Ка­но­ны Рож­де­ству Пре­свя­той Вла­ды­чи­цы на­шей Бо­го­ро­ди­цы и Прис­но­де­вы Марии

Тро­парь, глас 4

Рож­де­ство Твое, Бо­го­ро­ди­це Де­во, / ра­дость воз­ве­сти всей все­лен­ней: / из Те­бе бо воз­сия Солн­це Прав­ды, Хри­стос Бог наш, / и, раз­ру­шив клят­ву, да­де бла­го­сло­ве­ние, / и, упразд­нив смерть, да­ро­ва нам жи­вот вечный. Рож­де­ство Твоё, Бо­го­ро­ди­ца Де­ва, / ра­дость воз­ве­сти­ло всей все­лен­ной, / ибо из Те­бя вос­си­я­ло Солн­це прав­ды, Хри­стос Бог наш; / и, от­ме­нив про­кля­тие, Он дал бла­го­сло­ве­ние, / и, упразд­нив смерть, да­ро­вал нам жизнь вечную.

КА­НО­НЫ
ПЕР­ВЫЙ – ПРЕП. ИОАН­НА ДА­МАС­КИ­НА, ГЛАС 2,
И ВТО­РОЙ – ПРЕП. АН­ДРЕЯ КРИТ­СКО­ГО, ГЛАС 8

Песнь 1

Ир­мос: Гря­ди­те, лю­дие, / по­им песнь Хри­сту Бо­гу, / раз­дель­ше­му мо­ре и на­став­ль­ше­му лю­ди, / яже из­ве­де из ра­бо­ты еги­пет­ския, / яко прославися. Ка­нон 1. Ир­мос: При­ди­те, лю­ди, / вос­по­ем песнь Хри­сту Бо­гу, / раз­де­лив­ше­му мо­ре и про­вед­ше­му на­род, / ко­то­рый Он вы­вел из раб­ства еги­пет­ско­го, / ибо прославился.
При­пев: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­це, спа­си нас. При­пев: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­ца, спа­си нас.
Гря­ди­те, вер­нии, Ду­хом Бо­же­ствен­ным ра­ду­ю­ще­ся, / Юже от непло­до­ве днесь при­шед­шую че­ло­ве­ков на спа­се­ние / Прис­но­де­ву От­ро­ко­ви­цу пес­нь­ми почтим. При­ди­те, вер­ные, / ра­ду­ясь Ду­хом Бо­же­ствен­ным, / от бес­плод­ной в сей день про­ис­шед­шую / на спа­се­ние смерт­ных Прис­но­де­ву-От­ро­ко­ви­цу / пес­но­пе­ни­я­ми почтим.
Ра­дуй­ся, Чи­стая, Ма­ти и Ра­бо Хри­ста Бо­га, / Яже пер­во­му Хо­да­та­и­ца бла­жен­ству, / че­ло­ве­че­ский род, Тя вси до­стой­но пес­нь­ми славим. Ра­дуй­ся, свя­то чти­мая Ма­терь / и ра­ба Хри­ста-Бо­га, / По­да­тель­ни­ца ро­ду че­ло­ве­че­ско­му древ­не­го бла­жен­ства; / все мы по до­сто­ин­ству Те­бя / пес­но­пе­ни­я­ми славим.
Жиз­ни раж­да­ет­ся днесь мост, / им­же че­ло­ве­цы, воз­зва­ние па­де­ния, еже от ада, об­рет­шии, / Хри­ста Жив­но­дав­ца пес­нь­ми прославляют. В сей день рож­да­ет­ся жиз­ни Мост, / чрез ко­то­рый смерт­ные воз­мож­ность воз­вра­тить­ся / из сво­е­го па­де­ния во ад най­дя, / Хри­ста, жиз­ни По­да­те­ля / пес­но­пе­ни­я­ми славят.

Ин ка­нон. Да ли­ков­ству­ет вся тварь, да ве­се­лит­ся же и Да­вид, / яко от ко­ле­на и от се­мене его про­изы­де жезл, / Цвет но­ся­щи, Гос­по­да, Твор­ца всяческих.

Ка­нон 2. Да ли­ку­ет все тво­ре­ние, / да ра­ду­ет­ся и Да­вид, / что из его пле­ме­ни и се­ме­ни его / жезл про­изо­шел, при­но­ся­щий цвет – / Гос­по­да и Ис­ку­пи­те­ля всего.

Свя­тая Свя­тых, во свя­тем свя­ти­ли­щи Мла­де­нец воз­ла­га­ет­ся / вос­пи­та­ти­ся от ру­ки Ан­ге­ло­вы. / Вси убо вер­но спразд­ну­им в рож­де­стве Ея. Свя­тая из свя­тых / во свя­том хра­ме мла­ден­цем во­дво­ря­ет­ся / для пи­та­ния ру­кою Ан­ге­ла: / бу­дем же все вме­сте празд­но­вать с ве­рою / при рож­де­нии Её.
Непло­ды нераж­да­ю­щая Ан­на, но не без­чад­на Бо­гу: / се бо про­на­ре­че­ся от ро­дов Чи­стая Де­ва Ма­ти. / Тем­же есте­ства из­рас­ти Зи­жди­те­ля в ра­бии образе. Бес­плод­на не спо­соб­ная к рож­де­нию Ан­на, / од­на­ко у Бо­га не без­дет­на; / ведь уже пред­опре­де­ле­на она от всех ро­дов / как чи­стой Де­вы ма­терь; / а от­сю­да Со­зда­тель все­го тво­ре­ния / про­из­рос во об­ра­зе раба.
Тя, незло­би­вую Аг­ни­цу, / Агн­ца Хри­ста Мла­ден­ца от чре­ва Тво­е­го при­вед­шую в на­ше су­ще­ство, / вси от Ан­ны рож­ден­ную Тя пес­нь­ми почитаем. Те­бя, непо­роч­ную овеч­ку, / од­ну из чре­ва Тво­е­го при­нес­шую / Хри­сту ру­но – на­ше есте­ство, / Те­бя, рож­да­ю­щу­ю­ся от Ан­ны, / мы все пес­но­пе­ни­я­ми чтим.
Сла­ва: Три Без­на­чаль­на слав­лю, / Три Свя­та пою, / Три Со­прис­но­сущ­на в Су­ще­стве Еди­ном про­по­ве­дую: / Един бо во От­це, и Сыне, и Ду­се сла­во­сло­вит­ся Бог. Сла­ва: Трех Без­на­чаль­ных слав­лю, / вос­пе­ваю Трех Свя­тых, / про­по­ве­дую Трех рав­но веч­ных во еди­ном су­ще­стве; / ибо во От­це, Сыне и Ду­хе / про­слав­ля­ет­ся еди­ный Бог.
И ныне: Кто ви­де От­ро­ча, Его­же не всея Отец, мле­ком пи­та­е­мое? Или где ви­де­на бысть Де­ва Ма­ти? / Ис­тин­но па­че ума обоя, Бо­го­ро­ди­тель­ни­це Чистая. И ныне: Кто ви­дел Ди­тя, мо­ло­ком пи­та­е­мое, / про­ис­шед­шее не от се­ме­ни от­ца? / Или где ви­да­на Де­ва-Ма­терь? / Ис­тин­но то и дру­гое вы­ше ума, / Бо­жия Ро­ди­тель­ни­ца чистая!

Песнь 3

Ир­мос: Утвер­ди нас в Те­бе, Гос­по­ди, / Дре­вом умерщ­влей грех, / и страх Твой вса­ди / в серд­ца нас, по­ю­щих Тя. Ка­нон 1. Ир­мос: Утвер­ди нас в Те­бе, Гос­по­ди, / Дре­вом умерт­вив­ший грех, / и страх Твой вло­жи / в серд­ца нас, вос­пе­ва­ю­щих Тебя.
При­пев: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­це, спа­си нас. При­пев: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­ца, спа­си нас.
Непо­роч­но Бо­гу по­жив­шии, / всех ро­ди­сте Спа­се­ние, / бо­го­муд­рии ро­ди­те­ле / Зи­жди­те­ля Рожд­шия и Бо­га нашего. Непо­роч­но по­жив для Бо­га, / всех спа­се­ние за­ча­ли / бо­го­муд­рые ро­ди­те­ли / Ро­див­шей Со­зда­те­ля и Бо­га нашего.
Всем жизнь ис­то­ча­яй Гос­подь / от непло­до­ве про­из­ве­де Де­ву, / в Ню­же все­ли­ти­ся из­во­ли, / и по Рож­де­стве со­хра­нив нетленну. Ис­то­ча­ю­щий всем жизнь Гос­подь / про­из­вел от неплод­ной Де­ву, / в Ко­то­рую бла­го­во­лил все­лить­ся, / со­хра­нив Её по­сле ро­дов непорочной.
Ан­нин плод, Ма­рию, днесь, / Грозд рожд­шую жи­во­нос­ный, / яко Бо­го­ро­ди­цу вос­по­им, / Пред­ста­тель­ни­цу же всех, и Помощницу. Ан­ны плод – Ма­рию, / Гроздь ро­див­шую жи­во­нос­ную, / в сей день как Бо­го­ро­ди­цу вос­по­ем, / и для всех – За­щи­ту и Помощь.

Ин ка­нон. Вос­пи­тав­ши­ся во Свя­тая Свя­тых, / Де­во Пре­чи­стая Бо­го­ро­ди­це, / вы­ш­ши яви­ла­ся еси тва­ри, / Зи­жди­те­ля пло­тию порождши.

Ка­нон 2. Вос­пи­тав­шись во свя­том свя­тых, / Де­ва пре­чи­стая, Бо­го­ро­ди­ца, / Ты яви­лась выс­шей все­го тво­ре­ния, / ро­див Со­зда­те­ля по плоти.

Бла­го­сло­вен­но чре­во твое, це­ло­муд­рен­ная Ан­но, / плод бо из­рас­ти­ла еси дев­ства, / Юже без­се­мен­но Пи­та­те­ля тва­ри рожд­шую / и Из­ба­ви­те­ля Иисуса. Бла­го­сло­вен­но чре­во Твое, / це­ло­муд­рен­ная Ан­на; / ибо про­из­рас­ти­ло оно дев­ства плод – / Ро­див­шую без се­ме­ни Пи­та­те­ля все­го тво­ре­ния / и Ис­ку­пи­те­ля Иисуса.
Тя бла­жит, Прис­но­де­во, вся тварь, / от Ан­ны днесь рожд­шу­ю­ся, / от ко­рене Иес­се­е­ва жезл, / пре­чист цвет, Хри­ста, израстившую. Все тво­ре­ние име­ну­ет / Те­бя бла­жен­ной, Прис­но­де­ва, / от Ан­ны в сей день рож­ден­ную, / жезл непо­роч­ный от кор­ня Иес­се­е­ва, / про­из­рас­тив­ший цвет – Христа.
Тя вы­ш­шую всея тва­ри, Бо­го­ро­ди­це, / по­ка­зуя, Чи­стая, Сын Твой, / еже от Ан­ны ве­ли­чит Твое рож­де­ство / и всех ве­се­лит днесь. Сын Твой, Бо­го­ро­ди­ца пре­чи­стая, / яв­ляя Те­бя выс­шей все­го тво­ре­ния, / воз­ве­ли­чи­ва­ет рож­де­ство Твое от Ан­ны / и всех се­го­дня веселит.
Сла­ва: Те­бе по­кла­ня­ем­ся, От­че, Без­на­чальне Су­ще­ством, / по­ем Без­лет­на­го Сы­на Тво­е­го / и чтем Со­прис­но­сущ­на­го Ду­ха Тво­е­го, / яко Еди­на­го Трое есте­ством Бога. Сла­ва: Те­бе мы по­кло­ня­ем­ся, / От­че, без­на­чаль­ный су­ще­ством; / вос­пе­ва­ем вне­вре­мен­но­го Тво­е­го Сы­на, / и столь же веч­но­го Ду­ха по­чи­та­ем: / Трех – как есте­ством еди­но­го Бога.
И ныне: Све­то­дав­ца и На­чаль­ни­ка жиз­ни че­ло­ве­че­ския рожд­шая, Чи­стая Бо­го­ро­ди­це, / яви­ла­ся еси со­кро­ви­ще жиз­ни на­шея / и дверь непри­ступ­на­го Света. И ныне: Ро­див све­та По­да­те­ля / и На­чаль­ни­ка жиз­ни че­ло­ве­че­ской, / Ты, пре­чи­стая Бо­го­ро­ди­ца, / яви­лась со­кро­ви­щем жиз­ни на­шей / и две­рью непри­ступ­но­го Света.
Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды.

Се­да­лен, глас 4. По­до­бен: Уди­ви­ся Иосиф:*

Де­ва Ма­рия и Бо­го­ро­ди­ца ис­тин­но, / яко об­лак све­та, днесь воз­сия нам / и от пра­вед­ных пред­гря­дет в сла­ву на­шу. / Не кто­му Адам осуж­да­ет­ся, / и Ева от уз сво­бо­ди­ся, / и се­го ра­ди зо­вем, во­пи­ю­ще со дерз­но­ве­ни­ем еди­ней Чи­стей: / ра­дость воз­ве­ща­ет рож­де­ство Твое всей вселенней. Ма­ри­ам, по­ис­ти­не Де­ва и Бо­го­ро­ди­ца, / как об­ла­ко свет­лое в сей день вос­си­я­ла нам / и от пра­вед­ных по­яв­ля­ет­ся к сла­ве на­шей. / Адам боль­ше не осуж­да­ет­ся, / и Ева осво­бож­де­на от уз. / По­то­му и мы взы­ва­ем, / вос­кли­цая с дерз­но­ве­ни­ем к Еди­ной Чи­стой: / “Ра­дость воз­ве­ща­ет рож­де­ство Твое всей вселенной!”

Песнь 4

Ир­мос: Услы­шах, Гос­по­ди, / слух Тво­е­го смот­ре­ния / и про­сла­вих Тя, / Едине Человеколюбче. Ка­нон 1. Ир­мос: Услы­шал я, Гос­по­ди, / весть о Тво­ем за­мыс­ле / и про­сла­вил Те­бя, / еди­ный Человеколюбец.
При­пев: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­це, спа­си нас. При­пев: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­ца, спа­си нас.
Вос­пе­ва­ем Тя, Гос­по­ди, / вер­ным спа­си­тель­ное при­ста­ни­ще по­дав­ша­го всем, / Те­бе Рождшую. Вос­пе­ва­ем Те­бя, Гос­по­ди, / да­ро­вав­ше­го всем вер­ным спа­си­тель­ную при­стань – / во чре­ве Те­бя Носившую.
Тя, Бо­го­не­ве­сто, / по­хва­лу всем Хри­стос яви и дер­жа­ву / по­ю­щим вер­но Твое таинство. Те­бя, Неве­ста Бо­жия, / Хри­стос явил хва­лой и си­лою для всех, / вос­пе­ва­ю­щих с ве­рою Твое таинство.
Неис­ку­со­брач­ная Вла­ды­чи­це, / Тво­и­ми мо­лит­ва­ми из­бав­ля­е­ми пре­гре­ше­ний, / бла­го­ра­зум­но вси Тя ублажаем. Бра­ка не по­знав­шая Вла­ды­чи­ца! / Тво­и­ми моль­ба­ми из­бав­ля­ясь от со­гре­ше­ний, / мы все Те­бя бла­го­дар­но прославляем.

Ин ка­нон. Пат­ри­арх Иа­ков, про­ви­дев, Спа­се, ве­ли­чия яс­но стро­е­ния Тво­е­го, / во­пи­я­ше Ду­хом, ко Иуде гла­го­ля тай­но: / от ле­то­рас­ли воз­шел еси, Сыне мой, / воз­ве­щая Тя от Де­вы Бога.

Ка­нон 2.* Пат­ри­арх Иа­ков, пред­ви­дев яс­но / ве­ли­кие де­ла Тво­е­го, Спа­си­тель, до­мо­стро­и­тель­ства, / взы­вал в Ду­хе, воз­гла­шая та­ин­ствен­но Иуде: / “От от­рас­ли мо­ей взо­шел ты, сын!” – / воз­ве­щая о Те­бе, / рож­ден­ном от Де­вы Боге.

Ныне жезл Ааро­нов, от ко­рене Да­ви­до­ва про­зяб­ший, / ныне Де­ва Чи­стая про­ис­хо­дит, / и сли­ков­ству­ет Небо и зем­ля, и вся оте­че­ствия язы­ков, / и Ан­на и Иоаким таинственно. Ныне жезл Ааро­нов, / от кор­ня Да­ви­до­ва про­из­рос­ший, / ныне Де­ва чи­стая от Ан­ны про­ис­хо­дит, / и ли­ку­ют вме­сте небо и зем­ля, / и все пле­ме­на на­ро­дов, / и Ан­на с Иоаки­мом таинственно.
Ныне да ве­се­лит­ся Небо, да ра­ду­ет­ся же зем­ля, и да ли­ку­ет Иоаким и Да­вид: / ов убо яко ро­ди­тель Твой, ис­тин­но рожд­шия Бо­га, / ов же яко пра­о­тец Твой, / про­по­ве­дая Твоя ве­ли­че­ствия, Чистая. Ныне да ве­се­лит­ся небо, / да ра­ду­ет­ся и зем­ля, / и да ли­ку­ют Иоаким и Да­вид: / один – как ро­ди­тель Твой, / Бо­га по­ис­ти­не Ро­див­шая, / а дру­гой – как пре­док Твой и воз­ве­ща­ют / ве­ли­чие Твое, Чистая.
Сра­ду­ет­ся Те­бе днесь, бо­го­муд­рен­ная Ан­но, все­лен­ная: / Из­ба­ви­те­ля бо тоя Ма­терь про­цве­ла еси, / Юже от ко­рене про­зяб­шую Да­ви­до­ва, / жезл си­лы, нам но­ся­щую Цвет, Христа. С то­бою, бо­го­муд­рая Ан­на, / се­го­дня ра­ду­ет­ся все­лен­ная: / ибо про­из­ве­ла ты Ма­терь Из­ба­ви­те­ля её, / жезл си­лы, от кор­ня Да­ви­да про­из­рос­ший, / при­но­ся­щий нам цвет – Христа.
Сла­ва: Слав­лю Без­на­чаль­на Бо­га, От­ца и Сы­на и Свя­та­го Ду­ха, / Еди­но­сущ­ную Тро­и­цу Несо­здан­ную, / Ей­же пред­сто­ят Се­ра­фи­ми бла­го­го­вей­но, зо­ву­ще: / Свят, Свят, Свят еси, Боже. Сла­ва: Про­слав­ляю без­на­чаль­но­го Бо­га – / От­ца, и Сы­на, и Свя­то­го Ду­ха, / еди­но­сущ­ную, несо­здан­ную Тро­и­цу, / Ко­то­рой Се­ра­фи­мы пред­сто­ят, взы­вая бла­го­го­вей­но: / “Свят, Свят, Свят Ты, Боже!”
И ныне: Пре­без­на­чаль­ное На­ча­ло на­ча­ло при­ем­лет из Те­бе, Бо­го­ро­ди­тель­ни­це, плот­ским вре­ме­нем / и пре­бы­ва­ет со­без­на­чаль­но и во­пло­щь­ся Сло­во От­чее и Ду­ху со­прис­но­сущ­ное, / со­хра­няя Бо­же­ствен­ное достоинство. И ныне: Пре­без­на­чаль­ное На­ча­ло / из Те­бя, Бо­жия Ро­ди­тель­ни­ца, / бе­рет на­ча­ло во вре­ме­ни зем­ном / и, во­пло­тив­шись, пре­бы­ва­ет / Сло­вом, От­цу со­без­на­чаль­ным / и столь же веч­ным, как и Дух, / со­хра­няя Бо­же­ствен­ное достоинство.

Песнь 5

Ир­мос: Сен­но­пи­сан­ный мрак га­да­ний ра­зо­рив / и вер­ных при­бы­ти­ем ис­ти­ны, / Бо­го­от­ро­ко­ви­цею, оза­рив серд­ца, / и нас све­том Тво­им, Хри­сте, настави. Ка­нон 1. Ир­мос: Рас­се­яв мглу за­га­док, неяс­ную как тень, / и оза­рив при­хо­дом ис­ти­ны / чрез Бо­го­от­ро­ко­ви­цу вер­ных серд­ца, / пу­те­во­ди и нас, Хри­сте, Тво­им светом.
При­пев: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­це, спа­си нас. При­пев: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­ца, спа­си нас.
Вос­по­им, лю­дие, всех ви­ну / су­ща­го по нам бы­ти Ви­нов­на­го: / Ея­же об­ра­зу ра­до­ва­х­у­ся спо­доб­ля­е­ми про­ро­цы, / яв­лен­ное спа­се­ние от Тоя плодяще. Вос­по­ем, лю­ди, Ви­нов­ни­цу то­го, / что Ви­нов­ник все­го стал нам со­об­ра­зен, / Ту, Чей об­раз спо­доб­ля­ясь ви­деть, ра­до­ва­лись про­ро­ки, / по­лу­чая от Неё плод – непре­лож­ное спасение.
От су­ха про­зя­бе­ние жез­ла иере­ева / Из­ра­и­лю по­ка­за про­раз­суж­де­ние, / и ныне свет­лость про­зяб­ших пре­слав­но све­тит, / от непло­до­ве все­слав­ное рождение. От­прыск от жез­ла ис­сох­ше­го / на вы­бор свя­щен­ни­ка Из­ра­и­лю ука­зал; / и ныне все­слав­но от бес­плод­ной За­ча­тая / блеск ро­див­ших Ее умно­жа­ет дивно.

Ин ка­нон. Пре­чи­стое Твое рож­де­ство, Де­ва Непо­роч­ная, неска­зан­ное, / и за­ча­тие неиз­гла­го­лан­но, и рож­де­ние Твое, / Неве­сто нене­вест­ная, / Бог бо бе, весь в мя облекийся.

Ка­нон 2. Пре­чи­сто рож­де­ство Твое, Де­ва непо­роч­ная; / неска­зан­но и за­ча­тие, и чре­во­но­ше­ние; / неиз­ре­чен­ны и ро­ды Твои, / Неве­ста бра­ка не по­знав­шая: / ибо Бо­гом был Тот, / Кто в ме­ня все­це­ло облекся.

Днесь да ве­се­лят­ся ан­ге­льстии чи­ни, / пес­нь­ми да ли­ку­ют су­щии из Ада­ма: / ро­ди­ся бо жезл, Цвет воз­рас­тив­ший, Хри­ста, / Еди­на­го Из­ба­ви­те­ля нашего. В сей день да ве­се­лят­ся Ан­гель­ские пол­ки, / да ли­ку­ют с пес­ня­ми те, кто от Ада­ма: / ибо ро­дил­ся жезл, про­из­рас­тив­ший цвет – Хри­ста, / еди­но­го Из­ба­ви­те­ля Адамова.
Днесь Ева раз­ре­ша­ет­ся осуж­де­ния, / раз­ре­ша­ет­ся же и неплод­ство, / и Адам древ­ния клят­вы о рож­де­стве Тво­ем, / То­бою бо от тли избавихомся. Се­го­дня Ева сво­бод­на от осуж­де­ния; / сво­бо­ден и Адам от древ­не­го про­кля­тия, / при рож­де­нии Тво­ем взы­ва­ю­щий к Те­бе, Пре­чи­стая: / “В Те­бе мы от тле­ния избавлены!”
Сла­ва Те­бе, Про­слав­ль­ше­му неплод­ную днесь: / ро­ди бо жезл прис­но­цве­ту­щий от обе­ща­ния, / от него­же про­зя­бе Хри­стос, / Цвет жиз­ни нашея. Сла­ва Те­бе, в сей день про­сла­вив­ше­му неплод­ную; / ибо она ро­ди­ла по обе­то­ва­нию / Жезл веч­но цве­ту­щий, от ко­то­ро­го про­из­рос / Хри­стос, цвет жиз­ни нашей.
Сла­ва: Сла­ва Те­бе, От­че Свя­тый, Бо­же Нерож­денне; / сла­ва Те­бе, Сыне Без­летне, Еди­но­родне; / сла­ва Те­бе, Ду­ше Бо­же­ствен­ный и Со­пре­столь­ный, / от От­ца про­ис­хо­дяй и в Сыне пребываяй. Сла­ва: Сла­ва Те­бе, От­че свя­той, Бо­же нерож­ден­ный! / Сла­ва Те­бе, Сын вне­вре­мен­ный, еди­но­род­ный! / Сла­ва Те­бе, Дух Бо­же­ствен­ный и со­пре­столь­ный, / ис­хо­дя­щий от От­ца и в Сыне пре­бы­ва­ю­щий!*
И ныне: Бысть чре­во Твое Солн­ца но­си­ло, / пре­бысть чи­сто­та Твоя, яко­же преж­де, невре­ди­ма, Де­во, / Хри­стос бо Солн­це, / яко от чер­то­га же­них, яви­ся из Тебе. И ныне: Ста­ло чре­во Твое свя­той тра­пе­зой; / пре­бы­ла чи­сто­та Твоя, как преж­де, неру­ши­мой, / ибо Солн­це – Хри­стос – явил­ся, Де­ва, из Те­бя / как Же­них из брач­но­го чертога.

Песнь 6

Ир­мос: Ко Гос­по­ду от ки­та Иона возо­пи: / Ты мя воз­ве­ди из глу­би­ны ада, мо­лю­ся, / да яко Из­ба­ви­те­лю, во гла­се хва­ле­ния, / ис­ти­ны же ду­хом по­жру Тебе. Ка­нон 1. Ир­мос: Ко Гос­по­ду Иона из ки­та воз­звал: / “Из­ве­ди ме­ня из глу­би­ны ада, мо­лю, / что­бы гла­сом хва­лы и ду­хом ис­ти­ны / я, как Из­ба­ви­те­лю, при­нес жерт­ву Тебе!”
При­пев: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­це, спа­си нас. При­пев: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­ца, спа­си нас.
Ко Гос­по­ду в скор­би неплод­ства возо­пи­ша / Бо­го­ма­те­ре бо­го­муд­рии ро­ди­те­ли / и Сию в ро­ды ро­дов ро­ди­ша, / на об­щее спа­се­ние и похвалу. Ко Гос­по­ду в скор­би бес­пло­дия воз­зва­ли / бо­го­муд­рые ро­ди­те­ли Бо­го­ма­те­ри, / и Её всем по­ко­ле­ни­ям лю­дей ро­ди­ли, / к об­ще­му спа­се­нию и похвале.
При­я­ша Небес­ный дар от Бо­га до­сто­ин / Бо­го­ма­те­ре бо­го­муд­рии ро­ди­те­ли, / са­мех Хе­ру­ви­мов пре­вы­ш­шее но­си­ло, / Сло­ва и Зи­жди­те­ля Родительницу. По­лу­чи­ли до­стой­ный Бо­га дар небес­ный / бо­го­муд­рые ро­ди­те­ли Бо­го­ма­те­ри: / Ко­лес­ни­цу, са­мих Хе­ру­ви­мов пре­вос­ход­ней­шую, / Сло­ва и Со­зда­те­ля Родительницу.

Ин ка­нон. Свя­тую Свя­тых су­щу, / це­ло­муд­рен­нии ро­ди­те­ли Твои, Чи­стая, / воз­ло­жи­ша Тя в хра­ме Гос­под­ни вос­пи­та­ти­ся чест­но / и уго­то­ва­ти­ся в Ма­терь Ему.

Ка­нон 2. Те­бя, свя­тей­шую из свя­тых, / це­ло­муд­рен­ные ро­ди­те­ли Твои, Пре­чи­стая, / в до­ме Гос­под­нем во­дво­ри­ли, / что­бы вос­пи­та­лась Ты в бла­го­го­ве­нии / и при­го­то­ви­лась в ма­терь Ему.

Непло­ды и ма­те­ри, ли­куй­те, / дер­зай­те и иг­рай­те, без­чад­ныя: / без­чад­на бо непло­ды Бо­го­ро­ди­цу про­зя­ба­ет, / Яже из­ба­вит от бо­лез­ней Еву и клят­вы Адама. Бес­плод­ные и ма­те­ри, ли­куй­те, / обод­ри­тесь и тор­же­ствуй­те, без­дет­ные; / ибо без­дет­ная и бес­плод­ная про­из­ра­ща­ет Бо­го­ро­ди­цу, / Ту, Кто Еву из­ба­вит от мук рож­де­ния / и от про­кля­тия – Адама.
Слы­шу Да­ви­да, по­ю­ща Те­бе: / при­ве­дут­ся де­вы во след Те­бе, / при­ве­дут­ся в храм Ца­рев. / И с ним Тя и аз, Дщерь Ца­ре­ву, воспеваю. Слы­шу Да­ви­да, Те­бе по­ю­ще­го: / “При­ве­дут­ся де­вы за То­бою вслед, / при­ве­дут­ся в храм Ца­ря!” / С ним и я Те­бя, Дочь Ца­ря, воспеваю.
По­ем свя­тое Твое рож­де­ство, / чтим и непо­роч­ное за­ча­тие Твое, / Неве­сто Бо­го­зван­ная и Де­во; / сла­вят же с на­ми Ан­ге­лов чи­ни и свя­тых души. Вос­пе­ва­ем свя­тое Твое рож­де­ство, / по­чи­та­ем и за­ча­тие Хри­ста без се­ме­ни / от Те­бя, Неве­ста Бо­го­из­бран­ная и Де­ва; / а с на­ми тор­же­ству­ют Ан­ге­лов пол­ки / и свя­тых души.
Сла­ва: В Те­бе Тро­и­че­ское та­ин­ство по­ет­ся и сла­вит­ся, Чи­стая: / Отец бо бла­го­во­ли, / и Сло­во все­ли­ся в Тя, / и Бо­же­ствен­ный Дух Те­бе осени. Сла­ва: В Те­бе, Чи­стая, тай­на Тро­и­цы / вос­пе­ва­ет­ся и про­слав­ля­ет­ся: / ибо Отец бла­го­во­лил – и Сло­во в Те­бя все­ли­лось, / и Бо­же­ствен­ный Дух Те­бя осенил.
И ныне: Зла­тая ка­диль­ни­ца бы­ла еси, / Ог­нь бо во утро­бе Тво­ей все­ли­ся, Сло­во от Ду­ха Свя­та, / и че­ло­ве­че­ским зра­ком в Те­бе ви­де­ся, / Бо­го­ро­ди­тель­ни­це Чистая. И ныне: Зо­ло­тою ка­диль­ни­цей Ты сде­ла­лась, / Бо­жия Ро­ди­тель­ни­ца Чи­стая, / ибо Огонь во чре­во Твое все­лил­ся / – Сло­во от Ду­ха Свя­то­го – и бы­ло ви­ди­мо / в об­ра­зе человека.
Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Сла­ва, и ныне: Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Сла­ва, и ныне:

Кондак, глас 4,
преп. Ро­ма­на Сладкопевца

Иоаким и Ан­на по­но­ше­ния без­чад­ства / и Адам и Eва от тли смерт­ныя сво­бо­ди­с­та­ся, Пре­чи­стая, / во свя­тем рож­де­стве Тво­ем. / То празд­ну­ют и лю­дие Твои, / ви­ны пре­гре­ше­ний из­бав­ль­ше­ся, / вне­гда зва­ти Ти: / непло­ды раж­да­ет Бо­го­ро­ди­цу и Пи­та­тель­ни­цу Жиз­ни нашея. Иоаким и Ан­на от по­но­ше­ния за без­дет­ность / и Адам и Ева от тле­ния смерт­но­го осво­бо­ди­лись / свя­тым Тво­им рож­де­ством, Пре­чи­стая. / Его празд­ну­ют и лю­ди Твои, / от осуж­де­ния за гре­хи из­бав­лен­ные, вос­кли­цая Те­бе: / “Неплод­ная рож­да­ет Бо­го­ро­ди­цу / и Пи­та­тель­ни­цу Жиз­ни нашей!”
Икос: Мо­лит­ва куп­но и воз­ды­ха­ние неплод­ства и без­чад­ства Иоаки­ма же и Ан­ны бла­го­при­ят­ное / и во уши Гос­под­ни вни­де, и про­зя­бе плод жи­во­но­сен ми­ру. / Ов бо мо­лит­ву на го­ре тво­ря­ше, ова же в са­де по­но­ше­ние но­ша­ше, / но с ра­до­стию непло­ды раж­да­ет Бо­го­ро­ди­цу и Пи­та­тель­ни­цу Жиз­ни нашея. Икос: Мо­лит­ва вме­сте со сте­на­ни­ем / от бес­пло­дия и без­дет­но­сти / Иоаки­ма, как и Ан­ны, ока­за­лась бла­го­при­ят­ной, / и до ушей Гос­по­да до­шла, / и про­из­рас­ти­ла Плод жи­во­нос­ный мi­ру. / Ибо один на го­ре мо­лит­ву со­вер­шал, / а дру­гая нес­ла по­но­ше­ние в са­ду. / Но вот, с ра­до­стью неплод­ная рож­да­ет Бо­го­ро­ди­цу / и Пи­та­тель­ни­цу Жиз­ни нашей.

Песнь 7

Ир­мос: Ку­пи­на в го­ре ог­не­не­опаль­ная и ро­со­нос­ная пещь хал­дей­ская / яве пред­пи­са Тя, Бо­го­не­ве­сто, / Бо­же­ствен­ный бо неве­ще­ствен­ный в ве­ще­ствен­нем чре­ве Ог­нь неопаль­но при­я­ла еси. / Тем­же из Те­бе Рожд­ше­му­ся по­ем: / бла­го­сло­вен еси, Бо­же отец наших. Ка­нон 1. Ир­мос: Тер­но­вый куст на го­ре, / для ог­ня неопа­ли­мый, / и ис­то­чав­шая ро­су печь Хал­дей­ская, / яс­но про­об­ра­зо­ва­ли Те­бя, Бо­жия Неве­ста; / ибо Бо­же­ствен­ный неве­ще­ствен­ный Огонь / Ты в ве­ще­ствен­ное чре­во неопа­ли­мо при­ня­ла; / по­то­му мы от Те­бя Ро­див­ше­му­ся вос­кли­ца­ем: / “Бла­го­сло­вен Ты, Бо­же от­цов наших!”
При­пев: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­це, спа­си нас. При­пев: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­ца, спа­си нас.
Твое в ве­ще­ствен­ных яв­ле­ни­их / за­ко­но­по­лож­ник воз­бра­ни­ся ра­зу­ме­ти / и ве­ли­кое, Пре­чи­стая, та­ин­ство, / не мудр­ство­ва­ти земно­рев­ност­ная об­раз­но на­ка­зу­емь ино­гда. / Тем­же, удив­ль­ся чу­де­си, гла­го­ла­ше: / бла­го­сло­вен Бог отец наших. Неве­ще­ствен­ны­ми яв­ле­ни­я­ми за­ко­но­да­тель / не до­пус­ка­ем был неко­гда до по­сти­же­ния / ве­ли­ко­го Тво­е­го та­ин­ства, Все­свя­щен­ная, / сим­во­ла­ми вра­зум­ля­е­мый не мыс­лить по-зем­но­му; / по­то­му он, по­ра­жен­ный чу­дом, воз­гла­шал: / “Бла­го­сло­вен Бог от­цов наших!”
Го­ру и дверь Небес­ную и мыс­лен­ную Тя ле­стви­цу / бо­го­леп­но лик бо­же­ствен­ный про­на­ре­че, / от Те­бе бо Ка­мень от­се­че­ся не ру­ка­ми му­же­ски­ми, / и дверь, Ею­же прой­де Гос­подь, Иже чу­дес Бог отец наших. Как го­ру и дверь небес­ную / и мыс­лен­ную лест­ни­цу / хор Бо­же­ствен­ный Те­бя пред­воз­ве­стил: / ибо от Те­бя от­се­чен был ка­мень / без воз­дей­ствия че­ло­ве­че­ско­го ору­дия; / две­рью же тою про­шел Гос­подь, / Бог чу­дес, Бог от­цов наших.

Ин ка­нон. Празд­ну­ем, Чи­стая, / и вер­но по­кла­ня­ем­ся свя­то­му Тво­е­му Рож­де­ству, / по­ю­ще Сы­на Тво­е­го, / Им­же из­ба­ви­хом­ся древ­ня­го Ада­мо­ва ныне осуждения.

Ка­нон 2. Празд­ну­ем и с ве­рою по­кло­ня­ем­ся, Пре­чи­стая, / свя­то­му Тво­е­му рож­де­ству, быв­ше­му по обе­то­ва­нию, / бла­го­да­ря ко­то­ро­му мы из­ба­ви­лись / от пер­во­род­но­го про­кля­тия / с яв­ле­ни­ем Христа.

Ныне Ан­на ве­се­лит­ся и во­пи­ет, хва­ля­щи­ся: / непло­ды су­щи, ро­дих Бо­жию Ма­терь, / Ея­же ра­ди осуж­де­ние Еви­но раз­ре­ши­ся / и яже в пе­ча­лех болезнь. Ныне Ан­на ве­се­лит­ся и, хва­лясь, взы­ва­ет: / “Я, бес­плод­ная, ро­ди­ла Бо­жию Ма­терь, / бла­го­да­ря Ко­то­рой осуж­де­ние Евы упразд­не­но / и скор­би рож­де­ния в муках!”
Адам сво­бо­ди­ся, и Ева ли­ку­ет, / и во­пи­ют ду­хом к Те­бе, Бо­го­ро­ди­це: / То­бою из­ба­ви­хом­ся пер­во­род­ныя клят­вы, / яв­ль­шу­ся Христу. Адам осво­бож­ден, и Ева тор­же­ству­ет, / и взы­ва­ют в Ду­хе к Те­бе, Бо­го­ро­ди­ца: / “То­бою мы из­бав­ле­ны от пер­во­род­но­го про­кля­тия / с яв­ле­ни­ем Христа!”
О чре­во, вме­стив­шее Бо­жие се­ле­ние! / О утро­бо, но­сив­шая Небес шир­шую, пре­стол свя­тый, / мыс­лен­ный ки­вот священия! О чре­во, вме­стив­шее Бо­жию Оби­тель! / О утро­ба, но­сив­шая Про­стран­ней­шую небес, Пре­стол свя­той, / неве­ще­ствен­ный Ков­чег Свя­ты­ни!*
[Ду­ши бес­плод­ные, не рож­да­ю­щие, / без­дет­ные, по­спе­ши­те, / ибо ныне Ан­на мно­го­дет­на и ра­ду­ет­ся. / Ма­те­ри, ли­куй­те с ма­те­рью Бо­жи­ей / и все вме­сте веселитесь!]
Сла­ва: От­ца про­сла­вим, Сы­на и Ду­ха, / во Един­стве Бо­же­ства, / Тро­и­цу Пре­свя­тую, Нераз­дель­ную, Несо­здан­ную, / и Со­прис­но­сущ­ную, и Единосущную. Сла­ва: От­ца про­сла­вим, Сы­на и Ду­ха, / Тро­и­цу Все­свя­тую во един­стве Бо­же­ства, / нераз­дель­ную, несо­тво­рен­ную, / и рав­ную веч­но­стью, и единосущную.
И ныне: Ты Бо­га еди­на ро­ди­ла еси, Де­во, пре­слав­но, / Ты есте­ство об­но­ви­ла еси Рож­де­ством Тво­им, Ма­рие, / Ты Еву раз­ре­ши­ла еси пер­во­род­ныя клят­вы, / Бо­го­ро­ди­тель­ни­це Чистая. И ныне: Ты од­на ро­ди­ла Бо­га, / Де­ва и по­сле Его рож­де­ния; / Ты об­но­ви­ла при­ро­ду рож­де­ством Тво­им, Ма­рия; / Ты Еву раз­ре­ши­ла от пер­во­род­но­го про­кля­тия, / Бо­жия Ро­ди­тель­ни­ца чистая.

Песнь 8

Ир­мос: В пе­щи от­ро­че­стей про­об­ра­зил еси ино­гда Твою Ма­терь, Гос­по­ди, / об­раз же Сия из ог­ня изы­ма­ше неопаль­но вхо­дя­щия, / Юже по­ем, яв­ль­шу­ю­ся То­бою кон­цем днесь, / и пре­воз­но­сим во вся веки. Ка­нон 1. Ир­мос: В пе­чи от­ро­ков / про­об­ра­зо­вал Ты неко­гда Ма­терь Свою, Гос­по­ди, / и об­раз этот спа­сал их от ог­ня, / хо­див­ших в нем, не опа­ля­ясь. / Её, явив­шу­ю­ся чрез Те­бя кон­цам зем­ли в сей день, / мы вос­пе­ва­ем и пре­воз­но­сим во все века.
При­пев: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­це, спа­си нас. При­пев: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­ца, спа­си нас.
Яже к Бо­гу на­ше­го при­ми­ре­ния пред­опре­де­лен­ная ски­ния / еже бы­ти ныне на­чи­на­ет, / иму­щи ро­ди­ти Сло­ва, нам де­бель­ством Пло­ти яв­ль­ша­ся, / Его­же по­ем, из не су­щих во еже бы­ти Тем при­ем­шии, / и пре­воз­но­сим во вся веки. Пред­опре­де­лен­ная Ски­ния / на­ше­го с Бо­гом при­ми­ре­ния / бы­тие ныне на­чи­на­ет, / что­бы ро­дить нам Сло­во, / в ве­ще­ствен­ной пло­ти яв­ля­ю­ще­е­ся; / Его мы вос­пе­ва­ем, / из небы­тия бы­тие че­рез Него стя­жав­шие, / и пре­воз­но­сим во все века.
Неплод­ства пре­ло­же­ние мир­ское бла­гих раз­ре­ши неплод­ство / и яс­но чу­до Хри­ста по­ка­за, к зем­ным при­шед­ша, / Его­же по­ем, из не су­щих во еже бы­ти Тем при­ем­шии, / и пре­воз­но­сим во вся веки. Бес­пло­дия пре­кра­ще­ние / окон­чи­ло и бес­пло­дие ми­ра в доб­ром, / и яс­но по­ка­за­ло чу­до – / к смерт­ным при­шед­ше­го Хри­ста. / Его мы вос­пе­ва­ем, / из небы­тия бы­тие че­рез Него стя­жав­шие, / и пре­воз­но­сим во все века.

Ин ка­нон. Со­тво­ри­вый пре­слав­ная неплод­ней утро­бе, / от­вер­зый Ан­ны нераж­да­ю­щая ло­же­сна и плод ей дав, / Ты, Бо­же Свя­тый, Ты, Сыне Де­вы, / Ты от Сея Плоть при­ял еси, / прис­но­цве­ту­щия Де­вы и Богородицы.

Ка­нон 2. Со­тво­рив­ший необы­чай­ное с бес­плод­ным чре­вом, / от­верз­ший нерож­дав­шую утро­бу Ан­ны / и дав­ший ей плод! / Ты – Бо­же свя­той, Ты – Сын Де­вы, / от Нее при­нял Ты плоть / – веч­но цве­ту­щей Де­вы и Богородицы.

За­тво­ря­яй без­дну и от­вер­за­яй ю, / воз­но­сяй во­ду во об­ла­цех и да­яй дождь, / Ты, да­вый, Гос­по­ди, от неплод­на­го ко­рене / про­зяб­ну­ти Ан­ны свя­тыя пре­чист плод / и ро­ди­ти Богородицу. За­пе­ча­ты­ва­ю­щий без­дну и от­вер­за­ю­щий её, / под­ни­ма­ю­щий во­ду в об­ла­ках и да­ю­щий дождь! / Это Ты, Гос­по­ди, / дал от бес­плод­но­го кор­ня про­цве­сти жез­лу / – свя­той Анне Плод ро­дить пре­чи­стый – Богородицу.
Де­ла­те­лю мыс­лей на­ших / и На­са­ди­те­лю душ на­ших, / Ты, неплод­ную зем­лю бла­го­плод­ну по­ка­за­вый, / Ты древ­ле сухую ро­до­ви­ту, бла­го­клас­ну, браз­ду пло­до­нос­ну со­де­лал еси Ан­ну свя­тую, / пре­чист плод из­рас­ти­ти, Богородицу. Воз­де­лы­ва­тель на­ших мыс­лей / и на­са­ди­тель на­ших душ, / Ты, по­ка­зав­ший бес­плод­ную зем­лю бла­го­плод­ной, / Ты со­де­лал преж­де сухую ни­ву / ро­дя­щей, ко­ло­си­стой, пло­до­нос­ной, / – Ан­ну свя­тую, что­бы ей про­из­рас­тить / плод пре­чи­стый – Богородицу.
При­и­ди­те, вси узрим, / яко от чер­то­га ма­ла, Бо­жий град, ныне раж­да­е­мый, / иже от две­ри утроб­ныя ис­ход иму­щую, / вход же не ве­ду­щу об­ще­ния: / Един Бог Зи­жди­тель Сею прой­де сте­зею странною. При­ди­те все, уви­дим / как бы от ма­ло­го чер­то­га / рож­да­ю­щий­ся ныне го­род Бо­жий, / Ту, Ко­то­рая име­ла ис­ход из две­ри чре­ва, / но не зна­ю­щую вхо­да брач­но­го об­ще­ния, / ибо про­шел один Со­зда­тель / этим уди­ви­тель­ным пу­тем.*
[Ты, рас­торг­ший узы без­дет­но­сти нераз­ре­ши­мые, / Ты дав­ший неплод­ной спо­соб­ность ро­дить и слав­ный Плод / – Ту, Чьим Сы­ном стал и, как ро­сток взо­шел, / сде­лав Ее Сво­ею Ма­те­рью по пло­ти / при Тво­ем, Ми­ло­серд­ный, к нам пришествии.]
Сла­ва: О Тро­и­це Пре­сущ­ная, Еди­ни­це Со­без­на­чаль­ная! / Тя по­ет и тре­пе­щет мно­же­ство Ан­гел, / Небо и зем­ля и без­дны ужа­са­ют­ся, / че­ло­ве­цы бла­го­сло­вят, ог­нь ра­бо­та­ет, / вся по­слу­ша­ют Те­бе, Тро­и­це Свя­тая, со стра­хом, яже в твари. Сла­ва: О Тро­и­ца выс­шая вся­ко­го есте­ства, / Един­ство рав­но без­на­чаль­ное! / Те­бя вос­пе­ва­ет и пред То­бой тре­пе­щет / мно­же­ство Ан­ге­лов, небо и зем­ля. / Без­дны ужа­са­ют­ся, лю­ди бла­го­слов­ля­ют, / огонь раб­ски слу­жит, / – все в тво­ре­нии по­ви­ну­ет­ся Те­бе, / Тро­и­ца свя­тая, со страхом.
И ныне: О но­вей­ша­го слы­ша­ния: Бог Сын Же­ны! / О без­се­мен­на­го Рож­де­ства! Без­муж­ныя Ма­ти и рож­ден­ное Бог! / О ужас­на­го ви­де­ния! О за­ча­тия стран­на­го Де­вы! О неска­зан­на­го Рож­де­ства! / Ис­тин­но па­че ума вся и видения. И ныне: О по­след­нее из­ве­стие: Бог – Сын же­ны! / И рож­де­ние – без се­ме­ни: без­муж­ная Ма­терь / и рож­ден­ное – Бог! / О ввер­га­ю­щее в тре­пет зре­ли­ще! / О Де­вы необы­чай­ное за­ча­тие! / О неиз­ре­чен­ное рож­де­ство! / По­ис­ти­не все это вы­ше ума и созерцания!

Песнь 9

Ир­мос: Яже преж­де Солн­ца Све­тиль­ни­ка Бо­га воз­си­яв­ша­го, / плот­ски к нам при­шед­ша­го, / из бо­ку Де­ви­чу неиз­ре­чен­но во­пло­тив­шая, / Бла­го­сло­вен­ная Все­чи­стая, / Тя, Бо­го­ро­ди­це, величаем. Ка­нон 1. Ир­мос: Бо­га, све­ти­ло, преж­де солн­ца вос­си­яв­шее, / к нам во пло­ти при­шед­ше­го, / из дев­ствен­ных недр неиз­ре­чен­но во­пло­тив­шая, / Бла­го­сло­вен­ная, Все­чи­стая! / Мы Те­бя, Бо­го­ро­ди­ца, величаем.
При­пев: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­це, спа­си нас. При­пев: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­ца, спа­си нас.
Иже непо­ко­ри­вым лю­дем из ка­мене ис­то­чив во­ду, / бла­го­по­ко­ри­вым же язы­ком да­ру­ет от чресл неплод­ных плод на ве­се­лие нам, / Тя, Бо­го­ма­ти Пре­чи­стая, / Юже до­стой­но величаем. Непо­кор­ным лю­дям из уте­са по­то­ки ис­то­чив­ший / по­слуш­ным Ему на­ро­дам да­ру­ет / из неплод­ных недр плод на ра­дость нам – / Те­бя, Бо­го­ма­терь пре­чи­стая, / Ко­то­рую мы до­стой­но величаем.
На­прас­на­го древ­ня­го Отъ­ятель­ни­цу осуж­де­ния и пра­ма­те­ре ис­прав­ле­ние, / Юже ро­да к Бо­гу ви­ну при­сво­е­ния, к Зи­жди­те­лю мост, / Тя, Бо­го­ро­ди­це, величаем. Из­ба­ви­тель­ни­цу от стро­го­го древ­не­го при­го­во­ра / и пра­ма­те­ри ис­прав­ле­ние, / Ви­нов­ни­цу ро­да на­ше­го с Бо­гом при­ми­ре­ния, / к Твор­цу при­во­дя­щий Мост, – / мы Те­бя, Бо­го­ро­ди­ца величаем.

Ин ка­нон. До­стой­ное, Бо­го­ма­ти, / Тво­ея чи­сто­ты рож­де­ство на­сле­до­ва­ла еси чрез обе­ща­ние: / ино­гда бо неплод­ней бо­го­про­зя­бен плод вда­ла­ся еси. / Тем Тя, вся пле­ме­на зем­ная, непре­стан­но величаем.

Ка­нон 2. До­стой­ное чи­сто­ты Тво­ей рож­де­ние / уна­сле­до­ва­ла Ты, Бо­го­ма­терь, по обе­то­ва­нию; / ибо Ты бы­ла да­ро­ва­на неко­гда бес­плод­ной / как Бо­гом про­из­ра­щен­ный плод; / по­то­му все мы, пле­ме­на зем­ные, / непре­стан­но Те­бя величаем.

Ис­пол­ни­ся во­пи­ю­ща­го про­ро­че­ство, / гла­го­лет бо: воз­став­лю ски­нию пад­шую свя­щен­на­го Да­ви­да, / в Те­бе, Чи­стая, про­об­ра­зив­шу­ю­ся, / Ея­же ра­ди всех че­ло­ве­ков персть в Те­ло со­зда­ся Божие. Ис­пол­ни­лось про­ро­че­ство взы­ва­ю­ще­го: / “Вос­ста­нов­лю”, – он го­во­рит, – “ски­нию упав­шую свя­ти­ли­ща Да­ви­да”, / ибо осу­ществ­лен этот про­об­раз в Те­бе, Пре­чи­стая, / чрез Ко­то­рую весь че­ло­ве­че­ский прах / вос­со­здал­ся в те­ло Божие.
Пе­ле­нам по­кла­ня­ем­ся Тво­им, Бо­го­ро­ди­це, / сла­вим Дав­ша­го плод преж­де неплод­ней / и От­верз­ша­го ло­же­сна нераж­да­ю­щей пре­слав­но. / Тво­рит бо вся, ели­ка хо­щет, Бог сый самовластен. По­кло­ня­ем­ся пе­ле­нам Тво­им, Бо­го­ро­ди­ца; / сла­вим Дав­ше­го плод бес­плод­ной преж­де / и чу­дес­но чре­во не рож­дав­шей От­верз­ше­го; / ибо все, что хо­чет Он тво­рит, / бу­дучи Бо­гом всемогущим.
Яко дар Те­бе, Бо­го­ро­ди­це, пес­но­пе­ние, от Ан­ны рожд­шей­ся, вер­но да­ро­но­сим: / ма­те­ри Ма­терь, де­вы же Де­ву еди­ну, / сла­во­сло­вя­ще, по­кла­ня­ем­ся Те­бе, по­ем и славим. Те­бе, Бо­го­ро­ди­ца, ро­див­шей­ся от Ан­ны, / мы, как дар, с ве­рою при­но­сим песнь, / сла­во­сло­вя ма­те­ри – Мать, / а де­вы – един­ствен­ную Де­ву, / по­кло­ня­ем­ся Те­бе, по­ем и сла­вим.*
[Про­из­рас­ти­ла ты, Неве­сты ро­ди­тель­ни­ца, Ан­на Бо­го­муд­рая, / из чре­ва сверх на­деж­ды и по обе­то­ва­нию / дев­ством на­саж­ден­ный Цвет, / Бо­гом про­из­ра­щен­ную чи­сто­ты Кра­су; / по­то­му мы все те­бя бла­жен­ной име­ну­ем, / как ко­рень жиз­ни нашей.]
Сла­ва: Чуж­де есть без­за­кон­ным сла­ви­ти Без­на­чаль­ную Тро­и­цу, / От­ца, и Сы­на же, и Свя­та­го Ду­ха, / несо­здан­ное Все­дер­жав­ство, / Ею­же мир весь со­дер­жит­ся ма­ни­ем дер­жа­вы Ея. Сла­ва: Чуж­до для без­за­кон­ных сла­вить / без­на­чаль­ную Тро­и­цу, / От­ца, как и Сы­на, и Свя­то­го Ду­ха, / несо­тво­рен­ное все­вла­стие, / Ко­то­рою дер­жит­ся весь мiр / по ма­но­ве­нию Её могущества.
И ныне: Вме­сти­ла еси во утро­бе Тво­ей, Де­во Ма­ти, Еди­на­го от Тро­и­цы, Хри­ста Ца­ря, / Его­же по­ет вся тварь и тре­пе­щут выш­нии чи­ни: / То­го мо­ли, Все­чи­стая, спа­сти­ся ду­шам нашим. И ныне: Ты вме­сти­ла во чре­ве Тво­ем, Де­ва-Ма­терь, / Од­но­го из Тро­и­цы – Хри­ста Ца­ря, / Ко­то­ро­го вос­пе­ва­ет все тво­ре­ние / и пред Кем тре­пе­щут выш­ние Пре­сто­лы. / Его мо­ли, Все­свя­щен­ная, / о спа­се­нии душ наших.

Све­ти­лен*

От неплод­ныя днесь Ан­ны цвет про­изы­де, Бо­го­ро­ди­ца, / вся бла­го­во­ния Бо­же­ствен­на­го ис­пол­ня­ю­щи кон­цы ми­ра / и ра­до­сти всю на­пол­ня­ю­щи тварь, / Юже по­ю­ще, до­стой­но вос­хва­ля­ем, / яко су­щу земно­род­ных превышшую. От неплод­ной Ан­ны в сей день / Цвет взо­шел – Бо­го­ро­ди­ца, / на­пол­ня­ю­щая Бо­же­ствен­ным бла­го­во­ни­ем все ми­ра кон­цы / и ра­до­стью ис­пол­ня­ю­щая все тво­ре­ние. / Её мы в пес­нях до­стой­но вос­хва­ля­ем, / как по­ис­ти­не пре­вос­хо­дя­щую земнородных.
Сла­ва, и ныне: Ада­ме, об­но­ви­ся, и Ева, воз­ве­ли­чи­ся, / про­ро­цы, со апо­сто­лы ли­куй­те и пра­вед­ны­ми, / об­щая бо ра­дость воз­сия, Ан­ге­лов же и че­ло­ве­ков / от пра­вед­ных днесь Иоаки­ма и Ан­ны, Бо­го­ро­ди­ца Мария. Сла­ва, и ныне: Адам, об­но­вись; Ева, воз­ве­личь­ся; / про­ро­ки, ли­куй­те с Апо­сто­ла­ми и пра­вед­ни­ка­ми; / об­щая ра­дость в мi­ре и Ан­ге­лам, и лю­дям: / от пра­вед­ных Иоаки­ма и Ан­ны / в сей день рож­да­ет­ся Богородица.
Print Friendly, PDF & Email
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки