Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Премудрости Соломона

 
  • Плы́ти пáки ктó помы́сливъ и сверѣ́пыя вóлны преходи́ти, нося́щаго егó корабля́ тлѣ́н­нѣйшее дрéво при­­зывáетъ:
  • óное бо желáнiе при­­стяжáнiй умы́сли, хитрéцъ же мýдростiю содѣ́ла:
  • твóй же, óтче, устроя́етъ прóмыслъ: я́ко дáлъ еси́ и въ мóри пýть и въ волнáхъ стезю́ крѣ́пкую,
  • показýя, я́ко си́ленъ еси́ от­ вся́каго спасти́, áще и безъ худóже­ст­ва ктó взы́детъ.
  • Хóщеши же, да не бýдутъ прáздна дѣлá премýдрости тво­ея́: сегó рáди и малѣ́йшему дрéву ввѣря́ютъ человѣ́цы дýшы [своя́], и преходя́ще вóлны кораблецéмъ избáвлени сýть.
  • И от­ начáла бо, егдá погибáху гóрдiи исполи́ни, уповáнiе мíра въ кораблецѣ́ избѣжáв­шее, остáви вѣ́ку сѣ́мя рождéнiя, рукóю тво­éю устрó­ено.
  • Благословéно бо дрéво, и́мже бывáетъ прáвда.
  • Рукотворéн­ное же прóклято éсть, и сотвори́вый é: я́ко óвъ ýбо содѣ́ла, сié же тлѣ́н­ное бóгомъ именовáся.
  • Въ рáвнѣ бо ненави́дима сýть Бóгу и нечé­ст­вуяй, и нечéстiе егó:
  • и́бо сотворéное съ сотвóршимъ мýчимо бýдетъ.
  • Сегó рáди и во и́долѣхъ язы́ческихъ бýдетъ кáзнь, я́ко въ создáнiи Бóжiи въ мéрзость сотворéни сýть и въ соблáзны душáмъ человѣ́ческимъ и въ сѣ́ть ногáмъ бýихъ.
  • Начáло бо блужéнiя умышлéнiе и́доловъ: изобрѣ́тенiе же и́хъ тлѣ́нiе животá.
  • Нижé бо бы́ша от­ начáла, нижé бýдутъ во вѣ́ки:
  • тщеслáвiемъ бо человѣ́ческимъ внидóша въ мíръ, и сегó рáди крáтокъ и́хъ конéцъ вмѣни́ся.
  • Гóрькимъ бо плáчемъ сѣ́туя отéцъ скóро восхищéнаго чáда о́бразъ сотвори́въ, егóже тогдá человѣ́ка мéртва, ны́нѣ я́ко бóга почтé: и предадé подрýчнымъ тáйны и жéртвы:
  • потóмъ врéменемъ воз­мóгшiй нечести́вый обы́чай, áки закóнъ храни́мь бы́сть, и мучи́телей повелѣ́нiемъ почитáема бя́ху извáян­ная:
  • и́хже въ лицé не могýще че­с­т­вовáти человѣ́цы дáльнаго рáди обитáнiя, издалéча лицé изобрази́в­ше, я́вный о́бразъ почитáемаго царя́ сотвори́ша, я́ко да от­стоя́щаго áки бли́зъ сýщаго ласкáютъ со при­­лѣжáнiемъ.
  • Въ продолжéнiе же злочéстiя и не разумѣ́ющихъ при­­нýди худóжниково любо­чéстiе.
  • Сéй бо хотя́ угоди́ти держáв­ст­ву­ю­щему, про­изведé хи́тростiю [сво­éю] подóбiе на лýчшее:
  • мнóже­с­т­во же человѣ́къ, при­­влечéно благообрáзiемъ дѣ́ла, прéжде вмáлѣ че­с­т­вовáнаго человѣ́ка ны́нѣ въ бóга вмѣни́ша.
  • И сié бы́сть житiю́ въ прельщéнiе, я́ко или́ злоключéнiю, или́ мучи́тел­ст­ву послужи́в­ше человѣ́цы, несоóбщно и́мя кáменiю и древáмъ обложи́ша.
  • Посéмъ не довóлно бѣ́ прельщáтися о Бóжiи рáзумѣ, но и въ вели́цѣй живýще безýмiя брáни, толи́кая злáя мíръ именýютъ.
  • И́бо или́ дѣто­убíй­ст­вен­ныя жéртвы, или́ сокровéн­ныя тáйны, или́ неи́стовныя от­ ины́хъ закóновъ пи́рше­ст­ва творя́ше,
  • нижé житiя́, нижé брáковъ чи́стыхъ ещé храня́тъ: еди́нъ же другáго или́ навѣ́томъ убивáетъ, или́ блудя́ оскорбля́етъ.
  • Вся́ же смѣ́шена сýть, крóвь и убíй­ст­во, татьбá и лéсть, растлѣ́нiе, невѣ́р­ст­во, смятéнiе, заклинáнiе, молвá благи́хъ,
  • благодáти забвéнiе, душáмъ осквернéнiе, рождéнiю премѣнéнiе, брáковъ безчи́нiе, прелюбо­дѣя́нiе и студодѣя́нiе.
  • Недостóйныхъ бо и́мене и́доловъ служéнiе начáло вся́каго злá, и винá и конéцъ éсть:
  • и́бо или́ веселя́щеся неи́стов­ст­вуютъ, или́ прорóче­ст­вуютъ лóжная, или́ живýтъ непрáведнѣ, или́ кленýт­ся скóро.
  • На бездýшныя бо и́долы надѣ́ющеся, злѣ́ кленýщеся казни́ми бы́ти не чáютъ.
  • За обоя́ же на ни́хъ прiи́детъ сýдъ: понéже злѣ́ мýдр­ст­воваша о Бóзѣ, внéмлюще и́доломъ, и непрáведно кля́шася лéстiю, презрѣ́в­ше преподóбiе.
  • Не бó си́ла кленýщихъ, но согрѣшáющымъ сýдъ нахóдитъ всегдá на преступлéнiе непрáведныхъ.
  • Еще: иной, собираясь плыть и переплывать свирепые волны, призывает на помощь дерево, слабейшее носящего его корабля;
  • ибо стремление к приобретениям выдумало оный, а художник искусно устроил,
  • но промысл Твой, Отец, управляет кораблем, ибо Ты дал и путь в море и безопасную стезю в волнах,
  • показывая, что Ты можешь от всего спасать, хотя бы кто отправлялся в море и без искусства.
  • Ты хочешь, чтобы не тщетны были дела Твоей премудрости; поэтому люди вверяют свою жизнь малейшему дереву и спасаются, проходя по волнам на ладье.
  • Ибо и вначале, когда погубляемы были гордые исполины, надежда мира, управленная Твоею рукою, прибегнув к кораблю, оставила миру семя рода.
  • Благословенно дерево, чрез которое бывает правда!
  • А это рукотворенное проклято и само, и сделавший его – за то, что сделал; а это тленное названо богом.
  • Ибо равно ненавистны Богу и нечестивец и нечестие его;
  • и сделанное вместе со сделавшим будет наказано.
  • Посему и на идолов языческих будет суд, так как они среди создания Божия сделались мерзостью, соблазном душ человеческих и сетью ногам неразумных.
  • Ибо вымысл идолов – начало блуда, и изобретение их – растление жизни.
  • Не было их вначале, и не во веки они будут.
  • Они вошли в мир по человеческому тщеславию, и потому близкий сужден им конец.
  • Отец, терзающийся горькою скорбью о рано умершем сыне, сделав изображение его, как уже мертвого человека, затем стал почитать его, как бога, и передал подвластным тайны и жертвоприношения.
  • Потом утвердившийся временем этот нечестивый обычай соблюдаем был, как закон, и по повелениям властителей изваяние почитаемо было, как божество.
  • Кого в лицо люди не могли почитать по отдаленности жительства, того отдаленное лицо они изображали: делали видимый образ почитаемого царя, дабы этим усердием польстить отсутствующему, как бы присутствующему.
  • К усилению же почитания и от незнающих поощряло тщание художника,
  • ибо он, желая, может быть, угодить властителю, постарался искусством сделать подобие покрасивее;
  • а народ, увлеченный красотою отделки, незадолго пред тем почитаемого, как человека, признал теперь божеством.
  • И это было соблазном для людей, потому что они, покоряясь или несчастью, или тиранству, несообщимое Имя прилагали к камням и деревам.
  • Потом не довольно было для них заблуждаться в познании о Боге, но они, живя в великой борьбе невежества, такое великое зло называют миром.
  • Совершая или детоубийственные жертвы, или скрытные тайны, или заимствованные от чужих обычаев неистовые пиршества,
  • они не берегут ни жизни, ни чистых браков, но один другого или коварством убивает, или прелюбодейством обижает.
  • Всеми же без различия обладают кровь и убийство, хищение и коварство, растление, вероломство, мятеж, клятвопреступление, расхищение имуществ,
  • забвение благодарности, осквернение душ, превращение полов, бесчиние браков, прелюбодеяние и распутство.
  • Служение идолам, недостойным именования, есть начало и причина, и конец всякого зла,
  • ибо они или веселясь неистовствуют, или прорицают ложь, или живут беззаконно, или скоро нарушают клятву.
  • Надеясь на бездушных идолов, они не думают быть наказанными за то, что несправедливо клянутся.
  • Но за то и другое придет на них осуждение, и за то, что нечестиво мыслили о Боге, обращаясь к идолам, и за то, что ложно клялись, коварно презирая святое.
  • Ибо не сила тех, которыми они клянутся, но суд над согрешающими следует всегда за преступлением неправедных.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта
Обратная связь