Православное Богослужение
Переводы Богослужебных книг

 

Главная \ Церковь \ Богослужения \ Переводы богослужебных книг \ Триодь постная\ Оглавление\ Неделя о мытаре и фарисее

• Великая вечерня • УтреняЛитургия


 

НЕДЕЛЯ О МЫТАРЕ И ФАРИСЕЕ

 

В СУББОТУ ВЕЧЕРА

 

По предначинательном псалме, стихословим Блажен муж: 1-ю кафисму всю. На Господи воззвах, поставим стихов 10: и поем Осмогласника стихиры воскресны 3: и Анатолиевы 4: и Триоди самогласны две, повторяюще первую. Глас 1.

 

В СУББОТУ НА ВЕЛИКОЙ ВЕЧЕРНЕ

 

После предначинательного псалма читаем всю первую кафизму. На Господи воззвах: поем стихиры на 10: воскресных Октоиха три, восточных 4 и две самогласные из Триоди, дважды повторяя первую. Глас 1.

Не помолимся фарисейски, братие: / ибо возносяй себе смирится. / Смирим себе пред Богом, / мытарски пощением зовуще: / очисти ны Боже, грешныя.

 

Не будем молиться по-фарисейски, братия: / ибо возносящий самого себя унижен будет. / Смирим самих себя пред Богом, / как мытарь в дни поста взывая: / "Будь милостив, Боже, к нам грешным!" (2)

Фарисей тщеславием побеждаемь, / и мытарь покаянием приклоняемь, / приступиста к Тебе единому Владыце: / но ов убо похвалився, лишися благих: / ов же ничтоже вещав, сподобися дарований. / В сих воздыханиих утверди мя Христе Боже, / яко Человеколюбец.

 

Фарисей тщеславием побеждаемый, / и мытарь покаянием приклоняемый, / приступили к Тебе, Единому Владыке: / но один, похвалившись, лишился благ, / другой же без многих слов удостоился даров. / В тех стенаниях укрепи меня, Христе Боже, / как Человеколюбец.

Слава, глас 8: Вседержителю Господи, / вем, колико могут слезы: / Езекию бо от врат смертных возведоша, / грешную от многолетных согрешений избавиша, / мытаря же паче фарисея оправдаша: / и молюся, с ними причтав, помилуй мя.

 

Слава, глас 8: Вседержитель, Господи, / знаю, сколько могут слезы: / ибо Езекию они от врат смерти возвели, / грешницу от согрешений долговременных избавили, / мытаря же более фарисея оправдали; / и прошу: / "К ним причислив, помилуй меня!"

И ныне, Богородичен 1, рядоваго гласа.

 

 

И ныне, Богородичен: догматик рядового гласа.

 

На литии стихира святаго обители, по обычаю.

 

На Литии стихира храма

Слава, глас 3: Мытаря и фарисея различие разумевши душе моя, / онаго убо возненавиждь гордынный глас, / оваго же ревнуй благоумиленной молитве, и возопий: / Боже очисти мя грешнаго, и помилуй мя.

 

Слава, глас 3: Различие мытаря и фарисея уразумев, душа моя, / возненавидь первого надменный глас, / но поревнуй молитве второго с добрым сокрушением и воззови: / "Боже, сжалься надо мною, грешным, и помилуй меня!"*

И ныне, Богородичен воскресен, в тойже глас.

 

 

И ныне, Богородичен: воскресный того же гласа.

 

На стиховне стихиры Осмогласника по алфавиту.

 

Стихиры на стиховне октоиха

Слава, глас 5: Отягченныма очима моима от беззаконий моих, / не могу воззрети и видети высоту небесную: / но приими мя, яко мытаря кающася, Спасе, / и помилуй мя.

 

Слава, глас 5: Очами моими, отягченными от беззаконий моих, / не могу я воззреть и увидеть высоту небесную; / но прими меня, как мытаря кающегося, Спаситель, / и помилуй меня.

И ныне, Богородичен, в тойже глас: Храм и дверь еси, / палата и престол Царев, / Дево Всечестная, / Еюже Избавитель мой Христос Господь, / во тьме спящим явися, / солнце сый правды, / просветити хотя, яже созда по образу Своему рукою Своею: / темже, Всепетая, / яко матерне дерзновение к Нему стяжавши, / непрестанно моли / спастися душам нашим.

 

 

И ныне, Богородичен, глас 5: Храм и дверь, дворец и престол Царя, – / Ты, Дева досточтимая; / чрез Тебя Искупитель мой, Христос Господь, / явился спящим во тьме, как Солнце правды, / просветить желая тех, кого Он создал / Своею рукою по образу Своему. / Потому, Всепрославленная, / как материнское дерзновение к Нему стяжавшая, / непрестанно ходатайствуй / о спасении душ наших.

 

Тропарь: Богородице Дево, глаголется трижды. И бывает благословение хлебов, и раздаяние. И чтение велие в Посланиих апостольских.

Последование прилучившагося святаго в Неделю сию, и в блуднаго, поем в пяток на Повечерии, или егда екклисиарх разсудит: аще токмо не случится коего великаго святаго, или святаго храму: зане храм и не великаго святаго, больши воследуется великаго святаго, на свой ему храмный праздник, еже должно есть бдению бывати, и никакоже оставляти в память его, ниже прелагается на ин день. Но поем службу храму, якоже и Сретению Господню, во вся дни, в няже и Сретение Господне бывает.

 

 

 



(c) Переводы Св. Писания и Богослужебных текстов: о. Амвросий (Тимрот).
При любом использовании материалов сайта, ссылка на автора обязательна.

 

 
Рейтинг@Mail.ru Система Orphus