01-28 Преподо́бнаго отца́ на́шего Ефре́ма Си́рина

ID=11562

date=01-28

Кано́н свята́го, глас 8

Песнь 1

Ирмос: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль/ по бе́здне стопа́ми,/ гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема,/ Бо́гу, побе́дную песнь, пои́м, вопия́ше.

Евфра́тским одожде́нием твои́х моли́тв ду́шу мою́ напо́й,/ изсо́хшую зно́ем страсте́й,/ и сло́во ми вдохни́, твой восхваля́ющу пра́здник, всеблаже́нне.

Свет мы́сленный облиста́в,/ све́тлое яви́лся еси́ со́лнце светолу́чными доброде́тельми/ и уче́ний добро́тами, Ефре́ме, озаря́я ве́рных все исполне́ние.

Струя́ми слез пла́мень страсте́й погаси́в,/ был еси́ сосу́д че́стен, Ефре́ме, Свята́го Ду́ха,/ исто́чники источа́я уче́ний, Богоблаже́нне.

Богородичен: Нетле́нно Сло́во во утро́бе прии́мши,/ родила́ еси́ избавля́ющего от тли Тому́ служа́щия при́сно,/ Ма́ти Де́во Чи́стая, две́ре и́стинно Жи́зни.

Песнь 3

Ирмос: Несть свят,/ я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой,/ вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же,/ и утверди́вый нас на ка́мени/ испове́дания Твоего́.

Ти́ны вся́кия страстны́я себе́ очи́стив,/ яви́лся еси́ прия́телище доброде́телей я́ко и́стинно/ и сосу́д вмести́телен дарова́ний Свята́го Ду́ха.

Ника́коже сна очи́ма дав,/ храм яви́лся еси́ Святы́я Тро́ицы и прему́дрости сокро́вище,/ мир обогаща́я златоза́рными уче́нии, блаже́нне.

Познава́ет друга́го тя Христо́ва честна́я Це́рковь златото́чнаго Евфра́та,/ наводня́юща му́дрых уче́ний пото́ками и тварь всю напоя́юща.

Богородичен: Во двою́ естеству́ Еди́ный от Святы́я Тро́ицы,/ из чи́стых Твои́х крове́й воплоще́н, боголе́пно про́йде,/ су́щия от Ада́ма спаса́я, Всечи́стая, бла́гостию.

Песнь 4

Ирмос: Христо́с моя́ си́ла,/ Бог и Госпо́дь,/ честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи,/ от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Глаго́лов си́ла твои́х протече́ весь мир,/ высокотво́рным сия́нием смире́ния слепоту́ душ отгоня́щи, блаже́нне.

Непоро́чно соверши́л еси́ житие́, слеза́ми себе́ омыва́я/ и Судии́ всем прише́ствие напису́я словесы́ му́дрыми, Богоявле́нне досточу́дне.

Ви́дев твоего́ Госпо́дь смире́ния пресла́вную высоту́,/ высокотво́рное сло́во тебе́ да́рует,/ и́мже ересе́й лю́тая смири́шася возноше́ния.

Укрепи́вся благода́тию Вседержи́теля,/ к нача́лом ополчи́лся еси́ де́монским, о́тче, и победи́л еси́,/ о нас моля́ся те́пле, восхваля́ющих тя.

Богородичен: Я́ко Боже́ственный храм,/ я́ко го́ру святу́ю, я́ко исто́чник нетле́ния,/ я́ко и́збранну еди́ну бы́вшую Зижди́телю на́шему Бо́гу,/ Де́ву ублажи́м.

Песнь 5

Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же,/ у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся,/ Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий,/ и́стиннаго Бо́га,/ от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Слез пото́ками сласте́й до конца́, о́тче, изсуши́л еси́ пучи́ну/ и источе́нии твои́х уче́ний ересе́й пото́ки, блаже́нне, потопи́л еси́.

Ум твой манове́нием е́же к Бо́гу, о́тче, просвеща́емь, Ефре́ме,/ Богови́ден весь бысть, я́коже зерца́ло Боже́ственнаго Ду́ха,/ невеще́ственно явле́ния прие́мля.

Храм был еси́ вмести́телен, о́тче, Тро́ицы во и́стинну и испещре́н благода́тию,/ и озаре́нием чи́стых доброде́телей, и уче́ний це́лостию.

Богородичен: Мертва́ мя показа́ во Еде́ме вкуше́ние дре́ва лука́вым наве́том зми́я,/ Ты же, Жизнода́теля Христа́ ро́ждши, оживи́ла мя еси́,/ Еди́на Богора́дованная.

Песнь 6

Ирмос: Жите́йское мо́ре/ воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею,/ к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой,/ Многоми́лостиве.

Не песо́к основа́ние, но ве́ру нерасте́рзну, Богоно́се, положи́в,/ от вра́жиих вся́ческих наве́тов непрекло́нен пребы́л еси́,/ непобеди́мою дла́нию окормля́емь.

Язы́к твой, я́ко трость пи́сменника скоропи́сца, вои́стинну бысть,/ повеству́ющ ра́зум всеблагочести́в,/ на скрижа́лех начерта́ющ серде́чных, о́тче, зако́н Ду́ха.

Твою́ пла́вающии догма́тов тишину́, Ефре́ме Богому́дре,/ пучи́ны треволне́ний избавля́ются душевре́дных/ и бу́ри ересе́й, возни́чуще, ве́рою спаса́ются.

Богородичен: Вся́кия вы́шши разумева́емыя, я́ко Бог, и ви́димыя тва́ри,/ вопло́щен, про́йде из Твоего́ чре́ва,/ соблю́д Тя нетле́нну, я́коже бе пре́жде Рождества́,/ Ма́ти Де́во.

Песнь 7

Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь соде́ла А́нгел/ преподо́бным отроко́м,/ халде́и же опаля́ющее/ веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Законоположи́тель мона́шествующих изве́стнейший яви́лся еси́, прече́стне,/ изыма́тель же от вра́жиих вся́ческих сплете́ний./ Те́мже твою́ почита́ют честну́ю и свяще́нную на земли́, блаже́нне, па́мять.

Изря́ден Ду́ха, приснопа́мятне, орга́н был еси́,/ возглаша́ющий твои́ми всегда́ дохнове́ньми,/ и песнь спаси́тельную нам покая́ния песнопоя́, воспева́ющим тя.

Богородичен: Па́че сло́ва́ Твое́ зача́тие, Богоневе́сто,/ Бо́га бо Сло́во родила́ еси́,/ изба́вльшаго от безслове́сия вся челове́ки и сло́во подаю́ща вопи́ти:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Песнь 8

Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́/ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́:/вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти,/ Тя превозно́сим во вся ве́ки.

Светоно́сен я́ко ино́е показа́лся еси́ со́лнце,/ уче́ний лучи́ испуща́я конце́м,/ тьму несве́тлую отгна́л еси́, блаже́нне, вся́каго греха́ све́том покая́ния.

Струя́ми Боже́ственных догма́тов окружа́емь,/ я́коже ина́я река́, из Еде́ма теку́щи,/ лице́ земли́ напая́я, чу́дне, и нече́стия пле́велы подавля́я.

Богородичен: И́стинную Богоро́дицу испове́дающе Тя,/ а́нгельски, е́же ра́дуйся, ве́рою вопие́м Ти:/ еди́на бо Ра́дость на земли́ родила́ еси́,/ Обра́дованная, при́сно Благослове́нная.

Песнь 9

Ирмос: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети,/ на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгелъстии взира́ти./ Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно,/ Его́же велича́юще,/ с Небе́сными во́и Тя ублажа́ем.

Уязви́вся любо́вию Вседержи́теля, все твое́ житие́, рыда́я, сконча́л еси́,/ вопия́ со у́жасом, преподо́бне:/ осла́би во́лны́ Твоея́, Спа́се, благода́ти,/ се́ю мя бога́тно соблюда́я в бу́дущей жи́зни.

Сла́дко сло́во твое́, умиле́ния пода́тельно,/ испо́лнено просвеще́ния притека́ющим, Богоно́се Ефре́ме досточу́дне,/ непоро́чно же житие́,/ все́ми украша́емо Богосия́нными доброде́тельми и просвеща́емо.

Храм Ду́ха был еси́ и река́, вод живото́чных исполня́ема,/ Це́ркве основа́ние незы́блемое, утвержде́ние мона́шествующих,/ струя́ приснотеку́щая Боже́ственнаго умиле́ния, Ефре́ме досточу́дне.

Богородичен: Разуме́ти не мо́жет ум челове́ческий/ е́же па́че ума́ Рождества́ Твоего́, Де́во, та́инство:/ Бог бо, всели́вся во утро́бу Твою́, ключа́ де́вства не поколеба́,/ я́коже весть Еди́н Сам Непостижи́мый.