ID=10263
date=
Кано́н апо́стола, глас 4
Песнь 1
Ирмос: Ли́цы Изра́ильтестии,/ невла́жными стопа́ми понт Чермны́й и вла́жную глубину́ прогна́вше,/ вса́дники триста́ты враги́ ви́дяще, в ней погруже́ны,/ с весе́лием поя́ху:/ пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.
Торжеству́ет, лику́ющи, вся Христо́ва Це́рковь ду́хом, благохва́лящи тя ве́рою/ и твоя́, апо́столе первопресто́льне, облобыза́ющи вери́ги честны́я от любве́,/ я́же носи́л еси́ свя́зан, связу́я мучи́теля.
Из глубины́ пре́лести ловя́, Петре́, челове́ки,/ я́ко ры́бы, приве́л еси́ тебе́ Избра́вшему от ры́барей/ и́стинно в верхо́внаго всех ученико́в./ Сего́ ра́ди вери́ги, я́же носи́л еси́, облобыза́ем.
Основа́нием ве́ры всех ду́ши ве́рных назда́л еси́/ и, хра́мы пре́лести, Пе́тре, низложи́в, созда́л еси́ Це́ркви,/ тя велегла́сно чту́щия всегда́ и вери́ги, я́же носи́л еси́.
Богородичен: Ору́жия вся льсти́ваго врага́, Пречи́стая Де́во,/ соверше́нно оскуде́ша,/ отне́леже копие́м уязви́ся в Твою́ утро́бу нескве́рную всели́вшееся Сло́во./ Его́же сладча́йшим ны́не уязви́тися жела́нием се́рдцу моему́, молю́ Тя.
Песнь 3
Ирмос: Лук си́льных изнемо́же,/ и немотству́ющий препоя́сашася си́лою,/ сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.
Весь Све́ту соединя́яся чисте́йшему,/ Того́ Боже́ственными причаще́нии, свет яви́лся еси́ вторы́й, Пе́тре,/ озаря́ющий ду́ши на́ша.
Зако́ны Христо́вы утверди́л еси́ и пребеззако́ннующия благозако́нию научи́л еси́,/ я́ко апо́столов верхо́вный,/ я́ко догма́тов основа́ние недви́жимо.
Язы́ком свяще́нным пропове́дал еси́ Бо́га, пострада́вша и на Кресте́ распе́ншагося./ Сего́ ра́ди, Петре́, почита́ем связа́вшии тя вери́ги.
Богородичен: Стоя́ше да́же до Тебе́ смерть неодержи́маго стремле́ния:/ Ты бо родила́ еси́ Исто́чник безсме́ртия, Богоро́дице Ма́ти Де́во.
Песнь 4
Ирмос: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза,/ на Кресте́ Твое́м стал еси́, и раста́яшася язы́цы:/ Ты бо еси́, Человеколю́бче,/ кре́пость моя́ и хвале́ние.
Вити́йствуя Влады́ки вели́чия,/ непокори́вых евре́ев сердца́ к ве́ре обрати́л еси́ Боже́ственней,/ я́ко основа́ние ве́ры.
Ше́ствия твоя́ позна́на бы́ша на вода́х/ преоби́льною любо́вию Ходи́вшаго верху́ сих, Петре́,/ и стези́ тебе́ Боже́ственныя Сказа́вшаго.
Врачевство́ иму́ще неду́гов всеразли́чных,/ Боже́ственныя вери́ги твоя́, блаже́нне,/ сия́ облобыза́ем ве́рою, тя почита́юще.
Богородичен: Я́ко в пала́ту простра́нную,/ все́лься Царь всех во святу́ю Твою́ утро́бу,/ яви́ся воплоща́емь, Всенепоро́чная Влады́чице.
Песнь 5
Ирмос: Просвеще́ние Твое́, Го́споди, низпосли́ нам/ и от мглы прегреше́ний разреши́ ны, Бла́же,/ Твой мир да́руяй.
Отцу́ Собезнача́льнаго пропове́дал еси́ Сы́на открове́нием, всехва́льне, Боже́ственным/ и блаже́нства сподо́бился еси́ блаже́ннаго из уст.
Егда́ Свет узре́л еси́, возсия́вший на Фаво́ре, со́лнечный покрыва́ющий лучи́,/ Све́том су́щим от Све́та озари́лся еси́, Пе́тре,/ и ве́рныя просвети́л еси́.
Ме́ртва тридне́вновавша пропове́дал еси́ Христа́,/ Его́же ра́ди вери́ги носи́л еси́, Пе́тре./ И́мже поклони́тися сподо́бившеся, благоче́стно тя чтим.
Богородичен: Отягоще́ннаго, Пречи́стая, бре́менем мно́гих грехо́в,/ облегчи́ мя ны́не носи́ти и́го, укрепля́ющи, Христо́во легча́йшее.
Песнь 6
Ирмос: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное,/ проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся:/ от тля изба́ви мя, Иису́се, Царю́ сил.
Стремгла́вное пресла́вно претерпе́л еси́ распя́тие,/ угото́вил еси́ к Небе́сней стези́ но́ги твоя́,/ е́юже нас ходи́ти, учениче́ Христо́в, укрепи́.
Всели́лся еси́ в жизнь живу́щих/ и, вя́жемь ея́ ра́ди, у́зы велиа́ра сокруши́л еси́, связа́вшаго тя./ Сего́ ра́ди чтим твоя́ вери́ги.
Моли́ Влады́ку, всеблаже́нне, тва́ри низпосла́ти очище́ние,/ и мир, и ми́лость сла́вящим тя,/ я́ко Того́ учени́к и́скреннейший.
Богородичен: Умерщвле́ния ко́жных риз совлече́ся пра́отец:/ Зижди́тель бо в того́ облачи́тся от Твои́х крове́й,/ воплоти́вся па́че сло́ва, Всенепоро́чная.
Песнь 7
Ирмос: Авраа́мстии иногда́ в Вавило́не о́троцы/ пе́щный пла́мень попра́ша, пе́сньми взыва́юще:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Три́жды отве́рглся еси́ Христа́,/ те́мже вопроше́нием трикра́тным исцеля́ет твое́ согреше́ние, Пе́тре пресла́вне,/ и утвержде́ние показу́ет мно́гих коле́блющихся.
Я́ко у́зник Христо́в,/ сладча́йшим жела́нием у́зам разли́чным приобщи́лся еси́,/ те́мже и твои́м вери́гам, разреша́ющим стра́сти, Петре́,/ ве́рою покланя́емся.
Нощь глубо́кую лю́таго многобо́жия реши́ши, вселе́нную проходя́,/ я́коже велича́йшее со́лнце, Пе́тре,/ Христо́в самови́дче, апо́столов сла́ва.
Сла́ва Христу́ был еси́,/ Сего́ твои́ми удесы́ просла́вил еси́, Пе́тре пресла́вне./ Те́мже тя сла́вим и связа́вшим тя вери́гам покланя́емся.
Богородичен: Соше́дый на зе́млю, я́ко дождь, Де́во,/ Богоразу́мием всю напои́ зе́млю/ и показа́ Тя А́нгелов всех, Чи́стая, честне́йшую.
Песнь 8
Ирмос: Изба́вителю всех, Всеси́льне,/ посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия,/ снизше́д, ороси́л еси́/ и научи́л еси́ пе́ти:/ вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.
Земледе́льствуя сердца́, Пе́тре, жесто́кая,/ благопло́днейшая сия́ соверши́л еси́ Де́лателю тва́ри,/ ключи́ тебе́ Боже́ственныя преда́вшему/ вяза́ти же и реши́ти согреше́ния.
Блажи́м тя, Пе́тре, всегда́ и твоя́ целу́ем вери́ги,/ я́же, я́ко злоде́й, носи́л еси́, убива́я зло́бы нача́льника/ и связу́я у́зами твои́ми, апо́столе.
Неукло́нным твои́м ка́менем, Пе́тре, ве́ры/ соблюда́я Це́ркве исполне́ние,/ от среды́ собла́зны отжени́, Пе́тре́,/ и ми́рное испроси́ сей, блаже́нне, устрое́ние.
У́зами и стра́стию пречи́стою Связа́вшаго ад и смерть све́тло пропове́дал еси́,/ сего́ ра́ди, всеблаже́нне, вери́ги твоя́ целу́юще, освяща́емся.
Троичен: Я́коже чи́ни Го́рнии, возопии́м трисвяты́ми гла́сы,/ Всевино́внаго Отца́ ны́не сла́вяще, и Сы́на, и Ду́ха,/ Еди́но Существо́, Еди́ну Си́лу и Еди́но Де́йство.
Богородичен: Мы́сленный Тя све́щник52 преднаписа́ проро́к,/ Боже́ственную свещу́, Богороди́тельнице, нося́щий,/ просве́щшу пе́рвее омраче́нныя мно́гими зол омраче́ньми.
Песнь 9
Ирмос: Рождество́ Твое́ нетле́нно яви́ся:/ Бог из бо́ку Твое́ю про́йде,/ я́ко Плотоно́сец яви́ся на земли́/ и с челове́ки поживе́./ Тя, Богоро́дице, тем вси велича́ем.
Ви́дети сподо́бился еси́ да́льняя, ве́рно наде́емая тебе́, Петре́,/ и трудо́в по́чести от Бо́га Человеколю́бца, ра́дуяся, прие́млеши,/ Его́же пло́тию твое́ю страсть Боже́ственную изобрази́л еси́.
Я́ко Боже́ственный ключа́рь Ца́рствия,/ сего́ отве́рзи вхо́ды ве́рно тя чту́щим на земли́/ и честны́я твоя́ целу́ющим вери́ги, Пе́тре,/ и́миже свя́зан, носи́л еси́.
С Сы́ном сый на Фаво́ре, гла́са Оте́ческаго, Сего́ явля́юща, сподо́бился еси́ услы́шати:/ Боже́ственным бо Ду́хом, Пе́тре,/ твое́ се́рдце очища́емо пресла́вно озари́ся.
Нам, любо́вию тя чту́щим и вери́ги твоя́ целу́ющим,/ и́миже, Пе́тре, связа́лся еси́,/ очище́ние, и долго́в испроси́ разреше́ние,/ и Ца́рствия Небе́снаго наслажде́ние.
Богородичен: Све́та жили́ще была́ еси́,/ те́мже Све́том наста́ви мя, Отрокови́це, омраче́на все́ми вра́жиими искуше́ньми,/ я́ко да ве́рою Тя, Всечи́стая, велича́ю, Ма́ти Де́во.