Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Премудрости Соломона

 
  • Преподóбнымъ же тво­и́мъ превели́къ бѣ́ свѣ́тъ: и́хже ýбо глáсъ слы́шаше, о́браза же не ви́дяще, занéже ýбо и они́ [тогóжде] не страдáху, ублажáху.
  • А я́ко не пáко­ст­вуютъ предоби́димiи, благодаря́ху, и éже пронести́ся, благодáти моля́ху.
  • Си́хъ рáди стóлпъ огнегоря́щь, вождá ýбо невѣ́домаго путьшé­ст­вiя, сóлнце же невреди́телное любо­чéстнаго стрáн­ствованiя пóдалъ еси́.
  • Достóйни бо они́ лиши́тися свѣ́та и блюсти́ся во тмѣ́, и́же заключéныхъ стрежáху сынóвъ тво­и́хъ, и́миже имя́ше нетлѣ́н­ный закóна свѣ́тъ вѣ́ку дáтися.
  • Совѣ́товав­шихъ же и́хъ убивáти младéнцы преподóбныхъ, и еди́ному от­ложéну чáду и спасéну, во обличéнiе и́хъ отъ­я́лъ еси́ мнóже­с­т­во чáдъ, и кýпно погуби́лъ еси́ въ водѣ́ зѣ́лнѣй.
  • О́ная бо нóщь предувѣ́дѣна бы́сть отцéмъ нáшымъ, да твéрдо вѣ́дуще, и́мже кля́твамъ вѣ́роваша, воз­благодýше­ст­вуютъ.
  • Воспрiя́то же бы́сть от­ людíй тво­и́хъ спасéнiе ýбо прáведныхъ, врагóвъ же истреблéнiе:
  • и́мже бо наказáлъ еси́ супостáты нáшя, си́мъ нáсъ при­­звáвъ прослáвилъ еси́.
  • Сокровéн­но бо жря́ху преподóбнiи óтроцы благи́хъ, и закóнъ Боже­с­т­вен­ный единомы́слiемъ завѣщáша, тáяжде подóбно, благáя же и бѣ́д­ст­вен­ная воспрiимáти святы́мъ, отцéмъ ужé предвоспѣвáющымъ хвалý.
  • Противоглася́ше же несоглáсный врагóвъ вóпль, и плачéвный слы́шашеся глáсъ плáчущихъ младéнцевъ.
  • Подóбною же мéстiю рáбъ кýпно съ господи́номъ казнéнъ бы́сть, и просты́й человѣ́къ съ царéмъ тáяжде пострадá:
  • единодýшно же вси́ во еди́нѣмъ и́мени смéртнѣмъ мéртвыхъ имѣ́яху безчи́слен­ныхъ: нижé бо ко погребéнiю живíи бя́ху довóлни, понéже во еди́нѣмъ мгновéнiи честнѣ́йшiй рóдъ и́хъ истреблéнъ бы́сть.
  • О всѣ́хъ бо не вѣ́ру­ю­ще рáди чародѣя́нiй, а рáди пéрвенцевъ истреблéнiя, исповѣ́даша людíй сынóвъ Бóжiихъ бы́ти.
  • Ти́хому бо молчáнiю содержáщу вся́, и нóщи во сво­éмъ течéнiи преполовля́ющейся,
  • всемогýщее слóво твоé, [Гóсподи,] съ небéсъ от­ престóловъ цáрскихъ жéстокъ рáтникъ въ среди́ну поги́бель­ныя земли́ сни́де.
  • Мéчь óстръ нелицемѣ́рное повелѣ́нiе твоé нося́й, и стáвъ испóлни вся́ смéрти: и небесé ýбо касá­шеся, стоя́ше же на земли́.
  • Тогдá внезáпу при­­видѣ́нiя ýбо снóвъ лю́тѣ смути́ша и́хъ, стрáси же наидóша нечáян­ни,
  • и и́нъ инáмо вéрженъ éле жи́въ, ея́же рáди вины́ умирá­ше, объявля́ше:
  • сóнiя бо, смути́в­ше и́хъ, сié предвоз­вѣсти́ша: да не вѣ́дяще, егóже рáди злѣ́ стрáждутъ, поги́бнутъ.
  • Прикоснýся же нѣ́когда и прáведныхъ искушéнiе смéрти, поражéнiе во пусты́ни бы́сть мнóже­ст­ва: но не дóлго пребы́сть гнѣ́въ.
  • Потщáвся бо мýжъ непорóченъ предпобóр­ст­вова, сво­ея́ слýжбы орýжiе, моли́тву и ѳимiáма умилостивлéнiе при­­нéсъ, сопроти́въ стá гнѣ́ву и конéцъ положи́ бѣ́д­ст­вованiю, показáвъ, я́ко твóй éсть рáбъ.
  • Одолѣ́ же поражáющаго не си́лою тѣлéсною, нижé орýжiя дѣ́й­ст­вiемъ, но слóвомъ покори́ наказýющаго, кля́твы отцéвъ и завѣ́ты воспомянýвъ.
  • Громáдами бо ужé пáдшымъ дрýгъ на дрýга мéртвымъ, посредѣ́ стáвъ, пресѣчé гнѣ́въ и раздѣли́ къ живы́мъ пýть.
  • На одéжди бо поди́ра бѣ́ вéсь мíръ, и отцéвъ слáвы на извая́нiи четырерядовáго кáменiя, и вели́че­с­т­во твоé на дiади́мѣ главы́ егó.
  • Си́мъ уступи́лъ искореня́яй и си́хъ устраши́ся: бѣ́ бо тóкмо искушéнiе гнѣ́ва довóлно.
  • А для святых Твоих был величайший свет. И те, слыша голос их, а образа не видя, называли их блаженными, потому что они не страдали.
  • А за то, что, быв прежде обижаемы ими, не мстили им, благодарили и просили прощения в том, что заставляли переносить их,
  • вместо того, Ты дал им указателем на незнакомом пути огнесветлый столп, а для благополучного странствования – безвредное солнце.
  • Ибо те достойны были лишения света и заключения во тьме, потому что держали в заключении сынов Твоих, чрез которых имел быть дан миру нетленный свет закона.
  • Когда определили они избить детей святых, хотя одного сына покинутого и спасли, в наказание за то Ты отнял множество их детей и самих всех погубил в сильной воде.
  • Та ночь была предвозвещена отцам нашим, дабы они, твердо зная обетования, каким верили, были благодушны.
  • И народ Твой ожидал как спасения праведных, так и погибели врагов,
  • ибо, чем Ты наказывал врагов, тем самым возвеличил нас, которых Ты призвал.
  • Святые дети добрых тайно совершали жертвоприношение и единомысленно постановили божественным законом, чтобы святые равно участвовали в одних и тех же благах и опасностях, когда отцы уже воспевали хвалы.
  • С противной же стороны отдавался нестройный крик врагов, и разносился жалобный вопль над оплакиваемыми детьми.
  • Одинаковым судом был наказан раб с господином, и простолюдин терпел одно и то же с царем:
  • все вообще имели бесчисленных мертвецов, умерших одинаковою смертью; и живых недоставало для погребения, так как в одно мгновение погублено было все драгоценнейшее их поколение.
  • И не верившие ничему ради чародейства, при погублении первенцев, признали, что этот народ есть сын Божий,
  • ибо, когда все окружало тихое безмолвие и ночь в своем течении достигла средины,
  • сошло с небес от царственных престолов на средину погибельной земли всемогущее слово Твое, как грозный воин.
  • Оно несло острый меч – неизменное Твое повеление и, став, наполнило все смертью: оно касалось неба и ходило по земле.
  • Тогда вдруг сильно встревожили их мечты сновидений, и наступили неожиданные ужасы;
  • и, будучи поражаем – один там, другой тут, полумертвый объявлял причину, по которой он умирал:
  • ибо встревожившие их сновидения предварительно показали им это, чтобы они не погибли, не зная того, за что терпят зло.
  • Хотя искушение смерти коснулось и праведных, и много их погибло в пустыне, но недолго продолжался этот гнев,
  • ибо непорочный муж поспешил защитить их; принеся оружие своего служения, молитву и умилостивление кадильное, он противостал гневу и положил конец бедствию, показав тем, что он слуга Твой.
  • Он победил истребителя не силою телесною и не действием оружия, но словом покорил наказывавшего, воспомянув клятвы и заветы отцов.
  • Ибо, когда уже грудами лежали мертвые одни на других, он, став в средине, остановил гнев и пресек ему путь к живым.
  • На подире его был целый мир, и славные имена отцов были вырезаны на камнях в четыре ряда, и величие Твое – на диадиме головы его.
  • Этому уступил истребитель, и этого убоялся: ибо довольно было одного этого испытания гневного.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта
Обратная связь