Православное Богослужение
Переводы Богослужебных книг

 

Главная \ Церковь \ Богослужения \ Переводы богослужебных книг \ Триодь цветная\ Неделя 5-я по Пасхе. О самарянке

• Малая вечерня • Великая вечерняУтреняЛитургия


 

НЕДЕЛЯ 5-Я ПО ПАСХЕ. О САМАРЯНКЕ

 

В СУББОТУ ВЕЧЕРА, НА МАЛЕЙ ВЕЧЕРНИ

 

 

В СУББОТУ НА МАЛОЙ ВЕЧЕРНЕ

 

На Господи воззвах: стихиры воскрены 4, глас 4:

 

На "Господи воззвах:" стихиры воскресные на 4, глас 4

Животворящему Твоему Кресту, / непрестанно кланяющеся, Христе Боже, / тридневное Воскресение Твое славим: / тем бо обновил еси истлевшее человеческое естество, Всесильне, / и иже на Небеса восход обновил еси нам, / яко Един Благ и Человеколюбец.

 

Животворящему Твоему Кресту / непрестанно поклоняясь, Христе Боже, / воскресение Твое на третий день мы славим; / ибо им Ты обновил погибшее человеческое естество, Всесильный, / и путь восхождения на небеса указал нам, / как единый Благой и Человеколюбец.

Древа преслушания запрещение / разрешил еси, Спасе, / на древе крестнем волею пригвоздився, / и во ад сошед, Сильне, / смертныя узы, яко Бог, растерзал еси. / Темже кланяемся еже из мертвых Твоему Воскресению, / радостию вопиюще: / Всесильне Господи, слава Тебе.

 

Наказание за древо ослушания / Ты отменил, Спаситель древом Креста, / добровольно к нему пригвожденный; / и, сойдя во ад, Всесильный, / Ты как Бог оковы смерти расторг. / Потому мы поклоняемся Твоему воскресению из мертвых, / в радости взывая: / "Всесильный Господи, слава Тебе!"

Врата адова сокрушил еси, Господи, / и Твоею смертию смертное царство разрушил еси: / род же человеческий от истления свободил еси, / живот и нетление мiру даровав, / и велию милость.

 

Врата ада сокрушил Ты, Господи, / и Своею смертию царство смерти разорил, / род же человеческий от тления освободил, / жизнь и бессмертие миру даровав, / и великую милость.

Приидите, воспоим людие, / Спасово тридневное востание, / имже избавихомся адовых нерешимых уз; / и нетление и жизнь вси восприяхом зовуще: / Распныйся, и Погребыйся, и Воскресый, / спаси ны Воскресением Твоим, / Едине Человеколюбче.

 

Придите, люди, воспоем / воскресение в третий день Спасителя, / через которое мы избавились / от несокрушимых адских оков / и все получили нетление и жизнь, и восклицаем: / "Распятый, и Погребенный, и Воскресший! / Спаси нас воскресением Твоим, / единый Человеколюбец!"

Слава, глас 6: При студенце Иаковли / обрет Иисус самаряныню, / просит воду от нея, / облаками покрываяй землю. / О чудесе! Иже херувимы носимый, / блуднице жене беседоваше, / воду прося, Иже на водах землю повесивый. / Воды иский, Иже источники и езера вод изливаяй, / хотя привлещи сию воистинну, / уловляему от сопостата врага, / и напоити ю водою живою, / палимую в безместиих люте, / яко един Благоутробный и Человеколюбец.

 

Слава, глас 6: При колодце Иакова найдя самарянку, / Иисус просит у нее воды, / облаками Покрывающий землю. / О чудо! Херувимами носимый, / с женщиной-блудницей беседовал; / воды просил на водах землю Повесивший; / воды искал / источники и озера вод Изливающий, / поистине желая привлечь ее, уловляемую неприятелем-врагом, / и напоить водой живою ее, / делами недолжными тяжко опаляемую, / как единый Милосердный и Человеколюбец.

И ныне: Богородичен, догматик. Глас 4: Безсеменно зачала еси, / и родила еси неизреченно, / низложившаго сильныя от престол, / и вознесшаго смиренныя, / и воздвигшаго рог помазанных Своих, / славящих Христов Крест и погребение, / и славное Воскресение. / Темже Тя, Богородице, / ходатаицу толиких благ, / немолчными песньми ублажаем, / яко молящуюся присно / спастися душам нашим.   И ныне, догматик, глас 4: Без семени Ты зачала / и носила во чреве неизреченно / Низложившего властителей с престолов / и вознесшего смиренных, / и возвысившего мощь помазанников Своих, / славящих Крест Христов и погребение, / и славное воскресение. / Потому Тебя, Богородицу, / Подательницу столь великих благ / мы в неумолчных песнях блаженной именуем, / как ходатайствующую всегда / о спасении душ наших.

 

 

Свет отрадный: и прокимен Господь воцарился:

 

 

На стиховне стихира воскресна, глас 4:

 

На стиховне стихира воскресная, глас 4

Господи, восшед на Крест, / прадеднюю нашу клятву потребил еси, / и сошед во ад, / вечныя узники свободил еси, / нетление даруя человеческому роду, / сего ради поюще славим / Животворящее и Спасительное Твое Востание.

 

Ты, Господи, взойдя на Крест, / от прародителей идущее проклятие наше отменил; / и сойдя во ад, бывших в нем от века узников освободил, / нетление даруя человеческому роду. / Потому мы, воспевая, славим / животворящее и спасительное Твое воскресение.

Таже настоящия стихиры подобны, Пресвятыя Богородицы, глас 4. Подобен: Званный свыше:

 

И Богородице, глас тот же,
подобен: "Свыше призванный:"

Стих: Помяну имя Твое / во всяком роде и роде.

 

Стих: Вспомнят имя Твоё / во всяком роде и роде.   Пс 44:18А

Из безначальна Отца Сын безлетно, / низхождения ради и спасения человеком, / Бог Человек бысть, / да подаст первозданному ныне рай: / тогда и все естество избавится от прелести змиевы, / и образ падший спасет, яко Благопременитель. / Отонудуже Матерь содела Невестородицу Чистую яко нескверну, / Юже яко ангкиру вси и пристанище ублажаем.

 

От безначального Отца / – Сын, вне времени рожденный, / ради Своего нисхождения и спасения людей, / будучи Богом, человеком стал, / чтобы подать, – ибо скор Он к примирению, / – Адаму первозданному ныне рай, / – а вместе с тем и избавить всю природу / от обольщения змием / и падший Свой образ спасти. / Потому Он Матерью Своей соделал / Невесту родившую – Чистую и Непорочную, / Которую мы все / как якорь для душ наших имеем.

Стих: Слыши Дщи и виждь, / и приклони ухо Твое.

 

Стих: Услышь, Дочь, и посмотри, / и склони ухо Твоё.   Пс 44:11А

Воплощенна Создателя всех, / имела еси во утробе Твоей, Богоблаженная, / вообразившаго человека, / прежде падшаго преступлением змииным: / Бога бо родила еси Сего несказанно нам, / и тления свободила еси / естество все обветшавшее, Рождеством Твоим. / Темже поем и славим Твою благодать, Дево Безневестная: / молитися не престай, спастися душам нашим.

 

Воплотившегося Создателя всего / имела Ты во чреве Твоем, в Боге блаженная, / восстановившего образ человека, / прежде впавшего в преступление по совету змия. / Ибо Ты Бога родила нам несказанно / и от тления освободила все обветшавшее естество / Его рождением от Тебя. / Потому мы поем и славим / благодать Твою, Дева, брака не познавшая, / молясь об избавлении по Твоему ходатайству / от всякого наказания!

Стих: Лицу Твоему помолятся / богатии людстии.

 

Стих: Лицо Твоё будут умолять / богатые из народа.   Пс 44:13Б

Да Твоея всем множество милости, и благости / открыеши нам неопределимую пучину, / грехи рабов Твоих вся заглади. / Имаши бо, Всенепорочная, яко Мати сущи Божия, власть создания, / и водиши вся, яко хощеши, силою Твоею: / ибо благодать Духа Святаго, яве всельшаяся в Тя, / содействует Ти во всем присно, всеблаженнейшая.

 

Чтобы множество Твоей милости всем нам открыть / и благости беспредельную пучину, / все грехи служителей Твоих изгладь: / ибо Ты имеешь, Всенепорочная, / как истинная Матерь Божия, над творением власть / и управляешь всем, как хочешь, Своим могуществом. / Ведь благодать Духа Святого, явно вселившаяся в Тебя / содействует Тебе во всем всегда, Всеблаженная!

Слава, глас 8: Егда явился еси во плоти, Христе Боже, / за неизреченное смотрение, / слышавши самаряныня слово Тебе, Человеколюбца, / остави почерпало у студенца, / и тече глаголющи сущим во граде: / приидите видите Сердцеведца, / еда Сей есть чаемый Христос, / имеяй велию милость?

 

Слава, глас 8: Когда явился Ты на земле, Христе Боже, / по неизреченному Своему промыслу, / самарянка, услышав слово Твое, Человеколюбец, / оставила у колодца сосуд для воды, / и побежала, возглашая бывшим в городе: / "Придите, посмотрите на Сердцеведца, / не Он ли – ожидаемый Христос, / имеющий великую милость?"

И ныне, глас тойже: Преполовившуся празднику, / учащу Ти Спасе, глаголаху иудее: / откуду Сей весть письмена не учився? / Не разумеюще, яко Ты еси премудрость, / устроившая мир, слава Тебе.

 

 

И ныне, глас тот же: На середине праздника, / когда Ты учил, Спаситель, / говорили Иудеи: / "Как Он знает Писания, не учившись?" / – не ведая, что Ты – Премудрость, устроившая мир, / слава Тебе!

 

Отпустительный тропарь, глас 4:

 

Тропарь воскресный, глас 4

Светлую Воскресения проповедь / от Ангела уведевша Господни ученицы / и прадеднее осуждение отвергша, / апостолом хвалящася глаголаху: / испровержеся смерть, / воскресе Христос Бог, / даруяй мiрови велию милость.

 

Радостную весть о воскресении узнав от Ангела, / и избавившись от прародительского осуждения, / Господни ученицы апостолам возглашали, торжествуя: / "Низвержена смерть, воскрес Христос Бог, / дарующий миру великую милость!"

Слава и ныне, глас 8:

 

Слава, и ныне: преполовения, глас 8

Преполовившуся празднику, / жаждущую душу мою благочестия напой водами, / яко всем, Спасе, возопил еси: / жаждай да грядет ко Мне и да пиет. / Источниче жизни нашея, Христе Боже, слава Тебе.

 

На середине праздника / жаждущую душу мою благочестия напой водами, / ибо всем, Спаситель, Ты воззвал: / "Жаждущий пусть идет ко Мне и пьет". / Источник жизни (нашей), Христе Боже, слава Тебе!

И отпуст.

 

 

Ектения сугубая и отпуст.

 



(c) Переводы Св. Писания и Богослужебных текстов: о. Амвросий (Тимрот).
При любом использовании материалов сайта, ссылка на автора обязательна.

 

 
Рейтинг@Mail.ru Система Orphus