ID=11613
date=02-09
Кано́н, глас 6
Песнь 1
Ирмос: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль / по бе́здне стопа́ми, / гони́теля фарао́на / ви́дя потопля́ема, // Бо́гу побе́дную песнь пои́м, вопия́ше.
Я́коже плод кра́сный спаси́тельнаго се́яния Бо́жия / яви́лся еси́ в Це́ркви, святи́телю Христо́в, / роди́телей благочести́вых, иере́я Иоа́нна и Анны, быв о́трасль преди́вная.
Предрече́ние ди́вное во сне отцу́ твоему́ / о гряду́щем вели́чии твое́м, еще́ ти о́троку су́щу, по мно́зех ле́тех сбы́стся, / зане́ вои́стину вели́кий господи́н Росси́йския Це́ркве яви́лся еси́, блаже́нне.
О́браз кро́тости, смире́ния и любве́ о Го́споде явля́я, / до́брый помо́щник ю́ным друго́м твои́м был еси́, блаже́нне, / сего́ ра́ди и ти́и, еще́ ти о́троку су́щу, архиере́я Бо́жия прореко́ша тя.
Богородичен: Спаси́ нас от вся́ких бед, Всеми́лостивая Влады́чице Богоро́дице, / и Твои́ми моли́твами к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему / исцели́ от грехо́вныя боле́зни стра́ждущия ду́ши на́ша.
Песнь 3
Ирмос: Несть свят, / я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой, / вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же, / и утверди́вый нас на ка́мени // испове́дания Твоего́.
В вертогра́дех духо́вных / правосла́вно богосло́вити и сло́во Бо́жие ины́ми язы́ки глаго́лати / поуча́лся еси́ приле́жно, блаже́нне, / и сие́ в церко́внем служе́нии твое́м до́брый плод принесе́.
Егда́ Влады́ка Госпо́дь объя́тия о́тча отве́рзе ти / и я́ко возлю́бленна сы́на во и́ночестве Ти́хона прия́т тя, / тогда́ нача́льника в вертогра́дех духо́вных Пско́ва и Каза́ни поста́вити тя благоволи́, / да правосла́вныя о́троки богому́дрию и христиа́нскому благоче́стию научи́ши, блаже́нне.
Хо́лмскую па́ству до́бре упра́вити призва́ тя Влады́ка Христо́с, / те́мже и нача́ло положи́ святи́тельским подвиго́м твои́м, / да в них укрепля́яся, изря́ден архиере́й Всеросси́йския Це́ркве яви́шися, блаже́нне.
Богородичен: Мно́жества грехо́в лю́те обдержа́т ду́ши на́ша, / Ты же, Пречи́стая Богома́ти, моли́твами Твои́ми ко И́же от Тебе́ Ро́ждшемуся / плене́ния сего́ грехо́внаго изба́ви и на стезю́ спасе́ния наста́ви нас.
Песнь 4
Ирмос: Христо́с моя́ си́ла, // Бог и Госпо́дь, / честна́я Це́рковь / боголе́пно пое́т, взыва́ющи, // от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.
Смотре́нию Бо́жию сле́дуя, веле́нию ма́тере Це́ркве повину́яся, / земли́ да́льния Америка́нския дости́гл еси́ / и та́мо но́вую па́ству, люде́й алеу́тских, крео́льских, кена́рских, / во огра́де Христо́вы Це́ркве я́ко до́брый па́стырь соблю́л еси́, / Ти́хоне блаже́нне.
Ра́дуйтеся и весели́теся, ве́рная ча́да Це́ркве Росси́йския, / и́же в Пенсильва́нии, Калифо́рнии, Флори́де и ины́х зе́млях Америка́нских су́щая, / святи́тель бо Ти́хон ны́не Престо́лу Бо́жию предстои́т / и мо́лится о спасе́нии душ на́ших.
Кроншта́дтскаго па́стыря собесе́дник бы́ти сподо́бился еси́, блаже́нне, / еще́ сый епи́скоп гра́да Яросла́вля, / и той ти всеросси́йское па́стырство предуказа́. / Те́мже и ны́не с ним, Престо́лу Бо́жию предстоя́, / моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
Богородичен: Досто́йно есть прославля́ти Тя, Влады́чице, / при́сно спаса́ющую зе́млю Росси́йскую. / Се бо и святи́тель Ти́хон в Яросла́встем хра́ме Успе́ния Твоего́ / госуда́ря Никола́я я́ко и́стиннаго Пома́занника Бо́жия сре́те / и благода́рственныя моли́твы вку́пе с ним о заступле́нии оте́чества на́шего / Тебе́ и Сы́ну Твоему́ принесе́.
Песнь 5
Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, / у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, / Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий, / И́стиннаго Бо́га, // от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Егда́ по грехо́м на́шим наше́ствие иноплеме́нных Госпо́дь попусти́ / и земля́ Росси́йская кро́вию обагри́ся, / ты, святи́телю, покая́ние пропове́дуя / и врачевству́ душе́вному и теле́сному стра́ждущих до́бре соде́йствуя, / кре́пце стоя́ти за ве́ру Правосла́вную, царя́ благове́рнаго и оте́чество свято́е призыва́л еси́.
Ополче́нию вра́жеску у стен гра́да Ви́льно стоя́щу, / цельбоно́сныя мо́щи святы́х му́ченик Анто́ния, Иоа́нна и Евста́фия / из оби́тели Свята́го Ду́ха благогове́йно изне́сл еси́, святи́телю, / и во гра́де Москве́ от поруга́ния инозе́мных невреди́мы сохрани́л еси́.
Благоволе́нием Бо́жиим и наро́да Бо́жия избра́нием / Моско́вский архипа́стырь поста́влен был еси́, свя́те, / те́мже и досто́йный прее́мник Моско́вских святи́телей яви́лся еси́.
Богородичен: А́нгельский собо́р и челове́ческий род о Тебе́ ра́дуется, / Благода́тная Мари́е, Ма́ти Неискусому́жная, / Невмести́маго бо во чре́ве вмести́ла еси́ / и родила́ еси́ Спа́са ми́ру.
Песнь 6
Ирмос: Жите́йское мо́ре / воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею, / к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́т мой, // Мпогоми́лостиве.
Пустынножи́тель ста́рец, пред о́бразом Влады́чицы усе́рдно моля́ся, / жре́бий со тре́петом из ковче́жца извлече́, / на не́мже и́мя твое́ я́ко Бо́гом избра́ннаго первосвяти́теля начерта́но бе. / Сего́ ра́ди и мы ны́не, я́коже тогда́ иера́рси собо́ра, / немо́лчно а́ксиос тебе́, архипа́стырю наш, вопие́м, / сотвори́ и нас я́ко слове́сныя о́вцы досто́йны бы́ти па́жити твоея́.
О глубины́ бога́тства и прему́дрости Бо́жия! / Изво́лися Ду́ху Свято́му со иера́рхи / поста́вити тя, блаже́нне, Патриа́рха Це́ркве Росси́йския, / да во дни испыта́ния ве́ры свиде́тельствуеши кре́пкое в ней стоя́ние / и па́ству твою́ неврежде́нну от наве́тов вра́жиих до́бре соблюде́ши.
О неизрече́нныя любве́ и милосе́рдия Бо́жия! / Святи́тель Ти́хон во главу́ Росси́йския Це́ркве поставля́ется, / и мно́зи лю́дие добраго па́стыря обрета́ют / и во огра́де церко́вней соблюда́ются.
Богородичен: Ра́дуются и лику́ют лю́дие росси́йстии, Присноде́во, / Введе́ние Твое́ во храм пра́зднующе, / и, возведе́ние святи́теля Ти́хона в Патриа́рха Росси́йскаго / в сей же день благода́рив воспомина́юще, усе́рдно взыва́ют Ти: / о Влады́чице Держа́вная! / Моли́твами святи́теля Ти́хона / Це́рковь и зе́млю Росси́йскую от всех наве́тов вра́жиих спаси́ / и вся ве́рныя в черто́ги Небе́сныя введи́.
Песнь 7
Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь / соде́ла А́нгел / преподо́бным отроко́м, / халде́и же опаля́ющее / веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти: // благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Плач, стена́ние и го́ре вели́кое, гряду́щия на Це́рковь Росси́йскую, / предзре́л еси́, первосвяти́телю, / оба́че, Христо́вою любо́вию укрепля́емь, му́жественно взыва́л еси́: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
В лю́тую годи́ну первосвяти́тельский жезл со стра́хом и тре́петом прии́м, блаже́нне, / Це́рковь Росси́йскую, я́ко кора́бль нерукотво́рный, до́бре упра́вил еси́, / ве́рныя же научи́л еси́ взыва́ти: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Проро́ку дре́внему Илии́, взыску́ющу не прекло́ньших коле́на пред Ваа́лом, / подража́л еси́, первосвяти́телю, / да взы́щеши лю́ди, и́же не преклони́ша вы́ю лови́тельству безбо́жных, / та́же и па́дших из глубины́ грехо́вныя воздви́гнеши, / и ве́рныя научи́ши в ско́рбных обстоя́ниих взыва́ти Го́споду: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Богородичен: Помо́щницу наде́жную и́мамы Тя, Богоро́дице, / мно́гажды бо в ско́рбных обстоя́ниих / предста́тельство о лю́дех росси́йских пред Сы́ном Твои́м явля́ла еси́.
Песнь 8
Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ / и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́, / вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти, // Тя превозно́сим во вся ве́ки.
Во о́браз твоего́ усе́рднаго подража́ния служе́нию первосвяти́телей Моско́вских / в свяще́нныя оде́жды тех досто́йно облаче́н был еси́, блаже́нне, / те́мже с ни́ми о нас моли́ся, да и мы досто́йни бу́дем / превозноси́ти Го́спода во вся ве́ки.
Жезл первосвяти́теля Петра́ со дерзнове́нием прия́л еси́, блаже́нне, / да о́браз вла́сти предстоя́теля в Це́ркви Росси́йстей возста́виши. / Мы же, ве́дяще сицеву́ю ми́лость Бо́жию к нам, / Го́спода превозно́сим во вся ве́ки.
Грехо́м на́шим умно́жившимся, / попусти́ Госпо́дь братоуби́йству и междоусо́бным бра́нем в земли́ Росси́йстей бы́ти. / Ты же, святи́телю, люде́й вражду́ющих к покая́нию и примире́нию призыва́л еси́, / науча́я превозноси́ти Христа́ во ве́ки.
Богородичен: В дому́ Твое́м, Пречи́стая Де́во, хра́ме Успе́ния Твоего́, / поставле́ние блаже́ннаго Ти́хона в первосвяти́теля Росси́йскаго соверши́ся, / те́мже моли́твы того́, я́ко ве́рнаго служи́теля Твоего́ / к Бо́гу вознеси́ и спаси́ ду́ши на́ша.
Песнь 9
Ирмос: Бо́га / челове́ком невозмо́жно ви́дети, / на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти; / Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком / Сло́во Воплоще́нно, / Его́же велича́юще, / с Небе́сными во́й // Тя ублажа́ем.
Пла́чем и рыда́нием земля́ Росси́йская огласи́ся, / кровь святы́х му́ченик и испове́дник Христо́вых пото́ки по ней излия́ся, / хра́мы Бо́жии оскверни́шася и попра́нию преда́шася. / Увы́ мне, земле́ моя́! взыва́л еси́, святи́телю. / Ко́е врачева́ние прилежи́т ти, да всех сих изба́вишися?
Увы́ мне, лю́дие росси́йстии! взыва́л еси́, блаже́нне. / Го́спода забы́хом, в де́лех на́ших осуети́хомся, / попече́ния же о души́ николи́же име́хом. / Ей, глаго́лю вам, благоволе́ния Бо́жия не обря́щем, / а́ще ду́ши на́ша слеза́ми покая́ния пред Го́сподем не потщи́мся очи́стити.
В темни́це томя́щуся ти, святи́телю, о Це́ркви премно́го боле́зновал еси́, / иера́рси бо и свяще́нницы не́цыи, / на стезю́ Иу́ды преда́теля ступи́вше и непра́ведно власть в Це́ркви восхи́тивше, / злохудо́жная дея́ния своя́ я́ко обновле́ния блага́я нареко́ша, / и сим па́ству Росси́йскую в смяте́ние приведо́ша, / и в нестрое́ниих церко́вных тя́жце пови́нни бы́ша.
Ни скорбь, ни теснота́, ни гоне́ние, ни глад, ни нагота́, ниже́ беда́, ни меч / не возмо́гут разлучи́ти ве́рных чад Христо́вых от любве́ Его́, / апо́стольски рекл еси́, святи́телю.
Богородичен: Ки́я похвалы́ возгласи́м Ти, Пречи́стая? / Ки́ими словесы́ вели́чие Твое́ возсла́вим, / я́ко Спа́са родила́ еси́ душ на́ших?