ID=11567
date=01-30
Кано́н святы́х, глас 2
Песнь 1
Ирмос: Гряди́те, лю́дие, пои́м песнь Христу́ Бо́гу,/ разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския,/ я́ко просла́вися.
Ко́е благодаре́ние, ко́е противовоздая́ние, подоба́ющее на́шим, челове́цы, принесе́тся от нас благоде́телем,/ и́миже ко е́же до́бре бы́ти наставля́емся?
Вити́йстии язы́цы, и хи́трости, и кова́рства, и вся слове́с си́ла/ ны́не в вину́ да сподви́гнутся еди́ну/ и, честву́юще взаи́м, да почту́т.
Сво́йственнаго у́бо им не терпя́ху,/ дабы́ что стяжа́ти на земли́, Небому́дреннии,/ храни́телие же яви́шася о́бщества и предста́телие,/ о́бщих у́бо и похва́л да сподо́бятся.
Богородичен: Тя, о́бщее любоче́стие, Всенепоро́чная, на́шего естества́, вси сла́вим,/ уста́ еди́ны бы́вше и еди́но согла́сие соверши́вше.
Песнь 3
Ирмос: На ка́мени мя ве́ры утверди́в,/ разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́,/ возвесели́ бо ся дух мой, внегда́ пе́ти:/ несть свят, я́коже Бог наш,/ и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Труба́ вели́кая Це́ркве, свети́льник, просвеща́яй вселе́нную,/ пропове́дник, веща́нием объе́мляй вся концы́,/ великоимени́тый Васи́лий сподвиза́ет собра́ние сие́.
Све́тел от жития́ и веще́й,/ све́тел от слове́с и уче́ний,/ во всех пресиява́я па́че всех, я́коже друго́е па́че звезд со́лнце,/ многопе́тый Богосло́в днесь блажи́тся.
Се свет ми́ра ми́ру све́тит,/ се земли́ соль зе́млю услажда́ет,/ се дре́во жи́зни безсме́ртия плоды́ предлага́ет, Златоу́стый святы́й./ И́же умре́ти не хотя́щий, прииди́те, наслажда́йтеся.
Богородичен: Вся от небытия́ в бытие́ Сотвори́вый/ и естество́ Да́вый коему́ждо бы́вших,/ То́йже и да́нная естества́ прелага́ти весть, я́коже хо́щет,/ Отону́дуже и слы́шимо есть, я́ко и Де́ва ро́ждши,/ кто не удиви́тся?
Песнь 4
Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы,/ не хода́тай, ни А́нгел, но Сам, Го́споди, вопло́щся,/ и спасл еси́ всего́ мя, челове́ка./ Тем зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Разу́мливы от ни́жния му́дрости бы́вше,/ правле́ние, пресла́внии, от Боже́ственный стяжа́ете,/ те́мже, я́ко рабы́ню, сию́ о́ной всему́дре покори́сте.
Любому́дрии, му́дрыя а́ще лю́бите, умудри́теся/ и глаго́лати научи́теся вси, и́же словесе́м чудя́щиися,/ дея́ния опа́сству и виде́ния отту́ду обуча́ющеся.
Столп о́гнен, лю́дем ве́рным предваря́ющий и опаля́ющий враги́ ве́ры,/ племена́ же спаса́яй, изве́стно после́дующия,/ Вели́кий яви́ся Васи́лий,/ да дерза́ет и побежда́ет Христо́ва Це́рковь,/ толи́ким обогати́вшися побо́рником.
Богородичен: Я́ко по́зден дождь, напоследи́ бы́вый, у́тренний,/ вод и веко́в Соде́тель, во чре́во Твое́ ука́нув, Всенепоро́чная,/ во вре́мя прохлажда́яй оскудева́ющия.
Песнь 5
Ирмос: Просвеще́ние во тьме лежа́щих,/ спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мой,/ к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя сия́нием Твои́м:/ ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ю.
Ты исто́чник Твои́х дарова́ний испи́ти весьма́, Человеколю́бче, дал еси́ святы́м,/ умале́н ника́коже истоща́нием, мир же весь упои́в/ и́же от чре́ва их Боже́ственными пото́ки.
Что́ ми зла́то?/ Что́ ми бога́тство, и сла́ва, и могу́тство?/ Ды́мове, расходя́щиися по возду́ху:/ вся да изче́знут, вся да прено́сит ветр./ Мне бога́тство еди́но многорачи́тельно – учи́телей тро́ица вити́йствующая.
То́чит река́ нетле́нную пи́щу и Боже́ственное питие́,/ то́чит а́лчущим безсме́ртное бра́шно и жа́ждущим нетле́нное питие́,/ вода́ жива́ во ве́ки и содержа́щая жи́вы пию́щия:/ вси многотеку́щия жи́зни насы́титеся.
Богородичен: Имя́ше кре́пость на ны зло́ба, но не в коне́ц:/ изнемо́же бо по Де́ве, в кре́пости Си́льнаго ро́ждшей,/ подъе́мшаго плотску́ю не́мощь и си́льнаго в зло́бе умертви́вша.
Песнь 6
Ирмос: Бе́здна мя мно́га грехо́вная окружа́ет,/ и вопию́ Ти, проро́ка подража́яй:/ от тли мя, Го́споди, возведи́.
Сво́йства в Тро́ице три сбогосло́вите:/ нерожде́ние Отца́, Сло́ва же рожде́ние/ и Ду́ха исхожде́ние Сама́го.
Днесь до́му сему́ светоявле́нное спасе́ние:/ два бо и три собра́нный Христо́с, во И́мя Свое́ почеству́яй,/ посреде́ прису́тствует сих.
Неиспы́танна земна́я глубина́ к Небе́сной высоте́,/ но от земли́ святы́я вознесе́ вы́шше небе́с Небе́сное жела́ние.
Богородичен: Нов Тя исто́чник, Де́во,/ и вину́ та́ин иму́ще, трие́ Богоглаго́льницы/ но́выми предложе́ньми новоле́пное прили́чествуют нарече́ние.
Песнь 7
Ирмос: Богопроти́вное веле́ние/ беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ есть,/ Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную,/ Сый благослове́н и препросла́влен.
Побежда́ется, блаже́ннии, и отбега́ет я́же пре́жде непостоя́нная де́рзость ересе́й:/ воск же, раста́яваемый от лица́ огня́,/ любоде́ичное вся́кое уче́ние показу́ется,/ ва́шим приража́ющееся огнедохнове́нным веща́нием.
Лжи́вых у́бо уклони́шася е́ллинских буесло́вий,/ увеще́ние же томи́тельство, е́же в челове́цех, еди́но избра́ша,/ под ни́мже и́стину си́и трие́ утверди́вше,/ си́це весь сонм ве́рных побежда́ют словесы́ и увещева́ют.
Молча́щии и зову́щий, ви́димии же и слы́шимии,/ доброде́тели и му́дрости, Богоглаго́ливии, столпы́ бы́ша,/ де́лом и сло́вом вопи́ти повелева́юще:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Богородичен: В Тебе́ вся́ко прорече́ние воспочи́/ и коне́ц прия́ше удивля́ющее глаго́лющия:/ из Тебе́ же светле́е и прорече́ний чудеса́ то́чат, Чи́стая,/ му́дрыя явля́юща сказа́тели.
Песнь 8
Ирмос: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га/ по́йте, дела́, я́ко Го́спода,/ и превозноси́те во вся ве́ки.
Разумева́ем благоче́стно и прославля́ем единоче́стно Еди́но Естество́,/ безмерномо́щную Еди́ницу же и Тро́ицу,/ вся сия́ словесы́ пра́вящую лу́чшими./ Та́ко бо сла́вити трие Богоно́снии преда́ша,/ с ни́ми́же покланя́емся Ей во ве́ки.
Соедини́шася трие́ Богопропове́дницы, соедини́вши Тро́ицу/ и Неразде́льное во всех соблю́дший, Боже́ственным естество́м:/ еди́ну от Тоя́ восприя́ша неразде́льную сла́ву,/ в похвале́ние еди́но созыва́ющую превознося́щий Ю во ве́ки.
Я́же Бог соедини́ в единоче́стнем едине́нии,/ похвали́тель да не разлуча́ет челове́к,/ но ра́вны негоду́я в те́хже дарова́ниях,/ ра́вных и пе́ний песнопоя́й да сподо́бит:/ о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Богородичен: Прие́м, е́же по нам, возда́в же Свое́ Благоде́тель,/ соде́я то́кмо, не пострада́ же, Де́во:/ твори́т бо, но не в тле́ние устроя́ет,/ па́че же и стражда́ во́лею, стра́стию стра́сти реши́т,/ я́коже трие́ отцы́ нас тайноуча́т.
Песнь 9
Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Госпо́дь,/ вопло́щся от Де́вы, нам яви́ся,/ омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная./ Тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.
Се ва́ше де́лание и па́ства,/ за ю́же велича́йший боле́зни претерпе́сте, во еди́но соше́дшеся,/ ку́пно же три вы соприе́мше,/ о́бщую и́мать похвалу́ ва́ше сладча́йшее соедине́ние.
Не обоюдоо́стрый меч благода́ть,/ но трео́стрый на ра́тников тоя́ предлага́ет:/ еди́н небокова́нен меч, треми́ крепостьми́ изощре́н,/ при́сно побо́рствуяй по Трисия́нном Еди́ном Божестве́.
Ва́ше жи́тельство на Небесе́х бя́ше, пресла́внии,/ и плоть нося́щих во ве́ки нескве́рну,/ в ни́хже всесоверше́нне ны́не живу́ще,/ су́щим на земли́ нам пребыва́ющим/ Вы́шняя моли́те и мы́слити, и де́яти.
Богородичен: Тесни́т мя широта́ Твои́х вели́чий, Влады́чице,/ подавля́ющи сло́во от ча́стости,/ и пресла́вно ми случа́ется е́же недоумева́тися от благомо́щества,/ те́мже толи́ко Тя Возвели́чившаго сла́вим.