Православное Богослужение
Переводы Богослужебных книг

 

Главная \ Церковь \ Богослужения \ Переводы богослужебных книг \ Триодь цветная\ Вознесение Господне

Малая вечерняВеликая вечерня • Утреня • Литургия


 

ВОЗНЕСЕНИЕ ГОСПОДА БОГА
И СПАСИТЕЛЯ НАШЕГО ИИСУСА ХРИСТА

 

В ЧЕТВЕРТОК НА УТРЕНИ,

 

 

НА УТРЕНИ

 

На Бог Господь, тропарь праздника, глас 4:

 

На Бог Господь: тропарь праздника, глас 4

Вознеслся еси во славе, Христе Боже наш, / радость сотворивый учеником, / обетованием Святаго Духа, / извещенным им бывшим благословением, / яко Ты еси Сын Божий, Избавитель мира. [Трижды.]

 

 

Вознесся Ты во славе, Христе Боже наш, / радости исполнив учеников / обещанием Святого Духа, / по утверждении их благословением / в том, что Ты – Сын Божий, Искупитель мира. (3)

 

По 1-м стихословии седален, глас 1.
Подобен: Камени запечатану:

 

По 1 стихословии седален, глас 1

Ангелом дивящимся восхода странному, / и учеником ужасающимся страшному взытия, / возшел еси со славою яко Бог, / и врата Тебе взяшася Спасе. / Сего ради силы небесныя дивляхуся вопиюще: / слава снизхождению Твоему Спасе, / слава царствию Твоему, / слава вознесению Твоему, Едине Человеколюбче. [Дважды.]

 

Когда Ангелы удивлялись чудному восхождению / и ученики поражались повергающему в трепет вознесению, / взошел Ты со славою как Бог, / и врата поднялись для Тебя, Спаситель. / Потому Силы Небесные удивлялись, взывая: / "Слава нисхождению Твоему Спаситель, / слава Царству Твоему, / слава вознесению Твоему, Единый Человеколюбец!"

 

 

Слава, и ныне: повторяем то же.

 

По 2-м стихословии седален, глас 3:
Подобен: Красоте девства:

 

По 2 стихословии седален, глас 4

Превечный Бог и безначальный, / еже восприят естество человеческое, / обоготворив тайно днесь вознесе. / Ангели предтекуще апостолом показоваху / Сего идуща на небеса со славою многою, / Томуже поклонившеся глаголаху: / слава Богу вознесшемуся. [Дважды.]

 

Предвечный Бог и безначальный / в сей день вознес природу человеческую, / которую Он принял, таинственно обоготворив. / Ангелы, предшествуя, Апостолам показывали / Его идущим на небеса со славою великою, / и те, Ему поклонившись, возглашали: / "Слава Богу вознесшемуся!"

 

 

Слава, и ныне: повторяем то же.

 

Величание:

Величаем Тя, / Живодавче Христе, / и почитаем еже на Небеса / с пречистою Твоею Плотию / Божественное вознесение.

 

 

Величание

Величаем Тебя, / Податель жизни Христе, / и почитаем на небеса с пречистою Твоею плотию / Божественное вознесение.

 

Псалом избранный:

1 лик Вси языцы восплещите руками, воскликните Богу гласом радования. 2 Яко Господь Вышний страшен, Царь велий по всей земли. 1 Покори люди нам, и языки под ноги наша. 2 Взыде Бог в воскликновении, Господь во гласе трубне. 1 И взыде на херувимы и лете. 2 И возлете на крилу ветренню. 1 Возмите врата князи ваша, и возмитеся врата вечная, и внидет Царь славы. 2 Господь на небеси уготова престол Свой, и Царство Его всеми обладает. 1 Рече Господь Господеви моему: седи одесную Мене, дондеже положу враги Твоя подножие ног Твоих. 2 Поклонитеся Ему вси ангели Его. 2 Бог седит на престоле святем Своем. И Той судит вселенней в правду. 1 Престол Твой, Боже, в век века. 2 Яко взятся великолепие Твое превыше небес. 1 Вознесися на небеса, Боже, и по всей земли слава Твоя. 2 Кто яко Господь Бог наш, на высоких живый. 1 Вознесися, Господи, силою Твоею, воспоем и поем силы Твоя. 2 Пойте Богу нашему, пойте, пойте Цареви нашему, пойте.

 

Псалом избранный

1 хор Все народы, рукоплещите, воскликните Богу гласом радости. 2 Ибо Господь Всевышний страшен, Царь великий по всей земле. 1 Покорил Он народы нам и племена под ноги наши. 2 Взошел Бог при восклицании, Господь – при звуке трубном. 1 И взошёл на Херувимов и полетел. 2 Полетел на крыльях ветров. 1 Поднимите, князья, врата ваши, и поднимитесь, врата вечные, и войдёт Царь Славы. 2 Господь на небе уготовал престол Свой, и Царство Его всем владеет. 1 Сказал Господь Господу моему: "Сиди справа от Меня, доколе не положу врагов Твоих подножием ног Твоих". 2 Поклонитесь Ему, все Ангелы Его. 1 Бог сидит на престоле святом Своём. 2 И будет Он судить вселенную по правде. 1 Престол Твой, Боже, во век века. 2 Ибо превознеслось великолепие Твоё превыше небес. 1 Вознесись на небеса, Боже, и по всей земле – слава Твоя. 2 Кто, как Господь, Бог наш, на высотах живущий? 1 Будь превознесен, Господи, в силе Твоей! Мы будем петь и воспевать могущество Твоё. 2 Пойте Богу нашему, пойте, пойте Царю нашему, пойте.

Слава, и ныне: Аллилуиа, трижды.

 

 

Пс 46:2, 3, 4, 6; 17:11; 23:7; 102:19; 109:1; 96:7В; 46:9Б; 9:9А; 44:7; 8:2Б; 56:6; 112:5; 20:14; 46:7

 

По полиелеи седален, глас 5.
Подобен: Собезначальное Слово:

 

После полиелея седален, глас 5

Сошедый с небесе на земная, / и долу лежащии во адове стражи, / совоскресивый яко Бог Адамов зрак, / вознесением Твоим Христе на небеса возвед, / престолу Отеческому Твоему соседителя соделал еси, / яко милостив и Человеколюбец. [Дважды.]

 

Сойдя с небес на землю, / и лежащий долу под стражей ада Адамов образ / с Собою воскресив как Бог, / и вознесением Твоим, Христе, на небеса его возвысив, / Ты на Своем Отеческом престоле дал ему воссесть, / как Милостивый и Человеколюбец.

И чтение празднику: Похвальная словеса, творение кир Андреа, или прочих.

 

Слава, и ныне: повторяем то же.

Степенна, 1 антифон 4-го гласа.

 

 

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа.

 

Прокимен, глас 4:

Взыде Бог в воскликновении, / Господь во гласе трубне. Стих: Вси языцы восплещите руками, воскликните Богу гласом радования.

 

Прокимен, глас 4

Взошел Бог при восклицании, / Господь – при звуке трубном. Стих: Все народы, рукоплещите, воскликните Богу гласом радости.   Пс 46:2; 6

Всякое дыхание:

 

  

Евангелие от Марка, зачало 71. [Мк. 16, 9 – 20]:

 

Евангелие от Марка, зачало 71

Во время оно воскрес Иисус заутра, в первую субботу, явися прежде Марии Магдалини, из неяже изгна седмь бесов. Она же шедши возвести с Ним бывшим, плачущимся и рыдающим. И они слышавше, яко жив есть, и виден бысть от нея, не яша веры. По сих же двема от них грядущема явися инем образом, идущема на село. И та шедша возвестиста прочим: и ни тема веры яша. Последи же возлежащим им единомунадесяте явися, и поноси неверствию их и жестосердию, яко видевшим Его воставша не яша веры. И рече им: шедше в мир весь, проповедите Евангелие всей твари. Иже веру имет и крестится, спасен будет, а иже не имет веры, осужден будет. Знамения же веровавшим сия последуют: именем Моим бесы ижденут; языки возглаголют новы; змия возмут; аще и что смертно испиют, не вредит их; на недужныя руки возложат, и здрави будут. Господь же убо, по глаголании Его к ним, вознесеся на небо, и седе одесную Бога. Они же изшедше проповедаша всюду, Господу поспешствующу и слово утвержающу последствующими знаменьми. Аминь.

 

 

В те дни, воскреснув рано в первый день недели, Иисус явился сперва Марии Магдалине, из которой изгнал семь бесов. Она пошла и возвестила бывшим с Ним, плачущим и рыдающим; но они, услышав, что Он жив и она видела Его, – не поверили. После сего явился в ином образе двум из них на дороге, когда они шли в селение. И те, возвратившись, возвестили прочим; но и им не поверили. Наконец, явился самим одиннадцати, возлежавшим на вечери, и упрекал их за неверие и жестокосердие, что видевшим Его воскресшего не поверили. И сказал им: идите по всему миру и проповедуйте Евангелие всей твари. Кто будет веровать и креститься, спасен будет; а кто не будет веровать, осужден будет. Уверовавших же будут сопровождать сии знамения: именем Моим будут изгонять бесов; будут говорить новыми языками; будут брать змей; и если что смертоносное выпьют, не повредит им; возложат руки на больных, и они будут здоровы. И так Господь, после беседы с ними, вознесся на небо и воссел одесную Бога. А они пошли и проповедовали везде, при Господнем содействии и подкреплении слова последующими знамениями. Аминь.   Мк 16:9–20

 

Воскресение Христово: единожды. псалом 50. Слава, глас 2: Молитвами Апостолов: И ныне: Молитвами Богородицы: Таже, стих: Помилуй мя Боже, по велицей милости Твоей:

 

 

 

И поем настоящий самогласен, глас 6:

 

После 50 псалма стихира, глас 6

Днесь на небесех горния силы наше естество зряще, / дивящеся страннаго образа восходу, / недоумевахуся друг ко другу глаголюще: / кто Сей пришедый? / Видяще же своего Владыку, / небесная врата взяти повелеваху: / с нимиже непрестанно воспоим / с плотию отонуду паки Грядущаго, / яко Судию всех и Бога всесильна.

 

 

 

В сей день вышние воинства, / созерцая на небесах наше естество, / удивлялись чудному образу восхождения, / в недоумении друг другу говоря: / "Кто Этот Пришедший?" / Видя же своего Владыку, / небесные врата поднять повелевали. / С ними и мы непрестанно воспеваем Тебя, / вновь с небес во плоти Грядущего, / как Судию всех и Бога Всесильного.

 

 

Каноны, глас пятый, со ирмосы на 8, и четвертый, на 6.

 

Каноны. Первый – преп. Иоанна Дамаскина, глас 5, и второй – преп. Иосифа, глас 4; Первый поем с ирмосами на 8, второй же –на 6.

Канон, творение Иоанна монаха. Глас 5. Песнь 1.

 

Канон преп. Иоанна Дамаскина, глас 5. Песнь 1

Ирмос: Спасителю Богу / в мори люди немокрыми ногами наставльшему, / и фараона со всевоинством потопльшему, / Тому Единому поим: / яко прославися.

 

Канон 1. Ирмос: Спасителю Богу, / по морю народ стопами не омоченными проведшему / и фараона со всем воинством потопившему, – / Ему единому воспоем, / ибо Он прославился.

Воспоим вси людие, / на рамех херувимских вознесшуся со славою Христу, / и спосадившему нас одесную Отца, / песнь победную: яко прославися.

 

Воспоем, все люди, Христу, / на плечах Херувимских вознесшемуся со славою, / и посадившему нас с Собою справа от Отца, / песнь победную, ибо Он прославился.

Ходатая Богу и человеком Христа, / лицы ангельстии видевше, с плотию в вышних удивляхуся, / согласно же воспеваху песнь победную: яко прославися.

 

Посредника между Богом и людьми – Христа / сонмы Ангелов, увидев на высотах с плотию, поражались, / но согласно воспевали песнь победную, / (ибо Он прославился.)

Явльшемуся Богу на горе Синайстей, / и закон давшему боговидцу Моисею, / от горы Елеонския вознесшемуся плотию, / Тому вси воспоим: яко прославися.

 

Богу, явившемуся на горе Синайской / и закон боговидцу Моисею давшему, / с горы Елеонской вознесшемуся плотию, – / Ему все мы воспоем, / ибо Он прославился.

Богородичен: Пречистая Мати Божия, / Воплощеннаго от Тебе, и от недр Родителя не отступльшаго Бога / непрестанно моли, / от всякаго обстояния спасти, яже созда.

 

 

Богородичен: Пречистая Матерь Божия! / Воплотившегося от Тебя / и от недр Родителя не отлучившегося Бога / непрестанно моли от всякого несчастья / спасти тех, кого Он создал.

 

Другий канон господина Иосифа, егоже краестрочие по алфавиту. Во осмой же и девятой песни: Оди Иосиф, еже есть, песнь Иосифова, глас 4. Песнь 1.

 

Канон преп. Иосифа, глас 4. Песнь 1

Ирмос: Отверзу уста моя, / и наполнятся Духа, / и слово отрыгну Царице Матери, / и явлюся, светло торжествуя, / и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

 

Ирмос: Отверзу уста мои, / и они исполнятся Духа; / и слово изреку Царице Матери, / и явлюсь светло торжествующим, / и воспою радостно Ее чудеса.

Воскресл еси тридневен, по естеству безсмертный, / и явился еси единонадесятим, и всем учеником, / и востекл еси Христе ко Отцу, / облаком носимь всех Творче.

 

Воскрес Ты в третий день, / по естеству бессмертный, / и явился одиннадцати и всем ученикам, / и взошел к Отцу, носимый облаком, / Христе, всего Создатель.

Вопиет явственно поя Давид богодохновенный, / взыде Господь к небесным, в воскликновении и трубы шуме, / и к началосветному Отцу доспе.

 

Взывает яснейшим образом / Давид боговдохновенный, воспевая: / "Взошел Господь на небеса / при восклицании и трубном звуке / и достиг начального Света – Отца".

Слава: Состаревшийся, Господи, мир многими грехми, / обновив страстию Твоею и востанием Твоим, / возшел еси носимь облаком к пренебесным: / слава славе Твоей.

 

Слава: Мир, от многих грехов одряхлевший, / обновив страданием Твоим, / и воскресением Твоим, Господи, / Ты взошел на небеса, носимый облаком. / Слава силе Твоей!

И ныне, Богородичен: Владыку родила еси всех, всенепорочная Владычице, / страсть вольную приимшаго, / и возшедша к Своему Отцу, / Егоже не остави, аще и плоть взят.

 

И ныне, Богородичен: Владыку всех Ты зачала, / всенепорочная Владычица, / добровольно принявшего страдание / и восшедшего к Своему Отцу, / Которого Он не оставил, / хотя и принял плоть.

Катавасия: Божественным покровен, / медленоязычный мраком, / извитийствова Богописанный закон: / тину бо оттряс очесе умнаго, / видит Сущаго, / и научается Духа разуму, / хваля Божественными песньми.

 

 

 

Катавасия: Косноязычный Моисей, / божественным сокрытый мраком, / ясно изложил Богом писанный закон, / ибо, сбросив нечистоту со взора умственного, / он видит Сущего и знанию Духа научается, / прославляя Его божественными песнями.

 

 

Песнь 3.

Ирмос: Силою Креста Твоего Христе, / утверди мое помышление, / во еже пети и славити / спасительное Твое вознесение.

 

Песнь 3

Канон 1. Ирмос: Силою Креста Твоего, Христе, / утверди мое помышление, / чтобы мне петь и прославлять / спасительное Твое вознесение.

Возшел еси Жизнодавче Христе ко Отцу, / и вознесл еси род наш Человеколюбче, / неизреченным благоутробием Твоим.

 

Ты взошел, Податель жизни Христе, к Отцу / и возвысил род наш, Человеколюбец, / по неизреченному милосердию Твоему.

Чини ангельстии Спасе, / человеческое естество видевше совосходящее Тебе, / непрестанно удивляеми воспеваху Тя.

 

Полки Ангельские, увидев смертное естество, / восходящее с Тобой, Спаситель, / в изумлении непрестанно воспевали Тебя.

Ужасахуся ангельстии лицы Христе, / зряще Тя с телесем вознесшася, / и воспеваху святое Твое вознесение.

 

Изумлялись сонмы Ангелов, / видя Тебя, с телом вознесенного, Христе, / и воспевали святое Твое вознесение.

Естество человеческое Христе, / тлением падшее возставил еси, / и восходом Твоим вознесл еси, / и с Собою нас прославил еси.

 

Естество человеческое, растлением падшее, / Ты восстановил, Христе, / и восхождением Твоим возвысил, / и нас прославил с Собою.

Богородичен: Моли непрестанно Чистая, / Произшедшаго от ложесн Твоих, / избавитися прелести диаволи, / поющим Тя Матерь Божию.

 

 

Богородичен: Моли непрестанно, Чистая, / Происшедшего от недр Твоих / об избавлении от обольщения диавольского / воспевающих Тебя, Матерь Божию.

 

Ин. Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, / Живый и Независтный Источниче, / лик себе совокупльшия, духовно утверди, / в Божественней Твоей славе / венцев славы сподоби.

 

Канон 2. Ирмос: Твоих песнопевцев, Богородица, / – живой и обильный источник, / устроивших духовный праздник, утверди / и в божественной Твоей славе / удостой венцов славы.

Возмите врата небесная, / се прииде Христос Царь твари, / в тело оболкся земное, / горнейшим глаголаху силам дольнейшия.

 

"Возвысьте врата небесные; / вот пришел Христос, Царь и Господь, / облекшийся в тело земное", – / возглашали низшие Силы высшим.

Взыскав Христе, прельщеннаго прелестию змиевою Адама, / яко в сего оболкийся, / возшел еси, и сел еси одесную, яко сопрестолен Отцу, / поющим ангелом Тебе.

 

Взыскав хитростью змия обольщенного Адама, / Ты взошел, как облекшийся в него, Христе, / и воссел справа, как сопрестольный Отцу, / при пении Ангелов в Твою честь.

Слава: Земля празднует и ликует, радуется и небо, вознесением днесь Творца твари, предъявленно соединившаго разстоящаяся хотением.

 

Слава: Земля празднует и ликует, / радуется и небо / вознесению в сей день Создателя всего творения, / явно соединившего разделенное / по воле Своей.

И ныне, Богородичен: Смерти родивши Разрушителя, / Единаго безсмертнаго Бога, / Дево Мати Всечистая: / Того присно умоли, / умерщвляющия моя страсти уморити, и спасти мя.

 

И ныне, Богородичен: Родившая смерти разрушителя, / единого бессмертного Бога, / Дева-Матерь всечистая, / непрестанно Его моли / умертвить убивающие меня страсти / и спасти меня.

Катавасия: Разверзе утробы нечадствовавшия узы, / досаду же неудоботерпиму благочадствующия, / едина молитва пророчицы древле Анны, / носящия дух сокрушен, / к Сильному, и Богу разумов.

 

 

Катавасия: Расторгла бездетного чрева узы / и прекратила наглость многодетной неудержимую / в древности одна молитва пророчицы Анны, / имевшей сокрушенный дух, / к Властителю и Богу ведения обращенная.

 

Седален, глас 8. Подобен: Премудрости:

 

Седален, глас 8

Всед на облаки небесныя, / оставив мир сущим на земли, / возшел и сел еси одесную Отца, / яко Единосущен Сему сый и Духу. / Аще бо и во плоти явился еси, но непреложен пребыл еси: / темже чаеши совершения конец, / судити грядый на землю миру всему. / Правосуде Господи, пощади души наша, / прегрешений оставление даруя, / яко Бог милостив, рабом Твоим.

 

Вступив на облака небесные, / оставив мир тем, кто на земле, / взошел Ты и воссел справа от Отца, / как единосущный Ему и Духу: / ибо во плоти Ты явился, / но неизменным пребыл. / Там ожидаешь Ты наступления конца, / чтобы, придя на землю, судить весь мiр. / Правосудный Господи, пощади души наши, / согрешений отпущение даруя, / как Бог милостивый, рабам Твоим.

Слава, и ныне: тойже.

И чтение праздника.

 

 

Слава, и ныне: повторяем то же.

 

Песнь 4.

Ирмос: Услышах слух силы Креста, / яко рай отверзеся им / и возопих: / слава силе Твоей Господи.

 

Песнь 4

Канон 1. Ирмос: Услышал я весть / о могуществе Креста Твоего, / что рай был им отверст, / и возгласил: "Слава силе Твоей, Господи!"

Вознеслся еси во славе, ангелов Царю, / Утешителя нам от Отца послав. / Темже вопием: / слава Христе вознесению Твоему.

 

Вознесся Ты во славе, Ангелов Царь, / чтобы послать нам Утешителя от Отца; / потому мы возглашаем: / "Слава, Христе, вознесению Твоему!"

Яко взыде Спас ко Отцу с плотию, / удивишася Ему ангельская воинства, и возопиша: / слава Христе вознесению Твоему.

 

Когда Спаситель взошел с плотию к Отцу, / удивились Ему Ангельские воинства и возгласили: / "Слава, Христе, вознесению Твоему!"

Ангельския силы горнейшим вопияху: / врата возмите, Христу нашему Царю, / Егоже воспеваем вкупе со Отцем и Духом.

 

Ангельские Силы низшие взывали к высшим: / "Возвысьте врата для Христа, нашего Царя, / Которого мы воспеваем со Отцом и Духом!"

Богородичен: Дева роди, и матерняя не позна, / но Мати убо есть, Девою же пребысть, / Юже воспевающе, радуйся Богородице, взываем.

 

 

Богородичен: Дева родила, и свойственного матерям не испытала; / однако Она – подлинно Матерь, / хотя осталась Девой. / Её воспевая, мы взываем: / "Радуйся, Богородица!"

 

Ин. Ирмос: Седяй в Славе / на Престоле Божества / во облаце легце, / прииди Иисус Пребожественный, / Нетленною Дланию / и спасе зовущия: / слава, Христе, силе Твоей.

 

Канон 2. Ирмос: Сидящий в славе / на престоле Божества, / на облаке легком, / пришел Иисус божественнейший, / носимый непорочной рукою, / и спас взывающих: / "Слава, Христе, силе Твоей!"

Иисус Жизнодавец приим, ихже возлюби, / на Елеонскую гору восходит, / и сих благослови, / и облаком носимь Отчая недра доспе, / яже никакоже оставил.

 

Иисус, Податель жизни, / взяв тех, которых возлюбил, / на гору Елеонскую восходит; / и благословил Он их, и облаком носимый / недр Отеческих достиг, / которых никогда не оставлял.

Мир весь празднует видимый и невидимый: / в радости ангели ликуют, / и человецы славословяще непрестанно вознесение, / плотию Соединившагося нам благостию.

 

Весь мир видимый и невидимый празднует; / Ангелы и люди торжествуют, / непрестанно славословя вознесение / Соединившегося с нами плотию по благости.

Слава: Разрушивый державу смерти яко безсмертный Господи, / безсмертие всем даровал еси Человеколюбче, / и вознеслся еси во славе, / зрящим Тя честным учеником Иисусе всесильне.

 

Слава: Разрушив могущество смерти, как бессмертный, / Ты, Господи, всем даровал бессмертие, Человеколюбец, / и вознесся во славе / на глазах священных Твоих учеников, / Иисусе всесильный.

И ныне, Богородичен: Блаженно чрево Твое Всенепорочная бысть: / чрево бо адово преславно истощившаго, / несказанно вместити сподобилася еси, / Егоже моли спасти нас поющих Тя.

 

И ныне, Богородичен: Блаженным сделалось чрево Твое, Всенепорочная! / Ибо Опустошившего чрево ада дивным образом / Ты неизъяснимо вместить сподобилась; / моли Его спасти нас, воспевающих Тебя.

Катавасия: Царю царей, / Яковый от Яковаго един Слове произшедый, / от Отца безвиновнаго, / равномощнаго Твоего Духа апостолом истинно послал еси, / яко Благодетеля поющим: / слава державе Твоей Господи.

 

 

 

Катавасия: Царь царей, Единый от Единого, / Единственное Слово, происшедшее от безначального Отца, / равносильного Тебе Духа Ты, как благодетель, / действительно послал Апостолам, поющим: / "Слава могуществу Твоему, Господи!"

 

 

Песнь 5.

Ирмос: Утренююще вопием Ти / Господи, спаси ны: / Ты бо еси Бог наш, / разве бо Тебе иного не знаем.

 

Песнь 5

Канон 1. Ирмос: С рассвета бодрствуя, / мы взываем к Тебе, Господи: / "Спаси нас, ибо Ты Бог наш; / кроме Тебя мы иного не знаем!"

Исполнив веселия всяческая Милостиве, / к горним силам с плотию пришел еси.

 

Исполнив все веселием, Милостивый, / Ты пришел с плотию / к вышним Силам.

Ангельския силы вземлема Тебе видевше, / врата, взываху Царю нашему, возмите.

 

Ангельские силы, / увидев Тебя возносимым, возглашали: / "Врата для Царя нашего возвысьте!"

Апостоли видевше возвышаема Спаса, / с трепетом взываху Царю нашему: слава Тебе.

 

Апостолы, увидев Спасителя возносящимся, / с трепетом возглашали Царю нашему: / "Слава Тебе!"

Богородичен: Деву по рождестве поем Тя Богородице, / Ты бо Бога Слова плотию мирови родила еси.

 

 

Богородичен: Как Деву после родов / мы воспеваем Тебя, Богородица, / ибо Ты Бога-Слово во плоти / миру родила.

 

Ин. Ирмос: Ужасошася всяческая / о Божественней славе Твоей: / Ты бо, Неискусобрачная Дево, / имела еси во утробе над всеми Бога / и родила еси Безлетнаго Сына, / всем воспевающим Тя / мир подавающая.

 

Канон 2. Ирмос: Изумился весь мир / о божественной славе Твоей: / ибо Ты, брака не познавшая Дева, / носила во чреве Твоём Всевышнего Бога / и родила вечного Сына, / всем воспевающим Тебя мир подающего.

Умертвив смерть Твоею смертию Господи, / взем ихже возлюбил еси, / возшел еси на Масличную гору святую, / и оттуду востекл еси Христе к Твоему Родителю, облаком носимь.

 

Умертвивший смерть / смертию Твоею, Господи! / Взяв тех, которых возлюбил, / Ты взошел на святую гору Масличную, / и оттуда поднялся к Твоему Родителю, Христе, / облаком носимый.

Странно Твое рождество, странно Твое воскресение, / странно и страшно Твое Жизнодавче, еже от горы Божественное вознесение, / еже изобразуя Илиа четвероконный восхождаше, / воспевая Тя Человеколюбче.

 

Необычайно рождество Твое, / необычайно Твое воскресение, / необычайно и повергает в трепет / Твое, Податель жизни, с горы божественное вознесение, / которое изображая, Илия / возносился на четырех конях, / воспевая Тебя, Человеколюбец.

Слава: Зрящим апостолом вещаху ангели: / мужие галилейстии, что чудитеся вознесению Жизнодавца Христа:/ Сей приидет паки на землю / судити миру всему, яко Судия праведнейший.

 

Слава: Смотревшим Апостолам возглашали Ангелы: / "Мужи Галилейские, что вы удивляетесь / вознесению жизни Подателя Христа? / Он снова придет на землю, чтобы судить весь мир, / как Судия праведнейший".

И ныне, Богородичен: Деву сохранив Тя по рождестве нетленну, / восходит Христос ко Отцу Богородительнице, Егоже не остави, / аще и плоть прият из Тебе, мысленную же и одушевленную, / за милость неизреченную.

 

И ныне, Богородичен: Христос, сохранивший Тебя после родов / непорочной девой, Божия Родительница, / восходит ко Отцу, Которого не оставлял, / хотя и принял от Тебя плоть с разумною душою / по неизреченной милости.

Катавасия: Решительное очищение грехов, / огнедохновенную приимите Духа росу, / о чада светообразная церковная. / Ныне от Сиона бо изыде закон, / языкоогнеобразная Духа благодать.

 

 

 

Катавасия: Искупительным очищением от грехов / примите огнедышащую росу Духа, / о чада Церкви световидные; / ибо ныне вышел от Сиона закон – / благодать Духа в виде огненных языков.

 

 

Песнь 6.

Ирмос: Обыде мя бездна, / гроб мне кит бысть, / аз же возопих к Тебе Человеколюбцу, / и спасе мя десница Твоя Господи.

 

Песнь 6

Канон 1. Ирмос: Объяла меня бездна, / гробом мне сделался кит, / но я воззвал к Тебе, Человеколюбцу, / и спасла меня десница Твоя, Господи.

Взыграшася апостоли, / зряще на высоту днесь Зиждителя вземлема, / упованием Духа, / и страхом зовяху: слава восходу Твоему.

 

Апостолы, видя в сей день Создателя, / поднимающимся ввысь, / возликовали в надежде получения Духа, / и со страхом восклицали: / "Слава восхождению Твоему!"

Предсташа ангели, / вопиюще Христе учеником Твоим: / имже образом видесте Христа восходяща с плотию, / паки приидет Праведный всех Судия.

 

Предстали Ангелы, / взывая ученикам Твоим, Христе: / "Каким образом вы увидели Христа с плотию восходящим, / так Он снова придет, / праведный Судия всех!"

Яко видеша Тя Спасе наш небесныя силы, / на высоту вземлема с телом, взываху, глаголюще: / велико Владыко, человеколюбие Твое.

 

Когда небесные Силы / увидели Тебя, Спаситель наш, / с телом возносимого на высоту, / они взывали, говоря: / "Велико, Владыка, человеколюбие Твое!"

Богородичен: Купину Тя неопалимую, и гору, / и лествицу одушевленную, и дверь небесную / достойно славим Марие славная, православных похвало.

 

 

Богородичен: Тебя, терновый куст не опаляемый, / и гору, и лестницу одушевленную, / и дверь небесную достойно славим, / Мария славная, православных похвала.

 

Ин. Ирмос: Божественное сие и всечестное / совершающе празднество, / Богомудрии, Богоматере, / приидите, руками восплещим, / от Нея рождшагося Бога славим. 

 

Канон 2. Ирмос: Божественный сей и всеми чтимый / совершая праздник Богоматери, / придите, богомудрые, начнем рукоплескать, / от Нее рожденного Бога славя.

Да каплют нам свыше облацы веселие вечное, / Христос бо, облаком яко херувимы носимый, / к Своему Отцу восходит днесь.

 

Да кропят нам свыше облака веселие вечное: / ибо Христос, облаком, как Херувимами, носимый, / в сей день восходит к Своему Отцу.

Плоти явився подобием, / прежде разстоящаяся собрал еси во едино Человеколюбче, / и вознеслся еси Щедре в небесная, / зрящим Тя учеником Твоим.

 

Явившись в подобии плоти, / прежде разделенное Ты собрал воедино, Человеколюбец, / и вознесся, Милосердный, на небеса, / в то время, как ученики Твои на Тебя взирали.

Слава: Что червлены ризы плоти соединившагося дебельству, / святии ангели Христа зряще вещаху, / страсти честныя Божественныя носяща образы.

 

Слава: "От чего красны одежды / Соединившегося с вещественностью плоти?" – / вопрошали святые Ангелы, взирая на Христа, / носящего божественные знаки / священного страдания.

И ныне, Богородичен: Поем Отроковице зачатие, / поем Твое неизреченное рождество, / имже избавихомся Чистая тли и озлобления, / и мрачнаго адова затворения.

 

И ныне, Богородичен: Воспеваем зачатие Твое, Отроковица, / воспеваем неизреченное рождение Тобою, Чистая, / которым мы избавились от гибели и бедствия, / и мрачного заключения во аде.

Катавасия: Очищение нам Христе / и спасение Владыко, / возсиял еси от Девы, / да яко пророка / от зверя морскаго персей Иону, / от тли исхитиши всего Адама всеродна падшаго.

 

 

Катавасия: Умилостивлением и спасением для нас / воссиял Ты, Владыка Христе, от Девы, / чтобы как пророка Иону из груди морского зверя, / полностью исторгнуть из тления Адама, / падшего со всем своим родом.

 

Кондак самогласен, глас 6:

Еже о нас исполнив смотрение, / и яже на земли соединив Небесным, / вознеслся еси во славе, Христе Боже наш, / никакоже отлучаяся, / но пребывая неотступный, / и вопия любящим Тя: / Аз есмь с вами, и никтоже на вы.

 

Кондак, глас 6

Исполнив весь замысел о нашем спасении, / и то что на земле соединив с небесным, / вознесся Ты во славе, Христе, Боже наш, / совсем не оставляя нас, но пребывая неразлучно / и взывая любящим Тебя: / "Я – с вами и никто – против вас!"

Икос: Яже земли на земли оставившии, / яже пепельная персти уступающии, приидите воспрянем, / и на высоту возведем очи и мысли, / вперим виды, вкупе и чувства, на небесная врата смертнии, / непщуим быти в Масличной горе, / и взирати на Избавляющаго на облацех носима. / Отонуду бо Господь на небеса востече, / и тамо даролюбезны дары раздая апостолом Своим, / утешив я яко Отец, и утвердив я, / наставив яко сынов, и рече к ним: не разлучаюся вас, / Аз есмь с вами, и никтоже на вы.

 

Икос: Земное на земле оставив, / то, что – пепел, праху отдавая, / придите, отрезвимся, смертные, / и к высоте очи и мысли возведем, / прострем взоры, а вместе и чувства, к небесным вратам: / представим себе, что мы на Масличной горе, / и взираем на Искупителя, на облаке носимого. / Оттуда ведь Господь поднялся на небеса, / там и дары раздал Апостолам Своим Щедрый, / созвав, как Отец, и укрепив их, / наставив как сынов, и сказав им: / "Я от вас не удаляюсь; / Я – с вами, и никто – против вас!"

Синаксарь на Вознесение Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа.

 

 

 

Песнь 7.

Ирмос: В пещи огненней / песнословцы спасый отроки, / благословен Бог отец наших.

 

Песнь 7

Канон 1. Ирмос: В печи огненной / спасший песнопевцев-отроков, / благословен Бог отцов наших.

На облацех света вознесыйся, и спасый мир, / благословен Бог отец наших.

 

На облаке светлом вознесшийся / и спасший мир, / благословен Бог отцов наших.

На раму Спасе, заблуждшее взем естество, вознесся, / Богу и Отцу привел еси.

 

Взяв на плечи заблудшее естество, / Ты, Христе, вознесшись, / принес его к Богу и Отцу.

Возшедый во плоти к безплотному Отцу, / благословен Бог отец наших.

 

Восшедший во плоти / к бесплотному Отцу, / благословен Бог отцов наших!

Умерщвленое наше грехом естество взем, / Твоему свойственному Отцу Спасе привел еси.

 

Взяв грехом умерщвленное наше естество, / Ты принес его, Спаситель, / к собственному Своему Отцу.

Богородичен: От Девы рождься, Юже Богородицу соделал еси, / благословен Бог отец наших.

 

 

Богородичен: Рожденный от Девы, / Которую Ты соделал Богородицею, / благословен Ты, Боже отцов наших.

 

Ин. Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии / паче Создавшаго, / но, огненное прещение мужески поправше, / радовахуся, поюще: / препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

 

Канон 2. Ирмос: Не почтили богомудрые / творения больше Творца, / но угрожавший им огонь мужественно поправ, / радостно воспевали: / "Прехвальный Господь и Бог отцов, / благословен Ты!"

Светлый Тя Свет суща, подъят облак Господи, / от земли паче ума восприемлема / и небеснии собори восхвалиша со апостолы, глаголюще: / Боже благословен еси.

 

Светлое облако подняло Тебя, / Господи, истинный Свет, / от земли непостижимо возносящегося, / и небесные сонмы с Апостолами / восхвалили Тебя, возглашая: / "Боже, благословен Ты!"

Рукама вси радующеся восплещим, вознесением Христовым, и воскликнем: / взыде Бог во гласе трубне, и седе одесную, / яко сопрестолен Отцу во веки.

 

В радости все начнем рукоплескать / в честь вознесения Христова и воскликнем: / "Взошел Бог при звуке трубном / и воссел справа от Отца, / как Ему сопрестольный, навеки!"

Слава: Поя древле Моисей великий, взываше: / да поклонятся восходящу Христу небеснии ангели, яко всех Царю, / емуже зовем: отцев Господи и Боже благословен еси.

 

Слава: Воспевая в древности, великий Моисей взывал: / "Да поклонятся восходящему Христу небесные Ангелы", / как Царю всего, Которому мы восклицаем: / "Отцов Господь и Бог, благословен Ты!"

И ныне, Богородичен: О чудес преславных! / Како вместила еси / Бога невместимаго Богорадованная, плотию обнищавшаго, / и со славою многою в небесная вознесшагося днесь, / и оживившаго человеки?

 

И ныне, Богородичен: О необычайные чудеса! / Как вместила Ты, благодати Божией исполненная, / Бога невместимого, обнищавшего плотию, / и с великою славою в сей день на небеса вознесшегося, / и оживотворившего людей?

Катавасия: Согласная возшуме органская песнь, / почитати златосотворенный бездушный истукан: / Утешителева же светоносная благодать почествует, / еже вопити: / Троице Единая, равносильная, безначальная, благословена еси.

 

 

 

Катавасия: Стройный напев музыкальных орудий загремел, / призывая чтить литой из золота бездушный истукан; / светоносная же Утешителя благодать / побуждает нас в благоговении взывать: / "Троица единая, равносильная, безначальная, / благословенна Ты!"

 

 

Песнь 8.

Ирмос: Из Отца прежде век рожденнаго Сына, и Бога, / и в последняя лета воплощеннаго от Девы Матере, / священницы пойте, / людие превозносите во вся веки.

 

Песнь 8

Канон 1. Ирмос: От Отца прежде веков / рожденного Сына и Бога, / и в последние времена воплотившегося от Девы-Матери, / священники воспевайте, / люди, превозносите во все века!

Во двою существу возлетевшаго Жизнодавца Христа на небеса со славою, / и Отцу соседящаго, / священницы пойте, людие превозносите во вся веки.

 

Подателя жизни Христа, / в двух естествах поднявшегося на небеса со славою / и восседающего рядом с Отцом, / священники воспевайте, / люди превозносите во все века.

От работы идольския тварь избавившаго, / и представившаго ту свободну Твоему Отцу, / Тебе Спасе поем, / и Тебе превозносим во вся веки.

 

От рабства идолослужения творение избавившего / и представившего его свободным Своему Отцу, / Тебя, Спаситель, мы воспеваем / и Тебя превозносим во все века.

Своим схождением низложившаго супостата, / и Своим возшествием вознесшаго человеки, / священницы пойте, людие превозносите во вся веки.

 

Низложившего Своим нисхождением противника / и Возвысившего Своим восхождением человека, / священники воспевайте, / люди превозносите во все века.

Богородичен: Херувимов превышшая явилася еси Богородице Чистая, / во чреве Твоем сими Носимаго носившая: / Егоже со безплотными, человецы славословим во вся веки.

 

 

Богородичен: Высочайшей Херувимов / Ты явилась, Богородица чистая, / во чреве Твоем носившая ими Носимого, / Которого вместе с бесплотными / мы, смертные, славословим во все века.

 

Ин. Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи / Рождество Богородичо спасло есть; / тогда убо образуемое, / ныне же действуемое, / вселенную всю воздвизает пети Тебе: / Господа пойте, дела, / и превозносите Его во вся веки. 

 

Канон 2. Ирмос: Отроков благочестивых в печи / Дитя Богородицы спасло: / тогда – прообразуемое, а ныне – действующее; / всю вселенную созывает Он петь Тебе. / "Пойте Господа, творения, / и превозносите во все века!"

Явишася умове апостолом в вознесении, и вещаху: / что взирающе стоите дивящеся? / Сей восходяй в небесная, / приидет и паки судити иже на земли человеком, / Судия сый Един.

 

Апостолам при вознесении / явились Умы небесные и вещали: / "Что стоите, взирая с удивлением? / Этот, восходящий на небеса, придет и снова / судить живущих на земле людей, / как Судия единый!"

Дадим Богу величие, / хвалы согласие воскликнем, / воспоим, ликуим, руками же восплещим: / взыде Бог наш на небеса от земли, / ангелом, архангелом поющим Сего, / яко Владыку и Творца всех.

 

Воздадим Богу величие, / согласно хвалу воскликнем, / будем петь, ликовать и рукоплескать: / Бог наш взошел от земли на небеса, / Ангелы же и Архангелы Его воспевали, как Владыку / и Создателя всех.

Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.

 

Благословим Отца, и Сына, и Святого Духа, Господа.

Взятся превыше Ангел естество наше, древле отпадшее, / и на престоле посаждено бысть Божественне, паче смысла. / Приидите, торжествуим и воззовем: / Господа пойте дела, и превозносите во вся веки.

 

Вознесено выше Ангелов наше естество, / в древности падшее, / и на престоле божественном посажено непостижимо; / придите, восторжествуем и возгласим: / "Воспевайте Господа, творения, / и превозносите во все века!"

И ныне: Се Сын Твой Богородице, / пленив Крестом Своим смерть, воскресе тридневен, / и учеником Своим явлься, востече к небесным: / с нимиже Тебе покланяющеся / поем и славословим во вся веки.

 

И ныне, Богородичен: Вот, Сын Твой, Богородица, / пленив Крестом Своим смерть, / воскрес на третий день / и, ученикам Своим явившись, поднялся на небеса; / с Ним и Тебе поклоняясь, / мы воспеваем и славословим во все века.

Таже, Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще и превозносяще во вся веки.

 

Затем: Хвалим, благословляем, поклоняемся Господу, воспевая и превознося Его во все века.

Катавасия: Разрешает узы, / и орошает пламень, / трисветлый Богоначалия Образ: / поют отроцы, / благословит же Единаго Спаса и Вседетеля, / яко Благодетеля / сотворенная всяческая тварь.

 

Катавасия: Расторгает узы и орошает пламя / Трисветлый образ Богоначалия; / отроки поют, а все созданное творение / единого Спасителя и Творца всего, / как благодетеля благословляет.

Честнейшую: не поем, но поем припев: Величай душе моя, / вознесшагося от земли на небо, / Христа Жизнодавца.

 

 

На 9-ой песни "Честью высшую Херувимов" не поем, но поем припев праздника: Величай, душа моя, / вознесшегося от земли на небо / Христа – жизни Подателя.

 

Песнь 9.

Ирмос: Тя паче ума и словесе, Матерь Божию, / в лето Безлетнаго неизреченно рождшую, / вернии, единомудренно величаем.

 

Песнь 9

Канон 1. Ирмос: Тебя, превыше ума и слова / ставшую Матерью Божией, / во времени Сверхвременного неизреченно родившую, / мы, верные, единомысленно величаем.

Тебе Избавителя мира Христа Бога, / апостоли видяще Божественно возвышаема, / со страхом играюще величаху.

 

Тебя, Искупителя мира, Христа Бога, / Апостолы, видя божественно возвышаемым, / со страхом торжествуя, величали.

Твою обожившуюся плоть / зряще Христе, на высоте ангели, / друг ко другу глаголаху: / воистинну Сей есть Бог наш.

 

Твою, Христе, обоженную плоть / на высоте созерцая, Ангелы / указывали друг другу: / "Это – воистину Бог наш!"

Тебе безплотных чинове Христе Боже, / на облацех вземлема видяще, взываху: / славы Царю, врата возмите.

 

Тебя увидев, Христе Боже, / на облаках поднимающимся, / полки бесплотных восклицали: / "Возвысьте врата для Царя славы!"

Тебе сошедшаго даже до последних земли, / и человека спасшаго, / и восхождением Твоим возвысившаго, сего величаем.

 

Тебя, нисшедшего до крайнего предела земли / и человека спасшего, / и восхождением Своим его возвысившего, / мы величаем.

Богородичен: Радуйся Богородице Мати Христа Бога: / Егоже родила еси, / днесь от земли возносима / со апостолы зрящи, возвеличала еси.

 

 

Богородичен: Радуйся, Богородица, Матерь Христа Бога! / Того, Кого носила Ты во чреве, / в сей день со Ангелами созерцая возносящимся от земли, / Ты возвеличила.

 

Вторый припев: Ангели восхождение Владыки зряще, ужасахуся, / како со славою взятся от земли на горняя.

 

Второй припев праздника: Ангелы, восхождение Владыки созерцая, поражались, / как Он был вознесен со славою от земли на небеса.

Ин. Ирмос: Всяк земнородный / да взыграется, Духом просвещаемь, / да торжествует же Безплотных умов естество, / почитающее священное торжество Богоматере, / и да вопиет: / радуйся, Всеблаженная, / Богородице, Чистая Приснодево.

 

Канон 2. Ирмос: Всякий на земле рожденный / да ликует, Духом просвещаясь; / да торжествует и бесплотных Умов естество, / почитая священное торжество Богоматери, / и да взывает: / "Радуйся, Всеблаженная, / Богородица чистая, Приснодева!"

О даров паче постижения! / О таинства страшнаго! / Всеми бо владычествуяй, от земли отходя к небесным, / учеником посла Духа Святаго, / просветившаго сих смысл, / и огненны сотворившаго благодатию.

 

О высшие постижения дары! / О повергающее в трепет таинство! / Ибо Владычествующий всем, / отходя от земли на небеса, / послал ученикам святого Духа, / просветившего их разум / и соделавшего их огненными благодатию.

Полцы ученичестии, Господь рече, вы седите во Иерусалиме, / и Аз низпослю вам Утешителя другаго, / Отцу сопрестольна, и Мне равночестна, / Егоже видите взимаема, и облаком светлым носима.

 

Сонму учеников сказал Господь: / "Вы оставайтесь в Иерусалиме, / и Я ниспошлю вам иного Утешителя, / Отцу сопрестольного и честью равного Мне, / Тому, Кого вы видите возносящимся / и носимым облаком светлым".

Взятся яве великолепие выше небес, плотию обнищавшаго, / и соседением Отца почтеся естество наше отпадшее: / торжествуим, и согласно вси воскликнем, / и восплещим руками радующеся.

 

Вознесено явно выше небес / великолепие Обнищавшего плотию, / и сидением с Отцом почтено / наше падшее естество: / восторжествуем все, и согласно воскликнем, / и восплещем руками в радости!

Богородичен: Свет от Света возсиявый, Всенепорочная, из Тебе возсия, / и черность безбожия всю разруши, / и в нощи спящих просвети. / Сего ради вси по долгу Тя во веки присно ублажаем.

 

Богородичен: Свет, от Света воссиявший, / из Тебя взошел, Всенепорочная, / и все омрачение безбожия прекратил / и в ночи спящих просветил; / потому мы все Тебя, как должно, / во веки непрестанно величаем.

Катавасия: Радуйся Царице, / Матеродевственная славо: / всяка бо удобообращательная благоглаголивая уста / витийствовати не могут, / Тебе пети достойно: / низумевает же ум всяк, Твое Рождество разумети. / Темже Тя согласно славим.

 

 

 

Катавасия: Радуйся, Царица, матерям и девам слава! / Ибо никакие подвижные красноречивые уста, / ораторствуя, не могут / Тебя воспевать достойно; / изнемогает и всякий ум, / стремясь постигнуть рождение от Тебя Христа; / потому мы Тебя согласно славим.

 

 

Ексапостиларий самогласен:

 

Ексапостиларий

Учеником зрящим Тя, / вознеслся еси Христе ко Отцу соседя, / ангели предтекуще зовяху: / возмите врата, возмите, / Царь бо взыде к начальному Свету славы. [Трижды.]

 

 

Когда ученики на Тебя взирали, / вознесся Ты к Отцу, Христе, чтобы с Ним восседать. / Ангелы же, впереди спеша, взывали: / "Поднимите врата, поднимите, / ибо Царь взошел к начальному Свету славы!" (3)

 

На хвалитех, Всякое дыхание: поставим стихи 4 и поем стихиры, глас 1. Подобен: Небесных чинов:

 

На "Хвалите" стихиры на 4, глас 1

Ангельски иже в мире торжествуим, / на престоле славы Богу носимому, / взывающе пение: / Свят еси Отче небесный, / Соприсносущный Слове, / Свят еси и Душе Всесвятый.

 

Мы, в мире сем живущие, / подобно Ангелам восторжествуем, / Богу, на престоле славы носимому, / возглашая песнопение: / "Свят Ты, Отче Небесный, / Свят Ты, столь же вечное Слово, / и Дух Всесвятой!" (2)

Начальницы ангелов смотряюще, Спасе, восхождения странное, / недоумевахуся друг ко другу: / что видение сие? / Человек убо зраком видимый, / якоже Бог, превыше небес / с плотию восходит.

 

Начальники Ангелов / созерцая, Спаситель, восхождение необычайное, / недоумевали, друг другу говоря: / "Что это за зрелище? / Тот, Кого мы видим – обликом Человек, / но, как Бог, превыше небес / Он с плотию восходит!"

Галилеане зряще Тя вознесенна, / от Масличныя горы с телом Слове, / слышаху ангелов вопиющим им: / что стоите зряще? / Сей приидет паки с плотию, / имже образом видесте.

Повторяюще 1-ю.

 

Галилеяне, видя Тебя, Слово, / вознесенным с телом с Масличной горы, / слышали Ангелов взывающих к ним: / "Что вы стоите и смотрите? / Он придет во плоти снова, / таким же образом, как вы видели!"

Слава, и ныне, глас 2: Родился еси яко Сам восхотел еси, / явился еси яко Сам изволил еси, / пострадал еси плотию Боже наш, / из мертвых воскресл еси поправ смерть. / Вознеслся еси во славе, всяческая исполняяй, / и послал еси нам Духа Божественнаго, / еже воспевати и славити Твое Божество.

 

Слава, и ныне, глас 2: Родился Ты, как Сам восхотел; / явился миру, как Сам благоволил; / пострадал плотию, Боже наш; / из мертвых воскрес, поправ смерть; / вознесся во славе, все Наполняющий, / и послал нам Духа Божественного, / чтобы мы воспевали и славили Твое Божество.

Славословие великое. Дается и святый елей братии. И поучение Студитово.

 

 

Славословие великое.

 

Отпуст:

Иже во славе вознесыйся от нас на небо и одесную седый Бога и Отца, Христос, истинный Бог наш, молитвами пречистыя Своея Матере, святых славных и всехвальных Апостол, и всех святых, помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец.

 

Отпуст

Во славе вознесшийся от нас на небо и воссевший по правую руку Бога и Отца, Христос, истинный Бог наш, по молитвам пречистой Своей Матери, святых славных и всехвальных Апостолов и всех святых помилует и спасет нас, как благой и Человеколюбец.

И час 1-й в притворе. И совершенный отпуст.

 

 

 



(c) Переводы Св. Писания и Богослужебных текстов: о. Амвросий (Тимрот).
При любом использовании материалов сайта, ссылка на автора обязательна.

 

 
Рейтинг@Mail.ru Система Orphus