ID=11623
date=02-10
Кано́н, глас 8
Песнь 1
Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́/ чудотворя́й иногда́/ Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в/ и раздели́в мо́ре,/ Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́,/ песнь Бо́гови воспева́юща.
Препоя́ши нас, Влады́ко Христе́,/ ору́жием духо́вным на неви́димыя враги́/ и научи́, ка́ко подвиза́тися и одоле́ти си́лу их,/ да торже́ственную Тебе́, Бо́гу на́шему, песнь/ в па́мяти уго́дника Твоего́ любо́вию возсыла́ем.
Бо́дростию препоя́сана чре́сла иму́ще,/ и́ночествующих ли́цы тебе́, о́тче, помина́ют,/ и ле́тнюю па́мять твою́ в похвалу́ тебе́ соверша́ют,/ песнь Бо́гови возсыла́юще.
Блаже́нство ве́чное воспомяну́в, блаже́нне,/ тле́нная ми́ра сего́ оста́вил еси́/ и А́нгелом совсе́льник да бу́деши, во а́нгельский о́браз обле́клся еси́./ Тем по́стническое житие́ твое́ чтем,/ песнь Бо́гови возсыла́юще.
Благо́е воздержа́ния и́го возложи́в на ся,/ жесто́кое житие́ по́стнических дея́ний стяжа́л еси́, Богому́дре,/ в не́мже спле́тшися с неви́димым враго́м, победи́л еси́ того́./ Тем сла́вим тя, песнь Бо́гови возсыла́юще.
Богородичен: Простра́нным путе́м нас ходя́щих и во а́дову про́пасть сла́стию теку́щих,/ на те́сный путь, к блаже́нному животу́ веду́щий, наста́ви, Богоро́дице:/ се бо, со́браннии раби́ Твои́, в дне́шний день припа́даем к Тебе́,/ моле́бная возсыла́юще.
Песнь 3
Ирмос: Утвержде́й в нача́ле Небеса́ ра́зумом/ и зе́млю на вода́х основа́вый,/ на ка́мени мя, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́,/ я́ко несть Свят, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.
Утверди́в, о́тче, но́зе твои́ на ка́мени за́поведей Христо́вых,/ непоколеби́мь пребы́л еси́ от бесо́вских наве́тов,/ вы́ну хвале́ние поя́ Бо́гу:/ несть Свят, па́че Тебе́, Человеколю́бче.
Страсте́й плотски́х разжже́ния ту́чею воздержа́ния угаси́л еси́,/ ни хле́ба бо, но зе́лие лобо́дное яды́й, пребы́л еси́,/ пи́щу име́яй па́че сло́во Бо́жие, и сие́ укрепля́ше тя, преподо́бне.
Глад ни во что же вмени́л еси́, блаже́нне,/ на Пита́ющаго пти́цы взира́я,/ и Той даде́ тебе́ хлеб не от се́яннаго зе́лия я́сти,/ и́же бе сла́док тебе́, па́че ме́да и сота.
Чу́дному твоему́ смире́нию удивля́емся, свя́те,/ я́ко и за лобо́дный хлеб себе́ осужда́л еси́, недосто́йна творя́й и сицево́й пи́щи/ о не́йже легко́ проше́л еси́ по́стнический путь приско́рбный.
Богородичен: Вознося́щияся горды́нею вы́я на́ша во смире́ние преклони́, Чи́стая Де́во,/ Ты бо еди́на ре́кла еси́:/ се раба́ Госпо́дня, – и ца́рствуеши во ве́ки над все́ми, блажа́щими Тя ро́ды.
Песнь 4
Ирмос: Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ Ты моя́ и си́ла,/ Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование,/ не оста́вль не́дра О́тча,/ и на́шу нищету́ посети́в,/ тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти:/ си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
Ты, о́тче, име́яй от Бо́га благода́ть чудотворе́ния,/ мно́гия напита́л еси́ хле́бом лобо́дным во вре́мя гла́да/ и, соль от пе́пела творя́, ту́не подава́л еси́ приходя́щим./ О, сла́ва да́вшему тя нам засту́пника Человеколю́бцу.
Ты, преподо́бне, моли́твою свое́ю подава́л еси́ лобо́дному хле́бу сла́дость,/ бысть бо сла́док в снедь, све́тел и чист, а́ки пшени́чный, со благослове́нием прие́млющим./ От о́наго твоего́ благослове́ния пода́ждь и нам, о́тче свяще́ннейший,/ я́ко и́мамы тя хода́тая ко Христу́ Человеколю́бцу.
Твой, о́тче преблаже́нне, лобо́дный хлеб/ бысть сла́док и све́тел со благослове́нием прие́млющим,/ взе́млющим же о́тай7, черн, а́ки персть, пока́зовашеся и го́рек./ Благослове́нием твои́м благослови́ нас и пода́ждь от сла́дости твоея́,/ я́ко седя́й на тра́пезе Небе́сней, Про́хоре сла́вне.
Не о́тай, но лик благохвале́ний ве́дуще, душе́вным гла́дом изнемога́ющии,/ прихо́дим к тебе́, о́тче, в дне́шний день па́мяти твоея́ и мо́лимся:/ пода́ждь нам от благода́ти твоея́, да просла́вим о тебе́ Христа́ Человеколю́бца.
Богородичен: Кто, притека́яй к Тебе́, посрамле́н от Тебе́ исхо́дит, Чи́стая Де́во,/ или́ кто прося́й не прие́млет от бла́гости Твоея́, Госпоже́?/ Е́же и мы, ве́рующе и испове́дающе, мольбу́ прино́сим Тебе́, Цари́це:/ да́руй нам щедро́ты Твоя́, я́ко Блага́я, Блага́го су́щи Роди́тельница.
Песнь 5
Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от Лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый?/ и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго./ Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
Про́хоре сла́вне, не укосни́ прийти́ и благослове́ния твоего́ сподо́би нас,/ я́коже иногда́ всем подава́л еси́ невозбра́нно,/ изря́днее же любо́вию сла́вящих тя/ пути́ к за́поведем Госпо́дним напра́ви, мо́лимтися.
Смуща́яй зе́млю и потряса́яй лю́ди, брань наведе́ на ны враг сопроти́вный,/ и отсю́ду приспе́ к нам глад душе́вный,/ но ты, преблаже́нне, предвари́ ско́ро и моли́твою твое́ю напита́й нас мы́сленныя пи́щи,/ и напра́ви пути́ на́ша, мо́лимтися.
Благоутро́бие твое́, свя́те, ви́дяще,/ мно́зи к тебе́ во вре́мя гла́да прихожда́ху,/ и́мже хлеб от бы́лий и соль от пе́пела, твори́мый рука́ма твои́ма, неоску́дно подава́л еси́./ Призри́ у́бо и ны́не на ны и моли́твою твое́ю да́руй оби́тели на́шей изобили́е вся́ко,/ мо́лимтися, о́тче преподо́бне.
Мно́зи, ненави́дящии нас, воста́ша на ны врази́,/ и́же тща́тся лиши́ти нас душе́вныя и теле́сныя пи́щи,/ но ты прииди́ к нам и запрети́ тем,/ моли́твою же твое́ю да́руй оби́тели на́шей вся, я́же на по́льзу,/ мо́лимтися, Про́хоре преподо́бне.
Богородичен: Враг сопроти́вный, зави́дя ста́ду Твоему́, брань дви́жет на ны вы́ну,/ но Ты, Пречи́стая, я́ко си́льнаго Царя́ Ма́ти, сего́ воспяти́,/ на́ша же пути́ к за́поведем Госпо́дним напра́ви, мо́лимтися.
Песнь 6
Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззако́ния моя́,/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся./ К Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя,/ Бо́же спасе́ния моего́.
Очи́сти кал души́ моея́ моли́твою твое́ю, Про́хоре сла́вне,/ и согни́вшия стру́пы се́рдца моего́ пла́стырем благода́ти твоея́ исцели́,/ к тебе́ бо в дне́шний день взыва́ю, я́ко к моли́твеннику спа́сения моего́.
Побежде́н князь по́мыслом лихоима́ния/ повеле́ всю соль, моли́твою твое́ю от пе́пела твори́мую, разгра́бити,/ я́же обраще́нием в пе́пел па́ки горька́ обре́теся во усте́х его́./ От таковы́я зло́бы и стра́сти изба́ви мя, о́тче, я́ко помо́щник спасе́ния моего́.
Покры́ срамота́ лице́ отъе́млющих пи́щу а́лчущим,/ и́бо ви́дяще претворе́ние со́ли твоея́, о́тче, в пе́пел, со студо́м вон изсы́паша,/ но ты повеле́л еси́ пове́рженный пе́пел взима́ти, и бысть соль чиста́ па́ки моли́твою твое́ю, я́ко и пре́жде./ Дару́й и мне ны́не моли́тву твою́, молю́тися, помо́щниче спа́сения моего́.
Скры́ти мня́ще студ свой,/ повеле́ша соль, претвори́вшуюся в пе́пел, изсы́пати в нощи́ вон,/ но нощь вопия́ше, свиде́тельствуя чудеса́ твоя́,/ па́ки бо преложи́ся пе́пел в соль,/ и повеле́нием твои́м собира́ху тре́бующии,/ блажа́ще тя, преподо́бне, засту́пника своего́.
Богородичен: Нощь мя обде́ржит ле́ности,/ и, во тьме отча́яния ходя́й,/ к мы́сленному бо́дрости не приближа́ются све́ту./ Ма́ти Бо́жия, просвети́ ми ра́зум, к славосло́вию наставля́я, да пою́ Ти вы́ну:/ ра́дуйся, Свеще́, Боже́ственным пла́менем возжже́нная.
Песнь 7
Ирмос: Бо́жия снизхожде́ния/ о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́,/ сего́ ра́ди о́троцы в пещи́ ра́дованною ного́ю,/ я́ко в цве́тнице, лику́юще, поя́ху:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Бо́жие схожде́ние и стра́шный Суд воспомяну́в, князь убоя́ся,/ я́ко озло́би тя, Про́хоре преподо́бне,/ не ве́дый свы́ше в тебе́ де́йствуемыя благода́ти,/ но, прише́д в себе́, воззва́: благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Бо́жия раба́ позна́в тя, о́тче, влады́чествуяй/ ублажа́ше последи́ чудоде́йствия твоя́, и, прие́м тепле́йшую любо́вь к оби́тели многочуде́сней,/ ка́яшеся лихоима́ния своего́,/ и, прося́щи о соде́янном зле проще́ния, поя́ще:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Я́ко и́стинный служи́тель и раб незло́биваго А́гнца, Сы́на Бо́жия,/ незло́бие свое́ показу́я, озло́бившему тя проще́ние дал еси́, блаже́нне,/ и утверди́л с ним сло́во:/ да еди́н друга́го вло́жит во гроб,/ внегда́ изы́ти от те́ла еди́ному от вас повели́т Бог оте́ц на́ших.
В преподо́бии пожи́в и свя́то жизнь свою́ упра́вив,/ к блаже́нной кончи́не дости́гл еси́, свя́те,/ тем, ра́достен, к А́нгельским ликостоя́нием взира́я, воззва́л еси́:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Богородичен: В преподо́бии пожи́вшим не поревнова́х,/ но в ле́ности жизнь мою́ проводи́х,/ к кончи́не приближа́ющися, к кому́ воззри́ши, душе́ моя́?/ Еди́ну то́чию иму́щи наде́жду, Богома́терь, воззови́:/ Влады́чице, помози́ и изба́ви мя ве́чнаго осужде́ния.
Песнь 8
Ирмос: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучи́тель/ Богочести́вым неи́стовно разжже́,/ си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев,/ Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благослови́те,/ свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Седмогла́внаго зми́я закла́в копие́м по́стнических дея́ний/ и к прия́тию венца́ гото́вяся, с ра́достию взыва́л еси́, Про́хоре:/ лю́дие, Творца́ и Избави́теля Го́спода по́йте и превозноси́те во ве́ки.
Блаже́нную кончи́ну твою́, преподо́бне, от посла́ния твоего́ услы́шав, князь/ оста́ви во́ев и спе́шно прите́кл к тебе́, да благослове́ния твоего́ сподо́бится,/ и не лиши́ся, его́же жела́ше, прие́м твое́ благослове́ние, воспе́т:/ лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.
Я́ко пре́жде в моли́твах простира́л еси́, преподо́бне, свои́ ру́це,/ та́ко при кончи́не, всем дав целова́ние,/ горе́ сотвори́в воздея́ние руку́ свое́ю,/ испусти́л еси́ дух свой, и вси воспе́ша:/ лю́дие, сла́вите засту́пника своего́ во ве́ки.
Весе́лое отше́ствие твое́ к сожи́тию Небе́сным, весе́лаго испо́лни всех пла́ча, вси бо рыда́ху:/ ни́щии – пита́теля, си́роты – отца́,/ мы же в дне́шний день, успе́ние твое́ сла́вяще, о́тче, зове́м:/ лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.
Богородичен: Весе́лия на́шего Вину́ и Ра́дость всех преподо́бных Ро́ждшая,/ ра́дости ве́чныя Твои́м хода́тайством сподо́би мя, Ма́ти Бо́жия,/ и сподо́би сла́вити Твое́ благоутро́бие во ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: Ужасе́ся о се́м Не́бо,/ и земли́ удиви́шася концы́,/я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски/ и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с./ Тем Тя, Богоро́дицу,/ А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.
Удиви́ся всяк, помина́яй житие́ твое́, о́тче,/ я́ко в те́ле живы́й, А́нгелом по́стническими дея́нии уподо́бился еси́,/ те́мже тя вси, Про́хоре, велича́ют.
Ни́ща ду́хом тя су́ща, преподо́бне,/ не устыде́ся нося́й диади́му рука́ма свои́ма во гроб положи́ти,/ и мы, ны́не помина́юще успе́ние твое́, ублажа́ем тя,/ его́же и А́нгельстии ли́цы в Го́рних селе́ниих ублажа́ют.
Тя, в жи́зни сей крест на ра́му нося́щаго,/ князь на плещу́ в пеще́ру понести́ не устыде́ся,/ и́же те́плыми слеза́ми облия́ше гроб твой, ка́яся, я́ко озло́би тя пре́жде,/ но обое́ испра́ви твои́м благослове́нием,/ его́же и нас сподо́би, я́ко от любве́ пе́сньми тя велича́ем.
Сла́ва Тебе́, Тро́ице Пресвята́я,/ О́тче, и Сы́не, и Ду́ше, Еди́ный Бо́же,/ Ты бо бла́гостию Свое́ю дае́ши сла́ву ве́чную лю́бящим Тя от се́рдца,/ ея́же и нас сподо́би мольба́ми преподо́бнаго Про́хора/ и прича́стия святы́х, иде́же ли́ки их вы́ну Тя велича́ют.
Богородичен: Сла́ва Тебе́, Ма́ти Бо́жия,/ ве́рных рабо́в еди́но прибе́жище, еди́но упова́ние,/ еди́на наде́жда и спасе́ние ро́да христиа́нскаго,/ тем по до́лгу Тя вси велича́ем.