Православное Богослужение
Переводы Богослужебных книг

 

Главная \ Церковь \ Богослужения \ Переводы богослужебных книг \ Триодь постная\ Оглавление\ Неделя пятая Великого поста

• Великая вечерня • УтреняЛитургия


 

НЕДЕЛЯ ПЯТАЯ ВЕЛИКОГО ПОСТА

 

В СУББОТУ ВЕЧЕРА

 

 

В СУББОТУ НА ВЕЛИКОЙ ВЕЧЕРНЕ

 

Последование подобне, якоже и в прочих Неделях: в нейже поем и Минеи последование случившагося святаго. Инии же последнейшии предаша пети в сию Неделю последование преподобныя матере нашея Марии Египетския.

  

Во светильничном по предначинательном псалме и обычном стихословии, на Господи воззвах: поставим стихов 10. И поем Осмогласника стихиры воскресны 3, и Анатолиевы 3, и преподобныя стихиры, подобны 3, творяще я на 4. Глас 6.

 

После предначинательного псалма читаем всю первую кафизму. На Господи воззвах стихиры на 10: воскресных Октоиха три, восточных три и четыре из Триоди, из последования преп. Марии Египетской:

Подобен: Всю отложивше:

 

Глас 6

Тебе убо возбраняше честных взирания, / скверн прежде привлеченное сквернение: / твое же чувство, и твоя богомудрая содеянных совесть, / к лучшим тебе обращение содеяша. / На икону бо воззревши благословенныя Богоотроковицы, / всех покаявшися прегрешений своих всехвальная прежних, / в дерзновении честному Древу поклонилася еси.

 

Тебе препятствовало на святыни взирать / от прежних мерзостей идущее осквернение; / но твое чувство и твое, богомудрая, сознание содеянного / обращение к лучшему в тебе произвели. / Ибо, воззрев на икону благословенной Богоотроковицы / и осознав все свои прежние согрешения, всехвальная, / ты с дерзновением священному Древу поклонилась.

Местом поклонившися радостно святым, / добродетели напутное спасительнейшее, / оттуду прияла еси, и зело потекла еси доброе шествие: / и струю прешедши Иорданскую, / в жилище Предтечево усердно вселилася еси, / и страстей свирепство жительством омрачила еси, / истончавающи в дерзновении, приснопамятная мати, / плотская свойства.

 

Святым местам поклонившись радостно, / добродетели напутствие спасительнейшее ты оттуда приняла, / и весело поспешила прекрасным путем, / и струю перейдя иорданскую, / в обиталище Предтечи с усердием вселилась, / и образом жизни своей укротила необузданность страстей, / истончая с дерзновением, вечно памятная матерь, / плоти излишество.

В пустыню вселившися твоих страстей / образы от души отъяла еси, / боговиднейшее изображение в души написавши, / добродетелей виды: / и толико просияла еси, / яко и водами легко преходити блаженная, / и от земли взиматися в твоих к Богу молениих: / и ныне в дерзновении всеславная Марие / Христу предстоящи, / молися о душах наших.

 

В пустыню вселившись, / ты страстей твоих образы из души изгладила, / боговиднейшее изображение в душе начертав / всяким видом добродетели, / и настолько просияла, / что и по водам переходила легко, блаженная, / и от земли поднималась при твоих к Богу молениях; / и ныне с дерзновением, всеславная Мария, Христу предстоя, / молись о душах наших.

Слава, глас 4: Очудотвори Христе Креста Твоего сила, / яко и яже прежде блудница, / постническим подвигом подвизася: / отнюдуже и немощное отвергши, / доблественно сопротивоста на диавола. / Темже и почесть победы носящи, / молится о душах наших.

 

Слава, глас 4: Сотворила чудо, Христе, Креста Твоего сила, / так что и прежде бывшая блудницей, / подвигом аскезы подвизалась; / оттого и немощь отринув, / она доблестно противостала диаволу. / Потому и награду за победу получив, / ходатайствует о душах наших.

И ныне, Богородичен 1-й гласа.

 

 

 

И ныне, Богородичен: догматик рядового гласа.

 

 

На стиховне стихиры Осмогласника.

 

Стихиры на стиховне октоиха

Слава преподобныя, глас 2: Душевная ловления, / и страсти плотския мечем воздержания посекла еси: / помысла прегрешения / молчанием обучения подавила еси, / и струями слез твоих пустыню всю напоила еси, / и прозябла еси нам покаяния плоды. / Темже твою память / преподобная празднуем.

 

Слава, преподобной, глас 2: Душевные западни и страсти плоти / мечем воздержания ты посекла, / мысли преступные, в молчании упражняясь, подавила / и струями слез твоих всю пустыню оросила, / и произрастила нам покаяния плоды. / Потому мы твою память, преподобная, празднуем.

И ныне, Богородичен, в тойже глас: О чудесе новаго всех древних чудес! / Кто бо позна матерь без мужа рождшую, / и на руку носящую, / всю тварь Содержащаго? / Божие есть изволение, Рождшееся. / Егоже яко Младенца, Пречистая, / Твоима рукама носившая, / и Матерне дерзновение к Нему имущая, / не престай молящи о чтущих Тя, / ущедрити и спасти души наша.

 

 

 

И ныне, Богородичен: О, чудо новое, высшее всех древних чудес! / Ибо кто знал матерь, без мужа родившую, / и во объятиях носившую все творение Объемлющего? / Божий замысел – это зачатие. / Ты же, Пречистая, Его как младенца руками Своими державшая, / и материнское дерзновение к Нему стяжавшая, / не переставай молиться о почитающих Тебя, / дабы Он умилостивился и спас души наши.

 

 

Отпустительный воскресен.
И преподобныя, глас 8:

 

 
Тропарь преподобной, глас 8

В тебе мати известно спасеся еже по образу: / приимши бо крест, последовала еси Христу / и деющи учила еси: презирати убо плоть, преходит бо, / прилежати же о души вещи безсмертней. / Темже и со ангелы срадуется, преподобная Марие, дух твой.

 

В тебе, матерь, точно сохранилось / то, что в нас по Божию образу: / ибо взяв свой крест ты последовала за Христом, / и делом учила пренебрегать плотью, как преходящей, / заботиться же о душе, творении бессмертном. / Потому и радуется с Ангелами, преподобная Мария, дух твой.

И Богородичен: Иже нас ради рождейся от Девы, / и распятие претерпев, Благий, / испровергий смертию смерть и воскресение явлей яко Бог, / не презри, яже создал еси рукою Твоею. / Яви человеколюбие Твое, Милостиве, / приими рождшую Тя Богородицу, молящуюся за ны, / и спаси, Спасе наш, люди отчаянныя.

 

 

Богородичен: Ради нас рожденный от Девы / и распятие претерпевший, / ниспровергший смертию смерть / и явивший воскресение как Бог, / не презри, Благой, созданных рукою Твоею; / яви человеколюбие Твое, Милостивый, / прими родившую Тебя Богородицу, ходатайствующую за нас, / и спаси, Спаситель наш, людей отчаявшихся.

 

Тыяжде и на Бог Господь:

И прочее последование яко обычно.

 

 

 



(c) Переводы Св. Писания и Богослужебных текстов: о. Амвросий (Тимрот).
При любом использовании материалов сайта, ссылка на автора обязательна.

 

 
Рейтинг@Mail.ru Система Orphus