01-19 Преподо́бнаго отца́ на́шего Мака́рия Еги́птянина

ID=11546

date=

Кано́н преподо́бнаго, глас 3

Песнь 1

Ирмос: Ли́цы Изра́ильтестии,/ невла́жными стопа́ми понт Чермны́й и вла́жную глубину́ прогна́вше,/ вса́дники триста́ты враги́ ви́дяще, в ней погруже́ны,/ с весе́лием поя́ху:/ пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Боже́ственным све́том сия́я/ и со А́нгелы, о́тче, ны́не водворя́яся,/ моли́твами твои́ми спаса́й соверша́ющия всесвященную твою́ па́мять/ и в ра́дости вопию́щия:/ пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Путь, к жи́зни веду́щий,/ неукло́нно, преблаже́нне, ше́ствуяй, соверши́л еси́,/ избе́г мяте́жей, и бесо́вская смуще́ния разори́л еси́,/ ра́достно взыва́я:/ пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Умертви́в плотско́е мудрова́ние по́стническими твои́ми боре́нии,/ Боже́ственному Ду́ху покори́л еси́, о́тче,/ и, Сего́ управля́емь Боже́ственною си́лою, в ра́дости вопия́л еси́:/ пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Вся кра́сная оста́вил еси́,/ непреста́нную возлюби́в, о́тче, красоту́ в дому́ Госпо́дни,/ иде́же шум чи́сте пра́зднующих, в ра́дости вопию́щих:/ пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Богородичен: Безле́тнаго Сы́на Безнача́льнаго Отца́,/ плоть нас ра́ди, челове́ков, бы́вша, Чи́стая, во утро́бе заче́нши,/ под ле́том Сего́ родила́ еси́ несказа́нно./ Ему́же и, ра́дующеся, вопие́м:/ пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Песнь 3

Ирмос: Лук си́льных изнемо́же,/ и немощству́ющии препоя́сашася си́лою,/ сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.

Зако́ну повину́лся еси́ Ду́ха,/ Его́же всеору́жием препоя́сався, преподо́бне,/ не зако́ну греха́ произволе́ние подклони́л еси́.

Горе́ к Бо́гу мудрова́ние име́я, Богоно́се,/ я́же на земли́ оста́вил еси́,/ боле́зньми воздержа́ния непреста́нно облегча́емь.

Расто́рг у́зы естества́, преесте́ственным и чи́стым твои́м житие́м, Богоно́се,/ су́щих па́че естества́ прия́л еси́ де́йство.

Да Бо́гу, блаже́нне, в безмяте́жии бесе́дуеши,/ в пусты́ни, о́тче, жи́ти изво́лил еси́, от молв удаля́яся.

Богородичен: Спасти́ хотя́ челове́ка на поле́зное, я́ко Благоде́тель Человеколю́бец,/ в Твою́ утро́бу неопи́санно, Богома́ти, всели́ся.

Песнь 4

Ирмос: Седя́й в сла́ве на престо́ле Божества́/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Тле́емаго а́бие ве́тхаго челове́ка совле́клся еси́, о́тче,/ с грехо́вными страстьми́ воздержа́нием незави́стным,/ обле́клся же еси́ в но́ваго по Христе́, всече́стне.

Светле́йшее твое́ житие́/ я́ко пра́вило изве́стнейшее вся́кия, о́тче, Боже́ственный доброде́тели показа́ся/ в моли́твах и посте́х, бде́ниих же и мольба́х ко Христу́ Человеколю́бцу.

Дрема́ния твои́м ве́ждом, Богому́дре, не дал еси́,/ до́ндеже, о́тче, дом себе́ сотвори́л еси́ красне́йший Всеви́дцу Влады́це,/ к Нему́же взыва́л еси́:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

В ю́ности целому́дрие, в ста́рости ра́зум,/ во все́м же житии́ пожда́ние и долготерпе́ние/ и ко всем любо́вь показа́л еси́, взыва́ющим:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Богородичен: Умерщвле́нныя, Всечи́стая, челове́ки оживи́ла еси́,/ па́дшия сия́ к тле́нию возста́вила еси́,/ Жизнода́вца ро́ждши, избавля́ющаго взыва́ющия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Песнь 5

Ирмос: Просвеще́ние Твое́, Го́споди, низпосли́ нам/ и от мглы прегреше́ний разреши́ ны, Бла́же,/ Твой мир да́руяй.

Просте́р, сла́вне, души́ у́мное/ и чу́вства, му́дре, упра́вив,/ был еси́ храм освяще́н Бо́гу и всече́стен.

Стропти́вейшаго зми́я увяди́в кова́рства/ и того́ го́рькия ко́зни притупи́л еси́,/ при́сно в Боже́ственном зако́не ду́шу устроя́я.

Украси́л еси́, Преподо́бне, души́ трича́стное/ и, влады́ку ум поста́вив, име́л еси́ Христа́,/ наставля́ющаго к ше́ствию Небе́сному.

Богородичен: Де́ва роди́ Пречи́стаго Бо́га, законополага́юща всем чистоту́/ и святы́ню благоче́стия су́щим на земли́ возвеща́юща.

Песнь 6

Ирмос: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное,/ проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся:/ от тли изба́ви мя, Иису́се, Царю́ сил.

В пусты́ни жи́ти усе́рдно возлюби́л еси́, Богоно́се,/ в ней Бо́га прие́мля,/ избавля́ющаго тя и соблюда́юща твоя́ стопы́.

Непрекло́нен в поще́нии, Богому́дре, пребы́л еси́ да́же до конца́,/ храня́ сие́ опасе́ние,/ и́мже нетле́ннаго сподо́бился еси́ я́ве наслажде́ния.

Равноа́нгельно на земли́ житие́ пожи́л еси́,/ равноа́нгельную и честь досто́йно получи́л еси́,/ со А́нгелы всех Бо́гу предстоя́.

Богородичен: Зачала́ еси́ во утро́бе, Богома́ти, Безнача́льнаго Бо́га Сло́ва,/ нас ра́ди, челове́ков, бы́вша непрело́жна по нам,/ во двою́ зна́емаго естеству́.

Песнь 7

Ирмос: Спасы́й во огни́ Авраа́мския Твоя́ о́троки/ и халде́и уби́в,/ я́же пра́вда пра́ведно уловля́ше,/ препе́тый Го́споди, Бо́же о́тец на́ших,/ благослове́н еси́.

Свы́ше манове́нием и Бо́жиею по́мощию враги́ низложи́в,/ победоно́сец, зовы́й, был еси́:/ препе́тый Го́споди, Бо́же отце́в на́ших, благослове́н еси́.

Очи́стив мглу, от страсте́й бы́вшую,/ безстра́стия просвеще́нием озари́лся еси́, зовы́й, блаже́нне:/ препе́тый Го́споди, Бо́же отце́в на́ших, благослове́н еси́.

Уясни́в ду́шу доброде́тельными благоле́потами,/ красе́н добро́тою Бо́гу быв, песнопе́л еси́, ра́дуяся:/ препе́тый Го́споди, Бо́же отце́в на́ших, благослове́н еси́.

Богородичен: Призыва́я ны, плене́нный, Де́во, во е́же бе́хом в нача́лех,/ во чре́во Твое́ всели́вся, воплоти́ся Человеколю́бец Госпо́дь,/ Бог отце́в на́ших Благослове́нный.

Песнь 8

Ирмос: О́троки благочести́выя в пещи́/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть,/ тогда́ у́бо образу́емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте, дела́,/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Глаго́лы жи́зни ве́чныя, всеблаже́нне, в се́рдцы твое́м прие́м,/ плоть увяди́л еси́,/ ми́ру же умертви́лся еси́/ и, в живоно́сную ме́ртвость оде́явся, – Го́спода по́йте, – взыва́еши, -/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Ми́лостива бы́ти, Богоно́сне, еди́наго Благода́теля моли́/ твою́ всесвяще́нную па́мять пра́зднующим,/ согреше́ний оставле́ние сим испроша́я:/ Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Ма́нием к Бо́гу непреста́нным внима́я/ и отону́днаго осия́ния зарю́ прие́мля,/ свет противосия́ющий проза́рный, я́ко зерца́ло, посыла́еши пою́щим:/ Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

На ле́стницу, к Небеси́ просте́ртую,/ на не́йже утвержде́н яви́ся Госпо́дь,/ о́тче, возше́л еси́,/ Боже́ственными восхожде́ньми при́сно предуспева́я, Преподо́бне,/ до́ндеже дости́гл еси́ пою́щих:/ Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Богородичен: Пое́м Тя, Обра́дованная,/ Бо́га бо воплоще́нна нам родила́ еси́./ Те́мже Богоро́дицу Тя вси имену́ем,/ Богоприя́тную трапе́зу, добро́ту Иа́ковлю,/ Го́спода по́йте, дела́, – вопию́ще, -/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Е́ва убо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла есть,/ Ты же, Де́во Богоро́дице,/прозябе́нием чревоноше́ния/ ми́рови благослове́ние процвела́ еси́,/ Тем Тя вси велича́ем.

Слеза́ми убо по́стническими ни́ву се́рдца твоего́ напои́л еси́,/ ра́дуйся же, о́тче Богоно́се,/ ны́не в ра́дости рукоя́ти собира́еши подвиго́в по́чести,/ те́мже тя вси ублажа́ем.

Незаходи́мый возсия́ тебе́ Свет,/ и присносу́щное весе́лие восприя́,/ иде́же, ликуя́ со А́нгелы о́крест Царя́ и Го́спода,/ ве́рою соверша́ющия па́мять твою́ поми́най,/ о́тче всеблаже́нне.

Возмо́гл еси́ избежа́ти де́монов стреля́ния и кова́рствий лука́вых,/ спасе́ся, блаже́нне, душа́ твоя́,свята́, чиста́ и нескве́рна,/ насле́дия Небе́снаго сподо́бися,/ помина́й у́бо пою́щия тя.

Зако́ном, о́тче, страда́льческим подвиза́лся еси́ досто́йне и победи́л еси́./ Те́мже тя сла́вы венце́м Еди́н Благоде́тель почте́/ и Боже́ственнаго светоявле́ния сподо́би и блаже́нных наслажде́ний.

Богородичен: Я́ко всех тва́рей Творца́ ро́ждши, Богома́ти,/ превозшла́ еси́ всю тварь Боже́ственною сла́вою,/ и святы́нею, и благода́тию, и вся́кими доброде́тели пе́рвшествы./ Те́мже Тя вси велича́ем.