ID=7483
date=0-24
Ин канон Преполовения, глас 8
Песнь 1
Ирмос: Мо́ре огусти́л еси́, погрузи́вый со ору́жием го́рдаго фарао́на, и лю́ди спа́сл еси́ немо́кренно Го́споди, и вве́л еси́ я́ в го́ру святы́ни, вопию́щыя: пои́м Тебе́ Бо́гу на́шему пе́снь побе́дную, я́ко просла́вися.
Язы́цы восплещи́те, евре́и воспла́чите, животода́вец бо Христо́с, у́зы а́довы расто́рже, и ме́ртвыя воскреси́, и неду́ги исцели́ сло́вом: Се́й е́сть Бо́г на́ш, да́вый жи́знь ве́рующым во и́мя Его́.
Чу́до показа́л еси́, во́ду в вино́ преше́дшую, во Еги́пте ре́ки преложи́вый Влады́ко в кро́вь, и ме́ртвыя воскреси́л еси́, зна́мение сие́ второ́е сконча́в. Сла́ва Спа́се несказа́нному Твоему́ сове́ту: сла́ва истоща́нию Твоему́, и́мже обнови́л еси́ на́с.
Струя́ приснотеку́щая сы́й Го́споди жи́зни и́стинныя, Ты́ еси́ воскресе́ние на́ше: хотя́ труди́лся еси́ Спа́се мо́й, и во́лею вжа́ждался еси́, зако́ном естества́ повину́яся, и в Сиха́рь ше́д пло́тию, воды́ проси́л еси́ у самаряны́ни пи́ти.
Хле́бы благослови́л еси́, ры́бы умно́жил еси́, непостижи́мый Бо́же, и лю́ди насы́тил еси́ незави́стно, и исто́чник приснотеку́щий прему́дрость, жа́ждущым обеща́л еси́. Ты́ еси́ Спа́с Бо́г на́ш, да́вый живо́т ве́рующым во и́мя Твое́.
Троичен: Три́ собезнача́льны сла́влю и сопресто́льны, Отца́ безнача́льна Бо́га, и Сы́на собезнача́льна, и ду́ха соприсносу́щна Сы́ну, еди́но триипоста́сное Существо́: еди́но нача́ло пребезнача́льное пою́, безнача́льнаго Божества́ и Существа́ чту́.
Богородичен: Еди́на вмести́ла еси́ Зижди́теля Твоего́ Богороди́тельнице во чре́ве, и пло́тию родила́ еси́ неизрече́нно, и Де́ва пребыла́ еси́, ничто́же де́вству оскверни́вшуся. Сего́ Чи́стая, я́ко Сы́на Твоего́ и Бо́га непреста́нно моли́ о ста́де Твое́м при́сно.
Песнь 3
Ирмос: Утверди́ся се́рдце мое́ во Го́споде, вознесе́ся ро́г мо́й в Бо́зе мое́м, разшири́шася на враги́ моя́ уста́ моя́, возвесели́хся о спасе́нии Твое́м.
Не и́же на лице́ су́д суди́те иуде́е, учя́ глаго́лаше Влады́ка, егда́ прии́де во святи́лище, я́коже пи́сано е́сть, преполови́вшуся зако́нному пра́зднику.
Не и́же на лице́ су́д суди́те иуде́е: Христо́с бо прии́де, Его́же нарица́ху проро́цы от Сио́на гряду́ща. и ми́р взыва́юща.
А́ще и словесе́м не ве́руете иуде́е, дело́м ве́руйте Влады́ки: что́ прельща́етеся, отмета́ющеся Свята́го, Его́же написа́ в зако́не Моисе́й?
А́ще месси́и вся́ко подоба́ет приити́ иуде́е, Христо́с же прии́де ны́не Месси́а: что́ прельща́етеся, отмета́ющеся Пра́веднаго, Его́же написа́ в зако́не Моисе́й?
Троичен: Тебе́ покланя́емся О́тче, безнача́льный Cущество́м, пое́м безнача́льнаго Сы́на Твоего́, и Ду́ха благоче́стно Всесвята́го, я́ко еди́наго три́, естество́м Бо́га.
Богородичен: Еди́н от Тро́ицы сы́й бы́в, пло́ть ви́делся еси́, не прело́жь Го́споди существа́, ниже́ опали́в Ро́ждшия нетле́нное чре́во, Бо́г сы́й ве́сь и о́гнь.
Песнь 4
Ирмос: Проро́к Авваку́м у́мныма очи́ма прови́де Го́споди, прише́ствие Твое́, те́м и вопия́ше: от ю́га прии́дет Бо́г, сла́ва си́ле Твое́й, сла́ва снизхожде́нию Твоему́.
А́ще месси́и подоба́ет приити́: Месси́а же Христо́с е́сть, беззако́ннии, что́ не ве́руете Ему́? Се́ прии́де, и свиде́тельствует, я́же То́й твори́т: во́ду вино́ сотвори́, разсла́бленнаго сло́вом стягну́.
Не разуме́юще писа́ний, прельща́етеся вси́ вы́ евре́и беззако́ннии: вои́стинну бо прии́де Христо́с, и все́х просвети́, и в ва́с показа́ мно́гая зна́мения, и чудеса́, и всу́е отрица́етеся и́стиннаго живота́.
Еди́но де́ло показа́х ва́м, и вси́ уже́ дивите́ся, взыва́ше иуде́ем Христо́с. Вы́ обре́зуете и в суббо́ту челове́ка, рече́: Мене́ же что́ оклевета́ете про́чее, воздви́гшаго сло́вом разсла́бленнаго?
Дела́ сотвори́х мно́гая, и ко́его ра́ди де́ла ка́мением биете́ Мя? Иуде́ем Христо́с, облича́я, взыва́ше: еда́ зане́ челове́ка здра́ва всего́ сло́вом сотвори́х, не суди́те на лице́ челове́цы.
Во апо́столех де́йствуяй, и во проро́цех Са́м почива́яй с Ду́хом, безнача́льное рожде́ние Оте́ческаго естества́ Христе́, язы́ки к позна́нию возве́л еси́ зна́меньми Твои́ми.
Троичен: Тро́ице неразде́льная Еди́нице, безнача́льне О́тче, Сы́не и Ду́ше Святы́й, во Еди́нице Тро́ица равноче́стная, сопресто́льная, животворя́щая, несозда́нный Бо́же, спаса́й воспева́ющыя Тя́, и изба́ви от бе́д и скорбе́й.
Богородичен: Во чре́ве Твое́м, Бо́га неопи́санно вмести́вшая, Богоневе́сто Де́во Ма́ти Чи́стая, не преста́й моля́щи о на́с, я́ко да Тобо́ю изба́вимся от обстоя́ний, к Тебе́ бо при́сно прибега́ем.
Песнь 5
Ирмос: Го́споди Бо́же на́ш, ми́р да́ждь на́м: Го́споди Бо́же на́ш, стяжи́ ны́: Го́споди, ра́зве Тебе́ ино́го не ве́мы, и́мя Твое́ имену́ем.
Чудесы́ украси́л еси́ апо́столы Твоя́, дивесы́ возвели́чил еси́ ученики́, во все́м ми́ре просла́вив Спа́се на́ш, и да́в и́м Ца́рствие Твое́.
Вся́ просвети́ша земли́ концы́ ученицы́, чудесы́ и уче́ньми, и разли́чными о́бразы сло́во пропове́давше, Христе́ Спа́се, Ца́рствия Твоего́.
Хвалу́ возсыла́ем Ца́рствию Твоему́, пе́ние же Тебе́ прино́сим, на́с ра́ди на земли́ яви́вшемуся, и ми́р просвети́вшему, и Ада́ма воззва́вшему.
Троичен: Сла́ва Тебе́, О́тче Святы́й, Бо́же нерожде́нне: сла́ва Тебе́, Сло́ве безле́тне единоро́дне: сла́ва Тебе́, Ду́ше Боже́ственне и сопресто́льне, и единосу́щне Отцу́ и Сы́ну.
Богородичен: Бы́сть чре́во Твое́ свята́я трапе́за, иму́щая небе́сный хле́б: от него́же вся́к яды́й не умира́ет, я́коже рече́ все́х Богороди́тельнице Пита́тель.
Песнь 6
Ирмос: Я́ко во́ды морски́я Человеколю́бче, волна́ми жите́йскими обурева́юся. Те́мже я́ко Ио́на, та́ко вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, благоутро́бне Го́споди.
Вся́ содержа́й концы́, возше́л еси́ Иису́се, и учи́л еси́ во святи́лищи наро́ды сло́ву и́стины, пра́зднику преполовля́ющуся, я́коже Иоа́нн вопие́т.
Отве́рзл еси́ устне́ Твои́ Влады́ко, пропове́дал еси́ ми́рови безле́тнаго Отца́, и Всесвята́го Ду́ха, сро́дное обо́их храня́ и по воплоще́нии.
Де́ло О́тчее соверши́л еси́, де́лы уве́рил еси́ словеса́ Твоя́, исцеле́ния соверша́я Спа́се, и зна́мения, разсла́бленнаго исправля́я, прокаже́нныя очища́я, и ме́ртвыя воскреша́я.
Безнача́льный Сы́н нача́ло бы́сть, прие́м е́же по на́м вочелове́чися, и посреде́ пра́здника уча́ше, глаго́ля: притецы́те ко исто́чнику приснотеку́щему, жи́знь почерпи́те.
Троичен: Еди́но в Тро́ице Божество́, Существо́ триипоста́сное, несозда́нное, неразде́льное вси́ сла́вим, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, я́ко три́ су́щее, и еди́но.
Богородичен: Де́ву по рождестве́ пое́м Тя́, Де́ву и Ма́терь сла́вим Тебе́ еди́ну, Чи́стая Богоневе́сто Отрокови́це, из Тебе́ бо вои́стинну Бо́г воплоти́ся, обнови́в на́с.
Песнь 7
Ирмос: Халде́йская пе́щь, огне́м распала́емая, ороша́шеся Ду́хом, Бо́жиим предстоя́нием, о́троцы поя́ху: благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.
Пло́тски потруди́лся еси́, упокое́ние все́х: во́лею вжада́лся еси́, исто́чниче чуде́с: воды́ проси́л еси́, во́ду жи́зни Иису́се возвеща́яй.
Самаряны́ни Го́споди жене́ бесе́довал еси́, облича́я безу́мие беззако́нных евре́ев: она́ у́бо ве́рова Сы́на бы́ти Бо́жия, си́и же отверго́шася.
Во́ду живу́ю истека́ющую, во́ду безсме́ртия, исто́чник присноживу́щий пода́ти обеща́л еси́, ве́рою Ду́х Тво́й прие́млющым Спа́се, от Отца́ происходя́щий.
Пятьми́ хле́бы препита́л еси́, ты́сящы а́лчущих, и насыще́ния оста́нки, в други́я ты́сящы Спа́се умно́жил еси́, показу́я сла́ву Твою́ свяще́нным ученико́м.
Яды́й Те́ло Твое́, жи́в бу́дет во ве́ки, и пия́й Кро́вь Твою́, в Тебе́ пребу́дет Спа́се мо́й, и Ты́ в не́м пребыва́еши, и воскреси́ши его́ в после́днее мгнове́ние.
Удиви́л еси́ Влады́ко Твое́ смотре́ние, уве́рив чудесы́ Боже́ственную вла́сть, неду́ги изгна́л еси́, ме́ртвыя воскреси́л еси́, и слепы́я просвети́л еси́ я́ко Бо́г.
Прокаже́нныя очи́стил еси́, хромы́я испра́вил еси́, разсла́бленныя стягну́л еси́, кровоточи́вую исцели́вый: ше́ствовал еси́ по пучи́не, показа́в сла́ву Твою́ свяще́нным ученико́м.
Троичен: Покланя́емся Твоему́ Го́споди Пречи́стому Отцу́, и благода́ти Ду́ха, ю́же Твои́м апо́столом Бо́г сы́й разда́вый, посыла́я и́х на про́поведь.
Богородичен: Во чре́ве Твое́м вмести́ла еси́ невмести́маго Сло́ва, от Твои́х сосе́ц дои́ла еси́ ми́ру Пита́теля, на объя́тии носи́ла еси́ Содержи́теля на́шего, Богороди́тельнице Чи́стая.
Песнь 8
Ирмос: А́нгели и небеса́ на престо́ле сла́вы седя́щаго, и я́ко Бо́га непреста́нно сла́вимаго, благослови́те, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Прииди́те ви́дите лю́дие, на престо́ле сла́вы воспева́емаго, от люде́й беззако́нных ху́лимаго, и ви́дяще по́йте в проро́цех Месси́ю предрече́ннаго.
Ты́ еси́ вои́стинну Христо́с, в ми́р се́й прише́дый, из Него́же спасе́ние и оставле́ние оте́ческих согреше́ний: Ты́ еси́ вои́стинну живо́т, в Тя́ ве́ровавшым.
Прему́дрость Бо́жия, преполови́вшуся пра́зднику, я́коже пи́сано е́сть, во святи́лищи предста́ и уча́ше, я́ко вои́стинну Се́й бя́ше Месси́а Христо́с, И́мже спасе́ние.
В суббо́тах Христо́с, и по вся́ дни́ пока́зоваше зна́мений дела́, исцеля́я су́щыя в неду́зех разли́чных: но прельще́ннии лю́дие я́ростию распыха́хуся.
Разсла́бленнаго, глаго́лет, в ле́тех же мно́зех лежа́щаго, в суббо́ту Се́й исцели́, и преступи́ зако́н, иуде́и Христа́ го́рько укоря́ху.
Не Моисе́й ли ва́м зако́н да́вый, повелева́ет обре́затися, и в суббо́ту му́жа обре́зуете, да не ка́ко зако́н оте́ческий разори́тся, Христо́с иуде́ем глаго́лаше.
Неблагода́рни всегда́ в пусты́ни жи́вшии, Благоде́теля за́вистию прогне́ваху, ху́ляще, дви́жуще непра́ведныя язы́ки, тще́тным поуча́ющеся.
Троичен: Еди́н Бо́г у́бо Тро́ица, Отцу́ не преступи́вшу в сыновство́, ниже́ Сы́ну прело́жшуся во исхожде́ние: но сво́йтвенная и обоя́, Све́т Бо́га, три́ прославля́ю во ве́к.
Богородичен: Ка́ко родила́ еси́, рцы́, от Отца́ безле́тно просия́вшаго, и со Святы́м Ду́хом воспева́емаго? Или́ я́ко ве́сть еди́н благоволи́вый из Тебе́ роди́тися, Богоро́дице.
Песнь 9
Ирмос: Чу́жде ма́терем де́вство, и стра́нно де́вам деторожде́ние: на Тебе́ Богоро́дице, обоя́ устро́ишася. Те́м Тя́ вся́ племена́ земна́я непреста́нно велича́ем.
Пра́зднику преполовля́ющуся иуде́йскому, возше́л еси́ Спа́се мо́й во святи́лище Твое́, и науча́л еси́ все́х чудя́хуся же иуде́е, и отку́ду Се́й ве́сть пи́смена не научи́вся, глаго́лаху.
Исцеле́ния дарова́ний Изба́витель мо́й источа́я, сотворя́ше чудеса́ и зна́мения, прогоня́ неду́ги, целя́ немощству́ющыя: но иуде́е неи́стовствовахуся мно́жеством чуде́с Его́.
Непокори́выя иуде́и Изба́витель мо́й облича́я, вопия́ше: не суди́те на лице́, но пра́веден су́д суди́те: и́бо зако́н и в суббо́ту обре́зоватися повелева́ет вся́кому челове́ку.
Бо́льшая чуде́с ученико́м Твои́м Спа́се, я́коже обеща́в пода́л еси́, посла́в в язы́ки пропове́дати сла́ву Твою́: они́ же ми́рови пропове́даху Твое́ Воскресе́ние, благода́ть и воплоще́ние.
А́ще челове́ка обре́зуете в суббо́ту, да не ка́ко разори́тся зако́н: ны́не на Мя́ что́ гне́ваетеся, я́ко челове́ка всего́ здра́ва сотвори́х сло́вом? по пло́ти вы́ су́дите, глаго́лет иуде́ем Христо́с.
Суху́ю исцели́вый ру́ку сло́вом, изсо́хшую дре́вле зе́млю моего́ се́рдца, исцели́в Cло́ве, покажи́ мя плодоно́сна, да соде́лаю и а́з Cпа́се, плоды́ в покая́нии те́пле.
Прокаже́нное мое́ се́рдце очи́стив, и души́ моея́ Cло́ве о́чи просвети́вый, на одре́ боле́зни мя́ лежа́ща испра́ви, я́коже разсла́бленнаго возста́вил еси́ на одре́ лежа́щаго.
Троичен: Чу́жде е́сть беззако́нным сла́вити безнача́льную Тро́ицу, Отца́, и Сы́на же, и Свята́го Ду́ха, несозда́нное вседержа́ние, И́мже ве́сь ми́р созда́ся держа́вою кре́пости Ея́.
Богородичен: Вмести́ла еси́ во чре́ве Твое́м Де́во Ма́ти, еди́наго от Тро́ицы Христа́ Жизнода́вца, Его́же пое́т вся́ тва́рь, и трепе́щут го́рнии престо́ли: Того́ моли́ Всеблаже́нная, спасти́ ду́шы на́шя.