Православное Богослужение
Переводы Богослужебных книг

 

Главная \ Церковь \ Богослужения \ Переводы богослужебных книг \ Триодь постная\ Оглавление\ Страстная седмица

Великий ПонедельникВеликий Вторник • Великая Среда • Великий ЧетвергВеликая ПятницаВеликая Суббота


 

СТРАСТНАЯ СЕДМИЦА
ВО СВЯТУЮ И ВЕЛИКУЮ СРЕДУ

 

• Великое повечерие • Утреня6-й часВечерня

 

ВО СВЯТЫЙ И ВЕЛИКИЙ ВТОРНИК
ПОВЕЧЕРИЕ ВЕЛИКОЕ,

 

 

ВО СВЯТОЙ И ВЕЛИКИЙ ВТОРНИК
НА ПОВЕЧЕРИИ

 

на немже поем трипеснец, творение господина Андреа Критскаго.

 

Повечерие совершаем великое и на нем поем трипеснец преподобного Андрея Критского.

Глас 2. Песнь 3.

 

Глас 2. Песнь 3

Ирмос: Неплодствовавший мой ум, / плодоносен, Боже, покажи ми, / делателю добрых, насадителю благих, / благоутробием Твоим.

 

Ирмос: Бесплодный мой ум / плодоносным, Боже, во мне яви, / Возделыватель доброго, насадитель благ, / по милосердию Твоему.

Кончины время, обратимся прочее, Христос учит: / приидет бо во мгновении, приидет и не умедлит, / судити миру всему.

 

Кончины время: обратимся наконец – / Христос учит; / ибо Он придет во одно мгновение, / придет и не замедлит, / совершить суд над миром Своим.

Внезапное Своего пришествия Христос являя, рече, / Ноево древле ненадежное тление, / навестися хотящее земли.

 

Внезапность Своего пришествия являя, / Христос сказал, / что, как при Ное некогда, / нежданная погибель / снова постигнет землю.

Отверзеся чертог, / украсися с ним Божественный брак, / Жених близ призываяй нас, уготовимся прочее.

 

Открылся чертог, / с ним устроен и Божественный брак, / близко Жених, призывающий нас; / отныне будем готовы!

Симонов дом, невместимаго везде, / вмести Тя Иисусе Царю, / и жена грешная миром Тя помаза.

 

Симонов кров вместил Тебя, Иисусе-Царь, / не вмещаемого всем мiром, / и женщина грешная мvром Тебя помазала.

Благовония таинственнаго исполнена жена, / перваго избавися зловония Спасе, многих грехов. / Миро бо источаеши жизни.

 

Благовонием таинственным исполнившись, жена / была избавлена от прежнего зловония многих грехов. / Ибо Ты, Спаситель, / источаешь мvро жизни.

Небесная пище алчущим, животе сам сый, / ял еси Христе с человеки, проявляя снисхождение Твое.

 

Небесная пища алчущих, / Сам истинная жизнь! / Ты вкушал, Христе, с людьми, / проявляя Свое снисхождение.

Неблагодарный ученик, отвергся Тебе Христе, / соборище всебеззаконных людей сподвизаше на Тя, / на предание обращься.

 

Безрассудный ученик, / отвергший Тебя, Христе, / взяв у беззаконников целый отряд, / вел его против Тебя, / обратившись к предательству.

Слава: Со Отцем Тебе Сыну, и Духу правому, / единому Естеству покланяюся и воспеваю, / Лицы разделяя, и Существом соединяя.

 

Слава: Со Отцом Тебе, Сыну, и Духу правому, / единому Существу поклоняюсь и воспеваю, / Лица различая в Нем, / а естеством соединяя.

И ныне, Богородичен: Рождшая Тя Агница, Пастыря и Агнца, / присно молит Иисусе Боже, / о всех людех верующих в Тя.

 

 

И ныне, Богородичен: Агница, Родившая Тебя, / Пастыря и Агнца, / непрестанно ходатайствует, Иисусе Боже, / за всех, на земле рожденных, верующих в Тебя.

 

Седален, глас 1. Подобен: Лик ангельский:

 

Седален, глас 1

Се лукавый совет воистинну собрася неистовно, / яко осужденника осудити, горе седящаго, / яко Судию всех Господа: / ныне собирается с Пилатом Ирод, Анна, вкупе же и Каиафа, / испытати единаго долготерпеливаго.

 

 

Вот, поистине злое совещание / собралось с намерением враждебным / чтобы осудить как подсудимого Господа всех, / на высоте как Судия Сидящего. / Ныне собирается с Пилатом Ирод, / и Анна вместе с Каиафой / испытать Единого Долготерпеливого.

 

Песнь 8.

Ирмос: В купине Моисею, Девы чудо, / на Синайстей горе Прообразившаго иногда, / пойте, благословите / и превозносите во вся веки.

 

Песнь 8

Ирмос: В терновом кусте Моисею / чудо Девы Прообразовавшего / некогда на Синайской горе, / пойте, благословляйте и превозносите во все века!

Не неведый время нашего скончания, держай веки, / день оный не ведети предрече, / но пределы всем положи к смиреномудрию.

 

Не по неведению времени кончины нашей / предрек века Держащий, / что не знает дня того: / но положив этим для всех пределы скромности.

Егда сядеши Судие, разлучаяй, якоже рекл еси, / пастырь от овец козлища Спасе, / стояния онаго избави нас, / не лиши же нас Божественныя десницы Твоея.

 

Когда Ты воссядешь, Судия, / отделяя, как сказал Ты, Пастырь, козлов от овец / не лиши нас, Спаситель, стояния с той стороны, / где Божественная десница Твоя.

Ты еси Пасха наша, / пожреный за всех, яко Агнец и Жертва, / и прегрешений очищение, / и Твоя Божественныя страсти превозносим Христе, во вся веки.

 

Ты – Пасха наша, закланный за всех, / как Агнец, и Жертва, и о согрешениях умилостивление; / и мы Твои Божественные страдания / превозносим, Христе, во все века.

Древу уподобися, и селу, и храмине, все житие душе моя: / темже стяжи к Богу готово сердце, / да не что тлением плоти оставиши.

 

Мельнице уподоблена для тебя, и полю, и дому, / вся жизнь, душа моя: / потому приобрети устремленное к Богу сердце, / чтобы ничего тленного не оставить плоти.

Не к фарисеом Спасе, / ни к Симону токмо изволил еси во храм на снедь внити, / но уже и мытари вкупе и блудницы, / Твое почерпают милосердие.

 

Не к фарисеям, Спаситель, / не только к Симону одному / благоволил Ты придти на трапезу: / но уже и мытари, и вместе – блудницы / черпают Твое милосердие.

Сребролюбие рачительствуяй предатель Иуда, / о истощившемся мире печашеся: / прочее же о продании Владыки, / к беззаконным пришед о цене согласоваше.

 

К сребролюбию приверженный предатель Иуда / стал об истраченном мvре беспокоиться; / вскоре же – о том, как Владыку продать: / к беззаконным придя, он о цене договаривался.

О блаженных рук! / О власов и устен целомудренныя блудницы! / Имиже возлия, Спасе, миро на нозе Твои, / отирающи я, и часто облобызающи.

 

О блаженные руки! / О волосы и уста блудницы благоразумной! / Ими она возлила, Спаситель, мvро на ноги Твои, / отирая их и непрестанно лобзая.

Возлежащу Тебе Слове, жена представши, и у ног рыдающи, / сткляницу Спасе истощи мира / на главу Тебе безсмертнаго мира.

 

Когда возлежал Ты, Слово, / жена, представ и у ног Твоих рыдая, / мvра алвастр изливала на главу Твою, / Спаситель, бессмертное Мvро!

Благословим Отца и Сына, и Святаго Духа, Господа.

 

Благословим Отца, и Сына, и Святого Духа, Господа.

Со Отцем Сына и Святаго Духа, / Святую Троицу в Божестве едином славим, вопиюще: / Свят, Свят, Свят еси во веки.

 

Со Отцом Сына и Святого Духа, / Святую Троицу во едином Божестве / мы славим, возглашая: / "Свят, Свят, Свят Ты вовеки!"

И ныне, Богородичен: Молитвами Спасе, Пречистыя Твоея Матере, и Твоих апостол, / милости Твоя нам низпосли богатно, / и мир Твой подаждь людем Твоим.

 

И ныне, Богородичен: Мольбами, Спаситель, Пречистой Матери Твоей / и Твоих апостолов, / милости Твои нам ниспошли обильно / и мир Твой подай народу Твоему.

Таже: Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще, и превозносяще во вся веки.

 

Хвалим, благословляем, поклоняемся Господу, воспевая и превознося Его во все века.

Ирмос: В купине Моисею, Девы чудо:

 

 

Ирмос: В терновом кусте Моисею:

 

Песнь 9.

Ирмос: Преестественно плотию заченшую во чреве, / от Отца безлетно предвозсиявшее Слово, / в песнех немолчных / величаем, вернии.

 

Песнь 9

Ирмос: Сверъестественно плотию Зачавшую во чреве / от Отца вне времени предвоссиявшее Слово / в песнопениях неумолкающих величаем, верные.

Делания время, спасения намерение: / талант вземши, древний образ, душе моя, / купи вечную жизнь.

 

Время труда, цель – спасение: / получив талант – древний образ, душа моя, / приобретай вечную жизнь.

Яко свещи светлыя украсивше души, / Жениху приходящу к нетленному браку, / прежде заключения дверей, внидем с Ним.

 

Как светильники светлые украсив души / к приходу Жениха на нетленный брак, / прежде затворения двери / войдем вместе с Ним.

Показати хотя Иисусе, / преестественное Твоего смирения всем, / ял еси в дому Симонове вечеряв, алчущих пище.

 

Показать желая всем, Иисусе, / сверхъестественное Твое смирение, / Ты вкушал на вечере в доме Симона, / алчущих Пища!

Хлеб сый животворящий, / снел еси Иисусе с Симоном фарисеем, / да блудница приобрящет некупимую благодать Твою, истощанием мира.

 

Хлеб поистине животворный, Иисусе, / вкусил Ты пищи с Симоном фарисеем, / чтобы блудница приобрела не продаваемую Твою благодать / излиянием мvра.

Руце мои сквернаве, устне блудничи во мне, / нечисто мое житие, растленны уды, / но ослаби ми, и остави, вопиет блудница Христу.

 

"Руки мои скверны, / уста мои – как у блудницы, нечиста моя жизнь, / все члены тела растленны; / но отпусти мне и прости", – / взывает блудница Христу.

Приступльши жена к ногама Твоима Спасе, / возливаше миро, благоухания исполняющи, / и мира исполняема дел очищения.

 

Приступив к ногам Твоим, Спаситель, / жена возливала мvро, / благоуханием наполняя все вокруг, / и мvром умилостивления о делах своих / исполняясь сама.

Ароматы богатею, добродетельми же нищетствую, / яже имам, Тебе приношу: / даждь Сам, яже имаши, и ослаби ми, и остави, / вопиет блудница Христу.

 

"Ароматами я богата, / добродетелями же скудна; / что имею, Тебе приношу: / дай мне Сам то, что имеешь, / и отпусти мне и прости", – / взывает блудница Христу.

Миро у мене тленное, / миро у Тебе жизни, / миро бо Тебе имя излиянное на достойныя, / но ослаби ми, и остави, / вопиет блудница Христу.

 

"У меня – мvро тленное, / у Тебя мvро жизни, / ибо имя Тебе – Мvро, излитое на достойных; / но отпусти мне и прости", – / взывает блудница Христу.

Слава: Безначален еси Отче, / несозданен еси Сыне, / сопрестолен и Душе, / едино три Естеством, и три Лицами, / един Бог истинный.

 

Слава: Безначален Ты, Отче; / не создан Ты, Сын; / равен Им престолом и Дух, / Трое – одно Естеством, / и три – Лицами: / единый Бог истинный.

И ныне, Богородичен: Богородице, упование чтущих Тя присно, / не престай молящи из Тебе Родившагося, / избавити мя бед, и всяких искушений.

 

 

И ныне, Богородичен: Богородица, надежда чтущих Тебя всегда, / не переставай молить от Тебя Рожденного / об избавлении меня от бед / и всевозможных искушений.

 

   

Вместо Достойно: ирмос 9-я песни: Сверъестественно плотию Зачавшую: И земной поклон.

Трисвятое по Отче наш: Кондак дня. Затем Господи сил, с нами пребудь: И прочее, как обычно.

 



(c) Переводы Св. Писания и Богослужебных текстов: о. Амвросий (Тимрот).
При любом использовании материалов сайта, ссылка на автора обязательна.

 

 
Рейтинг@Mail.ru Система Orphus