Православное Богослужение
Переводы Богослужебных книг

 

Главная \ Церковь \ Богослужения \ Переводы богослужебных книг \ Требник\ Оглавление\ Чин причащения больного


 

ЧИН ПРИЧАЩЕНИЯ БОЛЬНОГО

 

Приемлет иерей часть от Святых Таин, влагает в потир и вливает мало вина, якоже мощно больному удобь прияти то.

 

Священник берет частицу Святых Таин, вкладывает в потир и вливает туда немного вина, чтобы больной мог легко приять то.

И начинает: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно, и во веки веков.

 

И начинает: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно, и во веки веков.

Таже, Трисвятое. По Отче наш: Господи, помилуй, 12. Приидите поклонимся: трижды.

 

 

Затем Трисвятое. Слава, и ныне: Пресвятая Троица: Господи, помилуй. (3) Слава, и ныне: Отче наш: Господи, помилуй. (12) Слава, и ныне: Придите, поклонимся: (3)

 

Символ веры

Верую во единаго Бога Отца Вседержителя, Творца небу и земли, видимым же всем и невидимым. И во единаго Господа Иисуса Христа, Сына Божия, Единороднаго, Иже от Отца рожденнаго прежде всех век. Света от Света, Бога истинна от Бога истинна, рожденна, несотворенна, единосущна Отцу, Имже вся быша. Нас ради человек и нашего ради спасения сшедшаго с небес и воплотившагося от Духа Свята и Марии Девы и вочеловечшася. Распятаго же за ны при Понтийстем Пилате, и страдавша, и погребенна. И воскресшаго в третий день по Писанием. И возшедшаго на небеса, и седяща одесную Отца. И паки грядущаго со славою судити живым и мертвым, Егоже Царствию не будет конца. И в Духа Святаго, Господа, Животворящаго, Иже от Отца исходящаго, Иже со Отцем и Сыном спокланяема и сславима, глаголавшаго пророки. Во едину Святую, Соборную и Апостольскую Церковь. Исповедую едино крещение во оставление грехов. Чаю воскресения мертвых, и жизни будущаго века. Аминь.

 

 

1 Верую во единого Бога, Отца, Вседержителя, Творца неба и земли, всего и видимого и невидимого. 2 И во единого Господа Иисуса Христа, Сына Божия, Единородного, от Отца рожденного прежде всех веков, Света от Света, Бога истинного от Бога истинного, рожденного, несотворенного, единосущного Отцу, через Которого всё произошло. 3 Ради нас, людей, и нашего ради спасения сошедшего с небес, и воплотившегося от Духа Святого и Марии Девы, и вочеловечившегося. 4 Распятого же за нас при Понтии Пилате, и страдавшего, и погребенного. 5 И воскресшего в третий день, по Писаниям. 6 И восшедшего на небеса, и сидящего справа от Отца. 7 И снова грядущего со славою, судить живых и мёртвых, и Царству Его не будет конца. 8 И в Духа Святого, Господа, Животворящего, от Отца исходящего, со Отцом и Сыном равно поклоняемого и славимого, говорившего чрез пророков. 9 Во единую, святую, соборную и апостольскую Церковь. 10 Признаю одно Крещение, для прощения грехов. 11 Ожидаю воскресения мёртвых, 12 и жизни будущего века. Аминь.

 

Затем

Вечери Твоея тайныя днесь, Сыне Божий, причастника мя приими; не бо врагом Твоим тайну повем, ни лобзания Ти дам, яко Иуда, но яко разбойник исповедаю Тя: помяни мя, Господи, во Царствии Твоем.

 

Вечери Твоей таинственной участником в сей день, Сын Божий, меня прими. Ибо не поведаю я тайны врагам Твоим, не дам Тебе поцелуя, такого, как Иуда. Но как разбойник исповедаю Тебя: «Помяни меня, Господи, в Царстве Твоём!»

Слава: Царю Небесный, Утешителю, Душе Истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.

 

Слава: Царь Небесный, Утешитель, Дух Истины, везде пребывающий и всё наполняющий, Сокровищница благ и жизни Податель, приди и вселись в нас, и очисти нас от всякой скверны, и спаси, Благой, души наши.

И ныне, Богородичен: Бога из Тебе воплотившагося разумехом, Богородице Дево, Того моли спасти души наша.

 

И ныне: Бога, от Тебя воплотившегося, мы познали, Богородица Дева: Его моли о спасении душ наших.

Господи, помилуй, 40.

 

 

Господи помилуй (40)

 

И затем следующую молитву

Владыко Господи Иисусе Христе Спасе наш, едине имеяй власть отпущати грехи, яко благ и человеколюбец Бог, презри вся, яже в ведении и неведении согрешения раба Твоего, имярек, без осуждения сподоби его прияти пречистых Таин Твоих, не в мучение, ни в приложение грехов, но во очищение души и тела, и во обручение Царствия Твоего. Яко помощь еси, и стена тверда, и возбранение противному, и очищение согрешением его. Яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем со Отцем и Святым Духом.

 

 

Владыка Господи Иисусе Христе, Спаситель наш, Один, имеющий власть прощать грехи! Как благой и человеколюбивый Бог, презри все, совершенные в ведении и неведении согрешения раба Твоего (или: рабы Твоей – имя), и без осуждения сподоби его принять пречистые Тайны Твои, не в мучение, ни в прибавление грехов, но во очищение души и тела, и во обручение Царствия Твоего, ибо Ты помощь, и стена твердая, и отражение противника, и очищение согрешений сего раба Твоего. Ибо Ты милостивый и человеколюбивый Бог, и Тебе славу воссылаем со Отцом и Святым Духом.

 

Молитва вторая

Господи, вем, яко несмь достоин, да под кров мой внидеши, в дом души моея, зане вся пуста и падшаяся есть, и не имаши во мне места достойна, где главу подклонити, но понеже хощеши быти со мною, на щедроты Твоя надеявся прихожду к Тебе. Повели двери отверсти недостойных моих уст, да Тебе единаго насыщуся; вниди в мя, и очисти мя от всякия скверны плотския и душевныя. Буди ми помощник и заступник, и сподоби мя одесную Тебе стати молитвами и молением Пречистыя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии и всех святых, иже от века Тебе угодивших, яко благословен еси во веки, аминь.

 

 

Господи, знаю, что я не достоин, чтобы ты вошел под кров мой, в дом души моей, потому что он весь пуст и обрушился, и нет во мне достойного места, где бы Тебе главу приклонить. Но поскольку Ты хочешь быть со мною, на милосердие Твое надеясь, прихожу к Тебе. Повели открыться дверям недостойных моих уст, дабы я Тобой Одним насытился: войди в меня и очисти меня от всякой скверны плотской и душевной. Будь мне помощником и заступником, и сподоби меня стать справа от Тебя, по молитвам и мольбам пречистой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии и всех святых, от века Тебе угодивших, ибо Ты благословен вовеки. Аминь.

 

Молитва третья

Господь Бог премилостивый да ущедрит тя. Господь Иисус Христос всякая прошения благая да подаст тебе. Господь всемогий да избавит тя от всякия напасти. Господь да научит тя. Господь да вразумит тя. Господь да поможет ти. Господь да спасет тя. Господь да защитит тя. Господь да сохранит тя. Господь да очистит тя. Господь радости духовныя да исполнит тя. Господь души и телу твоему да будет заступник. Господь, яко милосерд и благий Человеколюбец, прощение грехов да подаст тебе. Господь Бог Иисус Христос, в день судный да помилует тя, и да благословит тя во вся дни живота твоего. Яко Тому подобает всякая слава, честь и поклонение, со безначальным Его Отцем, и с пресвятым, благим, и животворящим Его Духом, ныне и присно, и во веки веков, аминь.

 

Господь Бог премилостивый да помилует тебя. Господь Иисус Христос все прошения твои благие да исполнит. Господь всемогущий да избавит тебя от всякой напасти. Господь да научит тебя. Господь да вразумит тебя. Господь да поможет тебе. Господь да спасет тебя. Господь да защитит тебя. Господь да сохранит тебя. Господь да очистит тебя. Господь радости духовной да исполнит тебя. Господь душе и телу твоему да будет заступником. Господь, как милосердный и благой человеколюбец, прощение грехов да подаст тебе. Господь Бог Иисус Христос в День Суда да помилует тебя и да благословит тебя во все дни жизни твоей. Ибо Ему подобает вся слава, честь и поклонение, со безначальным Его Отцом, и с пресвятым, благим, и животворящим Его Духом ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.

И аще будет больный прежде сего исповедался, то абие причащает его Святых Таин. Аще же ни, повелевает иерей мало отступити ту сущим, и вопрошает его о согрешениих различных и многообразных, тщася, да ничтоже утаено, или срама ради не исповедано будет тогда.

 

 

И если больной исповедался, то тотчас причащает его Святых Таин. Если же нет, священник просит немного отойти находящимся там, и спрашивает его о различных и многообразных согрешениях, стараясь, чтобы ничего не было утаено или из-за стыда не исповедано.

 

После исповеди
священник произносит следующую молитву

Господи Боже наш, Петрови и блуднице слезами грехи оставивый, и мытаря познавшаго своя прегрешения оправдавый, приими исповедание раба Твоего [или рабы Твоея] имярек, и еже Ти согреши, вольныя его [или ея] грехи и невольныя словом или делом, или помышлением, яко благ презри. Ты бо един власть имаши отпущати грехи, яко Бог милостем и щедротам еси и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков, аминь.

 

 

Господи, Боже наш, Петру и блуднице за слезы их грехов отпущение даровавший и мытаря, познавшего свои согрешения, оправдавший, прими исповедание раба Твоего (или: рабы Твоей – имя), и в чем он (или она) пред Тобою согрешил (или согрешила), вольные его (или ее) грехи и невольные, совершенные словом, (или делом,) или помышлением, как благой и человеколюбивый Бог, прости. Ибо Ты один имеешь власть отпускать грехи, и Тебе славу воссылаем, со безначальным Твоим Отцом, и Всесвятым и благим и животворящим Твоим Духом, ныне и всегда, и во веки веков. Аминь.

 

После причащения говорит

Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему с миром, яко видеста очи мои спасение Твое, еже еси уготовал пред лицем всех людей, свет во откровение языков и славу людей Твоих Израиля.

 

Ныне отпускаешь Ты раба Твоего, Владыка, / по слову Твоему, с миром, / ибо видели очи мои спасение Твоё, / которое Ты уготовал пред лицом всех народов: / свет во откровение язычникам / и славу народа Твоего, Израиля.   Лк 2:29–32

Таже. Трисвятое. По Отче наш:

 

 

Трисвятое. Слава, и ныне: Пресвятая Троица: Господи, помилуй. (3) Слава, и ныне: Отче наш:

 

Тропарь дня.
Слава, и ныне, Богородичен

Молитвами Господи всех святых и Богородицы Твой мир даждь нам, и помилуй нас, яко Един Щедр.

 

Ходатайством, Господи, всех святых и Богородицы Твой мир подай нам и помилуй нас, как Единый Милосердный.

Господи, помилуй, трижды. Благослови.

 

Господи, помилуй. (3) Благослови.

И отпуст настоящаго дне.

 

 

И отпуст дневной.

 



(c) Переводы Св. Писания и Богослужебных текстов: о. Амвросий (Тимрот).
При любом использовании материалов сайта, ссылка на автора обязательна.

 

 
Рейтинг@Mail.ru Система Orphus