Книга Премудрости Соломона, 11:18

 
  • Упрáви дѣлá и́хъ рукóю прорóка святáго:
  • про­идóша пусты́ню необитáн­ную и въ непроходи́мыхъ водрузи́ша кýщы,
  • сопроти́вишася супостáтомъ и от­мсти́ша врагóмъ:
  • воз­жадáша и при­­звáша тебé, и данá бы́сть и́мъ водá от­ кáмене несѣкóмаго и изцѣлéнiе жáжды от­ кáмене жéстока.
  • И́миже бо накáзани бы́ша врази́ и́хъ,
  • си́ми сíи во оскудѣ́нiи сýще благодѣ́тел­ст­вовани бы́ша:
  • за истóчникъ ýбо при­­снотекýщiя рѣки́, крóвiю излiя́н­ною смятéн­ныя,
  • во обличéнiе младенце­убíй­с­т­вен­наго повелѣ́нiя, дáлъ еси́ и́мъ изоби́лну вóду безнадéжно,
  • показáвъ тогдá жáждею, кáко проти́вныхъ умýчилъ еси́.
  • Егдá бо искушéни бы́ша и въ ми́лости накáзани, познáша, кáко во гнѣ́вѣ суди́мiи нечести́вiи мýчишася:
  • си́хъ бо я́ко Отéцъ учáщь искуси́лъ еси́, óнѣхъ же я́ко жéстокъ Цáрь осуждáя истязáлъ еси́.
  • Отстоя́щiи же и при­­сýт­ст­ву­ю­щiи тáкожде мýчишася:
  • сугýба бо и́хъ прiя́тъ печáль и стенáнiе съ пáмятiю минýв­шихъ.
  • Егдá бо слы́шаху сво­и́ми мучéнiи благодѣ́й­ст­вуемыхъ óныхъ, познавáху Гóспода:
  • егóже бо дрéвле во от­ложéнiи от­вéржена от­рекóшася смѣю́щеся, при­­ концы́ собы́тiя удиви́шася, неподóбною прáведнымъ томи́ми жáждею.
  • За помышлéнiя же безýмная непрáвды и́хъ, въ ни́хже заблуди́в­ше почитáху безсловéсная пресмыкáющаяся и звѣрéй худы́хъ, послáлъ еси́ и́мъ мнóже­с­т­во безсловéсныхъ живóтныхъ во от­мщéнiе,
  • да познáютъ, я́ко и́миже ктó согрѣшáетъ, си́ми и мýчит­ся.
  • Не неможá­ше бо всеси́льная рукá твоя́, я́же сотвори́ мíръ от­ безобрáзнаго веще­ст­вá, послáти на ни́хъ мнóже­с­т­во медвѣ́дей, или́ лю́тыхъ львóвъ,
  • или́ новосоздáн­ныхъ я́рости испóлненыхъ звѣрéй незнáемыхъ, или́ óгнен­нымъ ды́шущихъ дýхомъ, или́ злосмрáдный про­износя́щихъ ды́мъ, или́ стрáшныя изъ очéй и́скры испускáющихъ:
  • и́хже не тóкмо врéдъ можá­ше истреби́ти я́, но и зрáкъ устрашáющь погуби́ти.
  • И безъ тѣ́хъ, еди́нымъ дýхомъ пáсти могóша, от­ судá гони́ми и развѣ́яни от­ Дýха си́лы тво­ея́: но вся́ мѣ́рою и числóмъ и вѣ́сомъ расположи́лъ еси́.
  • Е́же бо мнóго мощи́, при­­сýт­ст­вуетъ тебѣ́ всегдá, и держáвѣ мы́шцы тво­ея́ ктó сопроти́вит­ся?
  • Понéже, я́коже стрáжикъ въ превѣ́сѣхъ, [тáко] вéсь мíръ предъ тобóю, и я́ко кáпля росы́ ýтрен­нiя, сходя́щiя на зéмлю.
  • Ми́луеши же всѣ́хъ, я́ко вся́ мóжеши, и презирáеши грѣхи́ человѣ́комъ въ покая́нiе.
  • Лю́биши же сýщая вся́, и ни чесогóже гнушáешися, я́же сотвори́лъ еси́: нижé бо ненави́дя чтó устрóилъ еси́.
  • Кáко же пребы́ло бы чтó, áще бы ты́ не извóлилъ еси́? или́, éже не нарѣчéно от­ тебé, сохрани́лося бы?
  • Щади́ши же вся́, я́ко твоя́ сýть, Влады́ко Дýшелю́бче!
  • Она благоустроила дела их рукою святого пророка:
  • они прошли по необитаемой пустыне, и на непроходных местах поставили шатры;
  • противостали неприятелям и отмстили врагам;
  • томились жаждою и воззвали к Тебе, и дана им была вода из утесистой скалы и утоление жажды – из твердого камня.
  • Ибо, чем наказаны были враги их,
  • тем они, находясь в затруднении, были облагодетельствованы:
  • вместо источника постоянно текущей реки, смрадною кровью возмущенной,
  • в обличение их детоубийственного повеления, Ты неожиданно дал им обильную воду,
  • показав тогда чрез жажду, как Ты наказал их противников.
  • Ибо, когда они были испытываемы, подвергаясь, впрочем, милостивому вразумлению, тогда познали, как мучились во гневе судимые нечестивые;
  • потому что их Ты испытывал, как отец, поучая, а тех, как гневный царь, осуждая, истязал.
  • И отсутствовавшие и присутствовавшие одинаково пострадали:
  • их постигла сугубая скорбь и стенание от воспоминания о прошедшем.
  • Они, когда услышали, что чрез их наказания те были облагодетельствованы, познали Господа.
  • Кого они прежде, как отверженного, отреклись с ругательством, Тому в последствие событий удивлялись, потерпев неодинаковую с праведными жажду.
  • А за неразумные помышления их неправды, по которым они в заблуждении служили бессловесным пресмыкающимся и презренным чудовищам, Ты в наказание наслал на них множество бессловесных животных,
  • чтобы они познали, что, чем кто согрешает, тем и наказывается.
  • Не невозможно было бы для всемогущей руки Твоей, создавшей мир из необразного вещества, наслать на них множество медведей или свирепых львов,
  • или неизвестных новосозданных лютых зверей, или дышащих огненным дыханием, или извергающих клубы дыма, или бросающих из глаз ужасные искры,
  • которые не только повреждением могли истребить их, но и ужасающим видом погубить.
  • Да и без этого они могли погибнуть от одного дуновения, преследуемые правосудием и рассеваемые духом силы Твоей; но Ты все расположил мерою, числом и весом.
  • Ибо великая сила всегда присуща Тебе, и кто противостанет силе мышцы Твоей?
  • Весь мир пред Тобою, как колебание чашки весов, или как капля утренней росы, сходящей на землю.
  • Ты всех милуешь, потому что все можешь, и покрываешь грехи людей ради покаяния.
  • Ты любишь все существующее, и ничем не гнушаешься, что сотворил, ибо не создал бы, если бы что ненавидел.
  • И как могло бы пребывать что-либо, если бы Ты не восхотел? Или как сохранилось бы то, что не было призвано Тобою?
  • Но Ты все щадишь, потому что все Твое, душелюбивый Господи.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта