Книга Премудрости Соломона, 8:8

 
  • Досязáетъ же от­ концá дáже до концá крѣ́пко и управля́етъ вся́ блáго.
  • Сiю́ воз­люби́хъ и по­искáхъ от­ ю́ности мо­ея́, и взыскáхъ невѣ́сту при­­вести́ себѣ́, и люби́тель бы́хъ красоты́ ея́.
  • Благорóд­ст­во слáвитъ сожи́тiе Бóжiе имýщи, и всѣ́хъ Влады́ка воз­люби́ ю́:
  • таи́бница бо éсть Бóжiя хи́трости и обрѣтáтелница дѣ́лъ егó.
  • И áще богáт­ст­во éсть вожделѣ́н­ное при­тяжáнiе въ животѣ́, чтó премýдрости богатѣ́йше, éюже дѣ́лают­ся вся́?
  • А́ще же рáзумъ дѣ́лаетъ, ктó ея́ от­ сýщихъ лýчшiй худóжникъ éсть?
  • И áще прáвду лю́битъ ктó, труды́ ея́ сýть добродѣ́тели: цѣломýдрiю бо и рáзуму учи́тъ, прáвдѣ и мýже­ст­ву, и́хже потрéбнѣе ничтóже éсть въ житiи́ человѣ́комъ.
  • А́ще же и мнóгаго искýс­ст­ва желáетъ ктó, вѣ́сть дрéвняя и бы́ти хотя́щая разсмотря́етъ: свѣ́сть изви́тiя словéсъ и разрѣшéнiя гадáнiй, знáменiя и чудесá проразумѣвáетъ и сбытiя́ времéнъ и лѣ́тъ.
  • Суди́хъ ýбо сiю́ при­­вести́ мнѣ́ къ сожи́тiю, вѣ́дый, я́ко бýдетъ ми́ совѣ́тница благи́хъ и утѣшéнiе попечéнiй и печáли.
  • Имѣ́ти бýду рáди ея́ слáву въ нарóдѣхъ и чéсть предъ стáрцы, ю́нъ сы́й:
  • óстръ обря́щуся въ судѣ́, и ли́ца си́льныхъ удивя́т­ся мнѣ́:
  • молчáщу ми́ потерпя́тъ и вѣщáющу ми́ и́мутъ внимáти, и глагóлющу ми́ о мнóзѣ, рýку положáтъ на устá своя́.
  • Сея́ рáди прiимý безсмéртiе и пáмять вѣ́чную сýщымъ по мнѣ́ остáвлю:
  • упрáвлю лю́ди, и язы́цы покоря́т­ся ми́:
  • убоя́т­ся менé слы́шав­шiи мучи́телiе стрáшнiи: во мнóже­ст­вѣ явлю́ся блáгъ и въ брáни крѣ́покъ.
  • Вшéдъ въ дóмъ мóй упокóюся съ нéю: не бó и́мать гóрести сообщéнiе ея́, ни болѣ́зни сожи́тiе тоя́, но весéлiе и рáдость.
  • Сiя́ помы́сливъ во мнѣ́, печáхся въ сéрдцы мо­éмъ, я́ко безсмéртiе éсть въ срóд­ст­вѣ премýдрости,
  • и въ содружéнiи ея́ услаждéнiе блáго, и въ трудѣ́хъ рукý ея́ богáт­ст­во безъ оскудѣ́нiя, и въ сообучéнiи бесѣ́ды ея́ рáзумъ, и благослáвiе въ при­­общéнiи словéсъ ея́, обхождáхъ и́шущь, да воспрiимý ю́ въ себé.
  • О́трокъ же бѣ́хъ остро­ýменъ, дýшу же получи́хъ блáгу:
  • пáче же блáгъ сы́й прiидóхъ въ тѣ́ло несквéрно.
  • Познáвъ же, я́ко не и́нако одержý, áще не Бóгъ дáстъ, и сié же бѣ́ рáзума, éже вѣ́дѣти, чiя́ éсть благодáть, прiидóхъ ко Гóсподу и моли́хся емý, и рекóхъ от­ всегó сéрдца мо­егó:
  • Она быстро распростирается от одного конца до другого и все устрояет на пользу.
  • Я полюбил ее и взыскал от юности моей, и пожелал взять ее в невесту себе, и стал любителем красоты ее.
  • Она возвышает свое благородство тем, что имеет сожитие с Богом, и Владыка всех возлюбил ее:
  • она таинница ума Божия и избирательница дел Его.
  • Если богатство есть вожделенное приобретение в жизни, то что богаче премудрости, которая все делает?
  • Если же благоразумие делает многое, то какой художник лучше ее?
  • Если кто любит праведность, – плоды ее суть добродетели: она научает целомудрию и рассудительности, справедливости и мужеству, полезнее которых ничего нет для людей в жизни.
  • Если кто желает большой опытности, мудрость знает давнопрошедшее и угадывает будущее, знает тонкости слов и разрешение загадок, предузнает знамения и чудеса и последствия лет и времен.
  • Посему я рассудил принять ее в сожитие с собою, зная, что она будет мне советницею на доброе и утешеньем в заботах и печали.
  • Через нее я буду иметь славу в народе и честь перед старейшими, будучи юношею;
  • окажусь проницательным в суде, и в глазах сильных заслужу удивление.
  • Когда я буду молчать, они будут ожидать, и когда начну говорить, будут внимать, и когда продлю беседу, положат руку на уста свои.
  • Чрез нее я достигну бессмертия и оставлю вечную память будущим после меня.
  • Я буду управлять народами, и племена покорятся мне;
  • убоятся меня, когда услышат обо мне страшные тираны; в народе явлюсь добрым и на войне мужественным.
  • Войдя в дом свой, я успокоюсь ею, ибо в обращении ее нет суровости, ни в сожитии с нею скорби, но веселие и радость.
  • Размышляя о сем сам в себе и обдумывая в сердце своем, что в родстве с премудростью – бессмертие,
  • и в дружестве с нею – благое наслаждение, и в трудах рук ее – богатство неоскудевающее, и в собеседовании с нею – разум, и в общении слов ее – добрая слава, – я ходил и искал, как бы мне взять ее себе.
  • Я был отрок даровитый и душу получил добрую;
  • притом, будучи добрым, я вошел и в тело чистое.
  • Познав же, что иначе не могу овладеть ею, как если дарует Бог, – и что уже было делом разума, чтобы познать, чей этот дар, – я обратился к Господу и молился Ему, и говорил от всего сердца моего:
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта