Православное Богослужение
Переводы Богослужебных книг

 

Главная \ Церковь \ Богослужения \ Переводы богослужебных книг \ Триодь цветная\ Пасха

Утреня • Часы на Святую Пасху • Литургия


 

СВЕТЛОЕ ХРИСТОВО ВОСКРЕСЕНИЕ.
ПАСХА

 

О ЧАСЕХ СВЯТЫЯ ПАСХИ
И ВСЕЯ СВЕТЛЫЯ СЕДМИЦЫ.

 

 

ЧАСЫ НА СВЯТУЮ ПАСХУ

 

Подобает ведати, яко от сего дне святыя и великия Недели Пасхи даже до субботы, часы сице поются.

 

Начиная с этого дня святой и великой недели Пасхи до субботы часы, полунощница и повечерие поются так:

Наченшу иерею: Благословен Бог наш всегда, ныне, и присно, и во веки веков.

 

Священник возглашает: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно и во веки веков.

Лик: Аминь.

 

 

Мы же отвечаем: Аминь.

 

Тропарь, во глас 5:

Христос воскресе из мертвых, / смертию смерть поправ / и сущим во гробех живот даровав. трижды.

 

 

Тропарь, глас 5

Христос воскрес из мертвых, / смертию смерть поправ / и тем, кто в гробницах, / жизнь даровав. (3)

 

Таже глаголем трижды:

Воскресение Христово видевше, / поклонимся Святому Господу Иисусу, / единому безгрешному, / Кресту Твоему покланяемся, Христе, / и святое Воскресение Твое поем и славим: / Ты бо еси Бог наш, / разве Тебе иного не знаем, / имя Твое именуем. / Приидите вси вернии, / поклонимся Святому Христову Воскресению: / се бо прииде Крестом радость всему миру. / Всегда благословяще Господа, / поем Воскресение Его: / распятие бо претерпев, / смертию смерть разруши.

 

 

Воскресная песнь

Воскресение Христа увидев, / поклонимся Святому Господу Иисусу, / единому безгрешному. / Кресту Твоему поклоняемся, Христе, / и Святое воскресение Твоё поём и славим, / ибо Ты – Бог наш, / кроме Тебя иного не знаем, / имя Твоё призываем. / Придите, все верные, / поклонимся святому Христову воскресению, / ибо вот, пришла через Крест / радость всему миру. / Всегда благословляя Господа, / воспеваем воскресение Его, / ибо Он, распятие претерпев, / смертию смерть сокрушил. (3)

 

Таже ипакои, глас 4, единощи:

 

Ипакои, глас 4

Предварившия утро, яже о Марии, / и обретшия камень отвален от гроба, / слышаху от Ангела: во свете присносущнем Сущаго / с мертвыми что ищете, яко человека? / Видите гробныя пелены, тецыте и миру проповедите, / яко воста Господь, умертвивый смерть, / яко есть Сын Бога, спасающаго род человеческий.

 

 

Жены, пришедшие с Марией до рассвета / и нашедшие камень отваленным от гроба, / услышали от Ангела: "Во свете вечном Пребывающего / что вы ищете среди мертвых как человека? / Посмотрите на погребальные пелены, / бегите и миру возвестите, / что восстал Господь, умертвив смерть, / ибо Он – Сын Бога, спасающего род человеческий!"

 

Таже кондак, глас 8, единощи:

 

Кондак, глас 8

Аще и во гроб снизшел еси, Безсмертне, / но адову разрушил еси силу / и воскресл еси, яко Победитель, Христе Боже, / женам мироносицам вещавый: радуйтеся! / И Твоим апостолом мир даруяй, / падшим подаяй воскресение.

 

 

Хотя Ты и сошел во гроб, Бессмертный, / но уничтожил силу ада / и воскрес как победитель, Христе Боже, / женам-мvроносицам возгласив: "Радуйтесь!" / и Твоим Апостолам мир даруя, / Ты, дающий падшим воскресение.

 

Таже и сей тропарь единощи:

 

Тропарь

Во гробе плотски, во аде же с душею яко Бог, / в раи же с разбойником, и на Престоле был еси Христе, со Отцем и Духом, / вся исполняяй, неописанный.

 

Во гробе плотью, а во аде с душою как Бог, / в раю же с разбойником / и на престоле был Ты, Христе, со Отцом и Духом, / все наполняя, беспредельный.

Слава: Яко Живоносец, яко рая краснейший, / воистину и чертога всякаго царскаго показася светлейший, Христе, гроб Твой, / источник нашего воскресения.

 

Слава: Носителем жизни, поистине рая прекраснейшим, / и всякого чертога царского светлейшим / явился гроб Твой, Христе, / источник нашего воскресения.

И ныне, Богородичен: Вышняго освященное Божественное селение, радуйся, / Тобою бо дадеся радость, Богородице, зовущим: / благословенна Ты в женах еси, Всенепорочная Владычице.

 

 

И ныне, Богородичен: Божественная освященная Скиния Всевышнего, радуйся! / Ибо чрез Тебя, Богородица, радость подана взывающим: / "Благословенна Ты между женами, / всенепорочная Владычица!"

 

Таже Господи, помилуй, 40. Слава, и ныне: Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, / без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем.

 

Господи помилуй (40), Слава, и ныне: Честью высшую Херувимов / и несравненно славнейшую Серафимов, / девственно Бога-Слово родившую, / истинную Богородицу – Тебя величаем.

Именем Господним благослови, отче.

 

Именем Господним благослови, отче.

Иерей: Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас.

 

Священник: По молитвам святых отцов наших, Господи Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас.

Мы же речем: Аминь. И паки глаголем подобне: Христос воскресе: трижды. Слава, и ныне: Господи, помилуй. Трижды. Благослови. И отпуст перваго часа.

 

 

Мы же: Аминь. И снова поем: Христос воскрес из мертвых: (3), Слава, и ныне: Господи помилуй (3), Благослови. И отпуст первого часа.

 

Сим же образом поется за третий, за шестый, пред литургиею. Такожде и пред вечернею, за девятый час: и за повечерие единожды. Такожде и за полунощницу. Аще ли не будет когда по нужде литургии: вместо изобразительных, глаголем сице: Христос воскресе: трижды. Воскресение Христово: единожды. Посем: Предварившия утро: Слава: кондак: Аще и во гроб: И ныне: Единородный Сыне: Посем блаженна от канона, песнь 3-я и 6-я. Иерей: Премудрость. Чтец надписание Апостола, и самое чтение. Посем иерей Евангелие. Таже, Помяни нас Господи: Лик Небесный: И посем: Верую во Единаго Бога: Ослаби, остави: И по Отче наш: кондак: Аще и во гроб: Слава и ныне: Богородичен: Вышняго освященное: Господи помилуй, 40. Таже Един свят, един Господь Иисус Христос, во славу Бога Отца. Аминь. И посем вместо, Буди имя Господне: Христос воскресе: трижды. Таже, псалом 33: Благословлю Господа на всякое время: конец: не лишатся всякаго блага. И посем отпуст. И исходим в трапезу.

 

 

 

Таким же образом поется за третий и за шестой часы перед литургией. Также и перед вечерней, за девятый час; и за повечерие один раз; также и за полунощницу. Если не служится литургия, вместо изобразительных поем: Христос воскрес из мертвых: (3), Воскресение Христа увидев: (1), Жены, пришедшие с Марией до рассвета: (1), Слава, кондак: Хотя Ты и сошел во гроб, Бессмертный: И ныне: Единородный Сын и Слово Божие: Затем блаженны с тропарями из канона, песнь 3 и 6. Священник: Премудрость. Чтение Апостола и Евангелия. Затем: Помяни нас Господи: Хор небесный: Символ веры, Отпусти, оставь, прости: Отче наш: Кондак: Хотя Ты и сошел во гроб, Бессмертный: Слава, и ныне: Богородичен: Божественная освященная Скиния: Господи, помилуй (40). Затем: Один Свят, один Господь, Иисус Христос, во славу Бога Отца. Аминь. Затем, вместо: Да будет имя Господне: Христос воскрес из мертвых: (3), и псалом 33, до слов: не потерпят нужды ни в каком благе, и отпуст.

 

 

Подобает ведати, како поется
МОЛЕБЕН НА СВЯТУЮ ПАСХУ.

  

Иерей глаголет: Благословен Бог наш: И мы: Аминь. Таже иерей: Христос воскресе: трижды. Таже, Христос воскресе, трижды, на лики, якоже предызъявися в начале Утрени. По Слава и ныне: иерей глаголет: Христос воскресе из мертвых, / смертию смерть поправ. Мы же: И сущим во гробех живот даровав. Таже, Слава, и ныне: Ипакои: Предварившия утро:

Аще ли хощеши приложити канон коего святаго. И глаголи прежде тропарь святаго, единожды. Слава, и ныне: Предварившия утро: Посем канон Пасхи, со ирмосом на 6. Припев: Христос воскресе: И святаго, аще будет, на 4. Катавасиа. По 3-й, и 6-й песни: Спаси от бед: По 6-й песни, кондак и икос Пасхи. Таже прокимен, глас 8: Сей день, егоже сотвори Господь, / возрадуемся и возвеселимся вонь. Стих: Исповедайтеся Господеви, яко благ, яко в век милость Его. Таже святаго прокимен.

 

  

Евангелие Луки, зачало 114:

 

Евангелие от Луки зачало 114

Во время оно, воскрес Иисус от мертвых, ста посреде ученик Своих, и глагола им: мир вам. Убоявшеся же и пристрашни бывше, мняху дух видяще. И рече им: что смущени есте; и почто помышления входят в сердца ваша? Видите руце Мои, и нозе Мои, яко Сам Аз есмь. Осяжите Мя и видите, яко дух плоти и кости не имать, якоже Мене видите имуща. И сие рек, показа им руце и нозе. Еще же не верующим им от радости и чудящимся, рече им: имате ли что снедно зде? Они же даша Ему рыбы печены часть, и от пчел сот. И взем, пред ними яде. Рече же им: сия суть словеса, яже глаголах к вам, еще сый с вами, яко подобает скончатися всем написанным в законе Моисеове, и пророцех и псалмех о Мне. Тогда отверзе им ум, разумети Писания. И рече им: яко тако писано есть, и тако подобаше пострадати Христу, и воскреснути от мертвых в третий день, и проповедатися во имя Его покаянию и отпущению грехов, во всех языцех, наченше от Иерусалима. Вы же есте свидетелие сим. И се Аз послю обетование Отца Моего на вы: вы же седите во граде Иерусалимсте, дондеже облечетеся силою свыше. Извед же их вон до Вифании, и воздвиг руце Свои, и благослови их. И бысть егда благословляше их, отступи от них, и возношашеся на небо. И тии поклонишася Ему, и возвратишася во Иерусалим с радостию великою: И бяху выну в церкви, хваляще и благословяще Бога. Аминь.

 

 

В те дни воскрес Иисус из мертвых, стал посреди учеников Своих и сказал им: мир вам. Они, смутившись и испугавшись, подумали, что видят духа. Но Он сказал им: что смущаетесь, и для чего такие мысли входят в сердца ваши? Посмотрите на руки Мои и на ноги Мои; это Я Сам; осяжите Меня и рассмотрите; ибо дух плоти и костей не имеет, как видите у Меня. И, сказав это, показал им руки и ноги. Когда же они от радости еще не верили и дивились, Он сказал им: есть ли у вас здесь какая пища? Они подали Ему часть печеной рыбы и сотового меда. И, взяв, ел пред ними. И сказал им: вот то, о чем Я вам говорил, еще быв с вами, что надлежит исполниться всему, написанному о Мне в законе Моисеевом и в пророках и псалмах. Тогда отверз им ум к уразумению Писаний. И сказал им: так написано, и так надлежало пострадать Христу, и воскреснуть из мертвых в третий день, и проповеданным быть во имя Его покаянию и прощению грехов во всех народах, начиная с Иерусалима. Вы же свидетели сему. И Я пошлю обетование Отца Моего на вас; вы же оставайтесь в городе Иерусалиме, доколе не облечетесь силою свыше. И вывел их вон из города до Вифании и, подняв руки Свои, благословил их. И, когда благословлял их, стал отдаляться от них и возноситься на небо. Они поклонились Ему и возвратились в Иерусалим с великою радостью. И пребывали всегда в храме, прославляя и благословляя Бога. Аминь.   Лк 24:36–53

 

Потом Евангелие святаго. По 9-й песни, за Достойно есть: ирмос: Светися, светися: Таже, Христос воскресе: трижды. Посем ипакои: Предварившия утро: Слава: тропарь святаго: И ныне: кондак: Аще и во гроб: Таже ектениа: Помилуй нас Боже: Посем иерей глаголет: Премудрость. Мы же, Христос воскресе: трижды. Таже иерей, вместо, Слава Тебе Христе Боже: Христос воскресе из мертвых, / смертию смерть поправ. И мы: И сущим во гробех живот даровав. И отпуст со Крестом глаголет сице: Христос воскресый из мертвых: и прочая, яко предписася в конце Утрени. Посем возглашает: Христос воскресе. трижды. Мы же отвещаем: Воистинну воскресе. трижды. И паки поем: Христос воскресе: трижды. Таже, Господи помилуй, трижды, с пением.

 

  


(c) Переводы Св. Писания и Богослужебных текстов: о. Амвросий (Тимрот).
При любом использовании материалов сайта, ссылка на автора обязательна.

 

 
Рейтинг@Mail.ru Система Orphus