Седмица четвертая Великого поста

Суббота четвертая Великого поста

Утреня
Литургия

Церковнославянский Русский

НА УТРЕНИ

Аллилуиа, и тропари, глас 2:

НА УТРЕНИ

Аллилуиа, и тропари, глас 2

Апостоли, мученицы и пророцы, / святителие, преподобнии и праведнии, / добре подвиг совершившии и веру соблюдшии, / дерзновение имуще ко Спасу, / о нас Того, яко Блага, молите, / спастися, молимся, душам нашим. Апостолы, мученики и пророки, / святители, преподобные и праведные, / подвиг доблестно совершившие и веру сохранившие, / дерзновение пред Спасителем имея, / Его за нас, как благого, умолите, молимся, / во спасение душам нашим!
Слава, мертвен: Помяни, Господи, яко Благ, рабы Твоя, / и елика в житии согрешиша, прости: / никтоже бо безгрешен, токмо Ты, / могий и преставленным дати покой. Слава: Помяни, Господи, как Благой, рабов Твоих / и всё, в чем они в жизни согрешили, прости: / ибо никто не безгрешен, кроме Тебя. / Ты можешь и преставившимся дать покой.
И ныне, Богородичен: Мати Святая Неизреченнаго Света, / ангельскими Тя песньми почитающе, / благочестно величаем. И ныне, Богородичен: Матерь святая неизреченного Света, / ангельскими песнями мы чествуем Тебя / и благоговейно величаем.
И стихословим едину кафисму: Рече Господь Господеви моему: Таже седальны мученичны Октоиха три, и мертвен, и Богородичен. И чтение в Шестодневце. И стихословим 16 кафизму: Сказал Господь Господу моему: Затем седальны Октоиха мученикам три, и усопшим, и Богородичен. И чтение из Шестоднева.
Таже, Блажени непорочнии: поем на две статии, и поминает священник усопшия, якоже обычно. В конец же кафисмы поем тропари мертвых, глас 5: Благословен еси Господи: Святых лик обрете источник: Посем ектения о усопших: Паки и паки: Иерей молитву: Боже духов: Мы же: Господи помилуй, 40. Затем поемБлаженны непорочные:” разделяя на две части; и священник поминает усопших как обычно. В конце же кафизмы поем: “Благословен Ты, Господи: Хор святых:” и прочее. Затем ектения о усопших и молитва: “Боже духов и всякой плоти:”

И по ектении седален мертвен, глас 5:

И по возгласе седален, глас 5

Покой Спасе наш, / с праведными рабы Твоя, / и сия всели во дворы Твоя, / якоже есть писано: / презирая яко благ прегрешения их / вольная и невольная, / и вся яже в ведении и не в ведении, Человеколюбче. Упокой, Спаситель наш, / с праведными рабов Твоих / и посели их во дворах Твоих, как написано, / не взирая, как Благой, на согрешения их / вольные и невольные, / и на все, в ведении и в неведении содеянное, Человеколюбец.
Слава: И вся яже в ведении и не в ведении, Человеколюбче. Слава: И на все, в ведении и в неведении содеянное, Человеколюбец.
И ныне, Богородичен: От Девы возсиявый миру Христе Боже, / и сыны света Тою показавый, помилуй нас. И ныне, Богородичен: От Девы воссиявший миру, Христе Боже, / и через Нее сынами Света нас явивший, / помилуй нас.

Таже канон Минеи, и святаго обители, и настоящия четверопеснцы по чину их. Четверопеснец, егоже краегранесие: Песнь на мученики, господина Иосифа. И стихословятся песни. Глас 4.

Затем канон Минеи, и святого обители, и следующие четверопеснцы по чину их. Четверопеснец, имеющий акростих: Песнь к мученикам, господина Иосифа. Также исполняются песни. Глас 4.

Песнь 6.

Песнь 6

Ирмос: Пучиною житейскою: Ирмос: Пучиною житейскою:
Преидосте пределы плотския страдальцы / многим терпением, претерпевше муки и болезни. / Темже всякую болезнь и скорбь облегчаете, / вас воспевающих. Перешли вы, страдальцы, пределы плоти / с многим терпением вынеся пытки (и) мучения. / Потому облегчаете всякую болезнь и скорбь / вас воспевающих.
Тьмам ангел воинство совокупися / святых страстотерпец, / и молит Всеблагаго Бога, / согрешений тьмочисленных нас избавити, / яко Христу угодившии. С мириадами Ангелов соединилось / воинство святых страдальцев / и молит Всеблагого Бога / от безчисленных преступлений нас избавить, / как Христу угодившее.
Умертвився и во гробе Христе уснув, / возставил еси мертвыя, / и в вере умершим даеши благости богатство, Христе, / покой я со всеми святыми. Умерщвленный и во гробе, Христе, уснувший, / воскресил Ты мертвых; / и в вере умершим уделяешь благости богатство, Христе, / – покой со всеми святыми.
Богородичен: Божие Бог Слово, / иский обожити человека Чистая, / из Тебе воплощается, и землен видится, / Егоже непрестанно моли, / обрести нам милость во время ответа. Богородичен: Бог, Слово Божие, ища обо́жить человека, / из Тебя, Чистая, воплощается, и как смертный созерцается; / Его непрестанно моли, / дабы нам милость обрести во время ответа.

Иный господина Феодора, глас тойже.

Иной, господина Феодора, глас тотже

Ирмос: Бурею греховною: Ирмос: Бурею греховною:
Плоти и крове святии не пощадевше, / ко всякому мучению стасте небоязненни, / Христа не отметающеся, / темже с небес низпосла Христос вам венцы. Плоти и крови, святые, не пощадив, / ко всякому мучению вы стали неустрашимы, / от Христа не отрекаясь: / потому ниспослал Христос / вам с небес венцы.
Мученик торжество усрящим, / просветившеся детельми, / и возопиим богодухновенными песньми, / вы есте воистинну денницы на земли, / Христовы мученицы. Мучеников торжество давайте встретим, / нося дел блистательный наряд, / и воззовем в боговдохновенных песнях: / “Вы воистину утренние звезды на земле, / Христовы мученики!”
Троичен: Троице Святая славлю Тя, / Естество безначальное, / единаго Бога, единаго Господа, три Лица, Отца, Сына и Духа, / нерожденна, рожденна, исходна, / Туюжде и присносущну. Троичен: Троица Святая, я славлю Тебя, Естество безначальное, / единого Бога, единого Господа, / три Лица: Отца, Сына и Духа, / – нерожденого, рожденного, исходящего, / Того же Са́мого и вечного.
Богородичен: О блаженная Богоневесто, / како родила еси без мужа, и пребыла еси якоже прежде? / Бога бо родила еси, чудо страшное, / но моли спастися поющим Тя. Богородичен: О блаженная Божия Невеста, / как ты родила без мужа, и пребыла, как прежде? / Ведь Бога Ты родила – чудо страшное! / Но проси о спасении воспевающих Тебя.
Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе. Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Или стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев. Или стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.
Мученичен: Усечения удов ваших зряще, / наслаждастеся кровьми радующеся, / но молите о нас прилежно Господа, / мученицы приснославнии. Мученикам: Отсечения телесных членов ваших видя, / вы наслаждаетесь, красуясь своею кровию: / но умоляйте о нас прилежно Господа, / мученики вечно чтимые!
Стих: Души их во благих водворятся. Стих: Души их среди благ водворятся.
От земли создавый мя, и ожививый мя, / и в землю возвратитися мне паки рекий, / яже приял еси рабы Твоя упокой, / и от тли смертныя возведи, Господи. Из земли создавший меня и ожививший меня, / и о возвращении в землю мне вновь сказавший, / тех, кого Ты принял, рабов Твоих, упокой / и от тления смертного возведи, Господи.
Ирмос: Бурею греховною погружаемь, / яко во чреве китове содержимь, / с пророком зову Ти: / возведи от тли живот мой, / Господи, и спаси мя. Ирмос: Бурею согрешений потопляемый, / как во чреве кита томясь, / я с пророком взываю Тебе: / “Возведи от гибели жизнь мою Господи, / и спаси меня!”

Кондак, глас 8:

Кондак, глас 8

Со святыми упокой, / Христе, / души раб Твоих, / идеже несть болезнь, ни печаль, / ни воздыхание, / но жизнь безконечная. Со святыми упокой, Христе, / души рабов Твоих, / там, где нет ни боли, ни скорби, ни стенания, / но жизнь бесконечная.
Икос: Сам един еси безсмертный, / сотворивый и создавый человека: / земнии убо от земли создахомся, / и в землю туюжде пойдем, / якоже повелел еси, создавый мя и рекий ми: / яко земля еси, и в землю отыдеши, / аможе вси человецы пойдем, / надгробное рыдание, творяще песнь: / аллилуиа. Икос: Ты Сам – один бессмертный, / сотворивший и создавший человека: / мы же, смертные, из земли были созданы, / и в ту же землю пойдем, / как повелел Ты, создав меня и сказав мне: / “Ты земля, и в землю отойдешь”, / куда все мы, смертные, пойдем, / надгробное рыдание претворяя в песнь / “Аллилуия!”

Песнь 7.

Песнь 7

Ирмос: Образу златому: Ирмос: Образу златому:
Оболкшеся страдальцы в нетление божественное, / обнажением тленныя плоти, / нас ради плоть от нетленныя Приемшему Жены, / ныне предстоите светлии, / сего ради мя облецыте во одежду священную / обнаженнаго злобою. Облекшись божественно в нетление, страдальцы, / совлечением тленной плоти, / нас ради плоть Принявшему от непорочной Жены, / вы ныне предстоите, сияя; / потому оденьте во одеяние священное / меня, обнаженнаго бедственно.
Воздержанием поживый, страдальческий собор, / воздержания нас поприще укрепите тещи невозбранно, / яко проповедавый Христа на поприщи мужественно, / и предстояй престолу венценосный, / в наслаждение мысленно со ангелы. В воздержании поживший страстотерпцев сонм! / Укрепите нас бежать / на поприще воздержания без препятствий, / как на ристалище мужественно провозгласившие Христа; / и, предстоя Его престолу, венценосцы, / наслаждаетесь со Ангелами мысленно.
Молитвами, Боже, Твоих святых мученик, / усопшия верно рабы Твоя, / рая жители покажи, / и света мысленнаго сподоби я, / непрестанно вопиющия Тебе: / благословен Бог отцев наших. Мольбами, Боже, Твоих святых мучеников, / усопших в вере рабов Твоих / рая жителями покажи и света невещественного сподоби их, / непрестанно взывающих Тебе: / “Благословен Бог отцов наших!”
Богородичен: Тя едину благую молим Дево, / озлобленныя ны ублажи, / и прилежно Христа моли естеством суща благаго, / воздержания время, благая деющим, / исполнити нам поющим Его: / благословен Бог отцев наших. Богородичен: Тебя, единую благую, молим, Дева: / нас, притесняемых, ублаготвори, / и Христа, естеством поистине благого, моли прилежно, / завершить нам время воздержания, благие дела творя, / воспевая Его: (“Благословен Бог отцов наших!”)

Иный. Ирмос: Глаголавый на горе:

Иной канон. Ирмос: На горе беседовавший:

Возвеличивый святыя Твоя вся, / знаменьми удивив я в мире, / благословен еси во веки Господи / Боже отцев наших. Возвеличивший всех святых Твох, / [и] зна́мениями в мiре дивными их явивший, / благословен Ты вовеки Господи, / Боже отцов наших!
Всякий вид ран прошедше, / и колена Ваалу не покоршеся преклонити, / венцы славы взясте от Бога / Христовы мученицы. Чрез все виды истязаний пройдя, / и не согласившись преклонить колена пред Ваалом, / вы венцы славы от Бога получили, / Христовы мученики.
Троичен: Во Единице Троице, покланяемое Существо, / Отче, Сыне и Душе, / воспевающия Тя сохраняй, / Боже отцев наших. Троичен: Троица, во Еди́нице поклоняемое Существо: / Отче, Сын и Дух! / Тебя воспевающих сохраняй, / Боже отцов наших.
Богородичен: Дево Мати Отроковице всесветлая, / едина к Богу ходатайство, / не престай, Владычице, молити / спастися нам. Богородичен: Дева-Матерь, Отроковица всесветлая, / единая пред Богом Посредница, / не переставай, Владычица, / молить о спасении нашем.
Стих: Святым, иже суть на земли Его, удиви Господь вся хотения Своя в них. Стих: Святым, которые на земле Его, / дивно явил Господь все желания Свои среди них.
Безсмертному Царю воинствовавше, / и веру к Нему показавше совершенную, / кровь свою мученицы / за Него излиясте. Послужив в воинстве безсмертного Царя, / и показав к Нему веру совершенную, / вы, мученики, кровь свою / за Него излили.
Стих: Блажени, яже избрал, и приял еси Господи. Стих: Блаженны те, кого избрал и приблизил Ты, Господи.
Идеже свет Твой жизни истекает, / преложи яже преставил еси от временных, / верныя Твоя рабы, / Господи Боже отец наших. Там, где Твой свет жизни изливается, / помести тех, кого Ты переселил / от дней кратковременных, верных Твоих рабов, / Господи, Боже отцов наших.
Ирмос: Глаголавый на горе с Моисеем, / и образ девства явлей в купине, / благословен еси Боже отец наших. Ирмос: На горе беседовавший с Моисеем, / и образ девства явивший в терновом кусте, / благословен Ты, Боже отцов наших!

Песнь 8.

Песнь 8

Ирмос: Во огни пламеннем: Ирмос: Во огне пламенном:
Великоименитии Христовы страдальцы, / и честнии в Бозе, / вся воспевающия памяти ваша, / великих согрешений, и тамошних мук избавите ны, / к Нему вашими великими молитвами. Великоименные Христовы страдальцы / и почитаемые в Боге! / Всех нас, памяти ваши воспевающих, / от великих согрешений и тамошних мук избавьте / вашими к Нему сильнейшими мольбами.
Святоизбранное Христа Бога, / и твердое воистинну воинство, / мученик соборы освятите наш ум и сердце, / в сия святыя дни постныя, / вашими святыми молитвами. Святоизбранное и воистину твердое / воинство Христа Бога, / мучеников сонмы! Освятите наш ум и сердце, / в эти святые дни поста, / вашими святыми мольбами.
Избави червия мучащаго, / и скрежета зубнаго, Господи, / и внешния тьмы несветимыя, / вся яже верою приял еси, / и учини сия, идеже свет лица Твоего Христе, / сияет во веки. Избавь от червя мучительного / и скрежета зубов, Господи, / и от тьмы внешней, чуждой света, / всех, кого в вере принял Ты, / и помести их там, где свет лица Твоего, Христе, / сияет вовеки.
Богородичен: Крест Христов честный, Богородице Чистая, / видевшия и от сердца поклонившияся ны, / Твоими ко Владыце сподоби молитвами, / видети и страсти честныя, / страстей очищенных. Богородичен: Нас, Крест Христов священный видевших, / и ему от сердца поклонившихся, Богородица чистая, / Твоими ко Владыке ходатайствами сподоби / узреть и Его страсти досточтимые, / от страстей очистившись.

Иный. Ирмос: Земля, и вся яже на ней:

Иной канон. Ирмос: Земля и всё, что на ней:

О добраго изменения, / имже обретосте смертию живот, / священномученицы Христовы, / огня и меча, мраза и зверей никакоже убоявшеся, / и вопиюще: пойте Господа, / и превозносите во вся веки. О прекраснейший обмен! / Им жизнь вы смертью приобрели, / священномученики Христовы, / огня и меча, мороза и зверей / нимало не убоявшись и взывая: “Пойте Господа / и превозносите во все века!”
Горе лик ангельский, доле же мы, земнии, / хвалим мученицы Христовы, странная страдания, / и подвиги вашего мужества, / благословяще, поюще Господа, / и превозносяще во вся веки. Горе́ лик ангельский, внизу же мы, земные, / хвалим мученики Христовы, / необычайные борения, и подвиги вашего мужества, / благословляя, воспевая Господа / и превознося во все века.
Благословим Отца и Сына и Святаго Духа, Господа. Благословим Отца, и Сына, и Святого Духа, Господа.
Свет, Живот же и Животы, / почитаю Тя, Отца, и Сына, и Духа исходна, / Естество едино, три Ипостаси, Бога Единаго поя, / благословлю Тя, пою Тя, Господа, / и превозношу Тя во вся веки. Тебя, Свет, Жизнь и Жизни, чту: / Отца, и Сына, и Духа исходящего, / Естество единое, три Ипостаси, / Бога Единого в песнях славя. / Благословляю Тебя, воспеваю Тебя, Господа, / и превозношу Тебя во все века!
И ныне и присно и во веки веков, аминь. И ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.
Богородичен: Кто не воспоет Тя от земнородных, / нескверная Чистая голубица? / Ты бо родила еси нам Свет великий, / жизни богатство, Иисуса Спаса, / Егоже поем хваляще, яко Господа, / и превозносим во вся веки. Богородичен: Кто Тебя не воспоет от земнородных, / непорочная Чистая Голубица? / Ибо Ты родила нам Свет великий, / жизни богатство, Иисуса Спасителя. / Его мы поем, хваля как Господа, / и превозносим во все века.
Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев. Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.
Подвиги чудныя, мученицы, славяще ваша, / благодетеля и Бога благословим и покланяемся, / на поприще подвигов вас укрепившаго, / Егоже превозносим во вся веки. Подвиги ваши чудные, мученики, славя, / мы благодетеля и Бога благословляем / и поклоняемся на поприще подвигов вас укрепившему, / Его и превозносим во все века.
Стих: Души их во благих водворятся. Стих: Души их среди благ водворятся.
Ты смерти и живота Господь сый и Бог, / преставльшихся благочестно воздвизаяй, / тамо преложи в селениих праведных, / благословящия, поющия Тя, Господи, / и превозносящия во вся веки. Ты смерти и жизни Господь истинный и Бог, / преставившихся в благочестии воздвигающий, / помести их там, в селениях праведных, / благословящих, воспевающих Тебя, Господи, / и превозносящих во все века.
Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще и превозносяще во вся веки. Хвалим, благословляем, поклоняемся Господу, воспевая и превознося Его во все века.
Ирмос: Земля, и вся яже на ней, / море и вси источницы, / небеса небес, / свет и тьма, мраз и зной, / сынове человечестии, / священницы благословите Господа, / и превозносите Его во веки. Ирмос: Земля и всё, что на ней, / моря и все источники, / небеса небес, / свет и тьма, холод и зной, / сыны человеческие, / священники, благословляйте Господа, / и превозносите (Его) во [все] века!

Песнь 9.

Песнь 9

Ирмос: Яко сотвори Мне: Ирмос: Ибо сотворил Мне:
Светильницы суще нелестнии, / Христовы страдальцы, / просветите наша помыслы, / утвердите творити светозарная и чистая / Божия хотения. Светочами являясь неподвижными, / Христовы страдальцы, / просветите наши помыслы / [и] утвердите, да творим / светозарные и чистые Божии веления.
Оружия зритеся закалающая враги, / доблии Христовы страдальцы, / но избавите нас от стрел лукаваго / предстательствы вашими. Мы видим в вас мечи, закалывающие врагов, / доблестные Господни страдальцы; / но избавьте нас от стрел лукавого / хода́тайствами вашими.
Покой, Щедре, в недрех Авраамовых / рабы Твоя, верою от нас отшедшия, / к Тебе, всяческих Зиждителю и Преблагому. Упокой, Милосердный, в недрах Авраамовых / рабов Твоих, с верою от нас отошедших / к Тебе, Создателю всего и Преблагому.
Богородичен: Плоти моея умертви движения, / Бога плотию Рождшая паче ума, / и подаждь просвещение мысли моей, / чистый облак сущи света. Богородичен: Плоти моей движения умертви, / Бога во плоти Родившая превыше ума, / и подай просвещение мысли моей, Чистая, / истинное Облако света!

Иный. Ирмос: Величаем вси:

Иной канон. Ирмос: Величаем все:

Воспеваем вси памяти ваша, / мученицы прехвальнии, / подвиги видяще священных ваших страданий, / и удивившеся Христа величаем. Все мы воспеваем ваши памяти, / мученики всехвальные, / видя подвиги священных ваших страданий, / и, потрясенные, Христа величаем.
Друг ко другу страждуще глаголаху страстотерпцы: / плоти не пощадим, приидите, умрем о Христе, / да во вся веки поживем / ликующе непрестанно. Состязаясь, друг другу говорили страстотерпцы: / “Плоти не пощадим, давайте умрем за Христа, / чтобы всю вечность жить, ликуя непрестанно!”
Троичен: О Троице во едином Естестве, / Тя воспевающия, / Отче нерожденный, и рожденный Сыне, и Душе исходный, / Твоею милостию невредимы соблюди. Троичен: (О) Троица во едином Существе: / Отче нерожденный, и рожденный Сын, / и Дух исходящий! Тебя воспевающих / по Твоей милости невредимыми соблюди.
Богородичен: Радуйся, Всечестная Чистая, / девства похвало, матерей утверждение, / человеков помоще, и мира радосте, / Марие Мати, и Рабо Бога нашего. Богородичен: Радуйся всеблагоговейно Чтимая, Чистая, / девства похвала, матерей утверждение, / людям помощь и мiру радость, / Мария, Матерь и Раба Бога нашего.
Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев. Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.
Личе святых, приими мольбу мою, / и яко сподобил мя еси Крест целовати, / и спасительней страсти поклонитися мне, / Христа молите. Хор святых, прими молитву мою! / И, как удостоился я Крест лобзать, / так и поклониться мне спасительному Страданию / у Христа испроси.
Стих: Блажени, яже избрал, и приял еси Господи. Стих: Блаженны те, кого избрал и приблизил Ты, Господи.
Ослаби, остави, Щедре, / к Тебе, Человеколюбцу, преставленным, / и сих покой в селениих избранных, / Ты бо еси Жизнь и Воскресение. Ослабь, отпусти, Милосердный, / к Тебе, Человеколюбцу, преставившимся, / и упокой их в селениях Твоих избранников: / ибо Ты – Жизнь и Воскресение.
Ирмос: Величаем вси человеколюбие Твое, / Христе Спасе наш, / славо раб Твоих, / и венче верных, / возвеличивый память Рождшия Тя. Ирмос: Величаем все человеколюбие Твое, / Христе Спаситель наш, / слава рабов Твоих и венец верных, / возвеличивший память Родившей Тебя!

Ексапостиларий:

Ексапостиларий

Небо звездами украсивый, яко Бог, / и Твоими святыми всю землю просветивый, / Содетелю всех, поющия Тя спасай. Небо звездами украсивший как Бог, / и Твоими святыми всю землю просвещающий, / Создатель всего, воспевающих Тебя спасай.
Слава: Живыми и мертвыми обладаяй, яко Бог, / упокой Твоя рабы в селениих избранных, / аще бо и согрешиша, Спасе, / но не отступиша от Тебе. Слава: И над мертвыми и над живыми владычествующий как Бог, / упокой Твоих рабов в селениях избранных: / ведь они хотя и согрешиили, / но не отступили, Спаситель, от Тебя.
И ныне: Сладость ангелов, скорбящих радость, / христиан предстательнице, Дево Мати Господня, / заступи нас, и избави вечных мук. И ныне: Услада Ангелов, скорбящих радость, / христиан Заступница, Дева Матерь Господня, / защити и избавь нас от вечных мук.

На хвалитех мученичны гласа. Слава, самогласен за упокой. И ныне, Богородичен.

На стиховне мертвены стихиры господина Феофана, прилучившагося гласа. Слава, и ныне, Богородичен.

На “Хвалите” стихиры мученикам гласа. Слава, самогласен за упокой. И ныне, Богородичен.

На стиховне заупокойные стихиры господина Феофана случившегося гласа. Слава, и ныне, Богородичен.

НА ЛИТУРГИИ

Изобразительная, и блаженны гласа.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны гласа, на 6.

По входе тропари, глас 2:

По входе тропари, глас 2

Апостоли, мученицы и пророцы, / святителие, преподобнии и праведнии, / добре подвиг совершившии и веру соблюдшии, / дерзновение имуще ко Спасу, / о нас Того, яко Блага, молите, / спастися, молимся, душам нашим. Апостолы, мученики и пророки, / святители, преподобные и праведные, / подвиг доблестно совершившие и веру сохранившие, / дерзновение пред Спасителем имея, / Его за нас, как благого, умолите, молимся, / во спасение душам нашим!
Мертвен: Помяни, Господи, яко Благ, рабы Твоя, / и елика в житии согрешиша, прости: / никтоже бо безгрешен, токмо Ты, / могий и преставленным дати покой. Усопшим: Помяни, Господи, как Благой, рабов Твоих / и всё, в чем они в жизни согрешили, прости: / ибо никто не безгрешен, кроме Тебя. / Ты можешь и преставившимся дать покой.

Слава, кондак, глас 8:

Слава, кондак, глас 8

Со святыми упокой, / Христе, / души раб Твоих, / идеже несть болезнь, ни печаль, / ни воздыхание, / но жизнь безконечная. Со святыми упокой, Христе, / души рабов Твоих, / там, где нет ни боли, ни скорби, ни стенания, / но жизнь бесконечная.
И ныне, Богородичен, глас тойже: Тебе и Стену и Пристанище имамы, / и Молитвенницу благоприятну к Богу, / Егоже родила еси, Богородице безневестная, верных спасение. И ныне, Богородичен, глас тот же: В тебе имеем мы и стену, и прибежище, / и Заступницу, благоугодную Богу, / Которого родила Ты, Богородица, брака не познавшая, / верных спасение.

Прокимен, глас 8:

Прокимен, глас 8

Веселитеся о Господе, / и радуйтеся, праведнии. Стих: Блажени, ихже оставишася беззакония и ихже прикрышася греси.

И умершим, прокимен, глас 6: Души их / во благих водворятся.

Веселитесь о Господе, / и радуйтесь, праведные. Стих: Блажены те, кому прощены беззакония и у кого покрыты грехи. Пс 31:11А, 1

И усопшим, прокимен, глас 6: Души их / среди благ водворятся.

Апостол дне ко евреем, зачало 313.

Послание к Евреям, зачало 313

Братие, надеемся о вас, возлюбленнии, лучших и придержащихся спасения, аще и тако глаголем. Не обидлив бо Бог, забыти дела вашего и труда любве, юже показасте во имя Его, послуживше святым и служаще. Желаем же, коегождо вас являти тоже тщание ко извещению упования даже до конца, да не лениви будете, но подражатели наследствующих обетования верою и долготерпением. Братия, надеемся о вас, возлюбленные, что вы в лучшем состоянии и держитесь спасения, хотя и говорим так. Ибо не неправеден Бог, чтобы забыл дело ваше и труд любви, которую вы оказали во имя Его, послужив и служа святым. Желаем же, чтобы каждый из вас, для совершенной уверенности в надежде, оказывал такую же ревность до конца, дабы вы не обленились, но подражали тем, которые верою и долготерпением наследуют обетования. Евр 6:9–12

И за упокой:
Послание к коринфяном первое, зачало 163.

И за упокой.
Первое послание к Коринфянам, зачало 163

Братие, первый человек от земли перстен, вторый Человек Господь с небесе. Яков перстный, такови и перстнии, и яков небесный, тацы же и небеснии. И якоже облекохомся во образ перстнаго, да облечемся и во образ Небеснаго. Сие же глаголю, братие, яко плоть и кровь Царствия Божия наследити не могут, ниже тление нетления наследствует. Се тайну вам глаголю: вси бо не успнем, вси же изменимся. Вскоре, во мгновении ока, в последней трубе: вострубит бо, и мертвии востанут нетленни, и мы изменимся. Подобает бо тленному сему облещися в нетление, и мертвенному сему облещися в безсмертие. Егда же тленное сие облечется в нетление, и смертное сие облечется в безсмертие, тогда будет слово написанное: пожерта бысть смерть победою. Где ти смерте, жало; где ти аде, победа? Жало же смерти грех, сила же греха закон. Богу же благодарение, давшему нам победу Господем нашим Иисус Христом. Братия, первый человек – из земли, перстный; второй человек – Господь с неба. Каков перстный, таковы и перстные; и каков небесный, таковы и небесные. И как мы носили образ перстного, будем носить и образ небесного. Но то скажу вам, братия, что плоть и кровь не могут наследовать Царствия Божия, и тление не наследует нетления. Говорю вам тайну: не все мы умрем, но все изменимся вдруг, во мгновение ока, при последней трубе; ибо вострубит, и мертвые воскреснут нетленными, а мы изменимся. Ибо тленному сему надлежит облечься в нетление, и смертному сему облечься в бессмертие. Когда же тленное сие облечется в нетление и смертное сие облечется в бессмертие, тогда сбудется слово написанное: поглощена смерть победою. Смерть, где твое жало? Ад, где твоя победа? Жало же смерти – грех; а сила греха – закон. Благодарение Богу, даровавшему нам победу Господом нашим Иисусом Христом! 1 Кор 15:47–57
Аллилуиа, глас 4: Воззваша праведнии, и Господь услыша их, и от всех скорбей их избави их. Стих: Многи скорби праведным, и от всех их избавит я Господь.

И умершим, стих: Блажени, яже избрал и приял еси, Господи, и память их в род и род.

Аллилуия, глас 4. Стих: Воззвали праведные – и Господь услышал их, и от всех скорбе́й их избавил их. Стих: Много скорбе́й у праведных – и от всех их избавит их Господь. Пс 33:18, 20

И успопшим: Блаже́н, кого избрал и приблизил Ты, Господи. Ср. Пс 64:5; 44:18А

Евангелие от Марка, зачало 31.

Евангелие от Марка, зачало 31

Во время оно, изшед Иисус от предел Тирских и Сидонских, прииде на море Галилейско, между пределы Декапольски. И приведоша к Нему глуха и гугнива, и моляху Его, да возложит нань руку. И поем его от народа единаго, вложи персты Своя во уши его, и плюнув косну его в язык. И воззрев на небо, воздохну и глагола ему: еффафа, еже есть разверзися. И абие разверзостася слуха его, и разрешися уза языка его, и глаголаше право. И запрети им, да никомуже поведят, елико же им Той запрещаше, паче излиха проповедаху. И преизлиха дивляхуся, глаголюще: добре все творит, и глухия творит слышати, и немыя глаголати. В то время, выйдя из пределов Тирских и Сидонских, Иисус опять пошел к морю Галилейскому через пределы Десятиградия. Привели к Нему глухого косноязычного и просили Его возложить на него руку. Иисус, отведя его в сторону от народа, вложил персты Свои в уши ему и, плюнув, коснулся языка его; и, воззрев на небо, вздохнул и сказал ему: “еффафа”, то есть: отверзись. И тотчас отверзся у него слух и разрешились узы его языка, и стал говорить чисто. И повелел им не сказывать никому. Но сколько Он ни запрещал им, они еще более разглашали. И чрезвычайно дивились, и говорили: всё хорошо делает, – и глухих делает слышащими, и немых – говорящими. Мк 7:31–37

И за упокой,
Евангелие от Иоанна, зачало 16.

И за упокой,
Евангелие от Иоанна, зачало 16

Рече Господь ко пришедшым к Нему иудеем: аминь, аминь глаголю вам, яко слушаяй словесе Моего и веруяй Пославшему Мя имать живот вечный, и на суд не приидет, но прейдет от смерти в живот. Аминь, аминь глаголю вам, яко грядет час, и ныне есть, егда мертвии услышат глас Сына Божия и услышавше оживут. Якоже бо Отец имать живот в Себе, тако даст и Сынови живот имети в Себе и область даде Ему и суд творити, яко Сын Человечь есть. Не дивитеся сему, яко грядет час, воньже вси сущии во гробех услышат глас Сына Божия, и изыдут сотворшии благая в воскрешение живота, а сотворшии злая в воскрешение суда. Не могу Аз о Себе творити ничесоже. Якоже слышу, сужду, и суд Мой праведен есть, яко не ищу воли Моея, но воли пославшаго Мя Отца. Сказал Господь пришедшим к Нему Иудеям: Истинно, истинно говорю вам: слово Мое слушающий и верующий Пославшему Меня имеет жизнь вечную и на суд не приходит, но перешел из смерти в жизнь. Истинно, истинно говорю вам: приходит час, и ныне есть, когда мертвые услышат глас Сына Божия и, услышав, оживут. Ибо, как Отец имеет жизнь в Самом Себе, так дал Он и Сыну иметь жизнь в Самом Себе, и дал Ему власть и суд творить, потому что Он – Сын Человеческий. Не удивляйтесь этому, потому что приходит час, когда все, находящиеся в гробницах, услышат голос Его, и выйдут: сотворившие доброе – в воскресение жизни, а сделавшие злое – в воскресение суда. Не могу Я Сам от Себя творить ничего: как слышу, сужу, и суд Мой – праведен, ибо не ищу воли Моей, но воли Пославшего Меня Отца. Ин 5:24–30
Причастен дне: Радуйтеся, праведнии, о Господе, правым подобает похвала. Другий за упокой: Блажени, яже избрал, и приял еси Господи, и память их в род и род. Аллилуиа, трижды. Причастен дня: Радуйтесь, праведные, о Господе – правым прилична хвала. И за упокой: Блаже́н, кого избрал и приблизил Ты, Господи, и память их в род и род. Аллилуия. (3)