Православное Богослужение
Переводы Богослужебных книг

 

Главная \ Церковь \ Богослужения \ Переводы богослужебных книг \ Триодь постная\ Оглавление\ Седмица 3-я Великого поста

• Суббота


 

СЕДМИЦА ТРЕТЬЯ ВЕЛИКОГО ПОСТА
СУББОТА

 

• Утреня • Литургия

 

НА УТРЕНИ

 

Аллилуиа, и тропари, глас 2:

 

НА УТРЕНИ

 

Аллилуиа, и тропари, глас 2

Апостоли, мученицы и пророцы, / святителие, преподобнии и праведнии, / добре подвиг совершившии и веру соблюдшии, / дерзновение имуще ко Спасу, / о нас Того, яко Блага, молите, / спастися, молимся, душам нашим.

 

Апостолы, мученики и пророки, / святители, преподобные и праведные, / подвиг доблестно совершившие и веру сохранившие, / дерзновение пред Спасителем имея, / Его за нас, как благого, умолите, молимся, / во спасение душам нашим!

Слава, мертвен: Помяни, Господи, яко Благ, рабы Твоя, / и елика в житии согрешиша, прости: / никтоже бо безгрешен, токмо Ты, / могий и преставленным дати покой.

 

Слава: Помяни, Господи, как Благой, рабов Твоих / и всё, в чем они в жизни согрешили, прости: / ибо никто не безгрешен, кроме Тебя. / Ты можешь и преставившимся дать покой.

И ныне, Богородичен: Мати Святая Неизреченнаго Света, / ангельскими Тя песньми почитающе, / благочестно величаем.

 

И ныне, Богородичен: Матерь святая неизреченного Света, / ангельскими песнями мы чествуем Тебя / и благоговейно величаем.

И стихословим едину кафисму: Рече Господь Господеви моему: Таже седальны мученичны Октоиха три, и мертвен, и Богородичен. И чтение в Шестодневце.

 

И стихословим 16 кафизму: Сказал Господь Господу моему: Затем седальны Октоиха мученикам три, и усопшим, и Богородичен. И чтение из Шестоднева.

Таже, Блажени непорочнии: поем на две статии, и поминает священник усопшия, якоже обычно. В конец же кафисмы поем тропари мертвых, глас 5: Благословен еси Господи: Святых лик обрете источник: Посем ектения о усопших: Паки и паки: Иерей молитву: Боже духов: Мы же: Господи помилуй, 40.

 

Затем поем "Блаженны непорочные:" разделяя на две части; и священник поминает усопших как обычно. В конце же кафизмы поем: "Благословен Ты, Господи: Хор святых:" и прочее. Затем ектения о усопших и молитва: "Боже духов и всякой плоти:"

 

По 2-м же стихословии глаголем седален покоин, глас 5:

 

И по возгласе седален, глас 5

Покой Спасе наш, / с праведными рабы Твоя, / и сия всели во дворы Твоя, / якоже есть писано: / презирая яко благ прегрешения их / вольная и невольная, / и вся яже в ведении и не в ведении, Человеколюбче.

 

Упокой, Спаситель наш, / с праведными рабов Твоих / и посели их во дворах Твоих, как написано, / не взирая, как Благой, на согрешения их / вольные и невольные, / и на все, в ведении и в неведении содеянное, Человеколюбец.

Слава: И вся яже в ведении и не в ведении, Человеколюбче.

 

Слава: И на все, в ведении и в неведении содеянное, Человеколюбец.

И ныне, Богородичен: От Девы возсиявый миру Христе Боже, / и сыны света Тою показавый, помилуй нас.

 

И ныне, Богородичен: От Девы воссиявший миру, Христе Боже, / и через Нее сынами Света нас явивший, / помилуй нас.

Поем же канон Минеи, и святаго обители, и четверопеснец по чину их. Зде не стихословим Господеви поем, но абие глаголем ирмос Минеи. Четверопеснец егоже краегранесие сицево: Поет сия Иосиф. Творение господина Иосифа. И стихословятся песни. Глас 4.

 

И поем канон Минеи, и святаго обители, и четверопеснец по уставу. Здесь не исполняется "Господеви поем", но сразу же поем ирмос Минеи. Далее четверопеснец, имеющий акростих: "Поет сие Иосиф". Творение господина Иосифа. И исполняются песни. Глас 4.

 

Песнь 6.

 

Песнь 6

Ирмос: Приидох во глубины морския:

 

Ирмос: Пришел я в глубины морские:

Кровными напоисте каплями благочестивых сердца, / злочестивых же полки яве в них потописте, / страстотерпцы достославнии.

 

Каплями крови оросили вы благочестивых сердца, / нечестивых же полки в них потопили славно, / страстотерпцы, удивления достойные.

Прославивше удесы своими всех Владыку, / ныне прославляетеся непрестанно: / слава верным страдальцы суще, / и велицыи заступницы.

 

Прославив своими членами телесными Владыку всех, / вы, страдальцы, прославляетесь ныне непрестанно, / славою являясь верным / и великими заступниками.

В рове положился еси преисподнем, / верою убо умершим покой Слове подаждь, / священных страдалец мольбами, / и согрешений прощение.

 

Во рве Ты был положен глубочайшем; / подай же с верою уме́ршим, Слово, / священных страдальцев мольбами, / покой и согрешений прощение.

Богородичен: Да Тя гласы немолчными восхвалим Дево, / гласы наша сия приими, / и очищение долгов прияти, / Сына Твоего умоли.

 

Богородичен: Да восхвалим Тебя голосами звучными, Отроковица, / голоса наши эти принимай, / и о получении по милости прощения долгов наших, / Сына Твоего умоляй.

 

Иный господина Феодора. Глас 8.

 

Иной, господина Феодора. Глас 8

Ирмос: Содержима мя приими Человеколюбче:

 

Ирмос: Одержимого грехами многими:

Ныне мученик торжество, стецемся, / и страдания их всечестная ублажающе, / Христа сих венчавшаго воспоим.

 

Ныне мучеников торжество; сойдёмся / и, борения их всесвященнейшие прославляя, / Христа, их увенчавшего, воспоем.

Божественною разжигаеми любовию Христовою / на углех огня преходисте яко на росе, / Того поюще мученицы блаженнии.

 

Пылая божественною любовью ко Христу, / по углям огненным вы проходили, как по росе, / воспевая Его, мученики блаженные.

Слава, Троичен: Тя Троице пребезначальная, и Божественная Единице, / Свет и Светы пою, Живота и Животы, / Ума, Слова, Духа же Святаго, / и Свята, единаго Бога.

 

Слава, Троичен: Тебя, Троица пребезначальная и Божественная Еди́ница, / Свет и Светы пою, Жизнь и Жизни: / Ум, Слово и Духа Святого, / и Святого, единого Бога.

Богородичен: От корене твоего возсия цвет жизни, / Иессее праотче взыграй, / спасаяй мир, от Чистыя Отроковицы Христос Бог.

 

Богородичен: Иессей праотец, взыграй: / от корня твоего взошел Цвет жизни: / от Чистой Отроковицы Христос Бог, / спасающий мiр.

Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.

 

Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.

Огня и меча, и смерти не убоявшеся, / исповедание соблюдосте спасения, / от Христа блаженнии укрепляеми.

 

Огня, и меча, и смерти не убоявшись, / вы соблюли исповедание спасения, блаженные, / от Христа укрепляемые.

Стих: Души их во благих водворятся.

 

Стих: Души их среди благ водворятся.

В мертвых свободь, / яко сый Начальник живота и смерти, / Ты упокой яже приял еси, / и во дворы Твоя всели Человеколюбче.

 

Среди мертвых свободный, / как жизни и смерти Начальник истинный, / упокой тех, кого Ты принял, / и во дворы Твои всели, Человеколюбец.

Ирмос: Содержима мя приими, Человеколюбче, / грехи многими, / и припадающа щедротам Твоим, / яко пророка, Господи, и спаси мя.

 

Ирмос: Одержимого грехами многими, / и припадающего к милостям Твоим, / прими меня, Человеколюбец Господи, / как пророка, и спаси меня.

 

Кондак, глас 8:

 

Кондак, глас 8

Со святыми упокой, / Христе, / души раб Твоих, / идеже несть болезнь, ни печаль, / ни воздыхание, / но жизнь безконечная.

 

Со святыми упокой, Христе, / души рабов Твоих, / там, где нет ни боли, ни скорби, ни стенания, / но жизнь бесконечная.

Икос: Сам един еси безсмертный, / сотворивый и создавый человека: / земнии убо от земли создахомся, / и в землю туюжде пойдем, / якоже повелел еси, создавый мя и рекий ми: / яко земля еси, и в землю отыдеши, / аможе вси человецы пойдем, / надгробное рыдание, творяще песнь: / аллилуиа.

 

Икос: Ты Сам – один бессмертный, / сотворивший и создавший человека: / мы же, смертные, из земли были созданы, / и в ту же землю пойдем, / как повелел Ты, создав меня и сказав мне: / "Ты земля, и в землю отойдешь", / куда все мы, смертные, пойдем, / надгробное рыдание претворяя в песнь / "Аллилуия!"

 

Песнь 7.

 

Песнь 7

Ирмос: Юноши три:

 

Ирмос: Юноши три:

Кому любящи страсти безсловесныя, / воистинну душе уподобилася еси? / Кого превосходяща имела еси во гресех? / Возопий Христу: спаси мя, Благий.

 

Кому из тварей неразумных / в любви к страстям воистину ты уподобилась, душа? / Кто есть, тебя превосходящий во грехах? / Воззови Христу: "Спаси меня, Благой!"

Святии, во святых Почивающаго / молите прилежно, в сия святыя дни / освятити всех благочестивых мудрования.

 

Святые, во святых Почивающего проси́те усердно / освятить в эти святые дни / всех благочестивых помышления.

Вышний, в милости богатый, и Благий, / рабом Твоим оставление прежде усопшим подаждь, / ликом праведных сия сопричитая, / яко Человеколюбец.

 

Всевышний, в милости богатый и благой, / рабам Твоим прежде усопшим отпущение подай, / к хорам праведных их сопричисляя, / как Человеколюбец.

Богородичен: Родила еси кроме законов естества, / Создателя бывша Человека, Чистая, / Того убо моли всех беззакония презрети ныне / и прегрешения.

 

Богородичен: Родила Ты помимо законов естества / Создателя, ставшего Человеком, Чистая; / моли же Его ныне не взирать / на беззакония всех и согрешения.

 

Иный. Ирмос: Ангелом отроки:

 

 

Иной канон. Ирмос: Ангелом отроки:

Честных мученик показавый памяти, / радость Церкви Твоей, и душевное утешение, / благословен еси во веки Господи / Боже отец наших.

 

Досточтимых мучеников памяти / явивший радостью Церкви Твоей / и душевным утешением! / Благословен Ты вовеки, Господи, / Боже отцов наших.

Не лжем Ти Христе, ни отметаемся, мученицы вопияху, посреде мучений, беззаконныя судии удивляюще: благословен еси во веки Господи Боже отец наших.

 

"Не лжем о Тебе, Христе, ни отрекаемся!" / – мученики восклицали посреди мучений, / беззаконных судей удивляя, / (– "Благословен Ты вовеки, Господи, / Боже отцов наших!")

Слава, Троичен: В трех Лицех едино Естество чтим, / Отца, и Сына, и Духа, / пророчески вопиюще: / благословен еси во веки Господи / Боже отец наших.

 

Слава, Троичен: Чтим единое в трех Лицах Естество: / Отца, (и) Сына, и Духа, / пророчески возглашая: / "Благословен Ты (вовеки, Господи,) Боже отцов наших!"

Богородичен: Како, яко Мати, раждаеши, и Дева пребыла еси? / Яко Бога родих, не испытуй ми образа, / елика бо хощет, творит, / Богоотроковица вопиет.

 

Богородичен: Ка́к рождаешь Ты, как Матерь, / и Девою осталась? / – "Ка́к Я Бога родила, – не спрашивай у Меня образа: / ибо что хочет, Он творит", / – Богоотроковица взывает.

Стих: Святым, иже суть на земли Его, удиви Господь вся хотения Своя в них.

 

Стих: Святым, которые на земле Его, / дивно явил Господь все желания Свои среди них.

Мученический личе богоизбранный, / рабы твоя сподоби, / поклонники быти Божественному и животворящему / Спасову Кресту.

 

Мученический хоровод богоявле́нный! / Рабов твоих сподоби стать / поклонниками Божественного и животворящего / Креста Спасителя.

Стих: Блажени, яже избрал, и приял еси Господи.

 

Стих: Блаженны те, кого избрал и приблизил Ты, Господи.

Жизни сокровище, Царю безсмертне, / яже избрал еси рабы Твоя в вере и надежде, / вечныя Твоея жизни сподоби.

 

Жизни управитель, Царь безсмертный, / тех, кого Ты избрал, рабов Твоих / в вере и надежде, / вечной Твоей жизни удостой.

Ирмос: Ангелом отроки из огня спасый, / и гремящую пещь преложивый на росу, / благословен еси Боже отец наших.

 

Ирмос: Ангелом отроков спасший из огня, / и гремящую печь претворивший в росу, / благословен Ты, Боже отцов наших.

 

Песнь 8.

 

Песнь 8

Ирмос: Избавителю всех:

 

Ирмос: Избавителю всех:

Небоязненным идуще мудрованием / к болезненным трудом мученицы, / болезни плотския подъясте, / и к неболезненному наслаждению преставльшеся / всякую болезнь сердца облегчаете.

 

С безбоязненною мыслью к болезненным подвигам идя, / вы, мученики, перенесли болезни плоти, / и к безболезненному жребию переселившись, / всякую болезнь сердца облегчаете.

Вышняя тленными изменивше, / плотскими мя истлевша страстьми, / пощением спасите, и молитвами прилежными / мученицы божественнии, / всех Бога моляще.

 

Тленное на вышнее обменявшие / мученики божественные! / Меня, гибнущего от плотских страстей, / постами спасите и благозвучностью молитв, / всех Бога умоляя.

Молитвами Христе мученик Твоих, / милости Твоя всем низпосли, / и к Тебе благоутробному преставльшимся от жития, / разрешение подаждь долгов, / и Божественный покой.

 

Молитвами мучеников Твоих, Христе, / милости Твои всем ниспошли, / и к Тебе, благосердному, преставившимся от здешней жизни, / подай разрешение от долгов / и Божественный покой.

Богородичен: Яко рождшая Бога безгрешнаго, / наша грехи потреби матерними Твоими молитвами Богородице, / и спаси вопиющия: / благословите вся дела Господня Господа.

 

Богородичен: Как родившая Бога безгрешного, / грехи наши истреби / материнскими Твоими хода́тайствами, Богородица, / и спасай взывающих: / "Благословляйте, все творения Господни, Господа!"

 

Иный. Ирмос: Богоглаголивии отроцы:

 

 

Иной канон. Ирмос: Богословесные отроки:

Огнепальныя муки претерпевше, / яко орошение страдальцы, / с радостию взывасте: / благословите дела Господня Господа.

 

Огнепальные муки претерпев, / как орошение, страстотерпцы, / вы с радостию восклицаете: / "Благословляйте, все творения Господни, Господа!"

Боговоинственный полк мученик, / победивый лесть, / победительно взываше: / благословите дела Господня Господа.

 

Боговоинственный строй мучеников, / в бегство обративший обман, / победно восклицал: / "Благословляйте, все творения Господни, Господа!"

Благословим Отца и Сына и Святаго Духа, Господа.

 

Благословим Отца, и Сына, и Святого Духа, Господа.

С Сыном Отцу поклонимся, / и Всесвятому Духу, вси верно возопиим: / Троице, Яже во единстве, / спаси души наша.

 

С Сыном Отцу поклоняясь и Всесвятому Духу, / все с верою воззовем: / "Троица во Еди́нице, спаси души наши!"

И ныне и присно и во веки веков, аминь.

 

И ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Ты и Дева и Мати явилася еси, / рождши без мужа, Бога всех, Всечистая, / но Того моли, спасти рабы Твоя.

 

Богородичен: Ты и Девою и Матерью явилась, / нося во чреве без мужа Бога всех, Всечистая; / но моли Его спасти рабов Твоих!

Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.

 

Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.

Страстотерпец молитвами, Твоя рабы, / и поклонитися, и видети, Христе Спасе, сподоби, / животворящий Крест, Твоея благости.

 

По молитвам страстотерпцев / удостой рабов Твоих, Христе Спаситель, / и поклониться и узреть / животворящий Крест Твоей благости.

Стих: Души их во благих водворятся.

 

Стих: Души их среди благ водворятся.

Разоривый державу смерти, / из мертвых востанием Твоим, / преставльшияся упокой со избранными Твоими, / хвалити Тя, Господа.

 

Разрушивший могущество смерти / востанием Твоим из мертвых! / Преставившихся упокой с избранниками Твоими, / да хвалят Тебя, Господа.

Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще и превозносяще во вся веки.

 

Хвалим, благословляем, поклоняемся Господу, воспевая и превознося Его во все века.

Ирмос: Богоглаголивии отроцы в пещи, / со огнем пламень попирающе пояху: / благословите дела Господня Господа.

 

Ирмос: Богословесные отроки в печи с огнем / и попирая пламя, пели: / "Благословляйте, все творения Господни, Господа!"

 

Песнь 9.

 

Песнь 9

Ирмос: Ева убо недугом:

 

Ирмос: Ева недугом ослушания:

Укрепивше на камени мысленном мудрование, / страстотерпцы, неразвратно, / вся вражия коварства победисте, / темже мя развращаема к страстем душетленным, / утвердите к Богу молитвами.

 

Утвердив мысль на умопостигаемой скале, / вы, страстотерпцы непоколебимые, / вынесли все вражьи ухищрения; / потому меня, уклоняющегося к душепагубным страстям, / утвердите к Богу молитвами.

Божественный и светозарный воистинну соборе мученик, / моли преблагаго Владыку, во время воздержания, / прощение прегрешений нам всем даровати, / и вечное радование.

 

Божественный и светозарный воистину мучеников сонм! / Моли преблагого Владыку / во время воздержания прощение согрешений нам всем даровать / и вечное ликование.

Человеколюбче едине Блаже, / рабы Твоя в надежди воскресения почившия, / вечнаго света Твоего невечерняго сподоби причаститися, и пищи наслаждения, / да Тя со страхом величаем.

 

Человеколюбец, единый Благой, / рабов Твоих с надеждою на воскресение почивших / к вечному Твоему немеркнущему свету сподоби приобщиться, / и к пище усладительной, / да Тебя со страхом величаем.

Богородичен: Света жилище, Твоя бысть Всесвятая утроба всесвятая, / темже верно вопию Ти: / зеницы души моея озари, / и стезю правую покажи, / Тебе присно блажащему.

 

Богородичен: Света жилищем сделалось Твое чрево, Всесвятая; / потому я с верою взываю Тебе: / очи души моей озари, / и стезю прямую покажи / Тебя всегда блаженной именующему.

 

Иный. Ирмос: Величаем Тя, Матерь Божию:

 

 

Иной канон. Ирмос: Величаем Тебя, Матерь Света:

Мучеников память совершаем вернии, / да тех причастимся славы, / восхваляюще страдальчество подвигов их.

 

Мучеников память совершаем, верные, / дабы их славе приобщиться, / восхваляя борения подвигов их.

Вашего мужества зверие убояшася зело, / угасе огнь, сокрушишася луцы, / в вас страдальцы дивен Бог.

 

Вашего мужества звери убоялись сильно, / огонь отступил, сокрушились луки, / – в вас, страстотерпцы, дивен Бог!

Слава, Троичен: Пребезначальное Естество, триипостасная Единице, / Отче, Сыне и Душе Святый, / Свете и Жизне Богоначальная, / Тебе славословящия сохраняй.

 

Слава, Троичен: Пребезначальное Естество, триипостасная Еди́ница, / Отче, Сын и Дух Святой, / Свет и Жизнь Богоначальная, / Тебя славословящих сохраняй!

Богородичен: Благословим Тя, Бога Израилева, / от Девы явившагося миру, / и воздвигшаго рог спасения нашего.

 

Богородичен: Благословляем Тебя, Бога Израилева, / от Девы явившегося мiру, / и воздвигшего рог спасения нам.

Стих: Святым, иже суть на земли Его, удиви Господь вся хотения Своя в них.

 

Стих: Святым, которые на земле Его, / дивно явил Господь все желания Свои среди них.

Молитвенницы мира, страстотерпцы Христовы, / Того видети Крест, и поклонитися / сподобите всех молитвами вашими.

 

Хода́таи за мiр, страстотерпцы Христовы, / увидеть Крест Его и поклониться / удостойте всех молитвами вашими.

Стих: Блажени, яже избрал, и приял еси Господи.

 

Стих: Блаженны те, кого избрал и приблизил Ты, Господи.

Идеже истекает источник жизни, Сыне Божий, / и посещения Твоего лица просвещение, / к Тебе преставльшияся учини.

 

Там, где изливается источник жизни, / и является Твоего, Сын Божий, лица сияние, / к Тебе преставившихся водвори.

Ирмос: Величаем Тя, Матерь Божию, / и славим Тя, Богородице Дево, / яко Спаса рождшую душ наших.

 

Ирмос: Величаем Тебя, Матерь Света, / и славим Тебя, Богородица Дева, / как родившую [Христа], / Спасителя душ наших.

Таже, Достойно есть:

 

 

Светилен:

 

Ексапостиларий

Небо звездами украсивый, яко Бог, / и Твоими святыми всю землю просветивый, / Содетелю всех поющия Тя спасай.

 

Небо звездами украсивший как Бог, / и Твоими святыми всю землю просвещающий, / Создатель всего, воспевающих Тебя спасай.

Слава: Живыми и мертвыми обладаяй, яко Бог, / упокой Твоя рабы в селениих избранных, / аще бо и согрешиша Спасе, / но не отступиша от Тебе.

 

Слава: И над мертвыми и над живыми владычествующий как Бог, / упокой Твоих рабов в селениях избранных: / ведь они хотя и согрешиили, / но не отступили, Спаситель, от Тебя.

И ныне: Сладость ангелов, скорбящих радость, / христиан предстательнице, Дево Мати Господня, / заступи нас, и избави вечных мук.

 

И ныне: Услада Ангелов, скорбящих радость, / христиан Заступница, Дева Матерь Господня, / защити и избавь нас от вечных мук.

На хвалитех мученичны гласа. Слава, самогласен за упокой. И ныне, Богородичен.

На стиховне мертвены стихиры господина Феофана, прилучившагося гласа. Слава, и ныне, Богородичен.

 

На "Хвалите" стихиры мученикам, гласа. Слава, самогласен за упокой. И ныне, Богородичен.

На стиховне заупокойные стихиры господина Феофана, случившегося гласа. Слава, и ныне, Богородичен.

 

 


(c) Переводы Св. Писания и Богослужебных текстов: о. Амвросий (Тимрот).
При любом использовании материалов сайта, ссылка на автора обязательна.

 

 
Рейтинг@Mail.ru Система Orphus