαμ ὃς ἀπέστησεν λαὸν ἐκ βουλῆς αὐτοῦ
24καὶ Ιεροβοαμ υἱὸς Ναβατ ὃς ἐξήμαρτεν τὸν Ισραηλ καὶ ἔδωκεν τῷ Εφραιμ ὁδὸν ἁμαρτίας
καὶ ἐπλη­θύνθησαν αἱ ἁμαρτίαι αὐτῶν σφόδρα ἀπο­στῆσαι αὐτοὺς ἀπο­̀ τῆς γῆς αὐτῶν
25καὶ πᾶσαν πονηρίαν ἐξεζήτησαν ἕως ἐκδίκησις ἔλθῃ ἐπ᾿ αὐτούς
Копировать текст Копировать ссылку Толкования стиха

Настройки