Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Премудрости Соломона

 
  • Сегó рáди от­ подóбныхъ пострадáша достóйнѣ, и мнóже­с­т­вомъ звѣрéй казнéни бы́ша.
  • Вмѣ́сто мучéнiя блáго сотвори́лъ еси́ лю́демъ тво­и́мъ, въ похотѣ́нiе желáнiя стрáн­ное вкушéнiе, пи́щу уготóвалъ еси́ крáстели,
  • да óни ýбо вожделѣ́в­шiи пи́щи, показáнiемъ пóсланыхъ, и от­ нýжнаго хотѣ́нiя от­вратя́т­ся, сíи же вмáлѣ скýдни бы́в­ше, и стрáн­на при­­общáт­ся вкушéнiя.
  • Подобá­ше бо на óныхъ ýбо неизбѣ́жнѣй нищетѣ́ наити́ мучи́тел­ст­ву­ю­щихъ, си́мъ же тóкмо показáти, кáко врази́ и́хъ мýчишася.
  • И́бо егдá тѣ́мъ нáйде жéстокъ звѣрéй гнѣ́въ, и угрызéньми сверѣ́пыхъ истребля́хуся змиéвъ,
  • но не до концá пребы́сть гнѣ́въ твóй: въ наказáнiе же вмáлѣ смущéни бы́ша, знáменiе имѣ́юще спасéнiя, на воспоминáнiе зáповѣди закóна тво­егó:
  • обрати́выйся бо не [вéщiю] зри́мою цѣля́шеся, но тобóю всѣ́хъ спаси́телемъ.
  • И въ сéмъ же показáлъ еси́ врагóмъ нáшымъ, я́ко ты́ еси́ избавля́яй от­ вся́каго злá:
  • тѣ́хъ бо акри́ды и мýхи поби́ша угрызéнiемъ, и не обрѣ́теся цѣльбá душáмъ и́хъ, я́ко достóйни бя́ху от­ таковы́хъ мýчитися.
  • Сынóвъ же тво­и́хъ нижé ядови́тыхъ змиéвъ зýбы одолѣ́ша: ми́лость бо твоя́ при­­хождá­ше и изцѣля́ше и́хъ.
  • Въ пáмять бо словéсъ тво­и́хъ бя́ху усѣ́чени и скóро изцѣля́хуся, да не во глубинý впáдше забвéнiя от­лучáт­ся тво­егó благодѣя́нiя:
  • нижé бо зéлiе, нижé обязáнiе изцѣли́ и́хъ, но слóво твоé, Гóсподи, изцѣля́ющее вся́.
  • Ты́ бо животá и смéрти влáсть и́маши, и низвóдиши дáже до врáтъ áда, и воз­вóдиши.
  • Человѣ́къ же убивáетъ ýбо злóбою сво­éю: изшéдшаго же дýха не воз­врати́тъ, нижé пáки при­­зывáетъ дýшу взя́тую.
  • Тво­ея́ же руки́ избѣжáти невоз­мóжно éсть:
  • от­метáющiися бо тебé вѣ́дѣти нечести́вiи, въ крѣ́пости мы́шцы тво­ея́ бiéни бы́ша стрáн­ными дождьми́ и грáдами, и бýрями гони́ми неизбѣ́жно, и огнéмъ растаевáеми.
  • Преслáвное бо, въ водѣ́ вся́ угашáющей мнóжае дѣ́й­ст­воваше óгнь: спобóрникъ бо éсть мíръ о прáведныхъ.
  • Овогдá бо ýбо укрощá­шеся плáмень, да не сожжéтъ пóслан­ныхъ живóтныхъ на нечести́выя: но сíи зря́ще да вѣ́дятъ, я́ко от­ Бóжiя судá стрáждутъ гонéнiе.
  • Овогдá же и междý водóю вы́ше си́лы óгнен­ныя паля́ше, да беззакóн­ныя земли́ порождéнiя растли́тъ.
  • Вмѣ́сто же си́хъ áнгелскою пи́щею питáлъ еси́ лю́ди твоя́, и уготóванъ хлѣ́бъ съ небесé послáлъ еси́ и́мъ безъ трудá, вся́кое услаждéнiе въ себѣ́ имѣ́ющь и ко вся́кому сли́чный вкушéнiю.
  • Суще­с­т­вó бо твоé слáдость твою́ ко сынóмъ покáзоваше, и угождáя еди́наго ко­егóждо вóли, я́коже ктó хотя́ше, превращá­шеся.
  • Снѣ́гъ же и лéдъ терпя́ху óгнь и не растаявáху: да увѣ́дятъ, я́ко плоды́ врагóвъ истребля́ше óгнь горя́щь во грáдѣ и въ дождéхъ блистáющь:
  • тóйже пáки, да питáют­ся прáведнiи, [óгнь] и свою́ забы́ си́лу.
  • Творéнiе бо, тебѣ́ творцý всѣ́хъ служáщее, распростирáет­ся на мýку проти́ву непрáведныхъ и легчáе твори́т­ся во благодѣя́нiе рáди на тя́ надѣ́ющихя.
  • Сегó рáди и тогдá во вся́ преобразýемое всѣ́хъ корми́телницѣ благодáти тво­éй служá­ше къ вóли трéбу­ю­щихъ:
  • да научáт­ся сы́нове тво­и́, и́хже воз­люби́лъ еси́, Гóсподи, я́ко не рождéнiя плодóвъ питáютъ человѣ́ка, но слóво твоé тебѣ́ вѣ́ру­ю­щихъ соблюдáетъ.
  • Е́же бо огнéмъ нерастлѣ́но скóро от­ мáлыя лучи́ сóлнечныя грѣ́емое растаявá­шеся:
  • да знáемо бýдетъ [всѣ́мъ], я́ко подобáетъ предвари́ти сóлнце на благодарéнiе тебѣ́ и къ востóку свѣ́та тебѣ́ поклони́тися.
  • Неблагодáрнаго бо уповáнiе я́ко зи́мный и́ней растáетъ, и излiéт­ся я́ко водá неключи́ма.
  • Посему они достойно были наказаны чрез подобных животных и терзаемы множеством чудовищ.
  • Вместо такого наказания Ты благодетельствовал народу Твоему: в удовлетворение прихоти их Ты приготовил им в насыщение необычайную пищу – перепелов,
  • дабы те, мучимые голодом, по отвратительному виду насланных гадов, отказывали и необходимому позыву на пищу, а эти, кратковременно потерпев недостаток, вкусили необычайной пищи.
  • Ибо тех притеснителей должен был постигнуть неотвратимый недостаток, а этим только нужно было показать, как мучились враги их.
  • И тогда, как постигла их ужасная ярость зверей и они были истребляемы угрызениями коварных змиев, гнев Твой не продолжился до конца.
  • Но они были смущены на краткое время для вразумления, получив знамение спасения на воспоминание о заповеди закона Твоего,
  • ибо обращавшийся исцелялся не тем, на что взирал, но Тобою, Спасителем всех.
  • И этим Ты показал врагам нашим, что Ты – избавляющий от всякого зла:
  • ибо их убивали уязвления саранчи и мух, и не нашлось врачевства для души их, потому что они достойны были мучения от сих.
  • А сынов Твоих не одолели и зубы ядовитых змиев, ибо милость Твоя пришла на помощь и исцелила их.
  • Хотя они и были уязвляемы в напоминание им слов Твоих, но скоро были и исцеляемы, дабы, впав в глубокое забвение оных, не лишились Твоего благодеяния.
  • Не трава и не пластырь врачевали их, но Твое, Господи, всеисцеляющее слово.
  • Ты имеешь власть жизни и смерти и низводишь до врат ада и возводишь.
  • Человек по злобе своей убивает, но не может возвратить исшедшего духа и не может призвать взятой души.
  • А Твоей руки невозможно избежать,
  • ибо нечестивые, отрекшиеся познать Тебя, наказаны силою мышцы Твоей, быв преследуемы необыкновенными дождями, градами и неотвратимыми бурями и истребляемы огнем.
  • Но самое чудное было то, что огонь сильнее оказывал действие в воде, все погашающей, ибо самый мир есть поборник за праведных.
  • Иногда пламя укрощалось, чтобы не сжечь животных, посланных на нечестивых, и чтобы они, видя это, познали, что преследуются судом Божиим.
  • А иногда и среди воды жгло сильнее огня, дабы истребить произведения земли неправедной.
  • Вместо того народ Твой Ты питал пищею ангельскою и послал им, нетрудящимся, с неба готовый хлеб, имевший всякую приятность по вкусу каждого.
  • Ибо свойство пищи Твоей показывало Твою любовь к детям и в удовлетворение желания вкушающего изменялось по вкусу каждого.
  • А снег и лед выдерживали огонь и не таяли, дабы они знали, что огонь, горящий в граде и блистающий в дождях, истреблял плоды врагов.
  • Но тот же огонь, дабы напитались праведные, терял свою силу.
  • Ибо тварь, служа Тебе, Творцу, устремляется к наказанию нечестивых и утихает для благодеяния верующим в Тебя.
  • Посему и тогда она, изменяясь во всё, повиновалась Твоей благодати, питающей всех, по желанию нуждающихся,
  • дабы сыны Твои, которых Ты, Господи, возлюбил, познали, что не роды плодов питают человека, но слово Твое сохраняет верующих в Тебя.
  • Ибо неповреждаемое огнем, будучи согреваемо слабым солнечным лучом, тотчас растаявало,
  • дабы известно было, что должно предупреждать солнце благодарением Тебе и обращаться к Тебе на восток света.
  • Ибо надежда неблагодарного растает, как зимний иней, и выльется, как негодная вода.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта
Обратная связь