Книга Премудрости Соломона, 13:1-5

 
  • Сýетни ýбо вси́ человѣ́цы естé­с­т­вен­нѣ, въ ни́хже обрѣтáет­ся невѣ́дѣнiе о Бóзѣ, и от­ ви́димыхъ блáгъ не воз­могóша уразумѣ́ти сýщаго, ни дѣлóмъ внéмлюще познáша хитрецá:
  • но или́ óгнь, или́ дýхъ, или́ скóръ воз­дýхъ, или́ крýгъ звѣ́здный, или́ зѣ́лную вóду, или́ свѣти́ла небéсная, стро­и́тели мíру бóги [бы́ти] воз­мнѣ́ша.
  • И́хже áще ýбо красотóю услаждáющеся, сiя́ бóги воз­мнѣ́ша, да увѣ́дятъ, коли́ко си́хъ Влады́ка éсть лýчшiй: красоты́ бо родоначáлникъ создá я́.
  • А́ще же си́лѣ и дѣ́й­ст­вiю удиви́шася, да уразумѣ́ютъ от­ ни́хъ, коли́ко сотвори́вый сiя́ си́льнѣйшiй éсть:
  • от­ вели́че­ст­ва бо красоты́ создáнiй сравни́телно рододѣ́латель и́хъ познавáет­ся.
  • Но обáче на си́хъ éсть уничижéнiе мáло, и́бо сáми сíи нéгли прельщáют­ся, Бóга и́щуще и хотя́ще обрѣсти́:
  • въ дѣ́лѣхъ бо егó живýще изслѣ́дуютъ и увѣщавáют­ся зрáкомъ, я́ко блáга ви́димая.
  • Пáки нижé сíи прощéнiя достóйни:
  • áще бо толи́ко воз­могóша вѣ́дѣти, да воз­мóгутъ уразумѣ́ти вѣ́къ, си́хъ же Влады́ку кáко скорѣ́е не обрѣтóша?
  • Окая́н­ни же сýть, и въ мéртвыхъ уповáнiя и́хъ, и́же назвáша бóги дѣлá рýкъ человѣ́ческихъ, злáто и сребрó, хи́трости умышлéнiе, и подóбiя живóтныхъ, или́ кáменiе неключи́мо, дѣ́ло руки́ дрéвнiя.
  • А́ще же ктó дровосѣ́чецъ тектóнъ, угóдное дрéво от­сѣ́къ, отéшетъ благохудóжнѣ всю́ корý егó, и хи́тр­ст­вуя благолѣ́пнѣ сотвори́тъ угóденъ сосýдъ во употреблéнiе житiя́,
  • остáнки же дѣ́ла на уготóванiе брáшна изнури́въ насы́тися:
  • остáнокъ же и́же от­ ни́хъ ни во чтó благопотрéбенъ, дрéво кри́во и сýчiя пóлно, прiи́мъ извая́ съ при­­лѣжáнiемъ прáздности сво­ея́ и искýс­ст­вомъ рáзума изобрази́ егó, и уподóби егó о́бразу человѣ́чу,
  • или́ нѣ́ко­ему живóтному ничтóжному уподóби егó, помáзавъ шáрами разли́чными и очервлени́въ ви́дъ егó, и вся́къ порóкъ, и́же на нéмъ éсть, измáзавъ,
  • и сотвори́въ емý достóйное егó обитáнiе, на стѣнѣ́ постáви é, укрѣпи́въ желѣ́зомъ.
  • Да не ýбо падéтъ, предумы́сли о нéмъ, вѣ́дый, я́ко не мóжетъ помощи́ себѣ́: и́бо и́долъ éсть и трéбуетъ пóмощи.
  • О стяжáнiихъ же и о брáцѣхъ и чáдѣхъ сво­и́хъ моля́ся, не стыди́т­ся къ бездýшному глагóля,
  • и о здрáвiи ýбо немощнóе при­зывáетъ, и о животѣ́ мéртвое мóлитъ, и въ пóмощь неключи́мое при­зывáетъ,
  • и о путешé­ст­вiи [прóситъ] нижé ходи́ти могýщаго, и о при­­тяжáнiи и дѣя́нiи и о рýкъ подтверждéнiи некрѣ́пкаго рукáми, мýже­ст­ва прóситъ от­ тогó, éже всѣ́хъ éсть немощнѣ́йшее.
  • Подлинно суетны по природе все люди, у которых не было ведения о Боге, которые из видимых совершенств не могли познать Сущего и, взирая на дела, не познали Виновника,
  • а почитали за богов, правящих миром, или огонь, или ветер, или движущийся воздух, или звездный круг, или бурную воду, или небесные светила.
  • Если, пленяясь их красотою, они почитали их за богов, то должны были бы познать, сколько лучше их Господь, ибо Он, Виновник красоты, создал их.
  • А если удивлялись силе и действию их, то должны были бы узнать из них, сколько могущественнее Тот, Кто сотворил их;
  • ибо от величия красоты созданий сравнительно познается Виновник бытия их.
  • Впрочем, они меньше заслуживают порицания, ибо заблуждаются, может быть, ища Бога и желая найти Его:
  • потому что, обращаясь к делам Его, они исследуют и убеждаются зрением, что все видимое прекрасно.
  • Но и они неизвинительны:
  • если они столько могли разуметь, что в состоянии были исследовать временный мир, то почему они тотчас не обрели Господа его?
  • Но более жалки те, и надежды их – на бездушных, которые называют богами дела рук человеческих, золото и серебро, изделия художества, изображения животных, или негодный камень, дело давней руки.
  • Или какой-либо древодел, вырубив годное дерево, искусно снял с него всю кору и, обделав красиво, устроил из него сосуд, полезный к употреблению в жизни,
  • а обрезки от работы употребил на приготовление пищи и насытился;
  • один же из обрезков, ни к чему не годный, дерево кривое и сучковатое, взяв, старательно округлил на досуге и, с опытностью знатока обделав его, уподобил его образу человека,
  • или сделал подобным какому-нибудь низкому животному, намазал суриком и покрыл краскою поверхность его, и закрасил в нем всякий недостаток,
  • и, устроив для него достойное его место, повесил его на стене, укрепив железом.
  • Итак, чтобы произведение его не упало, он наперед озаботился, зная, что оно само себе помочь не может, ибо это кумир и имеет нужду в помощи.
  • Молясь же пред ним о своих стяжаниях, о браке и о детях, он не стыдится говорить бездушному,
  • и о здоровье взывает к немощному, о жизни просит мертвое, о помощи умоляет совершенно неспособное, о путешествии – не могущее ступить,
  • о прибытке, о ремесле и об успехе рук – совсем не могущее делать руками, о силе просит самое бессильное.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта