Православное Богослужение
Переводы Богослужебных книг

 

Главная \ Церковь \ Богослужения \ Переводы богослужебных книг \ Октоих воскресный\ Оглавление\ Глас 5

• Вечерня • УтреняЛитургия


 

ГЛАС 5

 

В СУББОТУ НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ.

 

На Господи, воззвах, поставим стихов 10, и поем

 

 

В СУББОТУ НА ВЕЛИКОЙ ВЕЧЕРНЕ

 

На Господи воззвах: стихиры на 10: воскресных Октоиха три, восточных 4 и Минеи 3. Если празднуем святому, то поем 4 стихиры Октоиха, и святому 6. Слава: Минеи, а И ныне: Богородичен первый, гласа.

Стихиры воскресны, глас 5:

Изведи из темницы душу мою, / исповедатися Имене Твоему.

 

Стихиры воскресные

Выведи из темницы душу мою, / чтобы мне прославить имя Твоё.

Честным Твоим Крестом, Христе, / диавола посрамил еси, / и Воскресением Твоим жало греховное притупил еси, / и спасл еси ны от врат смертных: / славим Тя, Единородне.

 

Священным Своим Крестом, Христе, / Ты диавола посрамил, / и воскресением Своим жало греха притупил / и спас нас от врат смерти. / Прославляем Тебя, Единородный.

Мене ждут праведницы, / дондеже воздаси мне.

 

Меня будут ждать праведные, / доколе Ты не воздашь мне.

Воскресение даяй роду человеческому, / яко овча на заколение ведеся, / устрашишася сего князи адстии, / и взяшася врата плачевная. / Вниде бо Царь славы Христос, / глаголя сущим во узах, изыдите: / и сущим во тьме, открыйтеся.

 

Воскресение Дарующий роду человеческому / как овца на заклание был приведен. / Устрашились Его князья ада, / и отверзлись врата горестные; / ибо вошел Царь славы – Христос, / возглашая тем, кто во узах: "выходите", / и тем, кто во тьме: "откройтесь".

Из глубины воззвах к Тебе, Господи, / Господи, услыши глас мой.

 

Из глубины я воззвал к Тебе, Господи, / Господи, услышь голос мой.

Велие чудо, / невидимых Содетель, за человеколюбие плотию пострадав, / воскресе Безсмертный. / Приидите отечествия язык, Тому поклонимся: / благоутробием бо Его от прелести избавльшеся, / в Триех Ипостасех Единаго Бога пети навыкохом.

 

Великое чудо! Создатель невидимого, / по человеколюбию плотию пострадав, / воскрес, как Бессмертный. / Придите, племена народов, поклонимся Ему; / ибо мы, милосердием Его от заблуждения избавившись, / воспевать единого в трех Ипостасях Бога научились.

Ины стихиры Анатолиевы, глас тойже:

 

Стихиры восточные

Да будут уши Твои / внемлюще гласу моления моего.

 

Да будут уши Твои / внимательны к голосу моления моего.

Вечернее поклонение / приносим Тебе, Невечернему Свету, / на конец веков, яко в зерцале плотию возсиявшему мiрови, / и даже до ада низшедшему, / и тамо сущую тьму разрушившему, / и свет Воскресения языком показавшему: / Светодавче Господи, слава Тебе.

 

Вечернее поклонение / приносим Тебе – немеркнущему свету, / в конце веков чрез плоть как бы в зеркале воссиявшему для мира, / и даже до ада нисшедшему, / и тамошнюю тьму рассеявшему, / и свет воскресения народам явившему. / Податель света Господи, слава Тебе!

Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит; / яко у Тебе очищение есть.

 

Если Ты будешь замечать беззакония, Господи, Господи, кто устоит? / Ибо у Тебя умилостивление.

Начальника спасения нашего, / Христа славословим: / Тому бо из мертвых воскресшу, / мiр от прелести спасен бысть. / Радуется лик Ангельский, / бегает демонов прелесть, / Адам падый воста, / диавол упразднися.

 

Начальника спасения нашего – Христа прославим; / ибо чрез воскресение Его из мертвых / мир от заблуждения был спасен; / радуется сонм Ангелов, / бежит обольщение демонов, / падший Адам восстал, / а диавол обессилен.

Имене ради Твоего потерпех Тя, Господи, потерпе душа моя в слово Твое, / упова душа моя на Господа.

 

Ради имени Твоего я ожидал Тебя, Господи, уповала душа моя на слово Твоё, / положилась душа моя на Господа.

Иже от кустодии научени бываху от беззаконник, / покрыйте Христово Востание, / и приимите сребреники, и рцыте / яко нам спящим, из гроба украден бысть Мертвый. / Кто виде, кто слыша, мертвеца украдена когда, / паче же помазана и нага, / оставльша и во гробе погребальная Своя? / Не прельщайтеся иудее, / навыкните речением пророческим, и уразумейте, / яко Той есть воистинну Избавитель мiра, и Всесильный.

 

Стражи были так научаемы беззаконниками: / "Скройте воскресение Христа: / возьмите деньги и скажите, / что, пока мы спали, из гроба украли мертвеца". / Кто видел, кто слышал, чтобы когда-нибудь крали мертвеца, / тем более – помазанного смирной и нагого, / оставившего во гробе / даже пелены погребальные свои? / Не заблуждайтесь, Иудеи; / поймите изречения пророков и познайте, / что Он поистине Избавитель мира и Всесильный.

От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, / да уповает Израиль на Господа.

 

От стражи утренней до ночи, от стражи утренней / да уповает Израиль на Господа.

Господи, ад пленивый, / и смерть поправый, Спасе наш, / просветивый мiр Крестом честным, / помилуй нас.

 

Господи, ад пленивший / и смерть поправший, Спаситель наш, / мир просветивший священным Своим Крестом! / Помилуй нас.

Слава: Стихира из Минеи.

Слава, и ныне, Богородичен: В Чермнем мори, / Неискусобрачныя Невесты образ написася иногда: / тамо Моисей, разделитель воды: / зде же Гавриил, служитель чудесе. / Тогда глубину шествова немокренно Израиль; / ныне же Христа роди безсеменно Дева. / Море по прошествии Израилеве пребысть непроходно; / Непорочная по Рождестве Эммануилеве пребысть Нетленна. / Сый, и прежде Сый, / явлейся, яко Человек, / Боже помилуй нас.

 

И ныне, Богородичен: В Красном море / образ Невесты, брака не познавшей, / был начертан некогда. / Там – Моисей, разделитель воды, / здесь же – Гавриил, служитель чуда. / Тогда морскую глубину, не омочив ног, прошел Израиль, / ныне же Христа без семени родила Дева. / Море после прохода Израиля осталось непроходимым, / Непорочная по рождении Эммануила осталась неповрежденной. / Боже Сущий, – / и предсуществовавший, и явившийся как человек, / помилуй нас!

Таже, Свете Тихий: Прокимен: Господь воцарися: и прочая по обычаю.

 

 

 

Вход. Свет отрадный: Прокимен, глас 6: Господь воцарился: Затем ектения сугубая, Сподоби, Господи: ектения просительная.

 

 

На стиховне стихиры воскресны, глас 5.

 

Стихиры на стиховне

Тебе, Воплощеннаго Спаса Христа, / и Небес неразлучившася, / во гласех пений величаем, / яко Крест и смерть приял еси за род наш, / яко Человеколюбец Господь, / испровергий адова врата, / тридневно воскресл еси, / спасая души наша.

Ины стихиры по алфавиту.

 

Тебя, воплотившегося Спасителя Христа, / и небес не оставившего, / мы голосами песнопений величаем; / ибо Крест и смерть Ты принял за род наш, / как человеколюбивый Господь; / разрушив врата ада, Ты в третий день воскрес, / спасая души наши.

Стих: Господь воцарися, / в лепоту облечеся.

 

Стих: Господь воцарился, / благолепием облёкся.

Прободеным Твоим ребром, Жизнодавче, / токи оставления всем источил еси, / жизни и спасения: / плотию же смерть восприял еси, / безсмертие нам даруя. / Вселив же ся во гроб нас свободил еси, / совоскресив с Собою славно, яко Бог. / Сего ради вопием: / Человеколюбче Господи, слава Тебе.

 

Из пронзенных Своих ребр, Податель жизни, / Ты всем излил потоки / прощения, жизни и спасения; / плотию Ты принял смерть, бессмертие нам даруя; / вселившись же во гроб, Ты нас освободил, / со славою воскресив нас с Собою, как Бог. / Потому мы взываем: / "Человеколюбец Господи, слава Тебе!"

Стих: Ибо утверди вселенную, / яже не подвижется.

 

Стих: Ибо Он утвердил вселенную, и она не поколеблется.

Странно Твое распятие, / и еже во ад сошествие, Человеколюбче, есть: / пленив бо его, и древния юзники / совоскресив с Собою славно, яко Бог, / рай отверз, восприяти сего сподобил еси. / Темже и нам, славящим Твое тридневное Востание, / даруй очищение грехов: / рая жители сподобляя, / яко Един Благоутробен.

 

Необычайно Твое распятие / и во ад сошествие, Человеколюбец: / ибо пленив его, и древних узников со славою / воскресив с Собою как Бог и рай отворив, / вновь получить его их удостоил. / Потому и нам, прославляющим Твое восстание на третий день, / даруй прощение грехов, / делая нас достойными стать жителями рая, / как единый Милосердный.

Стих: Дому Твоему подобает святыня, / Господи, в долготу дний.

 

Стих: Дому Твоему подобает святыня, Господи, на долгие дни.

Нас ради плотию страсть приимый, / и тридневен из мертвых воскресый, / плотския наша страсти исцели, / и возстави от прегрешений лютых, / Человеколюбче, и спаси нас.

 

Ради нас плотию страдания претерпевший / и из мертвых в третий день воскресший! / Плоти нашей страсти исцели, / и воздвигни нас от согрешений тяжких, / Человеколюбец, и спаси нас.

Слава: Стихира из Минеи, если есть. Если нет:

Слава, и ныне, Богородичен: Храм и Дверь еси, / Палата и Престол Царев, / Дево Всечестная, / Еюже Избавитель мой, Христос Господь, / во тьме спящим явися, / Солнце Сый правды, / просветити хотя, яже созда по образу Своему рукою Своею. / Темже, Всепетая, / яко Матерне дерзновение к Нему стяжавшая, / непрестанно моли / спастися душам нашым.

 

Слава, и ныне, Богородичен: Храм и дверь, дворец и престол Царя, – / Ты, Дева досточтимая; / чрез Тебя Искупитель мой, Христос Господь, / явился спящим во тьме, как Солнце правды, / просветить желая тех, кого Он создал / Своею рукою по образу Своему. / Потому, Всепрославленная, / как материнское дерзновение к Нему стяжавшая, / непрестанно ходатайствуй / о спасении душ наших.

Таже, Ныне отпущаеши: и Трисвятое. По Отче наш:

 

 

 

Затем: Ныне отпускаешь: Трисвятое по Отче наш:

 

 

Тропарь, глас 5.

Собезначальное Слово Отцу и Духови, / от Девы рождшееся на Спасение наше, / воспоим, вернии, и поклонимся; / яко благоволи Плотию взыти на Крест, / и смерть претерпети, / и воскресити умершия / славным воскресением Своим.

 

Тропарь

Слово, безначальное подобно Отцу и Духу, / от Девы родившееся для спасения нашего, / воспоем, верные, и поклонимся Ему, / ибо благоволил Он плотию взойти на Крест, / и смерть претерпеть, и воскресить умерших / славным воскресением Своим.

Богородичен: Радуйся, Двере Господня непроходимая; / радуйся, стено и покрове притекающим к Тебе. / Радуйся, необуреваемое пристанище и неискусобрачная, / рождшая плотию Творца Твоего и Бога. / Молящи не оскудевай о воспевающих / и кланяющихся рождеству Твоему.

 

 

Слава, и ныне, Богородичен: Радуйся, дверь Господня непроходимая! / Радуйся, стена и покров прибегающим к Тебе! / Радуйся, тихая пристань и Дева брака не познавшая, / родившая по плоти Творца Твоего и Бога! / Не переставай ходатайствовать о воспевающих / и почитающих Рожденного от Тебя.

Тот же тропарь и на Бог – Господь:

 



(c) Переводы Св. Писания и Богослужебных текстов: о. Амвросий (Тимрот).
При любом использовании материалов сайта, ссылка на автора обязательна.

 

 
Рейтинг@Mail.ru Система Orphus