01-26 Преподо́бного отца́ на́шего Ксенофо́нта и дружи́ны его́

ID=10332

date=01-26

Кано́н святы́х, глас 2

Песнь 1

Ирмос: Гряди́те, лю́дие,/ пои́м песнь Христу́ Бо́гу,/ разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския,/ я́ко просла́вися.

Дре́ва жи́зни и ра́йскаго вои́стинну наслажде́ния/ вседомо́вне, всему́дрии, ны́не восприе́мше,/ вас восхваля́ющия моли́те спасти́, к Человеколю́бцу.

В пути́ за́поведей Твои́х ше́ствуя те́пле,/ Твой раб, Влады́ко, оби́тели дости́же,/ сугу́бым жела́нием жи́зни ве́чныя наслажда́яся.

Но́вую ски́нию Авраа́мову показа́л еси́ твой дом всем,/ темже, чудне, во Авраамлих недрех досто́йно и пра́ведно воспочи́л еси́.

Богородичен: Весь в Тя всели́вся, Всенепоро́чная,/ всего́ мя, челове́ка, вообрази́,/ из Отца́ возсия́вый пре́жде всех век, Сло́во Безнача́льное.

Песнь 3

Ирмос: На ка́мени мя ве́ры утверди́в,/ разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́./ Возвесели́ бо ся дух мой, внегда́ пе́ти:/ несть свят, я́коже Бог наш, и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Светле́йшими досто́инствы почте́н, светоно́сным житие́м украси́вся,/ дея́ние бо восхожде́ние виде́ния, вопи́я, показа́л еси́:/ Ты еси́ Бог наш, и несть свят, па́че Тебе́, Го́споди.

Я́ко всех строи́тель быв, всех попече́ние прия́л еси́,/ тре́бующим бога́тство твое́ раздая́,/ прие́мля любому́дренно мона́шествующих чи́ны,/ о́тче преподо́бне.

Зако́нами пита́яся Влады́ки, в зако́не и поуче́нием,/ и наказа́нием Госпо́дним наказа́л еси́ твоя́ де́ти, зовы́й, чу́дне:/ Ты еси́ Бог наш, и несть свят, па́че Тебе́, Го́споди.

Богородичен: Еди́ну де́вствующую по рождестве́ Мари́ю,/ святы́х святе́йшую, су́щую неискусобра́чную Богоро́дицу,/ прииди́те, воспои́м, ве́рнии, зову́ще:/ ра́дуйся, Ма́ти Чи́стая, ра́дуйся, Влады́чице.

Песнь 4

Ирмос: Услы́шах, Го́споди,/ слух Твоего́ смотре́ния/ и просла́вих Тя,/ Еди́не Человеколю́бче.

Спа́сшеся от бу́ри жите́йския,/ в приста́нище благоче́стия устреми́стеся, де́ти блаже́ннейшии.

Научи́вшеся зна́нию Боже́ственных и челове́ческих,/ Бо́гу служи́ть изво́листе.

Из бе́здны, преподо́бнии, мирски́я изба́вльшеся пресла́вно,/ ко благи́х бе́здне приидо́сте.

Богородичен: Изба́вленный кро́вию, от ребр излия́нною Сы́на Твоего́, Богома́ти,/ вси Тя блажи́м.

Песнь 5

Ирмос: Све́та Пода́телю/ и веко́в Тво́рче, Го́споди,/во све́те Твои́х повеле́нии наста́ви нас:/ ра́зве бо Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.

К неги́бнущей преходя́й жи́зни, потща́лся еси́ дости́гнута свяще́нный, Арка́дие, град/ и Гро́бу Су́щия Жи́зни поклони́лся еси́.

Я́ко благоле́пный вои́стинну бы́вший о тебе́ про́мысл,/ и чу́дно, и препросла́вленно окормле́ние Боже́ственное всех Влады́ки, всеблаже́нне Арка́дие!

Тобо́ю промышля́яй, И́же на объя́тиих Симео́новых пе́рвее возлега́й, Боже́ственнаго ста́рца,/ ста́рцу тя Боже́ственному, Арка́дие, приво́дит, Христо́с путево́ждствова.

Богородичен: Сы́на Безнача́льнаго и Соприсносу́щнаго Отцу́ родила́ еси́ преесте́ственно,/ из Тебе́ воплоще́нна, Веенепоро́чная Отрокови́це./ Те́мже Богоро́дицу Чи́стую Тя пропове́дуем.

Песнь 6

Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну:/ от тли, Бо́же, мя возведи́.

Блаже́нныя жи́зни жела́я, к мона́шествующих притека́еши собо́ру,/ жи́тельное дохнове́ние споспе́шника, Иоа́нне, творя́.

Человекоуби́йцы зло́бы ме́ртвость и смертоно́сный яд отве́ргл,/ к Живоно́сному Гро́бу Христо́ву, Иоа́нне, прите́кл еси́.

Иоа́ннову житию́ поревнова́л еси́,/ и́бо, я́ко он, в пусты́ню всели́лся еси́/ и чи́сте пожи́л еси́, Иоа́нне, Христу́ очища́яся.

Не́бо простры́й хоте́нием, друго́е Не́бо соде́ла одушевле́нно:/ Тя, Богома́ти Чи́стая,/ и из Тебе́ су́щим во тьме возсия́.

Песнь 7

Ирмос: Богопроти́вное веле́ние/ беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ есть,/ Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную,/ Сый благослове́н и препросла́влен.

Ума́ чистото́ю Богоно́сный ва́ше соше́ствие зря, провозвести́:/ Бог бо пра́ведный, благоче́стие ва́ше Боже́ственне возмзди́в,/ во еди́но, я́ко Ми́лостив, собра́.

Ре́вность зря благоче́стия, жела́ние прие́м,/ ве́ру призре́в ва́шу, Человеколю́бец, вся собра во еди́ну трапе́зу вас,/ я́ко Благоде́тель и Препросла́вленный.

Богородичен: Наде́жда непосты́дная, наде́жда изве́стная, и стена́ непоколеби́мая,/ и покро́в, и помо́щница буди́ ми, Всенепоро́чная, упова́ющему на Тя:/ на Тя бо возлага́ю, Чи́стая, всю наде́жду спасе́ния моего́.

Песнь 8

Ирмос: Пещь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше,/ Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая,/ ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пещь, зело́ огне́м распаля́емую, разлуче́ние от друг дру́га кре́пко претерпе́сте,/ утро́бами бо растерза́еми и душа́ми распаля́еми,/ остно́м сро́дства страда́ния му́чеников подъя́сте.

Свы́ше вас о́блак росода́тельный человеколю́бия осени́ в гора́х Сио́нских,/ иде́же роса́ Ду́ха ученики́ просвети́, зову́щия:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Ми́лостива нам и благосе́рда бы́ти Благоде́теля/ моли́те, отцы́ всебога́тии,/ ва́шу торжеству́ющим свяще́нную па́мять,/ естество́м соедине́нных и совоку́пленных благода́тию.

Богородичен: Единоро́днаго Сы́на и Бо́га Сло́ва,/ пре́жде век из Безнача́льнаго Отца́ неизрече́нно возсия́вшаго,/ тва́ри перворо́дна бы́вша, родила́ еси́,/ тем Тя, Богома́ти, вси язы́цы, сла́вим.

Песнь 9

Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Госпо́дь,/ вопло́щся от Де́вы, нам яви́ся,/ омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная,/ тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

На ра́мех взе́мше Христо́в Крест,/ вои́стинну ше́ствовасте стезе́ю воздержа́ния, вся́ку доброде́тель соверша́юще,/ до́ндеже са́мую и́стинно нестаре́емую Жизнь прия́сте,/ вседомо́вне венчава́еми.

Огоспо́дствовавше плотско́му мудрова́нию,/ Ду́ха бога́тство сокро́вищетвовасте,/ благода́ть врачева́ний прие́мше от Исто́чника дарова́ний,/ к Нему́же ны́не преше́дше, ве́чно почива́ете.

Победи́вше кова́рства змии́ная, на коне́ц по́честей, преподо́бнии, нареко́стеся,/ пра́вды венцы́ от Христа́ прие́мше досто́йно./ Его́же ны́не моли́те, е́же спасти́ ду́ши на́ша.

Богородичен: Безма́терня пе́рвее по пе́рвому рожде́нию,/ нас ра́ди воплоще́нна, ражда́еши без отца́,/ во двою́ познава́ема естеству́, Боже́ственнем и челове́честем,/ и си́ми ве́руема де́йствы, Богоневе́сто.