Православное Богослужение
Переводы Богослужебных книг

 

Главная \ Церковь \ Богослужения \ Переводы богослужебных книг \ Триодь постная\ Оглавление\ Суббота сыропустная

• Вечерня • УтреняЛитургия


 

СУББОТА СЫРОПУСТНАЯ

 

В ПЯТОК ВЕЧЕРА


Память совершаем всех преподобных и богоносных отец, в подвизе просиявших.

 

Во светильничное по предначинательном обычное стихословие: Ко Господу скорбети ми: На Господи воззвах, поем стихиры подобныя, поставльше стихов 6. Глас 8, повторяюще я:

 

В ПЯТНИЦУ НА ВЕЧЕРНЕ


Совершаем память всех преподобных и богоносных отцов, в подвиге просиявших.

 

В пятницу на вечерне после предначинательного обычное стихословие кафизмы 18. На Господи воззвах: поем стихиры подобны 8 гласа на 6, повторяя каждую дважды:

Приидите вси вернии, / преподобных отец лики воспоим, / Антония верховнаго, светлаго Евфимия, / и когождо и вся вкупе. / И сих, якоже другий рай сладости, / гражданства мысленно преходяще, красно воззовем: / сия древеса яже насади Бог наш: / сия плоды нетленныя жизни процветшая, / принесоша Христу, питающе наша души. / К нимже возопиим: богоноснии блаженнии, / молите спастися нам.

 

Придите, все верные, / преподобных отцов сонмы воспоем: / Антония из них первого, славного Евфимия, / и каждого, и вместе всех. / И, как иной рай сладостный, / их деяния мысленно проходя, / радостно воскликнем: / "Это – деревья, которые насадил Бог наш: / они, нетленные плоды жизни произрастив, / принесли их Христу, питая души наши!" / К ним воззовем: / "Богоносные, блаженные, / ходатайствуйте о спасении нашем!"

Подобен: Радуйся Египте верный. / Радуйся Ливие преподобная. / Радуйся Фиваидо избранная. / Радуйся всякое место и граде и страно, / гражданы воспитавшая Царства Небеснаго, / и сих в воздержании и болезнех возрастившая, / и желаний совершенныя мужи Богу показавшая. / Сии светила душ наших явишася: / сами чудес зарею, и дел знаменьми, / просияша мысленно во вся концы. / К тем возопием: отцы всеблаженнии, / молите спастися нам.

 

Радуйся, Египет верный! / Радуйся, Ливия преподобная! / Радуйся, Фиваида избранная! / Радуйся, всякое место, и город, и страна, / воспитавшая граждан Царства Небесного, / и в воздержании и трудах их возрастившая, / и мужами желаний совершенными Богу показавшая. / Они светилами душ наших явились, / и сами чудес зарею и делами дивными / духовно просияли во всех концах земли. / К ним воззовем: "Отцы всеблаженные, / ходатайствуйте о спасении нашем!"

Подобен: Кто изречет от земнородных / чудная ваша жития, отцы всемирнии? / Кий же язык изглаголет / священныя в Дусе подвиги и поты ваша? / Страдания добродетелей, измождения плоти, / борения страстей, во бдениих, в молитвах и слезах? / Вы в мире якоже ангели воистинну явистеся, / сами бесовския силы совершенно низложисте, / сотворше чудная и дивная знамения. / Темже молитеся с нами преблаженнии, / улучити нам некончаемую радость.

 

Кто возвестит из рожденных на земле / чудные жития ваши, отцы всемирные? / И какой язык расскажет / о священных в Духе подвигах и трудах ваших: / страданиях ради добродетелей, изнурении тела, / борениях со страстями в бдениях, и молитвах, и слезах? / Вы в мире поистине как Ангелы явились, / и сами бесовские силы совершенно низложили, / чудные и дивные знамения совершив. / Потому ходатайствуйте с нами, всеблаженные, / дабы нам достичь / нескончаемой радости.

Слава, глас 6: Еже по образу соблюдше невредимо, / ума вожда на страсти пагубныя постнически поставльше, / во еже по подобию яко мощно возшли есте: / мужески бо естество понудивше, / потщастеся хуждшее покорити лучшему, / и плоть поработити духу. / Темже монашествующим явистеся верх, / жители пустыннии, благотекущим подвизатели, / правила добродетели известнейшая. / И ныне на небесех, / зерцалом разрешившимся всепреподобнии, / чисто зрите Святую Троицу, / молящеся непосредственно, о верою и любовию чтущих вас.

 

Слава, глас 6: То, что в нас по образу Божию сохранив неповрежденным, / ум вождем против пагубных страстей подвижнически поставив, / к тому, что по подобию насколько можно вы взошли: / ибо естество мужественно понудив, / вы постарались худшее подчинить лучшему, / и плоть поработить духу. / Потому явились вершиною монашествующих, / жители пустыни, быстро бегущим наставники, / правила добродетели точнейшие. / И ныне на небесах, где зеркал не нужно, всеблагоговейные, / вы чисто созерцаете Святую Троицу, / без посредников прося / за с верою и любовию чтущих вас.

И ныне, Богородичен 1 гласа, Осмогласника рядоваго.

 

И ныне, Богородичен Догматик рядового гласа Октоиха.

Свете тихий:

 

 

Вход с кадилом. Свет отрадный:

 

Прокимен, глас 7:

 

Прокимен, глас 7

Боже заступник мой еси Ты, / и милость Твоя предварит мя. Стих: Изми мя от враг моих Боже, и от востающих на мя избави мя.

 

 

Боже, заступник мой – Ты, / и милость Твоя скоро встретит меня. Стих: Избавь меня от врагов моих, Боже, и от восстающих на меня искупи меня.   Ср. Пс 58:10Б–11А, 2

Пророчества Захариина чтение.

Сице глаголет Господь Вседержитель: пост четвертый, и пост пятый, и пост седмый, и пост десятый, будут дому Иудову в радость, и в веселие, и в праздники благи: и возвеселитеся, и истину и мир возлюбите. Сице глаголет Господь Вседержитель: еще людие мнози приидут, и живущии во градех многих. И снидутся живущии в пяти градех во един град, глаголюще: грядим помолитися лицу Господню, и взыскати лице Господа Вседержителя: иду и аз. И приидут людие мнози, и языцы мнози взыскати лица Господа Вседержителя во Иерусалиме, и умолити лице Господне. Сице глаголет Господь Вседержитель: во оны дни имется десять мужей от всех племен языческих, и имутся за ризу мужа иудеанина, глаголюще: пойдем с тобою, зане слышахом, яко Бог с вами есть.

 

 

Пророчества Захарии чтение

Так говорит Господь Вседержитель: Пост четвертый, и пост пятый, и пост седьмой, и пост десятый будут дому Иудину [и дому Израилеву] в радость, и (в) веселие, и в праздники добрые; и вы возвеселитесь, и истину и мир возлюбите. Так говорит Господь Вседержитель: Еще придут народы многие и населяющие города многие; и сойдутся населяющие пять городов в один город, говоря: Пойдем помолиться лицу Господа и взыскать лица Господа Вседержителя [в Иерусалиме], (и каждый скажет: "Иду и я!") И придут народы многие и племена многие взыскать лица Господа Вседержителя в Иерусалиме и умилостивить лицо Господне. Так говорит Господь Вседержитель: В те дни ухватятся десять мужей из всех разноязычных племен, и ухватятся за край одежды мужа-Иудея, говоря: "Мы пойдем с тобою, ибо мы услышали, что с вами Бог!"   Зах 8:19–23

 

Прокимен, глас 6:

Да уповает Израиль на Господа / от ныне и до века. Стих: Господи не вознесеся сердце мое, ниже вознесостеся очи мои.

 

 

Прокимен, глас 6

Да уповает Израиль на Господа / отныне и до века. Стих: Господи, не возвеличилось сердце моё, и не превознеслись очи мои.   Пс 130:3, 1А

 

Сподоби Господи в вечер сей:

 

 

Сподоби, Господи:

 

На стиховне самогласен, глас 2:

 

На стиховне самогласен, глас 2

Очистим себе братие от всякия скверны плоти и духа, / свещи душ наших просветим нищелюбием, / не снедающе друг друга оклеветанием: / приспе бо время, егда Жених приидет / всем воздати по делом их. / Совнидем Христу с мудрыми девами, / глас оный разбойника к Нему взывающе: / помяни нас Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.

 

Очистим себя, братия, / от всякой скверны плоти и духа, / светильники душ наших засветим любовью к нищим, / не поедая друг друга клеветою: / ведь приблизилось время, когда Жених придет / всем воздать по делам их. / Войдем же вместе с мудрыми девами ко Христу, / известным возгласом разбойника взывая к Нему: / "Помяни нас, Господи, когда придешь во Царствии Твоем!"

И глаголем стих: К Тебе возведох очи мои, живущему на небеси. Се яко очи раб в руку господий своих, яко очи рабыни в руку госпожи своея, тако очи наши ко Господу Богу нашему, / дондеже ущедрит ны.

 

Стих: К Тебе возвёл я очи мои, живущему на небесах. Вот, как очи рабов – к рукам господ их, как очи рабыни – к рукам госпожи её, так очи наши – к Господу, Богу нашему, / доколе Он не помилует нас.   Пс 122:1-2

И паки тойже самогласен.

 

И снова тотже самогласен.

Таже стих: Помилуй нас Господи, помилуй нас, яко по многу исполнихомся уничижения: наипаче наполнися душа наша поношения гобзующих, / и уничижения гордых.

 

Стих: Помилуй нас, Господи, помилуй нас, ибо с избытком мы насыщены презрением. С избытком насыщена душа наша поношением от благоденствующих / и презрением от гордых.   Пс 122:3-4

И мученичен: Святым мучеником молящимся о нас, / и Христа поющим, / всякая лесть преста, / и человеческий род верою спасается.

 

Мученикам: Когда святые мученики / ходатайствуют о нас / и Христа воспевают, / всякое заблуждение прекращается / и человеческий род верою спасается.

Слава, глас 8: Монахов множества, / наставники ныне чтим отцы преподобнии: / вами бо стезею воистинну правою ходити познахом. / Блажени есте Христу работавшии, / и вражию низложившии силу, / ангелов собеседницы, праведных сожителе, и святых: / с нимиже молитеся Господеви, / помиловатися душам нашим.

 

Слава, глас 8: Монахов множества наставников / ныне почитаем вас, отцы преподобные: / ибо благодаря вам мы познали / как ходить путем поистине прямым. / Блаженны вы, Христу послужившие, / и над силою врага восторжествовавшие, / Ангелов собеседники, сообитатели праведных и святых: / с ними ходатайствуйте пред Господом / о помиловании душ наших.

И ныне, Богородичен. Подобен: О преславнаго чудесе!

 

И ныне, Богородичен:

Радуйся, чистоты сокровище. / Радуйся, невещественнаго света чистое жилище. / Радуйся, главизно спасения нашего. / Радуйся, апостолов проповедание. / Радуйся, мучеников похвало. / Радуйся, пророков исполнение, Всенепорочная. / Радуйся, подвижников и монахов украшение, / и спасение верных.

 

 

Радуйся, чистоты сокровище! / Радуйся, Невещественного Света чистое жилище! / Радуйся, основание спасения нашего! / Радуйся, апостолов проповедь! / Радуйся, и мучеников похвала! / Радуйся, пророков исполнение, Всенепорочная! / (Радуйся), подвижников и монахов украшение, / и спасение верных!

 

Таже, Ныне отпущаеши:

 

 

 

Ныне отпускаешь: Трисвятое. Слава, и ныне: Пресвятая Троица: Господи, помилуй. (3) Слава, и ныне: Отче наш: Священник: Ибо Твое есть Царство: Чтец: Аминь.

 

 

И по Трисвятом глаголем тропарь, глас 4:

 

Тропарь, глас 4

Боже отец наших, / творяй присно с нами по Твоей кротости, / не отстави милость Твою от нас, / но молитвами их / в мире управи живот наш.

 

Боже отцов наших, / всегда поступающий с нами по Твоей кротости, / не удали милости Твоей от нас, / но по их мольбам / мирно жизнью нашей управляй.

Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже: Еже от века утаеное / и Ангелом несведомое таинство, / Тобою, Богородице, сущим на земли явися Бог, / в неслитном соединении воплощаемь, / и Крест волею нас ради восприим, / имже воскресив первозданнаго, / спасе от смерти души наша.

 

 

Слава, и ныне, Богородичен, глас тот же: От века сокровенное / и Ангелам неведомое таинство, / через Тебя, Богородица, явлено живущим на земле, / – Бог, воплощающийся в неслитном единении двух естеств, / и ради нас добровольно принявший Крест, – / им Он воскресил Адама первозданного / и спас от смерти души наши.

 

Тыяжде и на Бог Господь, и на конец Утрени глаголем. Посем ектения: Помилуй нас Боже: и 3 поклоны великия. Буди имя Господне: трижды. Благословлю Господа: Достойно есть: и отпуст. И бывает трапеза по обычаю, якоже и в среду сырную указано есть. На Повечерии же поем рядовый канон мертвен гласа: во усопохранительнице.

 

 

То же поем и на Бог Господь: и в конце утрени. Затем ектения: Помилуй нас, Боже: и 3 великих поклона. Да будет имя Господне: трижды. Псалом 33, Достойно есть: и отпуст. И бывает трапеза по обычаю, как указано в среду сырную. На повечерии же поем заупокойный канон рядового гласа в усыпальнице.

 



(c) Переводы Св. Писания и Богослужебных текстов: о. Амвросий (Тимрот).
При любом использовании материалов сайта, ссылка на автора обязательна.

 

 
Рейтинг@Mail.ru Система Orphus