02-07 Преподо́бнаго отца́ на́шего Парфе́ния, епи́скопа Лампсаки́йскаго

ID=10376

date=02-07

Кано́н святи́теля, глас 4

Песнь 1

Ирмос: Мо́ря че́рмную пучи́ну/ невлажными стопа́ми/ дре́вний пешешествовав Изра́иль,/ крестообразныма Моисеовыма рукама/ Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.

Уясня́ют доброде́телей благода́тною днесь всех нас,/ в све́тлое торжество́ мудраго святи́теля,/ я́коже зарю́, испущая светоно́сная чуде́с сия́ния.

На го́ру безстрастия, преподо́бне, вознесл еси́ ум/ и, во мрак писа́ний вшед,/ невещественнаго, Парфение, све́та, преподо́бне, испо́лнен яви́лся еси́, славне.

Ору́жие, я́ко вои́стинну извле́к, и́же есть глаго́л Бо́жий,/ вражию уязви́л еси́ кре́пость,/ святи́телю Парфение,/ темже победи́тельная на де́моны ты прия́л еси́.

Богородичен: Роди́тель в рай бысть за́висть сме́рти челове́ком,/ егоже, рождься, Де́во, из Тебе́ Сын Бо́жий Оте́чь/ с шу́мом потреби́, безсмертие пода́в ро́ду на́шему.

Песнь 3

Ирмос: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зовущи:/ Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ и прибежище, и утвержде́ние.

Я́коже фи́никс цветоно́сен,/ доброде́тели на земли́, преподо́бне,/ беземертия плоды́ на Небесех скрыл еси́.

Храм тя всех Бо́гу живу́щая в тебе́ пока́за благода́ть себе́, преподо́бне,/ ея́же ра́ди прослави́лся еси́, Парфение.

Пречестным от Бо́га архиерейства украшься, славне, одея́нием,/ священнодейственник досто́ин Того́ яви́лся еси́ благосты́ни.

Богородичен: Разруши́ся кля́твы нашея средоградие, Чи́стая Влады́чице, па́че ума́ Рождеством Твои́м,/ и Боже́ственному естеству́ совокупи́хомся.

Песнь 4

Ирмос: Вознесена́ Тя ви́девши Це́рковь на Кресте́,/ Со́лнце пра́ведное,/ ста в чи́не свое́м,/ досто́йно взывающи:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Тайн неизглаго́ланных наслаждься Божиих, треблаженне,/ научаяся Боже́ственно Того́ сокрове́нным,/ темже и ра́зума реки́, Парфение, источи́л еси́.

Весь вземся, Богоносе, мыслию к Небеси́ Бо́жественнее сла́ву ви́дел еси́ мы́сленно неизрече́нную,/ темже и равноангелен на земли́ яви́лся еси́, Парфение.

Весели́тся со А́нгелы вся тварь,/ я́же па́че ума́ зрящи соверша́ема, о́тче, тобо́ю зна́мения,/ темже и виновнаго сим, воспева́ет, я́ко Бо́га си́льна.

Богородичен: Я́ко пресла́вна и неизглаго́ланна, Богоро́дице, новаго Твоего́ Рождества́/ и́стинно суть, Чи́стая, та́инства страшна́ и ужа́сна,/ в ни́хже мысль и ум побежда́ется, Пречи́стая.

Песнь 5

Ирмос: Ты, Го́споди, мой Свет,/ в мир прише́л еси́,/ Свет Святы́м, обращаяй из мрачна́ неве́дения/ ве́рою воспева́ющия Тя.

Пома́зался еси́ вои́стинну еле́ем Ду́ха, Парфение, по достоя́нию служи́ти Го́споду,/ сла́вою тя укра́сившему.

Глубину́ испыта́л писа́ния, преславне,/ мно́гоце́нный би́сер, – Христа́ – избра́в,/ егоже ста́ду разда́л еси́.

Я́ко име́я от Бо́га неистощи́му благода́ть, мудре,/ пресла́вна источа́еши чудеса́ всем,/ чудотворче Парфение.

Богородичен: Да кропи́т Не́бо весе́лие и бла́годать на земли́,/ воздаде бо Ей ны́не весе́лие в высоту́, Еди́ну Богоро́дительницу.

Песнь 6

Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Це́рковь вопиет Ти,/ от бесовския кро́ве очи́щшися/ ра́ди ми́лости от ребр Твои́х/ исте́кше́ю Кровию.

Труби́т вселенней всей, Парфение, Богоносное твое́ житие́,/ кра́сных чуде́с дарова́нии, преславне, веща́нием Ду́ха.

Кропи́л еси́ сыноположения во́ду ста́ду твоему́,/ нече́стия скве́рну омыва́я уче́нии твои́ми, Парфение,/ и просвеща́я све́том благода́ти.

Богородичен: Разума нетленнаго плод прозя́бла еси́, Богороди́тельнице, ми́ру,/ при́сно живый Хода́тай нетле́ния явля́ем ве́рою и любовию чтущим Тя.

Песнь 7

Ирмос: В пе́щи Авраамстии отроцы перси́дстей,/ любовию благоче́стия па́че,/ не́жели пла́менем, опаляеми, взываху:/ благословен еси́ в хра́ме сла́вы Твоея, Го́споди.

Ду́ха в тебе́ всельшаяся Боже́ственная бла́годать, мудре,/ храм и це́рковь тя сла́вы я́ко вои́стинну устро́й, Парфение: в то́же Оте́ц, и Сын, и Сам Утеши́тель всели́ся.

Огне́м Боже́ственным/ нече́стия попали́л еси́, преподо́бне, всю терновную лесть на земли́/ и все́ял еси́ ста́ду твоему́ Боже́ственная уче́ния,/ присноживотны плоды́ принося́щая.

У́дицею языка́ из глубины́ пре́лести, Парфение, древле твое́ ста́до извлекл еси́ к жи́зни;/ ны́не же, о́тче, моли́твами твои́ми уловляеши от всякаго ро́да ры́бна/ благодатию.

Богородичен: Ви́деша Ангели, Богородительнице,/ стра́нно Рождество́м Твои́м естество́ тле́нное ро́да перстнаго,/ к нетле́нному па́ки прите́кшее житию и сла́ве Небе́сней.

Песнь 8

Ирмос: Руце распросте́р, Дании́л/ львов зия́ния в рове затче:/ о́гненную же си́лу угаси́ша,/ добро́детелию препоясавшеся,/ благоче́стия рачи́тели, отроцы, взывающе:/ благослови́те, вся дела́ Господня, Го́спода.

Же́злом ве́ры, мудре, еллинския хра́мы разори́л еси́/ и хра́мы воздви́гл еси́, преподо́бне, Спа́су и Бо́гу на́шему,/ в ни́хже же́ртвы чи́сты принесл еси́, поя́ Ему́:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Заколение благово́нно сам себе́ принесл еси́, мудре,/ воздержа́ния огне́м ухание возпослал еси́ непоро́чно/ в Боже́ственный и непристу́пный же́ртвенник Бо́жий,/ поя́, Парфение:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Име́я Боже́ственную благода́ть от Бо́га, о́тче Парфение,/ источа́еши исцеле́ния приступа́ющим к тебе́, преподо́бне,/ очища́я неду́ги и отгоня кре́пко де́монов полки́,/ виновнаго сим пе́ти я́ко Бо́га, науча́я при́сно.

Богородичен: И́же естество́м Непристу́пный везде́,/ Сын и Сло́во Божие, в Тя вселься, Чи́стая,/ и одеявся, Пресвята́я, в наш о́браз, я́ко Милосе́рд,/ яви́ся, благоприступен плотию, и пожи́ве с на́ми./ Сего́ ра́ди любовию Тя чту, и пою́, и хвалю́.

Песнь 9

Ирмос: Ка́мень нерукосечный/ от несекомыя горы́ Тебе́, Де́во,/ краеуго́льный отсечеся,/ Христос, совокупи́вый разстоящаяся естества́./ Тем, веселящеся, Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Тимение оттря́с и́стинно пло́тских страсте́й, треблаженне,/ всего́ себе́ к Боже́ственней пресели́ жи́зни и наслажде́нию невеще́ственному,/ идеже, лику́я, назираеши ны.

Цветы́ мысленныя, Богоносне, я́ко в наслаждении нетленне/ во святе́й твое́й па́мяти, чуде́с доброту пожинающе,/ разли́чно исплетен вене́ц, де́йствия обно́сим.

Ты, претек, я́же в ми́ре,/ и с Небе́сными, о Богоносне, безплотными ли́ки лику́я,/ о́тче Парфение, о нас моли́ся,/ творя́щих твою́ па́мять ве́рно.

Богородичен: Пою́ Твою́ благода́ть, Де́во,/ и велича́ю Твою́ сла́ву,/ Ты бо просвеще́ние души́ мое́й еси́ вои́стинну и утеше́ние,/ ско́рая по́мощь, и спасе́ние, и заступле́ние.