Книга Премудрости Соломона, 2:23-24

 
  • Рек0ша бо въ себЁ помышлsющіи непрaвw: мaлъ є4сть и3 печaленъ жив0тъ нaшъ, и3 нёсть и3зцэлeніz въ кончи1нэ человёчестэ, и3 нёсть познaнъ воз­врати1выйсz t­ а4да.
  • Я$кw самослучaйнw рождeни є3смы2, и3 по сeмъ бyдемъ ћкоже не бhв­ше: понeже дhмъ дыхaніе въ н0здрехъ нaшихъ, и3 сл0во и4скра въ движeніи сeрдца нa­шегw:
  • є4йже ўгaсшей пeпелъ бyдетъ тёло, и3 дyхъ нaшъ разліeт­сz ћкw мsгкій воз­дyхъ,
  • и3 и4мz нa­ше забвeно бyдетъ во врeмz, и3 никт0же воспомzнeтъ дёлъ нaшихъ: и3 прeйдетъ жив0тъ нaшъ ћкw слэды2 њ1блака, и3 ћкw мглA разруши1т­сz, разгнaнаz t­ л{чь с0лнечныхъ и3 теплот0ю є3гw2 њтzгчи1в­шисz.
  • Стёни бо прех0дъ житіE нa­ше, и3 нёсть воз­вращeніz кончи1ны нa­шеz: ћкw запечaтана є4сть, и3 никто2 воз­вращaет­сz.
  • Пріиди1те u5бо и3 наслади1мсz настоsщихъ благи1хъ, и3 ўпотреби1мъ создaніz, ћкw въ ю4ности ск0рw:
  • вінA дражaйшагw и3 мЂра [благов0н­на] и3сп0лнимсz, и3 да не прeйдетъ нaсъ цвётъ житіS:
  • ўвэнчaимъ нaсъ ши1пковыми цвёты, прeжде нeже ўвsнутъ:
  • ни є3ди1нъ t­ нaсъ лишeнъ да бyдетъ нa­шегw наслаждeніz, вездЁ њстaвимъ знaменіе весeліz, ћкw сіS чaсть нaша и3 жрeбій сeй.
  • Наси1ліе сотвори1мъ ўб0гу првdному, не пощади1мъ вдови1цы, нижE стaрца ўстыди1мсz сэди1нъ многолётныхъ.
  • Да бyдетъ же нaмъ крёпость зак0нъ прaвды: некрёпкое бо неполeзно њбрэтaет­сz.
  • Ўлови1мъ же [лeстію] првdнаго, ћкw непотрeбенъ нaмъ є4сть и3 проти1вит­сz дэлHмъ нaшымъ, и3 пон0ситъ нaмъ грэхи2 зак0на и3 ѕлослaвитъ нaмъ грэхи2 ўчeніz нa­шегw:
  • воз­вэщaетъ нaмъ рaзумъ и3мёти б9ій, и3 џтрока гDнz себE и3менyетъ:
  • бhсть нaмъ на њбличeніе помышлeній нaшихъ:
  • тsжекъ є4сть нaмъ и3 къ видёнію, ћкw непод0бно [є4сть] и3ны6мъ житіE є3гw2, и3 t­мBн­ны [сyть] стєзи2 є3гw2:
  • въ поругaніе вмэни1хомсz є3мY, и3 ўдалsетесz t­ путjй нaшихъ ћкw t­ нечист0тъ: блажи1тъ послBднzz првdныхъ и3 слaвит­сz nц7A и3мёти [себЁ] бг7а.
  • Ўви1димъ, а4ще словесA є3гw2 и4стин­на, и3 и3скyсимъ ±же сбyдут­сz є3мY.
  • А$ще бо є4сть и4стин­ный сhнъ б9ій, защи1титъ є3го2 и3 и3збaвитъ є3го2 t­ руки2 проти1вzщихсz.
  • Досаждeніемъ и3 мyкою и3стsжимъ є3го2, да ўвёмы кр0тость є3гw2 и3 и3скyсимъ безѕл0б­ст­во є3гw2:
  • смeртію пон0сною њсyдимъ є3го2, бyдетъ бо є3мY разсмотрeніе t­ словeсъ є3гw2.
  • Сі‰ помhслиша и3 прельсти1шасz: њслэпи1 бо и5хъ ѕл0ба и4хъ,
  • и3 не ўвёдэша т†инъ б9іихъ, нижE мзды2 ўповaша препод0біz, нижE при­суди1ша чeсти душaмъ непорHчнымъ.
  • Я$кw бг7ъ создA человёка въ неистлёніе и3 во њ1бразъ под0біz сво­егw2 сотвори2 є3го2:
  • зaвистію же діaволею смeрть вни1де въ мjръ: вкушaютъ же ю5, и5же t­ є3S чaсти сyть.
  • Неправо умствующие говорили сами в себе: «коротка и прискорбна наша жизнь, и нет человеку спасения от смерти, и не знают, чтобы кто освободил из ада.
  • Случайно мы рождены и после будем как небывшие: дыхание в ноздрях наших – дым, и слово – искра в движении нашего сердца.
  • Когда она угаснет, тело обратится в прах, и дух рассеется, как жидкий воздух;
  • и имя наше забудется со временем, и никто не вспомнит о делах наших; и жизнь наша пройдет, как след облака, и рассеется, как туман, разогнанный лучами солнца и отягченный теплотою его.
  • Ибо жизнь наша – прохождение тени, и нет нам возврата от смерти: ибо положена печать, и никто не возвращается.
  • Будем же наслаждаться настоящими благами и спешить пользоваться миром, как юностью;
  • преисполнимся дорогим вином и благовониями, и да не пройдет мимо нас весенний цвет жизни;
  • увенчаемся цветами роз прежде, нежели они увяли;
  • никто из нас не лишай себя участия в нашем наслаждении; везде оставим следы веселья, ибо это наша доля и наш жребий.
  • Будем притеснять бедняка праведника, не пощадим вдовы и не постыдимся многолетних седин старца.
  • Сила наша да будет законом правды, ибо бессилие оказывается бесполезным.
  • Устроим ковы праведнику, ибо он в тягость нам и противится делам нашим, укоряет нас в грехах против закона и поносит нас за грехи нашего воспитания;
  • объявляет себя имеющим познание о Боге и называет себя сыном Господа;
  • он пред нами – обличение помыслов наших.
  • Тяжело нам и смотреть на него, ибо жизнь его не похожа на жизнь других, и отличны пути его:
  • он считает нас мерзостью и удаляется от путей наших, как от нечистот, ублажает кончину праведных и тщеславно называет отцом своим Бога.
  • Увидим, истинны ли слова его, и испытаем, какой будет исход его;
  • ибо если этот праведник есть сын Божий, то Бог защитит его и избавит его от руки врагов.
  • Испытаем его оскорблением и мучением, дабы узнать смирение его и видеть незлобие его;
  • осудим его на бесчестную смерть, ибо, по словам его, о нем попечение будет».
  • Так они умствовали, и ошиблись; ибо злоба их ослепила их,
  • и они не познали тайн Божиих, не ожидали воздаяния за святость и не считали достойными награды душ непорочных.
  • Бог создал человека для нетления и соделал его образом вечного бытия Своего;
  • но завистью диавола вошла в мир смерть, и испытывают ее принадлежащие к уделу его.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта