Седмица третья Великого поста

Суббота третья Великого поста

Утреня
Литургия

Церковнославянский Русский

НА УТРЕНИ

Аллилуиа, и тропари, глас 2:

НА УТРЕНИ

Аллилуиа, и тропари, глас 2

Апостоли, мученицы и пророцы, / святителие, преподобнии и праведнии, / добре подвиг совершившии и веру соблюдшии, / дерзновение имуще ко Спасу, / о нас Того, яко Блага, молите, / спастися, молимся, душам нашим. Апостолы, мученики и пророки, / святители, преподобные и праведные, / подвиг доблестно совершившие и веру сохранившие, / дерзновение пред Спасителем имея, / Его за нас, как благого, умолите, молимся, / во спасение душам нашим!
Слава, мертвен: Помяни, Господи, яко Благ, рабы Твоя, / и елика в житии согрешиша, прости: / никтоже бо безгрешен, токмо Ты, / могий и преставленным дати покой. Слава: Помяни, Господи, как Благой, рабов Твоих / и всё, в чем они в жизни согрешили, прости: / ибо никто не безгрешен, кроме Тебя. / Ты можешь и преставившимся дать покой.
И ныне, Богородичен: Мати Святая Неизреченнаго Света, / ангельскими Тя песньми почитающе, / благочестно величаем. И ныне, Богородичен: Матерь святая неизреченного Света, / ангельскими песнями мы чествуем Тебя / и благоговейно величаем.
И стихословим едину кафисму: Рече Господь Господеви моему: Таже седальны мученичны Октоиха три, и мертвен, и Богородичен. И чтение в Шестодневце. И стихословим 16 кафизму: Сказал Господь Господу моему: Затем седальны Октоиха мученикам три, и усопшим, и Богородичен. И чтение из Шестоднева.
Таже, Блажени непорочнии: поем на две статии, и поминает священник усопшия, якоже обычно. В конец же кафисмы поем тропари мертвых, глас 5: Благословен еси Господи: Святых лик обрете источник: Посем ектения о усопших: Паки и паки: Иерей молитву: Боже духов: Мы же: Господи помилуй, 40. Затем поемБлаженны непорочные:” разделяя на две части; и священник поминает усопших как обычно. В конце же кафизмы поем: “Благословен Ты, Господи: Хор святых:” и прочее. Затем ектения о усопших и молитва: “Боже духов и всякой плоти:”

По 2‑м же стихословии глаголем седален покоин, глас 5:

И по возгласе седален, глас 5

Покой Спасе наш, / с праведными рабы Твоя, / и сия всели во дворы Твоя, / якоже есть писано: / презирая яко благ прегрешения их / вольная и невольная, / и вся яже в ведении и не в ведении, Человеколюбче. Упокой, Спаситель наш, / с праведными рабов Твоих / и посели их во дворах Твоих, как написано, / не взирая, как Благой, на согрешения их / вольные и невольные, / и на все, в ведении и в неведении содеянное, Человеколюбец.
Слава: И вся яже в ведении и не в ведении, Человеколюбче. Слава: И на все, в ведении и в неведении содеянное, Человеколюбец.
И ныне, Богородичен: От Девы возсиявый миру Христе Боже, / и сыны света Тою показавый, помилуй нас. И ныне, Богородичен: От Девы воссиявший миру, Христе Боже, / и через Нее сынами Света нас явивший, / помилуй нас.

Поем же канон Минеи, и святаго обители, и четверопеснец по чину их. Зде не стихословим Господеви поем, но абие глаголем ирмос Минеи. Четверопеснец егоже краегранесие сицево: Поет сия Иосиф. Творение господина Иосифа. И стихословятся песни. Глас 4.

И поем канон Минеи, и святаго обители, и четверопеснец по уставу. Здесь не исполняется “Господеви поем”, но сразу же поем ирмос Минеи. Далее четверопеснец, имеющий акростих: “Поет сие Иосиф”. Творение господина Иосифа. И исполняются песни. Глас 4.

Песнь 6.

Песнь 6

Ирмос: Приидох во глубины морския: Ирмос: Пришел я в глубины морские:
Кровными напоисте каплями благочестивых сердца, / злочестивых же полки яве в них потописте, / страстотерпцы достославнии. Каплями крови оросили вы благочестивых сердца, / нечестивых же полки в них потопили славно, / страстотерпцы, удивления достойные.
Прославивше удесы своими всех Владыку, / ныне прославляетеся непрестанно: / слава верным страдальцы суще, / и велицыи заступницы. Прославив своими членами телесными Владыку всех, / вы, страдальцы, прославляетесь ныне непрестанно, / славою являясь верным / и великими заступниками.
В рове положился еси преисподнем, / верою убо умершим покой Слове подаждь, / священных страдалец мольбами, / и согрешений прощение. Во рве Ты был положен глубочайшем; / подай же с верою уме́ршим, Слово, / священных страдальцев мольбами, / покой и согрешений прощение.
Богородичен: Да Тя гласы немолчными восхвалим Дево, / гласы наша сия приими, / и очищение долгов прияти, / Сына Твоего умоли. Богородичен: Да восхвалим Тебя голосами звучными, Отроковица, / голоса наши эти принимай, / и о получении по милости прощения долгов наших, / Сына Твоего умоляй.

Иный господина Феодора. Глас 8.

Иной, господина Феодора. Глас 8

Ирмос: Содержима мя приими Человеколюбче: Ирмос: Одержимого грехами многими:
Ныне мученик торжество, стецемся, / и страдания их всечестная ублажающе, / Христа сих венчавшаго воспоим. Ныне мучеников торжество; сойдёмся / и, борения их всесвященнейшие прославляя, / Христа, их увенчавшего, воспоем.
Божественною разжигаеми любовию Христовою / на углех огня преходисте яко на росе, / Того поюще мученицы блаженнии. Пылая божественною любовью ко Христу, / по углям огненным вы проходили, как по росе, / воспевая Его, мученики блаженные.
Слава, Троичен: Тя Троице пребезначальная, и Божественная Единице, / Свет и Светы пою, Живота и Животы, / Ума, Слова, Духа же Святаго, / и Свята, единаго Бога. Слава, Троичен: Тебя, Троица пребезначальная и Божественная Еди́ница, / Свет и Светы пою, Жизнь и Жизни: / Ум, Слово и Духа Святого, / и Святого, единого Бога.
Богородичен: От корене твоего возсия цвет жизни, / Иессее праотче взыграй, / спасаяй мир, от Чистыя Отроковицы Христос Бог. Богородичен: Иессей праотец, взыграй: / от корня твоего взошел Цвет жизни: / от Чистой Отроковицы Христос Бог, / спасающий мiр.
Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев. Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.
Огня и меча, и смерти не убоявшеся, / исповедание соблюдосте спасения, / от Христа блаженнии укрепляеми. Огня, и меча, и смерти не убоявшись, / вы соблюли исповедание спасения, блаженные, / от Христа укрепляемые.
Стих: Души их во благих водворятся. Стих: Души их среди благ водворятся.
В мертвых свободь, / яко сый Начальник живота и смерти, / Ты упокой яже приял еси, / и во дворы Твоя всели Человеколюбче. Среди мертвых свободный, / как жизни и смерти Начальник истинный, / упокой тех, кого Ты принял, / и во дворы Твои всели, Человеколюбец.
Ирмос: Содержима мя приими, Человеколюбче, / грехи многими, / и припадающа щедротам Твоим, / яко пророка, Господи, и спаси мя. Ирмос: Одержимого грехами многими, / и припадающего к милостям Твоим, / прими меня, Человеколюбец Господи, / как пророка, и спаси меня.

Кондак, глас 8:

Кондак, глас 8

Со святыми упокой, / Христе, / души раб Твоих, / идеже несть болезнь, ни печаль, / ни воздыхание, / но жизнь безконечная. Со святыми упокой, Христе, / души рабов Твоих, / там, где нет ни боли, ни скорби, ни стенания, / но жизнь бесконечная.
Икос: Сам един еси безсмертный, / сотворивый и создавый человека: / земнии убо от земли создахомся, / и в землю туюжде пойдем, / якоже повелел еси, создавый мя и рекий ми: / яко земля еси, и в землю отыдеши, / аможе вси человецы пойдем, / надгробное рыдание, творяще песнь: / аллилуиа. Икос: Ты Сам – один бессмертный, / сотворивший и создавший человека: / мы же, смертные, из земли были созданы, / и в ту же землю пойдем, / как повелел Ты, создав меня и сказав мне: / “Ты земля, и в землю отойдешь”, / куда все мы, смертные, пойдем, / надгробное рыдание претворяя в песнь / “Аллилуия!”

Песнь 7.

Песнь 7

Ирмос: Юноши три: Ирмос: Юноши три:
Кому любящи страсти безсловесныя, / воистинну душе уподобилася еси? / Кого превосходяща имела еси во гресех? / Возопий Христу: спаси мя, Благий. Кому из тварей неразумных / в любви к страстям воистину ты уподобилась, душа? / Кто есть, тебя превосходящий во грехах? / Воззови Христу: “Спаси меня, Благой!”
Святии, во святых Почивающаго / молите прилежно, в сия святыя дни / освятити всех благочестивых мудрования. Святые, во святых Почивающего проси́те усердно / освятить в эти святые дни / всех благочестивых помышления.
Вышний, в милости богатый, и Благий, / рабом Твоим оставление прежде усопшим подаждь, / ликом праведных сия сопричитая, / яко Человеколюбец. Всевышний, в милости богатый и благой, / рабам Твоим прежде усопшим отпущение подай, / к хорам праведных их сопричисляя, / как Человеколюбец.
Богородичен: Родила еси кроме законов естества, / Создателя бывша Человека, Чистая, / Того убо моли всех беззакония презрети ныне / и прегрешения. Богородичен: Родила Ты помимо законов естества / Создателя, ставшего Человеком, Чистая; / моли же Его ныне не взирать / на беззакония всех и согрешения.

Иный. Ирмос: Ангелом отроки:

Иной канон. Ирмос: Ангелом отроки:

Честных мученик показавый памяти, / радость Церкви Твоей, и душевное утешение, / благословен еси во веки Господи / Боже отец наших. Досточтимых мучеников памяти / явивший радостью Церкви Твоей / и душевным утешением! / Благословен Ты вовеки, Господи, / Боже отцов наших.
Не лжем Ти Христе, ни отметаемся, мученицы вопияху, посреде мучений, беззаконныя судии удивляюще: благословен еси во веки Господи Боже отец наших. “Не лжем о Тебе, Христе, ни отрекаемся!” / – мученики восклицали посреди мучений, / беззаконных судей удивляя, / (– “Благословен Ты вовеки, Господи, / Боже отцов наших!”)
Слава, Троичен: В трех Лицех едино Естество чтим, / Отца, и Сына, и Духа, / пророчески вопиюще: / благословен еси во веки Господи / Боже отец наших. Слава, Троичен: Чтим единое в трех Лицах Естество: / Отца, (и) Сына, и Духа, / пророчески возглашая: / “Благословен Ты (вовеки, Господи,) Боже отцов наших!”
Богородичен: Како, яко Мати, раждаеши, и Дева пребыла еси? / Яко Бога родих, не испытуй ми образа, / елика бо хощет, творит, / Богоотроковица вопиет. Богородичен: Ка́к рождаешь Ты, как Матерь, / и Девою осталась? / – “Ка́к Я Бога родила, – не спрашивай у Меня образа: / ибо что хочет, Он творит”, / – Богоотроковица взывает.
Стих: Святым, иже суть на земли Его, удиви Господь вся хотения Своя в них. Стих: Святым, которые на земле Его, / дивно явил Господь все желания Свои среди них.
Мученический личе богоизбранный, / рабы твоя сподоби, / поклонники быти Божественному и животворящему / Спасову Кресту. Мученический хоровод богоявле́нный! / Рабов твоих сподоби стать / поклонниками Божественного и животворящего / Креста Спасителя.
Стих: Блажени, яже избрал, и приял еси Господи. Стих: Блаженны те, кого избрал и приблизил Ты, Господи.
Жизни сокровище, Царю безсмертне, / яже избрал еси рабы Твоя в вере и надежде, / вечныя Твоея жизни сподоби. Жизни управитель, Царь безсмертный, / тех, кого Ты избрал, рабов Твоих / в вере и надежде, / вечной Твоей жизни удостой.
Ирмос: Ангелом отроки из огня спасый, / и гремящую пещь преложивый на росу, / благословен еси Боже отец наших. Ирмос: Ангелом отроков спасший из огня, / и гремящую печь претворивший в росу, / благословен Ты, Боже отцов наших.

Песнь 8.

Песнь 8

Ирмос: Избавителю всех: Ирмос: Избавителю всех:
Небоязненным идуще мудрованием / к болезненным трудом мученицы, / болезни плотския подъясте, / и к неболезненному наслаждению преставльшеся / всякую болезнь сердца облегчаете. С безбоязненною мыслью к болезненным подвигам идя, / вы, мученики, перенесли болезни плоти, / и к безболезненному жребию переселившись, / всякую болезнь сердца облегчаете.
Вышняя тленными изменивше, / плотскими мя истлевша страстьми, / пощением спасите, и молитвами прилежными / мученицы божественнии, / всех Бога моляще. Тленное на вышнее обменявшие / мученики божественные! / Меня, гибнущего от плотских страстей, / постами спасите и благозвучностью молитв, / всех Бога умоляя.
Молитвами Христе мученик Твоих, / милости Твоя всем низпосли, / и к Тебе благоутробному преставльшимся от жития, / разрешение подаждь долгов, / и Божественный покой. Молитвами мучеников Твоих, Христе, / милости Твои всем ниспошли, / и к Тебе, благосердному, преставившимся от здешней жизни, / подай разрешение от долгов / и Божественный покой.
Богородичен: Яко рождшая Бога безгрешнаго, / наша грехи потреби матерними Твоими молитвами Богородице, / и спаси вопиющия: / благословите вся дела Господня Господа. Богородичен: Как родившая Бога безгрешного, / грехи наши истреби / материнскими Твоими хода́тайствами, Богородица, / и спасай взывающих: / “Благословляйте, все творения Господни, Господа!”

Иный. Ирмос: Богоглаголивии отроцы:

Иной канон. Ирмос: Богословесные отроки:

Огнепальныя муки претерпевше, / яко орошение страдальцы, / с радостию взывасте: / благословите дела Господня Господа. Огнепальные муки претерпев, / как орошение, страстотерпцы, / вы с радостию восклицаете: / “Благословляйте, все творения Господни, Господа!”
Боговоинственный полк мученик, / победивый лесть, / победительно взываше: / благословите дела Господня Господа. Боговоинственный строй мучеников, / в бегство обративший обман, / победно восклицал: / “Благословляйте, все творения Господни, Господа!”
Благословим Отца и Сына и Святаго Духа, Господа. Благословим Отца, и Сына, и Святого Духа, Господа.
С Сыном Отцу поклонимся, / и Всесвятому Духу, вси верно возопиим: / Троице, Яже во единстве, / спаси души наша. С Сыном Отцу поклоняясь и Всесвятому Духу, / все с верою воззовем: / “Троица во Еди́нице, спаси души наши!”
И ныне и присно и во веки веков, аминь. И ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.
Богородичен: Ты и Дева и Мати явилася еси, / рождши без мужа, Бога всех, Всечистая, / но Того моли, спасти рабы Твоя. Богородичен: Ты и Девою и Матерью явилась, / нося во чреве без мужа Бога всех, Всечистая; / но моли Его спасти рабов Твоих!
Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев. Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.
Страстотерпец молитвами, Твоя рабы, / и поклонитися, и видети, Христе Спасе, сподоби, / животворящий Крест, Твоея благости. По молитвам страстотерпцев / удостой рабов Твоих, Христе Спаситель, / и поклониться и узреть / животворящий Крест Твоей благости.
Стих: Души их во благих водворятся. Стих: Души их среди благ водворятся.
Разоривый державу смерти, / из мертвых востанием Твоим, / преставльшияся упокой со избранными Твоими, / хвалити Тя, Господа. Разрушивший могущество смерти / востанием Твоим из мертвых! / Преставившихся упокой с избранниками Твоими, / да хвалят Тебя, Господа.
Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще и превозносяще во вся веки. Хвалим, благословляем, поклоняемся Господу, воспевая и превознося Его во все века.
Ирмос: Богоглаголивии отроцы в пещи, / со огнем пламень попирающе пояху: / благословите дела Господня Господа. Ирмос: Богословесные отроки в печи с огнем / и попирая пламя, пели: / “Благословляйте, все творения Господни, Господа!”

Песнь 9.

Песнь 9

Ирмос: Ева убо недугом: Ирмос: Ева недугом ослушания:
Укрепивше на камени мысленном мудрование, / страстотерпцы, неразвратно, / вся вражия коварства победисте, / темже мя развращаема к страстем душетленным, / утвердите к Богу молитвами. Утвердив мысль на умопостигаемой скале, / вы, страстотерпцы непоколебимые, / вынесли все вражьи ухищрения; / потому меня, уклоняющегося к душепагубным страстям, / утвердите к Богу молитвами.
Божественный и светозарный воистинну соборе мученик, / моли преблагаго Владыку, во время воздержания, / прощение прегрешений нам всем даровати, / и вечное радование. Божественный и светозарный воистину мучеников сонм! / Моли преблагого Владыку / во время воздержания прощение согрешений нам всем даровать / и вечное ликование.
Человеколюбче едине Блаже, / рабы Твоя в надежди воскресения почившия, / вечнаго света Твоего невечерняго сподоби причаститися, и пищи наслаждения, / да Тя со страхом величаем. Человеколюбец, единый Благой, / рабов Твоих с надеждою на воскресение почивших / к вечному Твоему немеркнущему свету сподоби приобщиться, / и к пище усладительной, / да Тебя со страхом величаем.
Богородичен: Света жилище, Твоя бысть Всесвятая утроба всесвятая, / темже верно вопию Ти: / зеницы души моея озари, / и стезю правую покажи, / Тебе присно блажащему. Богородичен: Света жилищем сделалось Твое чрево, Всесвятая; / потому я с верою взываю Тебе: / очи души моей озари, / и стезю прямую покажи / Тебя всегда блаженной именующему.

Иный. Ирмос: Величаем Тя, Матерь Божию:

Иной канон. Ирмос: Величаем Тебя, Матерь Света:

Мучеников память совершаем вернии, / да тех причастимся славы, / восхваляюще страдальчество подвигов их. Мучеников память совершаем, верные, / дабы их славе приобщиться, / восхваляя борения подвигов их.
Вашего мужества зверие убояшася зело, / угасе огнь, сокрушишася луцы, / в вас страдальцы дивен Бог. Вашего мужества звери убоялись сильно, / огонь отступил, сокрушились луки, / – в вас, страстотерпцы, дивен Бог!
Слава, Троичен: Пребезначальное Естество, триипостасная Единице, / Отче, Сыне и Душе Святый, / Свете и Жизне Богоначальная, / Тебе славословящия сохраняй. Слава, Троичен: Пребезначальное Естество, триипостасная Еди́ница, / Отче, Сын и Дух Святой, / Свет и Жизнь Богоначальная, / Тебя славословящих сохраняй!
Богородичен: Благословим Тя, Бога Израилева, / от Девы явившагося миру, / и воздвигшаго рог спасения нашего. Богородичен: Благословляем Тебя, Бога Израилева, / от Девы явившегося мiру, / и воздвигшего рог спасения нам.
Стих: Святым, иже суть на земли Его, удиви Господь вся хотения Своя в них. Стих: Святым, которые на земле Его, / дивно явил Господь все желания Свои среди них.
Молитвенницы мира, страстотерпцы Христовы, / Того видети Крест, и поклонитися / сподобите всех молитвами вашими. Хода́таи за мiр, страстотерпцы Христовы, / увидеть Крест Его и поклониться / удостойте всех молитвами вашими.
Стих: Блажени, яже избрал, и приял еси Господи. Стих: Блаженны те, кого избрал и приблизил Ты, Господи.
Идеже истекает источник жизни, Сыне Божий, / и посещения Твоего лица просвещение, / к Тебе преставльшияся учини. Там, где изливается источник жизни, / и является Твоего, Сын Божий, лица сияние, / к Тебе преставившихся водвори.
Ирмос: Величаем Тя, Матерь Божию, / и славим Тя, Богородице Дево, / яко Спаса рождшую душ наших. Ирмос: Величаем Тебя, Матерь Света, / и славим Тебя, Богородица Дева, / как родившую [Христа], / Спасителя душ наших.
Таже, Достойно есть:

Светилен:

Ексапостиларий

Небо звездами украсивый, яко Бог, / и Твоими святыми всю землю просветивый, / Содетелю всех поющия Тя спасай. Небо звездами украсивший как Бог, / и Твоими святыми всю землю просвещающий, / Создатель всего, воспевающих Тебя спасай.
Слава: Живыми и мертвыми обладаяй, яко Бог, / упокой Твоя рабы в селениих избранных, / аще бо и согрешиша Спасе, / но не отступиша от Тебе. Слава: И над мертвыми и над живыми владычествующий как Бог, / упокой Твоих рабов в селениях избранных: / ведь они хотя и согрешиили, / но не отступили, Спаситель, от Тебя.
И ныне: Сладость ангелов, скорбящих радость, / христиан предстательнице, Дево Мати Господня, / заступи нас, и избави вечных мук. И ныне: Услада Ангелов, скорбящих радость, / христиан Заступница, Дева Матерь Господня, / защити и избавь нас от вечных мук.

На хвалитех мученичны гласа. Слава, самогласен за упокой. И ныне, Богородичен.

На стиховне мертвены стихиры господина Феофана, прилучившагося гласа. Слава, и ныне, Богородичен.

На “Хвалите” стихиры мученикам, гласа. Слава, самогласен за упокой. И ныне, Богородичен.

На стиховне заупокойные стихиры господина Феофана, случившегося гласа. Слава, и ныне, Богородичен.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны гласа, на 6.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны гласа, на 6.

По входе тропари, глас 2:

По входе тропари, глас 2

Апостоли, мученицы и пророцы, / святителие, преподобнии и праведнии, / добре подвиг совершившии и веру соблюдшии, / дерзновение имуще ко Спасу, / о нас Того, яко Блага, молите, / спастися, молимся, душам нашим. Апостолы, мученики и пророки, / святители, преподобные и праведные, / подвиг доблестно совершившие и веру сохранившие, / дерзновение пред Спасителем имея, / Его за нас, как благого, умолите, молимся, / во спасение душам нашим!
Мертвен: Помяни, Господи, яко Благ, рабы Твоя, / и елика в житии согрешиша, прости: / никтоже бо безгрешен, токмо Ты, / могий и преставленным дати покой. Усопшим: Помяни, Господи, как Благой, рабов Твоих / и всё, в чем они в жизни согрешили, прости: / ибо никто не безгрешен, кроме Тебя. / Ты можешь и преставившимся дать покой.

Слава, кондак, глас 8:

Слава, кондак, глас 8

Со святыми упокой, / Христе, / души раб Твоих, / идеже несть болезнь, ни печаль, / ни воздыхание, / но жизнь безконечная. Со святыми упокой, Христе, / души рабов Твоих, / там, где нет ни боли, ни скорби, ни стенания, / но жизнь бесконечная.
И ныне, Богородичен, глас тойже: Тебе и Стену и Пристанище имамы, / и Молитвенницу благоприятну к Богу, / Егоже родила еси, Богородице безневестная, верных спасение. И ныне, Богородичен, глас тот же: В тебе имеем мы и стену, и прибежище, / и Заступницу, благоугодную Богу, / Которого родила Ты, Богородица, брака не познавшая, / верных спасение.

Прокимен, глас 8:

Прокимен, глас 8

Веселитеся о Господе, / и радуйтеся, праведнии. Стих: Блажени, ихже оставишася беззакония и ихже прикрышася греси. Веселитесь о Господе, / и радуйтесь, праведные. Стих: Блажены те, кому прощены беззакония и у кого покрыты грехи. Пс 31:11А, 1
И умершим, прокимен, глас 6: Души их / во благих водворятся. И усопшим, прокимен, глас 6: Души их / среди благ водворятся.

Апостол дне ко евреем, зачало 325.

Послание к Евреям, зачало 325

Братие, воспоминайте первыя дни ваша, в нихже просветившеся, многия страсти претерпесте страданий, ово убо, поношеньми и скорбьми позор бывше, ово же, общницы бывше живущым тако. Ибо юзам моим спострадасте и разграбление имений ваших с радостию приясте, ведяще имети себе имение на небесех пребывающее и лучшее. Не отлагайте убо дерзновения вашего, еже имать мздовоздаяние велико. Терпения бо имате потребу, да волю Божию сотворше, приимете обетование. И еще бо мало елико елико, Грядый приидет и не укоснит, а праведный от веры жив будет. Братия, вспомните прежние дни ваши, когда вы, быв просвещены, выдержали великий подвиг страданий, то сами среди поношений и скорбей служа зрелищем для других, то принимая участие в других, находившихся в таком же состоянии; ибо вы и моим узам сострадали и расхищение имения вашего приняли с радостью, зная, что есть у вас на небесах имущество лучшее и непреходящее. Итак не оставляйте упования вашего, которому предстоит великое воздаяние. Терпение нужно вам, чтобы, исполнив волю Божию, получить обещанное; ибо еще немного, очень немного, и Грядущий придет и не умедлит. Праведный верою жив будет. Евр 10:32–38А

Другий, за упокой,
к солуняном, зачало 270.

И за упокой,
Первое послание к Фессалоникийцам, зачало 270

Братие, не хощу вас неведети о умерших, да не скорбите, якоже и прочии не имущии упования. Аще бо веруем, яко Иисус умре и воскресе, тако и Бог умершия во Иисусе приведет с Ним. Сие бо вам глаголем словом Господним, яко мы живущии, оставшии в пришествие Господне, не имамы предварити умерших. Яко Сам Господь в повелении, во гласе Архангелове и в трубе Божии снидет с небесе, и мертвии о Христе воскреснут первее. Потом же мы, живущии оставшии, купно с ними восхищени будем на облацех в сретение Господне на воздусе, и тако всегда с Господем будем. Братья, мы не хотим вас оставить в неведении об усопших, дабы вам не скорбеть, как прочим, не имеющим надежды. Ведь если мы веруем, что Иисус умер и воскрес, то и почивших в Иисусе Бог приведет с Ним. Ибо это мы говорим вам словом Господним, что мы живые, остающиеся до пришествия Господня, ничуть не опередим почивших, потому что Сам Господь при слове повеления, при гласе Архангела и трубе Божией сойдет с неба, и мёртвые во Христе воскреснут прежде; затем мы живые, оставшиеся, вместе с ними восхищены будем на облаках для встречи Господа на воздух, и так всегда с Господом будем. 1 Фес 4:13–17
Аллилуиа, глас 4: Воззваша праведнии, и Господь услыша их, и от всех скорбей их избави их. Стих: Многи скорби праведным, и от всех их избавит я Господь.

И умершим, стих: Блажени, яже избрал и приял еси, Господи, и память их в род и род.

Аллилуия, глас 4. Стих: Воззвали праведные – и Господь услышал их, и от всех скорбе́й их избавил их. Стих: Много скорбе́й у праведных – и от всех их избавит их Господь. Пс 33:18, 20

И успопшим: Блаже́н, кого избрал и приблизил Ты, Господи. Ср. Пс 64:5; 44:18А

Евангелие от Марка, зачало 8.

Евангелие от Марка, зачало 8

Во время оно, мимогрядый Иисус виде Левию Алфеова, седяща на мытнице, и глагола ему: по Мне гряди. И востав в след Его иде. И бысть возлежащу Ему в дому его, и мнози мытари и грешницы возлежаху со Иисусом и со ученики Его, бяху бо мнози, и по Нем идоша. И книжницы и фарисее, видевше Его ядуща с мытари и грешники, глаголаху учеником Его: что яко с мытари и грешники яст и пиет? И слышав Иисус глагола им: не требуют здравии врача, но болящии, не приидох призвати праведники, но грешники на покаяние. В то время Иисус, проходя, увидел Левия Алфеева, сидящего у сбора пошлин, и говорит ему: следуй за Мною. И он, встав, последовал за Ним. И когда Иисус возлежал в доме его, возлежали с Ним и ученики Его и многие мытари и грешники: ибо много их было, и они следовали за Ним. Книжники и фарисеи, увидев, что Он ест с мытарями и грешниками, говорили ученикам Его: как это Он ест и пьет с мытарями и грешниками? Услышав это, Иисус говорит им: не здоровые имеют нужду во враче, но больные; Я пришел призвать не праведников, но грешников к покаянию. Мк 2:14–17

И за упокой,
Евангелие от Иоанна, зачало 16.

И за упокой,
Евангелие от Иоанна, зачало 16

Рече Господь ко пришедшым к Нему иудеем: аминь, аминь глаголю вам, яко слушаяй словесе Моего и веруяй Пославшему Мя имать живот вечный, и на суд не приидет, но прейдет от смерти в живот. Аминь, аминь глаголю вам, яко грядет час, и ныне есть, егда мертвии услышат глас Сына Божия и услышавше оживут. Якоже бо Отец имать живот в Себе, тако даст и Сынови живот имети в Себе и область даде Ему и суд творити, яко Сын Человечь есть. Не дивитеся сему, яко грядет час, воньже вси сущии во гробех услышат глас Сына Божия, и изыдут сотворшии благая в воскрешение живота, а сотворшии злая в воскрешение суда. Не могу Аз о Себе творити ничесоже. Якоже слышу, сужду, и суд Мой праведен есть, яко не ищу воли Моея, но воли пославшаго Мя Отца. Сказал Господь пришедшим к Нему Иудеям: Истинно, истинно говорю вам: слово Мое слушающий и верующий Пославшему Меня имеет жизнь вечную и на суд не приходит, но перешел из смерти в жизнь. Истинно, истинно говорю вам: приходит час, и ныне есть, когда мертвые услышат глас Сына Божия и, услышав, оживут. Ибо, как Отец имеет жизнь в Самом Себе, так дал Он и Сыну иметь жизнь в Самом Себе, и дал Ему власть и суд творить, потому что Он – Сын Человеческий. Не удивляйтесь этому, потому что приходит час, когда все, находящиеся в гробницах, услышат голос Его, и выйдут: сотворившие доброе – в воскресение жизни, а сделавшие злое – в воскресение суда. Не могу Я Сам от Себя творить ничего: как слышу, сужу, и суд Мой – праведен, ибо не ищу воли Моей, но воли Пославшего Меня Отца. Ин 5:24–30
Причастен дне: Радуйтеся, праведнии, о Господе, правым подобает похвала. Другий за упокой: Блажени, яже избрал, и приял еси Господи, и память их в род и род. Аллилуиа, трижды. Причастен дня: Радуйтесь, праведные, о Господе – правым прилична хвала. И за упокой: Блаже́н, кого избрал и приблизил Ты, Господи, и память их в род и род. Аллилуия. (3)