Православное Богослужение
Переводы Богослужебных книг

 

Главная \ Церковь \ Богослужения \ Переводы богослужебных книг \ Триодь постная\ Оглавление\ Страстная седмица

Великий Понедельник • Великий Вторник • Великая СредаВеликий ЧетвергВеликая ПятницаВеликая Суббота


 

СТРАСТНАЯ СЕДМИЦА
ВО СВЯТОЙ И ВЕЛИКИЙ ВТОРНИК

 

• Великое повечерие • Утреня6-й часВечерня

 

ВО СВЯТЫЙ И ВЕЛИКИЙ ПОНЕДЕЛЬНИК
ВЕЧЕРА

 

 

ВО СВЯТОЙ И ВЕЛИКИЙ ПОНЕДЕЛЬНИК
НА ПОВЕЧЕРИИ

 

Повечерие глаголем великое, на Повечерии трипеснец господина Андреа Критскаго. Глас 8.

 

Повечерие совершаем великое и на нем поем трипеснец преподобного Андрея Критского. Глас 8.

Песнь 2.

Ирмос: Вонми, небо, и возглаголю, / и воспою Христа, / от Девы рождшагося во спасение наше.

 

Песнь 2

Ирмос: Внимай, небо, – и возвещу, / и воспою Христа, / от Девы во плоти Пришедшего.

Пойдем со Христом к горе Елеонстей, / тайно со апостолы соводворимся Ему.

 

Пойдем со Христом / к горе Елеонской таинственно, / с апостолами водворимся с Ним.

Разумей смиренное мое сердце, / что есть жерновная притча? / О нейже прежде рече Христос, / и истрезвися прочее.

 

Уразумей, смиренное мое сердце, / что значит притча о жерновах, / которую прежде изрек Христос, / и будь трезвенным отныне.

Готови сама себе о душе моя, ко исходу: / пришествие приближается неумолимаго Судии.

 

Готовь саму себя к исходу, о душа моя: / пришествие приближается / неподкупного Судии.

Богородичен: Пречистая Богородице Дево, едина всепетая, / Сына Твоего моли о рабех Твоих.

 

 

Богородичен: Пречистая Богородица Дева, / единая всепрославленная, / Сына Твоего моли о рабах Твоих.

 

Ин, глас тойже. Ирмос: Видите, видите, / яко Аз есмь Бог, / древле Израиля сквозе Чермное море проведый, / и питавый, и спасый, / и от горькия работы свободивый фараоновы.

 

Иной, глас тот же. Ирмос: Видите, видите, что Я есмь Бог, / в древности Израиль через Красное море проведший, / и питавший, и спасший, и освободивший / от горького рабства фараону.

Видите, видите, яко Аз есмь Бог, / Иже прежде бытия всех, / и прежде сотворения земли и неба, вем вся: / и весь сый во Отце, и всего ношу в Себе.

 

Видите, видите, что Я есмь Бог, / прежде бытия всего, / и прежде, чем возникли земля и небо, знающий все, / как всецело пребывающий во Отце, / и Его в Себе носящий всецело.

Словом составих небо вкупе и землю: / со Отцем бо бех, и словом ношу вся, яко Слово, / мудрость, и сила, и образ, и содействителен, и равнодетелен.

 

Словом Я создал небо вместе с землю: / ибо был всегда с Отцом, и словом ношу это все, / как Слово, мудрость, и сила, / и образ, и содействующий и равный действием!

Кто времена положи? / Кто веки соблюдаяй? / Кто вся определяяй и совоздвизаяй? / Разве Безначальный присно сый со Отцем, / якоже заря во свете.

 

Кто времена установил? / Кто хранит века? / Кто все определяет и движет? / Если не Безначальный, всегда пребывающий с Отцом, / как луч во свете?

О безмернаго Твоего человеколюбия Иисусе! / Сказал бо еси нам скончания свыше время, / скрыв час, уяснив же светло образы его.

 

О безмерное Твое человеколюбие, Иисусе! / Ибо Ты издавна сделал известным нам время конца, / час сокрыв, но ясно указав / его признаки.

Вся веси, вся знаеши Иисусе / яко имеяй все в Себе Отеческое достояние Божественне, / и всего Духа всаждена носяй в себе, соприсносущнаго Отцу.

 

Все ведаешь, все знаешь Ты, Иисусе, / как имеющий в Себе все Отеческое достоинство божественное, / и всего Духа по естеству носящий в Себе, / столь же вечного, как и Отец.

Владыко Господи, веков творче, / сподоби и нас священный оный тогда глас услышати, / зовущий избранныя Отца в Царство Небесное.

 

Владыка Господи, творец веков, / удостой и нас священный тот глас тогда услышать, / призывающий избранников Отца в Царство Небесное.

Слава: Безначальная, несозданная Троице, / нераздельная Единице, трое сущая и едино, / Отче, Сыне и Душе, единый Боже, / приими пение от бренных язык, / якоже от уст пламенных.

 

Слава: Безначальная, несозданная Троица, / нераздельное Единство, / существующая как Три и Одно! / Отче, Сын и Дух, единый Боже, / прими песнь от бренных языков, / как из уст пламенных.

Богородичен: Селение святое явилася еси Дево Божие: / в Тя бо Небесный Царь вселився плотию, пройде красный, / человека в Себе вообразив Божественне.

 

 

Богородичен: Обителью Божией святой Ты явилась, Дева: / ибо Небесный Царь, в Тебя вселившись плотию, / вышел на свет прекрасным, / человека в Себе преобразив божественно.

 

Седален, глас 2. Подобен: Милосердия сущи:

 

Седален, глас 2

Милосердием движимь Христе, / волею предыдеши страдати благодетелю, / хотяй страстей нас избавити, и еже во аде осуждения. / Темже честная Твоя воспеваем страдания, / и славим Спасе, крайнее Твое вси схождение.

 

 

Милосердием движимый, Христе, / Ты добровольно выходишь на страдания, Благодетель, / желая нас избавить от страстей, / и от осуждения на заключение во аде. / Потому мы воспеваем священные Твои страдания, / и славим все Твое, Спаситель, крайнее снисхождение.

 

Песнь 8.

Ирмос: Ангели и небеса, / на престоле славы седящаго / и яко Бога непрестанно славимаго, / благословите, пойте / и превозносите Его во веки.

 

Песнь 8

Ирмос: Ангелы и небеса! / На престоле славы Сидящего / и непрестанно как Бога славимого, / благословляйте, пойте и превозносите во все века!

Всяко слышала еси душе, / како Христос Божественным учеником Своим провозглашаше, глаголя скончание: / разумевши же Твой конец, уготовися прочее: / время исхода прииде.

 

Все ты услышала, душа, / как Христос Божественным ученикам Своим / провозглашал, о кончине мира говоря; / ты же, познав (свой) конец, готовься впредь: / время исхода пришло.

Познала еси неплодная душе, лукаваго раба притчу, / бойся и не небрези о даровании, егоже прияла еси, / да не сокрыеши в землю, но да куплю дееши.

 

Уразумела ты, бесплодная душа, / пример лукавого раба; / бойся и не пренебрегай дарованием, которое приняла / не с тем, чтобы спрятать в землю, / но чтобы торговлю вести.

Да уяснится свеща, да преизлиется сея и елей, / якоже девам тогда сострадание, / да обрящеши душе моя чертог Христов тогда отверстый.

 

Да светлым будет светильник, / да преизливается из него / как некогда у дев разумных и елей - сострадание, / чтобы обрести тебе, душа моя, тогда / брачный чертог Христов отверстым.

В субботу бегство и в зиме глаголя Учитель, / седмаго бурю предгадательствует настоящаго века, / в немже найдет яко зима кончина.

 

О бегстве в субботу / и в зимнее время говоря, / Учитель предвещает загадочно / бурю настоящего седьмого века, / в течение которого наступит / конец как зима.

Яко скорость молнии преходящая, / тако тогда будет страшное оное Владыки твоего пришествие, душе моя: / слышала еси, готова прочее быти потщися.

 

Как скоро проносится молния, / так будет тогда это страшное пришествие / Владыки твоего, душа моя; / слышала ты о том, / быть готовой впредь постарайся.

Егда приидет Судия / с тысящами, и тьмами ангельских чинов и сил, / тогда кий страх душе моя, / кий трепет, увы мне! / Нагим стоящим всем.

 

Когда придет Судия с тысячами и мириадами / ангельских полков и воинств, / тогда какой страх душа моя, / какой трепет, - увы мне, - / когда все нагими стоят.

Благословим Отца и Сына, и Святаго Духа, Господа.

 

Благословим Отца, и Сына, и Святого Духа, Господа.

Един Бог убо Троица, / ни Отцу изступившу в сыновство, / ниже Сыну пременившуся во исхождение, / но свойственная, и обое Свет, Бога, Три славлю во веки.

 

Поистине Троица - Единый Бог: / ни Отец в сыновство не перешел, / ни Сын не изменился во исхождение, / но и каждое из Лиц в Себе / и все вместе Они – Свет; / Бога в Трех я прославляю вовеки.

И ныне, Богородичен: Молитвами Боже, Богородицы, приими молитву нашу, / возниспосли же милости Твоя на вся богатно, / и мир Твой подаждь людем Твоим.

 

И ныне, Богородичен: По ходатайствам Богородицы / прими, Боже, молитву нашу, / взамен же ниспошли / милости Твои на всех обильно / и мир Твой подай народу Твоему.

Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще, и превозносяще во вся веки.

 

Хвалим, благословляем, поклоняемся Господу, воспевая и превознося Его во все века.

Таже ирмос: Ангели и небеса, на престоле:

 

 

Таже ирмос: Ангелы и небеса! / На престоле:

 

Песнь 9.

Ирмос: Проявленное на горе законоположнику во огни и купине, / Рождество Приснодевы, / в наше верных спасение, / песньми немолчными величаем.

 

Песнь 9

Ирмос: Прежде явленное на горе законодателю / во огне и кусте терновом / Рождество Христа от Приснодевы / для спасения нас, верных, / песнопениями неумолкающими величаем.

Слышала еси душе моя, / Судии предвозглашающу, и учащу тя времене кончины: / готови яже на исход дела, / да не яко неискусна, Бога отвержена будеши.

 

Слышала ты, душа моя, / как Судия заранее провозглашает / и учит о времени кончины: / готовь к исходу свои дела, / чтобы не быть, как ни к чему не годная, / отвергнутой Богом.

От смоковницы о душе моя, научися кончины! / Егда младо будет листвие, и прозябнет ветвие, жатвы час прочее, / и ты егда сия увидиши, разумей, яко при дверех есть.

 

От смоковницы научайся кончине, о душа моя! / Когда даст она листья нежные / и побеги пустит, / вскоре жатвы час; / и ты, когда увидишь это, / познай, что конец при дверях.

Кто разве Тебе иный Твоего знает Отца? / Или кто кроме Тебе весть час, или день? / У Тебе бо сокровища премудрости вся внутрь суть, Христе Боже.

 

Кто иной, помимо Тебя / Отца Твоего знает? / Или кому, кроме Тебя, ведом час или день? / Ибо в Тебе пребывают все сокровища премудрости, / Христе Боже.

Книги убо разгнутся тогда, престолом поставленным, / деяния же обличатся, нагим стоящим всем: / ни свидетелем, ни клеветником присутствующим: / обнажена бо вся Богу.

 

Книги раскроются тогда / и престолы будут поставлены; / деяния же обличатся, / когда нагими предстанут все; / ни свидетелей, ни обвинители не будут присутствовать: / ибо все открыто пред Богом.

Грядет всех Судия, изведен быти на суд, / на престоле херувимсте седяй, яко повинный предстати Пилату, / и вся пострадати, да спасется Адам.

 

Идет всех Судия, / чтобы быть приведенным на суд; / на престоле херувимском Сидящий / - чтобы как повинный предстать Пилату, / и все претерпеть, дабы спасен был Адам.

Приближися Пасха нам великая и Божественная: / по двою бо днию преднаучает Христос, / страдания прописуя день, / воньже Отцу жертва приведется.

 

Приблизилась Пасха наша, / великая и Божественная; / ибо через два дня она, наставляет Христос, / предначертывая страдания день, / в который Он как жертва Отцу приносится.

При Кресте Твоем Спасе предстоящи Мати, / и Твое неправедное зрящи заколение, вопияше: / увы Мне Чадо Мое! Увы Мне незаходимый свете! / Просияй всем Солнце славы свет.

 

При Кресте Твоем, Спаситель, стоя, Матерь Твоя / и видя Твое неправедное заклание, / взывала: "Увы Мне, Чадо Мое, Светоч немеркнущий! / Зажги всем, Солнце, славы свет!

Слава: О единице Святая, / Троице едино Божество, и Троица Единице Боже, / триипостасное Естество, единочестная, и нераздельная славо, / избави от бед души наша!

 

Слава: О Единица Святая: / Троица, единая Божеством, / и Бог, в Троице Единый, / Естество в Трех Ипостасях, / равная честью и нераздельная слава, / избавь от бед души наши!

И ныне, Богородичен: Приими Матерь Твою Христе в молитву, / да молитвами Ея умириши мир, / и утвердиши царствия скиптры, / и Церкви Твоя совокупиши во едино.

 

 

И ныне, Богородичен: Прими Матери Твоей, Христе, ходатайство / и по мольбам Ее мир умиротвори, / и укрепи скипетры царства, / и сочетай Церкви Твои воедино.

 

Ирмос 9-я песни: Проявленное на горе: за Достойно: И поклон до земли.

 

Вместо Достойно: ирмос 9-я песни: Прежде явленное на горе: И земной поклон.

Трисвятое. И по Отче наш: Кондак дне. Таже, Господи сил с нами буди: И прочее обычное. И отпуст.

 

 

Трисвятое по Отче наш: Кондак дня. Затем Господи сил, с нами пребудь: И прочее, как обычно.

 



(c) Переводы Св. Писания и Богослужебных текстов: о. Амвросий (Тимрот).
При любом использовании материалов сайта, ссылка на автора обязательна.
( Православное богослужние 190 голосов: 4.72 из 5 )

 

 
Рейтинг@Mail.ru Система Orphus