Православное Богослужение
Переводы Богослужебных книг

 

Главная \ Церковь \ Богослужения \ Переводы богослужебных книг \ Праздничная минея\ Св. апп. Петра и Павла

Малая вечерняВеликая вечерня • Утреня • Литургия


 

СВЯТЫХ, СЛАВНЫХ И ВСЕХВАЛЬНЫХ
ПЕРВОВЕРХОВНЫХ АПОСТОЛОВ ПЕТРА И ПАВЛА

 

НА УТРЕНИ

 

На Бог Господь:

 

НА УТРЕНИ

 

На Бог Господь:

Тропарь Апостолов, глас 4, дважды:

 

Тропарь Апостолам, глас 4

Апостолов первопрестольницы / и вселенныя учителие, / Владыку всех молите / мир вселенней даровати / и душам нашим велию милость.

 

Первенствующие из Апостолов / и вселенские учители, / Владыку всего молите / мир вселенной даровать / и душам нашим великую милость. (2)

Слава, и ныне, Богородичен: Еже от века утаенное, / и ангелом несведомое таинство, / Тобою, Богородице, сущим на земли явися Бог, / в неслитном соединении воплощаемь, / и крест волею нас ради восприим: / имже воскресив первозданнаго, / спасе от смерти души наша.

 

 

И ныне, Богородичен: От века сокровенное / и Ангелам неведомое таинство, / через Тебя, Богородица, явлено живущим на земле, / – Бог, воплощающийся в неслитном единении двух естеств, / и ради нас добровольно принявший Крест, – / им Он воскресил Адама первозданного / и спас от смерти души наши.

 

По 1-й кафизме седален, глас 8.
Подобен: Премудрости:

 

После 1 стихословия седален, глас 8
Подобен: Премудрости:

Глубину ловления оставль, / с Небесе прием от Отца Божественное откровение Слова воплощения, / и со дерзновением верно вопиял еси Зиждителю Твоему: / Божия Тя вем Сына Единосущна. / Темже по достоянию воистинну показался еси камень веры / и ключарь благодати, Петре апостоле. / Моли Христа Бога грехов оставление даровати / празднующим любовию святую память твою.

 

Оставив ловлю рыбы в глубине морской, / с Небес ты приял от Отца / Божественное откровение о воплощении Слова, / и дерзновенно с верою взывал к Творцу своему: / "Знаю Тебя, Сына Божия Единосущного!" / Потому ты по достоинству воистину явился камнем веры / и блюстителем ключей благодати, Петр Апостол. / Ходатайствуй пред Христом Богом / о даровании отпущения согрешений / празднующим с любовию святую память твою.

Слава, глас 1. Подобен: Камени запечатану:

 

Слава, глас 1. Подобен: Хотя камень был опечатан:

Церковнаго каменя, всехвальнаго Петра, и поборника Павла, / мирскую мрежу, достойно восхвалим, вернии, яко имуща ключи Небесныя: / от них бо просветися вселенная верою Тройческою. / Слава Прославльшему вас, / слава Укрепльшему вы, / слава Даровавшему вас ради жизнь вечную.

 

Камень Церкви, всехвального Петра, / и защитника ее Павла, мiра сеть, / достойно восхвалим, верные, / как имеющих Небесные ключи: / ибо от них вселенная просветилась верою в Троицу. / Слава Прославившему вас; / слава Укрепившему вас, / слава Даровавшему вас ради жизнь вечную. *

И ныне, Богородичен: Руце Твои Божественнии, / имиже Создателя понесла еси, / Дево Пресвятая, воплощшагося благостынею, / простерши, умоли Его избавити нас от искушений, и страстей, и бед, / хвалящих Тя любовию и вопиющих: / слава Всельшемуся в Тя, / слава Прошедшему из Тебе, / слава Избавльшему нас рождеством Твоим.

 

 

И ныне, Богородичен: Руки Твои Божественные, / которыми Ты носила, Дева Пресвятая, / Создателя воплотившегося по Своей благости, простерши, / умоли Его избавить от искушений, и страстей, и бед / нас, хвалящих Тебя с любовию и возглашающих: / "Слава Вселившемуся в Тебя; / слава Происшедшему из Тебя; / слава Освободившему нас рождением от Тебя.*

 

По 2-й кафизме седален, глас 8.
Подобен: Премудрости:

 

После 2 стихословия седален, глас 8
Подобен: Премудрости:

С Небесе звание от Христа приим, явился еси проповедник Света, / всех благодати озарил еси ученьми: / закона бо служение писмене изстругав, верным облистал еси разум Духа. / Темже и в третие небо достойне взятся превыспренно, / и в рай достигл еси, Павле апостоле. / Моли Христа Бога согрешений оставление даровати / празднующим любовию святую память твою.

 

С Небес от Христа призвание получив, / явился ты Света провозвестником, / всех благодати учениями озарив; / ибо служение по букве Закона изгладив, / ты верным познание Духа открыл блистательно. / Потому и на третье небо достойно был поднят ввысь, / и рая достиг, Павел Апостол. / Ходатайствуй пред Христом Богом / о даровании отпущения согрешений / празднующим с любовию святую память твою.

Слава, глас 4. Подобен: Явился еси днесь:

 

Слава, глас 4. Подобен: Явился Ты в сей день:

Светолучными сиянии, якоже звезды, земныя концы просвещаете учении святыя проповеди, / Небеснии таинницы, Господни апостоли.

 

Светозарными сияниями / вы как звезды концы земные просвещаете / учениями святой проповеди, / в небесные тайны посвященные, Господни Апостолы.*

И ныне, Богородичен: Теплое заступление сущим в бедах, и Помощницу нашу, / и к Богу пременение, Еюже тли избавихомся, / Богородицу, вернии, ублажаем.

 

 

И ныне, Богородичен: Горячее заступничество в бедах пребывающим, / и Помощницу нашу, и с Богом примирение, / благодаря Которой мы от гибели избавились, / Богородицу, верные, восхваляем.*

 

Величание:

Величаем вас, апостоли Христовы Петре и Павле, / весь мир ученьми своими просветившия / и вся концы / ко Христу приведшия.

 

Величание

Величаем вас, / Апостолы Христовы Петр и Павел, / весь мир учениями своими просветившие / и все концы земли / ко Христу приведшие.

Святым апостолом общий Величаем тя, / апостоле Христов [имярек] , / и чтим болезни и труды твоя, / имиже трудился еси / во благовестии Христове.

 

 

 

Псалом избранный:

Небеса поведают славу Божию, творение же руку Его возвещает твердь. / Исповедят Небеса чудеса Твоя, Господи. / Вместо отец Твоих быша сынове Твои. / Поставиши я князи по всей земли. / Бог богов Господь глагола и призва землю. / От восток солнца до запад хвально Имя Господне. / Осветиша молния Его вселенную, / возвестиша Небеса правду Его, / и видеша вси людие славу Его. / Князи Иудовы владыки их. / Воцарися Бог над языки. / Бог прославляемь в совете святых. / Велий и страшен есть над всеми окрестными Его. / Рцыте во языцех, яко Господь воцарися. / Возвестите во языцех славу Его, во всех людех чудеса Его. / Во всю землю изыде вещание их, / и в концы вселенныя глаголы их. / Покори люди нам и языки под ноги наша. / Велий Господь наш и велия крепость Его. / Той даст силу и державу людем Своим: благословен Бог.

 

Псалом избранный

Небеса проповедуют славу Божию, о творении же рук Его возвещает твердь. / Небеса возвестят чудеса Твои, Господи. / Вместо отцов Твоих стали сыновья Твои. / Ты поставишь их князьями по всей земле. / Бог богов Господь заговорил и призвал землю. / От востока солнца до запада славно имя Господне. / Озарили молнии Его вселенную. / Возвестили небеса правду Его. / И увидели все народы славу Его. / Князья Иудины – вожди их. / Воцарился Бог над народами. / Бог, прославляемый в сонме святых. / Велик и страшен для всех, кто вокруг Него. / Скажите среди народов: "Господь воцарился". / Возвестите среди народов славу Его, среди всех племён чудеса Его. / Во всю землю вышел голос их. / И в концы вселенной речи их. / Покорил Он народы нам и племена под ноги наши. / Велик Господь наш, и велика сила Его. / Он даст силу и мощь народу Своему. Благословен Бог.

Слава, и ныне: Аллилуия: Трижды.

 

 

Пс 18:2; 88:6А; 44:17А; 44:17Б; 49:1А; 112:3; 96:4; 96:6; 67:28Б; 46:9А; 88:8; 95:10А; 95:3; 18:5; 46:4; 146:5А; 67:36

 

По полиелеи седален, глас 8.
Подобен: Премудрости:

 

После Полиелея седален, глас 8
Подобен: Премудрости:

Верховныя явльшияся от ученик, великия светильники и светлыя, / Петра да восхвалим и премудраго Павла: / огнем бо Божественнаго просиявшия Духа, мглу прелести попалиша всю, / темже и Вышняго Царствия оружницы достойне показашася и благодати сопрестольницы. / Сего ради вопием: / апостоли Христа Бога, прегрешений оставление испросите / празднующим любовию святую память вашу.

 

Явившихся верховными из учеников, / светила великие и светлые, / Петра восхвалим и премудрого Павла: / ибо, просияв огнем Божественного Духа, / они мглу заблуждения попалили всю, / оттого и Вышнего Царства гражданами достойно явились, и благодати сопрестольными. / Потому мы взываем: / "Апостолы Христа Бога, / согрешений отпущение испросите / празднующим с любовию святую память вашу!"

Слава, и ныне, Богородичен: Яко Всенепорочная Невеста Творцу, яко Неискусомужная Мати Избавителя, / приятелище яко сущи Утешителя, Препетая, / беззаконию мя суща скверное обителище и бесом игралище в разуме бывша, / потщися от тех злодейства мя избавити / и светлое жилище добродетелей соверши, Светоносная Нетленная, / отжени облак страстей и Вышняго причастия сподоби / и света невечерняго молитвами Твоими.

 

Слава, и ныне, Богородичен: Как Всенепорочная Невеста Творцу, / как не познавшая мужа Матерь Искупителя, / как Вместилище истинное Утешителя, Всехвальная, / меня, осознанно ставшего поистине / беззакония скверным жилищем и игрушкой бесам, / поспеши от их злодейства меня избавить / и светлой обителью добродетелей соделай, Светоносная Нетленная, / отгони облако страстей и Вышнего причастия сподоби / и света немеркнущего молитвами Твоими.*

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа.

 

 

Степенна: 1 антифон 4 гласа.

 

Прокимен, глас 4:

Во всю землю изыде вещание их / и в концы вселенныя глаголы их. Стих: Небеса поведают славу Божию, творение же руку Его возвещает твердь.

 

Прокимен, глас 4

Во всю землю вышел голос их, / и в концы вселенной речи их. Стих: Небеса проповедуют славу Божию, / о творении же рук Его возвещает твердь.   Пс 18:2, 5

Всякое дыхание: Стих: Хвалите Бога во святых Его:

 

 

Все, что дышит: Стих: Хвалите Бога во святых Его:

 

Евангелие от Иоанна, зачало 67:

 

Евангелие от Иоанна, зачало 67

Во время оно, явися Иисус учеником Своим, востав от мертвых. И глагола Симону Петру: Симоне Ионин, любиши ли Мя паче сих? Глагола Ему: ей, Господи, Ты веси, яко люблю Тя. Глагола ему: паси агнцы Моя. Глагола ему паки второе: Симоне Ионин, любиши ли Мя? Глагола ему: ей, Господи, Ты веси, яко люблю Тя. Глагола ему: паси овцы Моя. Глагола ему третие: Симоне Ионин, любиши ли Мя? Оскорбе же Петр, яко рече ему третие, любиши ли Мя; и глагола Ему: Господи, Ты вся веси, Ты веси, яко люблю Тя. Глагола ему Иисус: паси овцы Моя. Аминь, аминь, глаголю тебе, егда бе юн, поясашеся сам, и хождаше, аможе хотяше, егда же состареешися и воздежеши руце твои, и ин тя пояшет, и ведет, аможе не хощеши. Сие же рече, назнаменуя, коею смертию прославит Бога. И сия рек, глагола ему: иди по Мне. Обращься же Петр, виде ученика, егоже любляше Иисус, во след идуща, иже и возлеже на вечери на перси Его, и рече: Господи, кто есть предаяй Тя? Сего видев Петр, глагола Иисусови: Господи, сей же что? Глагола ему Иисус: аще хощу, да той пребывает, дондеже прииду, что к тебе? Ты по Мне гряди. Изыде же слово се в братию, яко ученик той не умрет; и не рече ему Иисус, яко не умрет, но аще хощу тому пребывати, дондеже прииду, что к тебе? Сей есть ученик свидетельствуяй о сих, иже и написа сия, и вем, яко истинно есть свидетельство его. Суть же и ина многа, яже сотвори Иисус, яже аще по единому писана бывают, ни самому мню всему миру вместити пишемых книг. Аминь.

 

 

В то время явил Себя Иисус ученикам Своим, восстав из мертвых, и говорит Симону Петру: "Симон, сын Ионин, любишь ли ты Меня больше, чем они?" Говорит Ему: "Да, Господи, Ты знаешь, что я люблю Тебя". Говорит ему: "Паси ягнят Моих". Говорит ему снова, во второй раз: "Симон, сын Ионин, любишь ли ты Меня?" Говорит Ему: "Да Господи, Ты знаешь, что я люблю Тебя". Говорит ему: "Будь пастырем овец Моих". Говорит ему в третий раз: "Симон, сын Ионин, любишь ли ты Меня?" Опечалился Петр, что Он сказал ему в третий раз: любишь ли ты Меня? и сказал Ему: "Господи, Ты все знаешь; Ты знаешь, что я люблю Тебя". Говорит ему Иисус: "Паси овец Моих. Истинно, истинно говорю тебе: когда ты был молод, то опоясывался сам и шел, куда хотел; когда же состаришься, протянешь руки твои, и другой опояшет тебя и поведет, куда не хочешь". А это Он сказал, давая понять, какою смертью тот прославит Бога. И, сказав это, говорит ему: "Следуй за Мною". Обернувшись же, Петр видит идущего следом ученика, которого любил Иисус, и который на вечери припал к груди Его и сказал: "Господи, кто есть предающий Тебя?" Его увидев, Петр говорит Иисусу: "Господи, а он что?" Говорит ему Иисус: "Если Я хочу, чтобы он пребывал, доколе Я не приду, что тебе? Ты за Мною следуй". Итак, разнеслось это слово между братьями, что ученик тот не умрет. Но не сказал ему Иисус, что он не умрет, но: если Я хочу, чтобы он пребывал, доколе Я не приду, что тебе? Он и есть тот ученик, который свидетельствует об этом и написал это; и мы знаем, что истинно свидетельство его. Есть же и многое другое, что сотворил Иисус, но если бы писать о том подробно, то думаю, и самому мiру не вместить бы написанных книг. Аминь.   Ин 21:14–25

 

По 50-м псалме стихира, глас 6. Самогласна:

 

По 50-м псалме стихира, глас 6, самогласная

Благочестия истинныя проповедники / и Церкве пресветлыя звезды / песньми похвальными почтим, / Петра, каменя веры, / и Павла, истиннаго учителя и таинника Христова. / Сии бо истинное слово всеявше в сердца верных, / всем плодоносие дарующа, / и молят Христа Бога / спастися душам нашим.

 

 

 

Благочестия истинных проповедников / и Церкви пресветлые звезды / песнями похвальными почтим: / Петра, камень веры, / и Павла, истинного учителя и служителя таин Христовых. / Ибо они всеяли в сердца верных истинное слово, / всем плодоносие дарующее, / и молят Христа Бога / о спасении душ наших.*

 

 

Канона два. Творение Иоанна Дамаскина. Первый святаго апостола Петра, глас 4, со ирмосом на 8, ирмос по дважды, тропари на 6.

 

Канона два, творения преподобного Иоанна Дамаскина. Первый святого Апостола Петра, глас 4, со ирмосом на 8: ирмос дважды, тропари на 6. Другой – святого Апостола Павла: тропари на 6, глас 8.

Песнь 1.

 

Канон преподобного Иоанна Дамаскина
святому апостолу Петру, глас 4. Песнь 1

Ирмос: Несть Тебе подобен, / препрославленный Господи, / рукою бо крепкою избавил еси люди, / яже стяжал еси, Человеколюбче.

 

Ирмос: Нет Тебе подобного, / прославленный Господи, / ибо рукою крепкою избавил Ты народ, / который приобрел, Человеколюбец.

Верховнейшаго апостолов днесь, яко первозваннаго Христова, / богодохновенными песньми достойно воспоим.

 

Верховнейшего из Апостолов, / первозванного Андрея брата, / в боговдохновенных песнях / в сей день достойно воспоем.

Тя предвечный проуведев, предустави, всеблаженне Петре, / яко предстателя Своея Церкве и первопрестольника.

 

Предвечный, тебя предузнав, / предопределил, всеблаженный Петр, / как заступника (Своей) Церкви и предстоятеля.

Ни плоть, ниже кровь тебе, но Отец вдохну / Христа богословити, Сына истиннаго Бога Вышняго, апостоле.

 

Ни плоть, ни кровь, но Отец / вдохновил тебя, Апостол, / богословствовать о Христе / как о Сыне истинном Бога Всевышнего.

Богородичен: Гору святую, превышнее носило, / Матерь Божию и Деву истинную по рождестве воспоем.

 

 

Богородичен: Гору святую воспоем, / высшую мысли Колесницу, / Матерь Божию и поистине Деву / и после родов.

 

Ин канон святаго апостола Павла, тропари на 6, глас 8.

 

Канон святому апостолу Павлу, его же, глас 8.

Песнь 1.

Ирмос: Посеченный несекомаго пресече, / и виде солнце землю, юже не виде, / лютаго врага вода потопи, / и непроходимое пройде Израиль, / песнь же воспевашеся: / Господеви поим, славно бо прославися.

 

Песнь 1

Ирмос: Посеченный нерассекаемое рассек, / и узрело солнце землю, которую не видело, / лютого врага потопила вода, / и непроходимое море перешел Израиль, / и была воспеваема песнь: / "Господу воспоем, / ибо Он славно прославился!"*

Якоже сущая нарицая не сущая Христос Божественным разумом, Павле всеблаженне, / Той из матерня чрева тя избра / понести пред языки Божественное Его Имя, еже паче всякаго имене: / славно бо прославися.

 

Как существующее нарекающий не существующее, / Христос Божественным разумом, Павел всеблаженнейший, / Сам от материнского чрева тебя избрал / чтобы ты пронес перед народами / Божественное Его Имя, / высшее всякого имени: / ибо Он славно прославился.

Будущее возвещая тебе сияние благочестия, Павле, / и лести очищение, / Христос явлься на горе молниезрачен, / очи убо помрачает плотския, душевныя же вразумляет Тройческим разумом: / славно бо прославися.

 

Возвещая тебе, Павел, / будущее сияние благочестия / и от заблуждения очищение, / Христос явившись тебе на горе молниевидным, / плотской помрачает взор, / но душу вразумляет Троицы познанием: / ибо Он славно прославился.

Обрезание убо совершая осмодневное и ревнитель отеческих, Павле, преданий, / от семене еврейска, колена Вениаминова, / по закону же фарисей явлься, / вменил еси вся уметы и Христа приобрел еси: / славно бо прославися.

 

Обрезание принявший в день восьмой / и ревнитель отеческих преданий / ты, Павел, от семени Евреев, колена Вениаминова происшедший, / и по закону фарисеем являвшийся, / счел все это за сор и приобрел Христа: / ибо Он славно прославился.

Богородичен: Чистая Мати Бога Вседержителя, от царскаго колена, Владычице, израстши / и едина Бога, всеми царствующаго, рождшая плотию паче естества, / от бед мя спаси, Сыну Твоему поюща: / славно бо прославися.

 

Богородичен: Чистая Матерь Бога Вседержителя, / от царственного колена, Владычица, происшедшая / и одна Бога, над всеми царствующего, / родившая по плоти сверхъестественно, / от бед меня спаси, Сыну Твоему поющего, / ибо Он славно прославился.

Катавасия: Отверзу уста моя:

 

 

 

Катавасия: Отверзу уста мои:

 

 

Песнь 3.

Ирмос: Не мудростию, и силою, и богатством хвалимся, / но Тобою, Отчею Ипостасною мудростию, Христе: / несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбче.

 

Песнь 3

Канон 1, ирмос: Не мудростью, и силою, и богатством хвалимся, / но Тобою, Отчею Ипостасною Мудростью, Христе: / ибо нет столь святого, / кроме Тебя, Человеколюбец.

Тя, блаженна, сладкая уста Христа Бога и сокровище твердо Царствия показаша. / Темже воспеваем тя, Петре апостоле.

 

Тебя блаженным провозгласили / сладчайшие уста Христа Бога / и распорядителем верным Его Царства. / Потому мы воспеваем тебя, Петр Апостол.

На камени твоего Богословия водрузи Владыка Иисус Церковь непреклонну, / в нейже тя, апостоле Петре, славим.

 

На камне твоего Богословия / воздвиг Владыка Иисус Церковь непоколебимую, / в которой мы тебя, / Петр Апостол, прославляем.

Яко пребольши Ангел Петр в телеси: / во светлом бо пришествии сего / Христос Бог судию же и соседателя быти рече.

 

Насколько выше Ангелов / Петр, во плоти живший! / Ибо сказал Христос Бог, что будет он судьей / и воссядет вместе с Ним / при Его славном пришествии.

Богородичен: Неискусобрачная, Бога плотию рождшая, / страстными прилоги преклоненна мя утверди: / несть бо, Чистая, разве Тебе, помощницы.

 

 

Богородичен: Брака не познавшая, / Бога воплощенного носившая во чреве, / меня страстей нападениями колеблемого утверди: / ибо нет, Пречистая, кроме Тебя, такой помощницы.

 

Ин, ирмос: Ты еси утверждение / притекающих к Тебе, Господи, / Ты еси свет омраченных, / и поет Тя дух мой.

 

Канон 2, ирмос: Ты – утверждение / прибегающих к Тебе, Господи, / Ты – свет омраченным, / и Тебя воспевает дух мой.

Ты камень основания верным душам положился еси многоценен, / краеуголен Спаса и Господа.

 

Ты камень в основание / душам верных положил, / многоценный, краеугольный, – / Спасителя и Господа.

Павле всеблаженне, / на основании твоем, молися, добродетелей всехвальных наздатися светлости.

 

Павел всеблаженнейший, ходатайствуй, / дабы на основании твоем / была построена добродетелей / благочестивых светлость.

Всегда мертвость Иисусову на твоем теле совершенно, Павле, обносяй, / сподобился еси истинныя жизни.

 

Всегда мертвость Иисуса / непорочно в теле твоем нося, / удостоился ты, Павел, / истинной жизни.

Богородичен: Тя вси стяжахом прибежище и стену нашу, христиане, / Тя славословим немолчно, Безневестная.

 

 

Богородичен: В Тебе прибежище и стену нашу, / все мы, христиане, обрели; / Тебя славословим не умолкая, / брака не познавшая!*

 

Ипакои, глас 8:

Кая темница не име тебе юзника? / Кая же Церковь не имать тя витию? / Дамаск великомудрствует о тебе, Павле, веде бо тя запята светом; / Рим, твою кровь приемый, и той хвалится, / но и Тарс множае радуется и любит, почитая твои пелены. / Петре, веры каменю, Павле, похвало вселенныя, / от Рима сошедшеся, утвердите нас.

 

 

Ипакои, глас 8

Какая темница не имела тебе узником? / И какая Церковь не имеет тебя оратором? / Дамаск гордится тобою, Павел, / ибо познал, как ты был остановлен Светом; / Рим твою кровь принял и ею хвалится, / но Тарс еще больше радуется / и с любовью почитает твои пелены. / Петр, камень веры, Павел, похвала вселенной, / сойдясь от Рима, утвердите нас.

 

Песнь 4.

Ирмос: Сей Бог наш, от Девы воплощся / и естество обожив, / Егоже воспевающе, вопием: / слава силе Твоей, Господи.

 

Песнь 4

Канон 1, ирмос: Это – Бог наш, от Девы воплотившийся / и обоживший наше естество; / Его воспевая, мы взываем: / "Слава силе Твоей, Господи!"

Человеком ловца тя, якоже обеща Христос, содела Божественна Своея Церкве, / первому вручив кормила.

 

Тебя ловцом людей божественным / соделал, как обещал, Христос, / тебе первому вручив / Церкви Своей кормила.

Тобою умоляемь Жизнодавец Иисус, / вязати же и решити давый тебе власть, Петре, да будет ми милостив.

 

Тобою умоляемый Податель жизни Иисус, / и связывать и разрешать тебе, Петр, давший право, / ко мне да будет милостив.

Христово Царствие отверсти прилежно молися, Петре, / Божественную твою память верою несумненною чтущим.

 

Помолись усердно, Петр, / да отворятся чертоги Христова Царства / для чтущих Божественную твою память / с верой, чуждою сомнений.

Богородичен: Госпоже Всепетая, Богородительнице, / моя помышления Твоими молитвами очистивши, / покажи мя благоплодна, Мати всех Бога.

 

 

Богородичен: Госпожа, всеми воспеваемая, Божия Родительница, / мои мысли Твоими ходатайствами очистив, / яви меня многоплодным, Матерь всех Бога.

 

Ин, ирмос: Всел еси на кони, апостолы Твоя, Господи, / и приял еси рукама Твоима узды их, / и спасение быстъ еждение Твое / верно поющим: / слава силе Твоей, Господи.

 

Канон 2, ирмос: Воссел Ты на коней – Апостолов Твоих, Господи, / и взял в руки Твои узды их, / и спасением сделалась езда Твоя / для поющих с верою: / "Слава силе Твоей, Господи!"

Вседе, якоже лев, яровидно погубляя Христову Церковь, Савл иногда, / ят же быв Божественным гласом Агнца Божия, Егоже гоняше, / стадо яко пастырю вручает.

 

Напал Савл некогда, как лев, / опустошая яростно Христову Церковь, / но укрощен был Божественным гласом Агнца Божия, / и стадо, которое он гнал, / ему, как пастырю, вручается.

Хотяй просветити вселенную омрачается, / Анания же к сему послася, душевное же просвещение даяй и телесное / от Божественнаго явления, сосуд избран показав того.

 

Тот, кому предстояло просветить вселенную, омрачается, / но Анания к нему был послан, / подать ему душевное просвещение и телесное / из Божественного явления научившись, / что он – Богом избранный сосуд.

Павлом достойно Дамаск напояется: / от сего бо, якоже от рая иногда, / вод Божественных сей произыде великий источник / и упои всю Богоразумием независтно землю.

 

Павлом Дамаск гордится по достоинству: / ибо из него, как некогда из рая, / произошел этот вод Божественных источник величайший / и всю землю щедро Богопознанием напоил.

Богородичен: Низложи сильныя со престол Господь, Дева и Мати якоже рече, / алчущия же Божественных благ исполни, верою зовущия: / слава силе Твоей, Господи.

 

 

 

Богородичен: Низложил Господь властителей с престолов, / Дева и Матерь, как сказал, / алчущих же Божественных благ исполнил, с верою поющих: / "Слава силе Твоей, Господи!"

 

 

Песнь 5.

Ирмос: Стяжавый ны, избранныя люди / Кровию Твоею, Господи, / Твой мир даждь нам, / во единомыслии сохраняя стадо Твое.

 

Песнь 5

Канон 1, ирмос: Приобретший нас, избранный народ / Кровию Твоею, Господи, / Твой мир даруй нам, / во единомыслии стадо Твое сохраняя.

Иже от любве приим дерзновение к Богу, / достойно чудим бываше ловец и невежда, / чудодействуя преславно благодатию.

 

За любовь получивший дерзновение пред Богом / достойно удивление вызывал / рыбак и невежда, благодатию совершавший / неслыханные чудеса.

Не злато Тебе ради, ни сребро, Христе, / Божественный Твой апостол, но добродетель стяжав, / чудес обогатися силою.

 

Не золото от Тебя, Христе, стяжав, / ни серебро, но добродетель, / Божественный Апостол Твой / чудес обогатился силою.

Исправляхуся стопы и глезне хромых, действенным твоим глаголом: / Божественным бо Духом совершахуся преславныя вещи.

 

Укреплялись ноги и стопы хромых, / действенным твоим словом: / ибо Духом Божественным совершались / неслыханные дела.

Богородичен: Воплотися Бог по ипостаси, Чистая, из Тебе плотию соединяемь, / пребыв неизменен, по Божественному существу безплотен.

 

 

Богородичен: Воплотился Бог от Тебя, Чистая, / во Ипостаси Своей с плотию соединяясь, / но пребывая не в меньшей мере / по Божественному естеству бесплотным.

 

Ин, ирмос: Просвети нас повелении Твоими, Господи, / и мышцею Твоею высокою / Твой мир подаждь нам, / Человеколюбче.

 

Канон 2, ирмос: Просвети нас повелениями Твоими, Господи, / и рукою Твоею вознесенною / Твой мир подай нам, Человеколюбец.

Ты истинную избрал еси, Павле, похвалу, / Крест Царя Христа присно нося, / якоже победу, апостоле.

 

Избрал ты, Павел, истинную похвалу, / Крест Царя Христа всегда нося, / как знак победы, Апостол.

Тебе еже жити, Христос, и еже умрети, приобретение изрядно: / любовию бо сраспялся еси Распеншемуся нас ради, Павле преславне.

 

Для тебя жизнь – Христос, / и смерть – приобретение наилучшее: / ибо с любовью сораспялся ты Распятому за нас, / Павел славный.

Радуешися воистинну о Господе, Павле честный, изшед из телесе / и отшед ко Христу, Жизнодавцу Богу.

 

Радуйся в Господе воистину, Павел досточтимый, / из тела выйдя и водворившись со Христом, / жизнь подающим Богом.

Богородичен: Моли присно Сына Твоего и Бога нашего, / Неискусобрачная Марие Чистая, / послати нам, верным, милость.

 

 

 

Богородичен: Моли всегда Сына Твоего и Бога нашего, / не познавшая брака Мария Чистая, / да пошлет Он нам, верным, милость.*

 

 

Песнь 6.

Ирмос: В ките, Христе, тридневновав, Иона / прописа Тя, Безсмертнаго, яко мертва волею / в сердце земнем тридневновавша.

 

Песнь 6

Канон 1, ирмос: Внутри кита пробыв три дня, / Иона предъизобразил, Христе, Тебя, Бессмертного, / как в земных недрах добровольно / мертвым три дня проведшего.

Якоже древле, Христе, десницею Твоею по воде пеша ходяща Петра спасл еси, / и мене, потопляема бурею лютых напастей, спаси, яко Милосерд.

 

Как в древности, Христе, десницею Твоею / по воде шедшего Петра ты спас, / и меня, потопляемого волнением тяжких искушений, / изведи из них, (как Милосердный).

Оставил еси, о Петре, не сущая, / и сущая достигл еси, якоже некий купец, / и яве уловил еси бисер, Христа, многоценный.

 

Оставил ты, о Петр, не существующее, / и истинно существующего достиг, / и как купец некий, явно приобрел Христа – / жемчужину драгоценную.

Искушати безумно покусившияся Духа Пресвятаго, Петре, умертвил еси: / Егоже богословил еси ты первее, / яве исповедав Бога, всеблаженне.

 

Ты предал смерти, всеблаженный Петр / искушать помысливших безумно Духа Всесвятого, / о Котором ты первым богословствуешь, / исповедав Его ясно Богом.

Богородичен: Всякаго вышша существа Слово Божие родила еси, воплощенно нам, / темже Богородицу Тя устнами же и душею проповедаем.

 

Богородичен: Высшее всякого существа Слово Божие / Ты родила нам воплощенным, / потому мы Тебя Богородицей / и устами и душою провозглашаем.

 

Ин, ирмос: Молитву пролию ко Господу / и Тому возвещу печали моя, / яко зол душа моя исполнися / и живот мой аду приближися, / и молюся, яко Иона: / от тли, Боже, возведи мя.

 

Канон 2, ирмос: Я пролью молитву к Господу / и Ему возвещу печали мои, / ибо зол душа моя преисполнилась / и жизнь моя ко аду приблизилась, / и молюсь я, как Иона: / "От погибели, Боже, изведи меня!"

Вся пренебрег красная мира, / уязвлен Владычнею любовию и общаго спасения желанием, / свидетельствовати тому изволив, о Павле блаженне, / и ныне о вселенней молися.

 

Пренебрег ты всем приятным, / уязвленный любовью ко Владыке / и желанием общего спасения, / путь свидетельства о Нем избрав; / и ныне за вселенную моли, / о Павел блаженный!

Яко изрядный Владыце подобник / и в Того одеян, Павле, воистинну всем был еси всяк, / да вся приобрящеши и спасеши люди, / и спасл еси яко воистинну, Христу уловив концы.

 

Как прекраснейший Владыке подражатель / и подлинно облекшийся в Него, / ты, Павел, всем для всех соделался, / чтобы всех приобрести и спасти людей; / и спас ты их воистину, / уловив для Христа мира концы.

Достойно тебе дарова Христос житие, апостоле Павле, на Небесех: / пребывающаго бо зде не возжелал еси града, блаженне, / верен служитель быв и строитель таин Его.

 

По достоинству даровал тебе Христос / гражданство на Небесах, Апостол Павел, / ибо здесь пребывающего града / ты, блаженный, не возжелал, / верным сделавшись служителем / и распорядителем таинств Его.

Богородичен: Призре на Тя Господь, мое обновляя существо, яко Силен, / величия сотворь, Богородительнице, якоже рекла еси, Всенепорочная, / и спасе мя Тобою из тли Бог мой, яко Милосерд.

 

 

Богородичен: Призрел на Тебя Господь, / обновляя естество мое, как Сильный, / великое сотворив, Божия Родительница, / как Ты, Всенепорочная, изрекла, / и через Тебя спас меня от тления / Бог мой, как Милосердный.

 

Кондак, глас 2:

Твердыя и Боговещанныя проповедатели, / верх апостолов Твоих, Господи, / приял еси в наслаждение благих Твоих и покой: / болезни бо онех и смерть приял еси паче всякаго всеплодия, / Едине, сведый сердечная.

 

Кондак, глас 2

Непоколебимых и богогласных проповедников, / высших из учеников Твоих, Господи, / Ты принял в наслаждение благ Твоих и покой; / ибо труды их и смерть признал Ты высшими всякой жертвы, / Один, знающий то, что в сердцах.

Икос: Уясни мой язык, Спасе мой, разширив моя уста / и исполнив я, умили сердце мое, / да, яже глаголю, последую и, яже убо учу, сотворю первее: / всяк бо творя и уча, рече, сей велик есть. / Аще бо глаголю, и не творю, яко медь звенящая вменюся; / темже рещи ми подобная и творити полезная даруй, / Едине, сведый сердечная. 

 

 

Икос: Сделай ясным мой язык, Спаситель мой, / расширь мои уста и исполни их, / уязви сердце мое, / чтобы тому, что говорю, я следовал / и, то, чему учу, сам прежде сотворил: / ибо всякий творящий и учащий, сказал Ты, он велик. / Ибо если я говорю и не творю, / то окажусь как медь звенящая. / Потому говорить подобающее / и творить полезное мне даруй, / Один, знающий то, что в сердцах.

 

Песнь 7.

Ирмос: В начале Безначальное Слово, / со Отцем и Духом, Сын Единородный, / благословен еси, и превозносимый / Боже отец наших.

 

Песнь 7

Канон 1 ирмос: В начале Существующее Безначальное Слово / со Отцом и Духом, Сын Единородный! / Благословен Ты и превозносим, / Боже отцов наших!

Милостивному, Божественным промыслом Христовым наказуемь, / подобитися попущен был еси, прежде страсти, Петре, / отвержения подпасти волнению.

 

Дабы состраданию Христову / ты, Петр, научился подражать, / промыслом Божественным попускается тебе / выдержать перед страданиями Его / бурю отречения.

Тебе Христос, первозванному и зело возлюбленному, / яко председателю благославну апостолов, первому является, воскрес от гроба.

 

Тебе Христос, как призванному первым / и крепко возлюбившему, / как славному предстоятелю Апостолов, / первому является по воскресении из гроба.

Твое трикратное, еже прежде страсти, исцеляя отвержение, Владыка / трикратным боговещанным, Петре, вопрошением утверждает любовь.

 

Троекратное твое изглаживая отречение / бывшее перед Его страданием, / троекратным вопросом богоизреченным / подтверждает Владыка Свою к тебе любовь.

Еже ко Христу, Петре, любления, / предлагал еси свидетеля и Всевидящаго яко Бога Слова, / темже и любимое вручает тебе стадо.

 

Ко Христу любви твоей / предлагал ты, Петр свидетелем / все, как Бог, знающее Слово, / потому Он и вручает тебе / любимейшее стадо Свое.

Богородичен: Яже во утробе Превечное, / от Отца возсиявшее Бога Слово плотию заченшую, / вси ублажаем, яко Матерь всех Бога.

 

 

Богородичен: Во чреве зачавшую по плоти Бога Слово, / прежде веков воссиявшее от Отца, / будем все блаженной именовать, / как Матерь всех Бога.

 

Ин, ирмос: На поле Деире / иногда мучитель пещь постави на мучение богоносных, / в нейже три отроки песнословяху Единаго Бога, / троично воспеваху, глаголюще: / отцев Боже, благословен еси.

 

Канон 2, ирмос: На поле Деире некогда / тиран поставил печь для мучения богоносных: / в ней три отрока в песнях славили Единого Бога, / воспевали втроем и возглашали: / "Отцов наших Боже, благословен Ты!"

Бысть, Христе, печать и венец апостолов Твоих, / иже напоследок званный времен, тщанием же всех превозшед, / с нимже людие церковнии поют Тебе: / отец наших Боже, благословен еси.

 

Стал печатью и венцом Апостолов Твоих, / призванный под конец времен, Христе, / но усердием всех превзошедший; / с ним народ церковный поет Тебе: / "Отцов наших Боже, благословен Ты!"

Аще и гонив первее Церковь Твою Павел узник, / но премину древнюю дерзость Твоею ревностию последи. / Собра бо, Христе, языки, зовущия: / отец наших Боже, благословен еси.

 

Хотя и подверг сперва гонению / Церковь Твою Павел-узник, / но ревность о Тебе впоследствии / прежнюю дерзость превзошла. / Ибо собрал он, Христе, народы, восклицающие: / "Отцов наших Боже, благословен Ты!"

Ты из Иерусалима проповедав всем Евангелие, / объят же окрест всю землю, Павле, / даже до конец Иллирика, уча, взывал еси: / отец наших Боже, благословен еси.

 

Ты, от Иерусалима всем провозгласив Евангелие, / охватив и вокруг всю землю, Павел, / даже до пределов Иллирика уча, взывал: / "Отцов наших Боже, благословен Ты!"

Во ужасе взят быв, третие достигл еси Небо, пребогате, / и, услышав неизглаголанная словеса, вопиеши: / слава превышнему Отцу и Сыну, / сияние же сопрестольно испытающаго яве Духа Божия глубины.

 

В восторге вознесенный, / третьего неба, всеблаженный, ты достиг, / и, услышав неизреченные слова, взываешь: / "Слава высочайшему Отцу, / и Сыну, сопрестольному сиянию, / и Духу, проницающему верно Божии глубины!"

Богородичен: Якоже на руно дождь, на Тя сниде, Дево, Христос Бог, / и Плотоносец из Тебе пройде, соединяя прежде разстоящая, / мир на земли и на Небеси даруя: / отец наших Боже, благословен еси.

 

 

 

Богородичен: Как дождь на руно сошел / Христос Бог на Тебя, Дева, / и Носящим плоть от Тебя произошел, / соединяя прежде разделенное, / мир на земле и на Небе даруя, / отцов наших Бог благословенный!

 

 

Песнь 8.

Ирмос: Всяческая носяй неприступною Твоею силою, Христе, / преподобныя Твоя отроки в пламени оросил еси, зовущия: / благословите, вся дела Господня, Господа.

 

Песнь 8

Канон 1, ирмос: Все нося низреченною Твоею силою, Христе, / святых Твоих отроков в пламени Ты оросил, взывавших: / "Благословляйте, творения Господни, Господа!"

Воздежут твои руце и ко кресту тя препояшут, – / Владыка предрек, Петре, повелевает последовати зовущу: / благословите, вся дела Господня, Господа.

 

"Прострут твои руки / и препояшут тебя к кресту", – / Владыка, предрекая тебе это, Петр, / повелевает следовать за Ним и восклицать: / "Благословляйте, творения Господни, Господа!"

Благодати словом Енея, убо разслабленна люте, / Тавифу же умершую, чудодействуя, воскресил еси, зовущия: / благословите, вся дела Господня, Господа.

 

Благодати словом чудодействуя, / Энея, расслабленного тяжко / и Тавифу умершую воздвиг ты, восклицавших: / "Благословляйте, творения Господни, Господа!"

Иже Петру языки очищены поведав, Христе, / духовною зарею и мне помышления очисти, зовущу: / благословите, вся дела Господня, Господа.

 

Петру очищение язычников открывший, / сиянием Духа очисти мысли / и мне, Христе, восклицающему: / "Благословляйте, творения Господни, Господа!"

Богородичен: Всесвятая Дево, Яже Бога Слова рождшая плотию, / души моея мрак Твоими молитвами отгнавши, просвети, взывающа: / благословите, вся дела Господня, Господа.

 

 

Богородичен: Всесвятая Дева, Бога Слово родившая по плоти, / души моей мрак Твоими молитвами разогнав, / просвети меня, взывающего: / "Благословляйте, творения Господни, Господа!"*

 

Ин, ирмос: На горе святей прославльшася / и в купине огнем Приснодевы Моисеови тайну явльшаго, / Господа пойте / и превозносите во вся веки.

 

Канон 2, ирмос: На горе святой Прославившегося / и огнем в кусте терновом Моисею / Приснодевы таинство явившего – / Господа пойте и превозносите во все века.

Срастворися любовию Твоею Павел, добрым же изменением изступи: / не себе бо живяше славный, / имяше же, Щедре, живуща Тя в себе во вся веки.

 

Соединился с Любовию своею Павел / и изменился прекрасным изменением: / ибо жил не для себя, он, славный, / но имел Тебя, Милосердный, / живущим в себе, на все века.

Ты обручил еси, якоже невесту, представити Жениху Христу Церковь: / невестовождь бо сея показался еси, Павле Богоносе. / Темже тя славит во вся веки.

 

Обручил ты, как невесту, Церковь, / чтобы ее представить Жениху Христу: / ибо невестоводителем ее / явился ты, Павел богоносный. / Потому она славит тебя во все века.

Подвизался еси добрым подвигом / и, скончав течение твое законно, сокровище веры соблюл еси. / Темже венцев, Павле, сподобился еси правды.

 

Подвизался ты подвигом прекраснейшим / и, окончив свой путь законно, / ко Христу, радуясь, пришел. / Потому ты, всеславный Павел, / венцов правды удостоился.

Богородичен: Радуйся, престоле огнезрачный Господень; / радуйся, Невесто Неневестная, Дево, / радуйся, облаче, Солнца возсиявшая правды, / Егоже превозносим во вся веки.

 

 

 

Богородичен: Радуйся, огневидный Престол Господень! / Радуйся, Невеста, брака не познавшая! / Радуйся, Дева, Облако, откуда воссияло Солнце Правды, / Которое мы превозносим во все века.

 

 

Песнь 9.

Ирмос: Тя, преславную Невесту и Всесвятую Богородицу, / Зиждителя рождшую невидимых же и всех видимых, / песньми величаем.

 

Песнь 9

Канон 1, ирмос: Тебя, преславную Невесту и Всесвятую Богородицу, / родившую Творца всего, / как видимого так и невидимого, / мы песнопениями величаем.

Твоя преизящная благодать славится достойно, / сени бо твоей страсти немощных, Петре, отгоняющей, / темже тя величаем.

 

Твоя преизобильная благодать / всем возвещается достойно, / ибо даже тень твоя, Петр, / немощных страдания прогоняла; / потому мы тебя величаем.

Мечтаньми Симона волхва богоборца взята к воздушней высоте, / низложив неизглаголанною Божественною силою, / Петр ублажается.

 

Богоборца Симона волхва, / мечтаниями поднятого к высоте небесной, / низвергший неизреченною Божественною силой, Петр / блаженным именуется.

Согрешений разрешение молитвами твоими подаждь, / просвещение же сердца и веселие духа поющим память твою, апостоле.

 

Избавление от согрешений / просвещение сердца и веселие духа / мольбами твоими подай, / воспевающим твою память, Апостол.

Твоя вся исполнена славы, освящения же и чудес: / словеса, мощи, персть и верою, Петре, покланяемыя и любовию Божественныя вериги.

 

Все твое, Петр, исполнено славы, / освящения и чудес: / слова, мощи, прах и Божественные цепи / которым люди с верою и любовью поклоняются. *

Богородичен: Твое имя Плод чрева содея ликовника песнь пети Тебе, / Иже радость рождши, / велегласно – радуйся – провещавающа.

 

 

Богородичен: Бога зачав во чреве, / Ты Родительницей Господа именуешься; / потому мы, верные, по достоинству / славословя Тебя согласно, / в песнях величаем.

 

Ин, ирмос: Уставы прешла еси естества, / Содетеля заченши и Господа, / и дверь спасения мирови была еси. / Тем Тя, Богородице, / непрестанно величаем.

 

Канон 2, ирмос: Ты превзошла законы естества, / зачав Создателя и Господа, / и миру сделалась дверью спасения. / Потому мы Тебя, Богородица, / непрестанно величаем.

Твоим покланяемся веригам, яже за Христа, яко злодей, носил еси, / язвы же, Павле, облобызаем, / яже на славнем твоем и победоноснем носиши телеси.

 

Твоим поклоняемся цепям, / которые за Христа носил ты, как злодей; / язвы же, Павел, обнимаем, / которые ты носишь на твоем / славном и победоносном теле.

Ныне разрешился еси, апостоле, ко Иже тобою непрестанно Желаемому, / с Нимже яко служитель водворяяся, / непрестанными мольбами твоя рабы к себе привлецы.

 

Ныне освободился ты, Апостол, / отойдя к всегда Желанному тебе; / и с Ним вместе, как Его служитель, пребывая, / своими непрестанными мольбами / тебя молящих к себе привлеки.

Ныне никакоже в гаданиих, ниже в зерцале Христос тебе зрим есть, / лицем же паче зрится к лицу, / совершенне тебе разум открывая Божества.

 

Ныне уже вовсе не в загадке, / и не в зеркале Христос является тебе, / но напротив, созерцается лицом к лицу, / открывая тебе совершенное / познание Божества.

Богородичен: Ты, Пресвятая Богомати, похвала Христовых апостолов была еси, / мучеников же слава и пророков основание. / Темже, вернии, Тя вси достодолжно величаем.

 

 

 

Богородичен: Ты, пресвятая Богоматерь, / похвалою Христовым Апостолам была, / мученикам же – славой и пророкам – основанием. / Потому мы, верные, / все Тебя, как должно, величаем. *

 

 

Светилен.
Подобен: Жены, услышите:

 

Светилен
Подобен: Жены, услышьте:

Апостолов вси верх воспоем, Петра и Павла Божественныя, / вселенныя светильники, проповедники веры, богословныя трубы, учений сказатели, / церковныя столпы и разорители лести.

 

Апостолов верх все воспоем – Петра и Павла, / вселенной Божественные светила, / провозвестников веры, богословия трубы, / изъяснителей догматов, Церкви столпы / и истребителей заблуждения.

Слава, и ныне, Богородичен: Велико и преславно рождества Твоего таинство, Богорадованная Отроковице и Богомати Дево, / пророцы проповедаша, апостоли научиша, мученицы исповедаша, / Ангели же воспевают и человецы покланяются.

 

 

Слава, и ныне, Богородичен: Великое и неслыханное таинство / рождения от Тебя Христа, / облагодатствованная Богом / Отроковица и Богоматерь-Дева, / пророки провозгласили, апостолы изъяснили, мученики исповедали, / Ангелы же его воспевают / и люди поклоняются.

 

На хвалитех стихиры на 4, глас 4.
Подобен: Званный свыше:

 

На "Хвалите:" стихиры на 4, глас 4
Подобен: Свыше призванный:

С небесе благодать прием, / егда вопрошение учеником Спас дванадесяточисленным рече апостолом: / кого Мя глаголют человецы быти? / Тогда убо лучший апостолов Петр, / богословствуя, отвеща, ясно возопив: / Ты еси Христос, Живаго Бога Сын. / Темже достойно ублажается, / яко свыше прием откровение, / вязати же и решити праведно прием.

 

Когда Спаситель с вопросом обратился / к двенадцатичисленному сонму Апостолов: / "За кого люди почитают Меня?" / Тогда главный из Апостолов – Петр, / с небес благодать принявший, / богословствуя объявил и ясно возгласил: / "Ты – Христос, Живого Бога Сын!" / Потому он достойно блаженным нарекается, / как получивший свыше откровение, / и связывать и разрешать от наказания / принявший власть.

Иже от Отца явлься Божие Слово, – / кого Мя непщуете? – вопрошающу Христу. / Ты Живаго Отца Сын, – / яко всем уста богогласуя, / абие возопил еси, / темже и блажен еси, Симоне вар Иона, / возмездие приял еси. / Ибо славит Бог Сего верно славящия, / и к восприятию богатно призывает, / и каменя тебе непостыдна, / Церкви водружение и основание положи.

 

От Отца явившееся Божие Слово – Христос – / "Кем вы Меня считаете?" – вопрошал. / "Ты – Живого Отца Сын", – / как всех уста гласом богодухновенным / ты тотчас возгласил. / Потому и слова "Блажен ты, Симон, сын Ионин" / в награду получил. / Ибо славит Бог Его верно славящих, / и к получению наград щедро призывает, / и тебя Он скалой надежной, / Церкви опорой и основанием положил. *

Свыше зван быв, / а не от человек, / егда земная тьма помрачи очи телесныя, / нечестия обличая сетование, / тогда Небесный свет облиста мысленнии очи, / благочестия открывая красоту. / Темже познал еси изводящаго свет из тьмы, / Христа Бога нашего, / Егоже моли / спасти и просветити души наша.

 

Свыше призванный, а не от людей! / Когда тьма земная помрачила тебе очи телесные, / изобличая нечестия безотрадность, / тогда Небесный свет озарил твои очи мысленные, / благочестия открывая красоту. / Потому ты познал изводящего свет из тьмы, / Христа Бога нашего. / Его моли спасти и просветить души наши.

Христопроповедник сый, / крестную похвалу носяй, / ты многорачительную Божественную любовь, / яко зрящих связующую к Желаемому, / воистинну паче всех проразсудил еси. / Темже и узник прозвался еси Христов, / напастей неудобство, / яко сладчайшее пищи всякия, изволивый, / и честныя кончины разрешения сподобился еси, / живый Владыце твоему, / Егоже моли / спасти и просветити души наша.

 

Христов провозвестник, / похвалу Креста носящий, / ты многожеланную Божественную любовь, / как связывающую любящих с Вожделенным, / искренно всему предпочел. / Потому и прозван был узником Христовым, / испытаний тягость, как сладчайшую наслаждения всякого избрав, / и драгоценного освобождения удостоился, / чтобы пребывать с Владыкою твоим; / Его моли / спасти и просветить души наши.

Слава, глас 6. Космы монаха: Всечестный апостолов приспе праздник Церкви Христове, / ходатайствующий спасение всем нам. / Тайно убо восплескавше, к сим рцем: / радуйтеся, светильницы сущим во тьме, / мысленнаго Солнца зари облистающии. / Радуйтеся, Петре и Павле, / учений Божественных основания незыблема, / друзи Христовы, сосуди честнии. / Приидите посреди нас невидимо, / сподобляюще даров невещественных / ваш праздник восхваляющих песньми.

 

Слава, глас 6. Космы монаха: Всесвященный Апостолов праздник / настал в Церкви Христовой, / принося спасение всем нам. / И вот, начав таинственно рукоплескать, к ним возгласим: / "Радуйтесь, светила пребывающим во тьме, / лучами являющиеся мысленного Солнца! / Радуйтесь, Петр и Павел, / догматов Божественных основания несокрушимые, / друзья Христовы, сосуды драгоценные! / Предстаньте посреди нас невидимо, / даров невещественных сподобляя / восхваляющих ваш праздник песнопениями.

И ныне: Богородице, ты еси Лоза истинная, / возрастившая нам Плод Живота, / Тебе молимся, / молися, Владычице, со святыми апостолы, / помиловати души наша.

 

И ныне, Богородичен: Богородица, Ты – Лоза истинная, / возрастившая нам жизни Плод; / Тебя умоляем: ходатайствуй, Владычица, / с Апостолами и всеми святыми / о помиловании душ наших.

Славословие великое. И отпуст.

 

 

Славословие великое, ектении и отпуст.

 



(c) Переводы Св. Писания и Богослужебных текстов: о. Амвросий (Тимрот).
При любом использовании материалов сайта, ссылка на автора обязательна.

 

 
Рейтинг@Mail.ru Система Orphus