Книга Премудрости Соломона, 12:1 *

 
  • Нетлѣ́н­ный бо Дýхъ твóй éсть во всѣ́хъ.
  • Тѣ́мже заблуждáющихъ помáлу обличáеши, и въ ни́хже согрѣшáютъ, воспоминáя учи́ши, да премѣни́в­шеся от­ злóбы вѣ́руютъ въ тя́, Гóсподи.
  • И дрéвнихъ бо обитáтелей земли́ святы́я тво­ея́ воз­ненави́дѣвъ,
  • рáди дѣя́нiй злы́хъ волшвéнiй, я́же творя́ху, и жéртвъ непреподóбныхъ,
  • и чадо­убíйцъ неми́лостивыхъ, и утробоя́дцевъ человѣ́ческихъ плóтей, и кровопíйцевъ от­ среды́ святы́ни тво­ея́,
  • и роди́телей уби́в­шихъ дýшы безпомóщныя, восхотѣ́лъ еси́ погуби́ти рукáми отéцъ нáшихъ:
  • да достóйное прiи́метъ преселéнiе отрокóвъ Бóжiихъ, я́же у тебé всѣ́хъ дражáйшая земля́.
  • Но и си́хъ я́ко человѣ́ковъ пощади́лъ еси́, послáлъ же еси́ предтекýщыя вóин­ства тво­егó óсы, я́ко да тѣ́хъ помáлу истребя́тъ.
  • Не неси́ленъ еси́ во брáни покори́ти нечести́выхъ прáведнымъ, или́ звѣ́ремъ свирѣ́пымъ, или́ слóвомъ жéстокимъ до еди́наго потреби́ти:
  • судя́щь же помáлу давáлъ еси́ мѣ́сто покая́нiю, не невѣ́дяй, я́ко лукáвъ рóдъ и́хъ и естé­с­т­вен­ная злóба и́хъ, и я́ко не премѣни́т­ся помышлéнiе и́хъ во вѣ́къ.
  • Сѣ́мя бо бѣ́ прóклято от­ начáла: нижé боя́йся когó, от­пущéнiе дая́лъ еси́ грѣхóмъ и́хъ.
  • Ктó бо речéтъ [тебѣ́]: чтó сотвори́лъ еси́? Или́ ктó стáнетъ проти́ву судý тво­емý? ктó же истя́жетъ тя́ о язы́цѣхъ поги́бшихъ, и́хже ты́ сотвори́лъ еси́? или́ ктó въ предстáтел­ст­во тебѣ́ прiи́детъ, от­мсти́тель на непрáведныя человѣ́ки?
  • Нѣ́сть бо и́нъ Бóгъ рáзвѣ тебé, и́же ради́ши о всѣ́хъ, да покáжеши, я́ко не непрáво суди́лъ еси́.
  • Нижé цáрь, или́ мучи́тель проти́ву тебé воз­зрѣ́ти мóжетъ, о и́хже погуби́лъ еси́.
  • Прáведнъ же сы́й, прáведно вся́ управля́еши, недóлжнаго же мýчитися осуди́ти чýждо мни́ши тво­ея́ си́лы.
  • Крѣ́пость бо твоя́ прáвды начáло и éже надъ всѣ́ми твоé Влады́че­с­т­во, всѣ́хъ щадѣ́ти твори́тъ.
  • Крѣ́пость бо показýеши невѣ́ру­ю­щымъ о совершéн­ствѣ си́лы, а въ вѣ́дущихъ дéрзость обличáеши.
  • Ты́ же Влады́че­ст­вуяй си́лою въ крóтости сýдиши и съ вели́кимъ щадѣ́нiемъ разсмотря́еши нáсъ: съ тобóю бо éсть, егдá хóщеши, éже мощи́.
  • Научи́лъ же еси́ лю́ди твоя́ сицевы́ми дѣ́лы, я́ко подобáетъ прáведному бы́ти человѣколю́бцу, и благонадéжны сотвори́лъ еси́ Сы́ны твоя́, я́ко даéши о грѣсѣ́хъ покая́нiе.
  • А́ще бо враги́ отрокóвъ тво­и́хъ и дóлжныхъ смéрти съ толи́кимъ мýчилъ еси́ вня́тiемъ и щадѣ́нiемъ, дая́й временá и мѣ́сто, и́миже бы измѣни́лися от­ злóбы:
  • съ коли́кимъ при­­лѣжáнiемъ суди́лъ еси́ Сы́ны твоя́, и́хже отцéмъ кля́твы и завѣ́ты дáлъ еси́ благи́хъ обѣщáнiй.
  • Нáсъ ýбо наказýя, враги́ нáшя тмáми бiéши, да благосты́ню твою́ помышля́емъ судя́ще, суди́ми же чáемъ ми́лости.
  • Отонýдуже и непрáведныхъ, во безýмiи пожи́в­шихъ живóтъ, свóй­с­т­вен­ными и́хъ мéрзостьми мýчилъ еси́,
  • и́бо въ путéхъ заблуждéнiя должáе заблуди́ша, бóги мня́ще, я́же и во живóтныхъ врáжiихъ безчéстна, áки младéнцы безýмнiи прельсти́в­шеся.
  • Сегó рáди я́ко отрокóмъ несмы́слен­нымъ сýдъ въ поругáнiе послáлъ еси́:
  • и́же поругáньми прещéнiя не наказáв­шеся, достóйна судá Бóжiя искýсятъ.
  • Въ ни́хже бо тíи стрáждуще негодовáху, въ си́хъ, и́хже мня́ху бы́ти бóги, въ тѣ́хъ мýчими, ви́дяще егóже прéжде от­метáхуся знáти, 28Бóга и́стин­наго познáша:
  • тѣ́мже и конéцъ осуждéнiя прiи́де на ня́.
  • Нетленный Твой дух пребывает во всем.
  • Посему заблуждающихся Ты мало-помалу обличаешь и, напоминая им, в чем они согрешают, вразумляешь, чтобы они, отступив от зла, уверовали в Тебя, Господи.
  • Так, возгнушавшись древними обитателями святой земли Твоей,
  • совершавшими ненавистные дела волхвований и нечестивые жертвоприношения,
  • и безжалостными убийцами детей, и на жертвенных пирах пожиравшими внутренности человеческой плоти и крови в тайных собраниях,
  • и родителями, убивавшими беспомощные души, – Ты восхотел погубить их руками отцов наших,
  • дабы земля, драгоценнейшая всех у Тебя, приняла достойное население чад Божиих.
  • Но и их, как людей, Ты щадил, послав предтечами воинства Твоего шершней, дабы они мало-помалу истребляли их.
  • Хотя не невозможно было Тебе войною покорить нечестивых праведным, или истребить их страшными зверями, или грозным словом в один раз;
  • но Ты, мало-помалу наказывая их, давал место покаянию, зная, однако, что племя их негодное и зло их врожденное, и помышление их не изменится во веки.
  • Ибо семя их было проклятое от начала, и не из опасения перед кем-либо Ты допускал безнаказанность грехов их.
  • Ибо кто скажет: «что Ты сделал?» или кто противостанет суду Твоему? и кто обвинит Тебя в погублении народов, которых Ты сотворил? Или какой защитник придет к Тебе с ходатайством за неправедных людей?
  • Ибо кроме Тебя нет Бога, который имеет попечение о всех, чтобы доказывать Тебе, что Ты несправедливо судил.
  • Ни царь, ни властелин не в состоянии явиться к Тебе на глаза за тех, которых Ты погубил.
  • Будучи праведен, Ты всем управляешь праведно, почитая не свойственным Твоей силе осудить того, кто не заслуживает наказания.
  • Ибо сила Твоя есть начало правды, и то самое, что Ты господствуешь над всеми, располагает Тебя щадить всех.
  • Силу Твою Ты показываешь не верующим всемогуществу Твоему и в не признающих Тебя обличаешь дерзость;
  • но, обладая силою, Ты судишь снисходительно и управляешь нами с великою милостью, ибо могущество Твое всегда в Твоей воле.
  • Но такими делами Ты поучал народ Твой, что праведному должно быть человеколюбивым, и внушал сынам Твоим благую надежду, что Ты даешь время покаянию во грехах.
  • Ибо, если врагов сынам Твоим и повинных смерти Ты наказывал с таким снисхождением и пощадою, давая им время и побуждение освободиться от зла,
  • то с каким вниманием Ты судил сынов Твоих, которых отцам Ты дал клятвы и заветы благих обетований!
  • Итак, вразумляя нас, Ты наказываешь врагов наших тысячекратно, дабы мы, когда судим, помышляли о Твоей благости и, когда бываем судимы, ожидали помилования.
  • Посему-то и тех нечестивых, которые проводили жизнь в неразумии, Ты истязал собственными их мерзостями,
  • ибо они очень далеко уклонились на путях заблуждения, обманываясь подобно неразумным детям и почитая за богов тех из животных, которые и у врагов были презренными.
  • Посему, как неразумным детям, в посмеяние послал Ты им и наказание.
  • Но, не вразумившись обличительным посмеянием, они испытывали заслуженный суд Божий.
  • Ибо, что они сами терпели с досадою, то же увидев на тех, которых считали богами и чрез которых были наказываемы, они познали Бога истинного, Которого прежде отрекались знать;
  • посему и пришло на них окончательное осуждение.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта