Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Премудрости Соломона

 
  • Лу́чше безча́д­ст­во со добродѣ́телiю: безсме́ртiе бо е́сть въ па́мяти ея́, я́ко и предъ Бо́гомъ позна́ет­ся и предъ человѣ́ки:
  • при­­су́щую бо подража́ютъ ю́ и жела́ютъ от­ше́дшiя, и въ вѣ́цѣ вѣнцено́сно чти́т­ся нескве́рныхъ по́двиговъ бра́нь одолѣ́в­ши.
  • Многопло́дно же нечести́выхъ мно́же­с­т­во неключи́мо бу́детъ, и прелюбо­дѣ́йная насажде́нiя не даду́тъ коре́нiя въ глубину́, ниже́ крѣ́пко стоя́нiе сотворя́тъ:
  • а́ще бо и вѣ́тви на вре́мя процвѣту́тъ, не крѣ́пко воз­ше́дше от­ вѣ́тра поколе́блют­ся и от­ зѣ́лныхъ вѣ́тровъ искореня́т­ся:
  • сокруша́т­ся вѣ́тви несоверше́н­ны, и пло́дъ и́хъ неключи́мь, оско́менъ въ снѣ́дь, и ни во что́ потре́бенъ.
  • От беззако́н­ныхъ бо сно́въ ча́да ражда́емая свидѣ́телiе су́ть лука́в­ст­вiя на роди́тели во испыта́нiи и́хъ.
  • Пра́ведникъ же а́ще пости́гнетъ сконча́тися, въ поко́и бу́детъ:
  • ста́рость бо честна́ не многолѣ́тна, ниже́ въ числѣ́ лѣ́тъ изчита́ет­ся:
  • сѣди́на же е́сть му́дрость человѣ́комъ, и во́зрастъ ста́рости житiе́ нескве́рно.
  • Благо­уго́денъ богови бы́въ, воз­лю́бленъ бы́сть, и живы́й посредѣ́ грѣ́шныхъ преста́вленъ бы́сть:
  • восхище́нъ бы́сть, да не зло́ба измѣни́тъ ра́зумъ его́, или́ ле́сть прельсти́тъ ду́шу его́.
  • Раче́нiе бо зло́бы помрача́етъ до́брая, и паре́нiе по́хоти премѣня́етъ у́мъ незло́бивъ.
  • Сконча́вся вма́лѣ испо́лни лѣ́та до́лга:
  • уго́дна бо бѣ́ Го́сподеви душа́ его́, сего́ ра́ди потща́ся от­ среды́ лука́в­ст­вiя:
  • лю́дiе же ви́дѣв­ше и не разумѣ́в­ше, ниже́ поло́жше въ помышле́нiи таково́е, я́ко благода́ть и ми́лость въ преподо́бныхъ его́ и посѣще́нiе во избра́н­ныхъ его́.
  • Осу́дитъ же пра́ведникъ умира́яй живы́хъ нечести́выхъ, и ю́ность сконча́в­шаяся ско́ро долголѣ́тную ста́рость непра́веднаго.
  • У́зрятъ бо кончи́ну прему́драго и не уразумѣ́ютъ, что́ усовѣ́това о не́мъ и во что́ утверди́ его́ Госпо́дь:
  • у́зрятъ и уничижа́тъ его́, Госпо́дь же посмѣе́т­ся и́мъ:
  • и бу́дутъ посе́мъ въ паде́нiе безче́стно и во укори́зну въ ме́ртвыхъ въ вѣ́къ: я́ко расто́ргнетъ и́хъ безгла́сны ни́цъ и поколе́блетъ и́хъ от­ основа́нiй, и да́же до послѣ́днихъ опустѣ́ютъ и бу́дутъ въ болѣ́зни, и па́мять и́хъ поги́бнетъ:
  • прiи́дутъ въ помышле́нiе грѣхо́въ сво­и́хъ боязли́вiи, и облича́тъ и́хъ проти́ву беззако́нiя и́хъ.
  • Лучше бездетность с добродетелью, ибо память о ней бессмертна: она признается и у Бога и у людей.
  • Когда она присуща, ей подражают, а когда отойдет, стремятся к ней: и в вечности увенчанная она торжествует, как одержавшая победу непорочными подвигами.
  • А плодородное множество нечестивых не принесет пользы, и прелюбодейные отрасли не дадут корней в глубину и не достигнут незыблемого основания;
  • и хотя на время позеленеют в ветвях, но, не имея твердости, поколеблются от ветра и порывом ветров искоренятся;
  • некрепкие ветви переломятся, и плод их будет бесполезен, незрел для пищи и ни к чему не годен;
  • ибо дети, рождаемые от беззаконных сожитий, суть свидетели разврата против родителей при допросе их.
  • А праведник, если и рановременно умрет, будет в покое,
  • ибо не в долговечности честная старость и не числом лет измеряется:
  • мудрость есть седина для людей, и беспорочная жизнь – возраст старости.
  • Как благоугодивший Богу, он возлюблен, и, как живший посреди грешников, преставлен,
  • восхищен, чтобы злоба не изменила разума его, или коварство не прельстило души его.
  • Ибо упражнение в нечестии помрачает доброе, и волнение похоти развращает ум незлобивый.
  • Достигнув совершенства в короткое время, он исполнил долгие лета;
  • ибо душа его была угодна Господу, потому и ускорил он из среды нечестия. А люди видели это и не поняли, даже и не подумали о том,
  • что благодать и милость со святыми Его и промышление об избранных Его.
  • Праведник, умирая, осудит живых нечестивых, и скоро достигшая совершенства юность – долголетнюю старость неправедного;
  • ибо они увидят кончину мудрого и не поймут, что Господь определил о нем и для чего поставил его в безопасность;
  • они увидят и уничтожат его, но Господь посмеется им;
  • и после сего будут они бесчестным трупом и позором между умершими навек, ибо Он повергнет их ниц безгласными и сдвинет их с оснований, и они вконец запустеют и будут в скорби, и память их погибнет;
  • в сознании грехов своих они предстанут со страхом, и беззакония их осудят их в лице их.
  • Meglio essere senza figli e possedere la virtù,

    perché nel ricordo di questa c'è immortalità:

    essa è riconosciuta da Dio e dagli uomini.
  • Presente, è imitata,

    assente, viene rimpianta;

    incoronata, trionfa in eterno,

    avendo vinto, in gara, premi incontaminati.
  • La numerosa discendenza degli empi non servirà a nulla

    e dai suoi polloni spuri non metterà profonde radici

    né si consoliderà su una base sicura;
  • anche se, a suo tempo, essa ramifica,

    non essendo ben piantata, sarà scossa dal vento

    e sradicata dalla violenza delle bufere.
  • Saranno spezzati i ramoscelli ancora deboli;

    il loro frutto sarà inutile, acerbo da mangiare,

    e non servirà a nulla.
  • Infatti i figli nati da sonni illegittimi

    saranno testimoni della malvagità dei genitori,

    quando su di essi si aprirà l'inchiesta.
  • Il giusto, anche se muore prematuramente,

    si troverà in un luogo di riposo.
  • Vecchiaia veneranda non è quella longeva,

    né si misura con il numero degli anni;
  • ma canizie per gli uomini è la saggezza,

    età senile è una vita senza macchia.
  • Divenuto caro a Dio, fu amato da lui

    e, poiché viveva fra peccatori, fu portato altrove.
  • Fu rapito, perché la malvagità non alterasse la sua intelligenza

    o l'inganno non seducesse la sua anima,
  • poiché il fascino delle cose frivole oscura tutto ciò che è bello

    e il turbine della passione perverte un animo senza malizia.
  • Giunto in breve alla perfezione,

    ha conseguito la pienezza di tutta una vita.
  • La sua anima era gradita al Signore,

    perciò si affrettò a uscire dalla malvagità.

    La gente vide ma non capì,

    non ha riflettuto su un fatto così importante:
  • grazia e misericordia sono per i suoi eletti

    e protezione per i suoi santi.
  • Il giusto, da morto, condannerà gli empi ancora in vita;

    una giovinezza, giunta in breve alla conclusione,

    condannerà gli empi, pur carichi di anni.
  • Infatti vedranno la fine del saggio,

    ma non capiranno ciò che Dio aveva deciso a suo riguardo

    né per quale scopo il Signore l'aveva posto al sicuro.
  • Vedranno e disprezzeranno,

    ma il Signore li deriderà.
  • Infine diventeranno come un cadavere disonorato,

    oggetto di scherno fra i morti, per sempre.

    Dio infatti li precipiterà muti, a capofitto,

    e li scuoterà dalle fondamenta;

    saranno del tutto rovinati,

    si troveranno tra dolori

    e il loro ricordo perirà.
  • Si presenteranno tremanti al rendiconto dei loro peccati;

    le loro iniquità si ergeranno contro di loro per accusarli.