ID=7026
date=02-29
Канон преподобного, глас 2
Песнь 1
Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́/ фараони́тское всевоинство преоруже́нная сила,/ вопло́щшееся же Слово всезло́бный грех потреби́ло е́сть, I Препросла́вленный Господь славно бо прослав́ися.
Венча́в Боже́ственными доброде́тельми, преподо́бне, житие́ твое, Кассиа́не, к Богу отшел еси́,/ от Него́же нам проси́ избавле́ния прегреше́ний, мо́лимся,/ соверша́ющим ве́рою свято́е твое́ преставле́ние.
Всеобра́зным мановением к Богу всех, достосла́вне,/ от стра́стных помышлений уклонился еси́/ и свет был еси́, прича́стии невеще́ственными обожа́емь;/ препросла́вленнаго Господа поя́, тя просла́вльшаго.
Врач был еси́ душа́м, Боже́ственными твои́ми уче́нии, Кассиа́не,/ управля́я мудрова́ния мона́шествующих благода́тию,/ и к жизни ве́чней наставил еси́./ Сего́ ради тя вси любо́вию почита́ем.
Богородичен: Во чре́ве носи́вшую, Чи́стая, вси́ вемы:/ Бога бо, в плоть ме́ртвенную обле́кшася, па́че ума роди́ла еси́,/ просвети́вшаго преподо́бных сосло́вие,/ препросла́вленнаго Господа, славно бо просла́вися.
Песнь 3
Ирмос: Процвела́ есть пусты́ня, я́ко крин, Господи, / язы́ческая неплодящая церковь прише́ствием Твоим,/ в не́йже утвердися мое се́рдце.
Звезду́ тя, на высоте́ церко́вней возсия́вшую,/ просвеще́ние показа́ су́щим во тьме Христос, всехва́льне,/ по́стников украше́ние, преподо́бне.
Кресту приобщи́вшемуся и мир просве́щшему, Кассиа́не, подо́бяся,/ распя́лся еси́ мирски́м страсте́м,/ коварствия бесо́в победив.
Му́дрости испо́лнися твое се́рдце, прему́дре,/ уче́ния бе́здну Святым источи́ Духом,/ мона́хов стада́ напая́ющу.
Богородичен: Исцели́, Всенепоро́чная, ду́шу мою молю́ся,/ изнемо́гшую страстьми́ и вся́кими настоя́нии зле́йших де́монов,/ Боже́ственным хода́тайством Твоим.
Песнь 4
Ирмос: Прише́л еси́ от Девы, не хода́тай, ни Ангел,/ но Сам, Господи, вопло́щся,/ и спасл еси всего мя, человека./ Тем зову Ти: сла́ва силе Твоей, Господи.
По́двиги твоими плотска́я покори́л еси́ игра́ния духу, преподо́бне,/ и свяще́нными учении твоими вся обнажил еси́ кова́рствия льсти́ваго и ловле́ния.
Умерщвля́емь волею от мирски́я ме́ртвости,/ бу́дущия жизни насле́дие приял еси́, Кассиа́не пресла́вне,/ законы же написал еси́ монахов в наставле́ние и соверше́ние.
Вселися в ду́шу твою благода́ть Духа/ и всех вы́шша плотски́х мудрова́ний тя показа́, пребога́те,/ и льсти́ваго сете́й явле́нно.
Богородичен: Безле́тнаго, в лето бы́вша, родила́ еси́ неизрече́нно, Всенепорочная,/ преподо́бныя просвети́вшаго, ве́рою пожи́вшия,/ и злонача́льнаго зми́я смири́вшаго.
Песнь 5
Ирмос: Хода́тай Богу и человеком был еси́, Христе Боже:/ Тобою бо, Владыко, к Светонача́льнику, Отцу Твоему,/ от но́щи неве́дения/приведе́ние и́мамы.
Восхи́тился еси́, твоими добродетельми, Богоприя́тне, носи́м,/ и, радуяся, достигл еси́ к Небесным селе́нием,/ трудо́в по́чести достойно прие́мля.
Умо́м чистым ты взирая доброт́у Христо́ву,/ стоял еси́ непрекло́нен в нощи́ и во дни, пресла́вне,/ Боже́ственная явле́ния отту́ду прие́мля.
Сле́з тече́нии, Богоно́се отче, напая́емь,/ я́ко дре́во высокове́твенно, прине́сл еси́ плоды́ исправле́ния,/ веселя́щая всех Божественно помышления.
Богородичен: Из Тебе Жизнь па́че ума возсия́вши, Де́во,/ врага умертви́, вся ны умертви́вшаго,/ и оживи́ мир, непреста́нно воспева́ющий Тя.
Песнь 6
Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́лся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего призыва́ю бе́здну:/ от тли, Боже, мя возведи́.
Путе́м те́сным, отче, ше́ствовал еси́,/ всем же словесы твои́ми сей показал еси́,/ и́мже добре ходя́щии, в ра́йскую широту́ вводи́ми бывают.
Жизнь твоя преподо́бна бы́сть,/ и кончи́на блаже́нна и честна́, Кассиа́не отче наш,/ святы́х А́нгелов собесе́дниче.
Дрема́ние уны́ния отвергл еси́/ и, пребдева́я в виде́ниих и дея́ниих, а́нгельски пожи́л еси́ на земли́,/ Богоно́се, всеблаже́нне.
Богородичен: Я́ко добру́, яко красну́ возлюби́в Тя, добротворя́й Иисус, Всенепоро́чная,/ из Тебе пло́тию ражда́ется и обожа́ет мя за милосе́рдие безме́рное.
Песнь 7
Ирмос: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля/ высо́к пла́мень вознесло́ е́сть:/ Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную,/ Сы́й благослове́н и препросла́влен.
Всегда́ воззре́ньми светле́йшими, Богомудре, обожа́емь,/ свети́льник яви́лся еси́ незаходи́м,/ отню́дуже облиста́л еси́ сло́во спаси́тельное,/ всех нас разумы просвеща́ющее, восхваля́ющих тя.
Язы́к твой Ду́хом обощре́н, я́ве начерта́вший закон спаси́телен,/ и о́бразы изложи́, и́миже управля́ются вся, всеблаже́нне,/ присно мона́шествующих стада́, ра́дующеся.
Ра́зумы, преподо́бне, спасительныя и глаго́лы,/ неве́дение серде́чное отгоня́ющия, богатно исто- чи́л еси́, отче Богому́дре./ Те́мже тя почита́ем верно, всесвяту́ю соверша́юще память твою.
Богородичен: Черто́г была еси́ Боже́ственныя сла́вы и престол огнезра́чен,/ на не́мже почи́ Слово, воплоще́нное за кра́йнюю благосты́ню./ Того убо моли́, Чистая, уще́дрити и поми́ловати ны.
Песнь 8
Ирмос: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не действа разделя́ше, I Божиим веле́нием халде́и опаля́ющая,/ верныя же ороша́ющая, поющия:/ бла́гослови́те вся дела Господня, Господа.
Сия́я, я́коже звезда, сло́вом и жити́ем, Кассиа́не,/ просвеща́еши вся земны́я концы,/ неве́дения изыма́я мглы и пе́ти повелева́я всегда:/ благослови́те, вся дела Господня, Господа.
Заше́л еси́, умер, я́ко со́лнце, преблаже́нне,/ я́ко зарю́ же, оста́вил еси́ незаходи́ма словеса́ твоя, просвеща́ющая ду́ши наша,/ ве́рою святую твою, преподо́бне, соверша́ющих память.
Доброты́ мысленныя неизрече́нно наслажда́ешися, оста́вль тле́нное тело,/ и ви́дети сподо́бился еси́, я́же ви́дят, сла́вне, а́нгельская во́инства, поюще:/ благослови́те, вся дела Господня, Господа.
Богородичен: Яви́лася еси́ Небес ши́рши, Де́во,/ Его́же бо та́я не вмести́ша, несказа́нно вмести́вши/ и ро́ждши па́че смы́сла, сугу́ба су́ща естество́м,/ еди́ну же иму́ща Боголе́пно Ипоста́сь.
Песнь 9
Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Господь,/ вопло́щься от Девы, нам яви́ся,/ омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. Те́м Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.
Кре́пость тебе дарова́ся от Бо́га и сила начала отгони́ти мироде́ржца,/ темже до́блествовав вельми́,/ я́ко вои́стинну, отче Богому́дре, лико́м счи́слился еси́ преподо́бных, ра́дуяся.
Я́ко ши́пок сладково́нен, нас благоуха́ют Богодухнове́нная словеса́ Боже́ственнаго язы́ка твоего:/ ты бо благоуха́ние был еси́ нас ради излия́вшагося за милосе́рдие/ и в плоть обле́кшася, Богоносе всече́стне.
Па́мять твоя́, днесь преподо́бно возсия́вши,/ озаря́ет с сердца́ восхваля́ющих твое а́нгельское житие, Кассиа́не,/ в не́йже мо́лимся согреше́ний проще́ние дарова́ти всем, помоли́ся.
Богородичен: Гла́с Ти прино́сим Гаврии́лов, взыва́юще:/ ра́дуйся, трапе́зо, Боже́ственный хлеб носи́вшая;/ ра́дуйся, непроходи́мая две́ре;/ ра́дуйся, радо́сте всех спаса́емых,/ преподо́бных похвало́, Богородице Приснодево.