03-17 Преподо́бнаго Алекси́я, челове́ка Бо́жия. Канон преподобного

ID=7285

date=03-17

Канон преподобного, глас 2

Песнь 1

Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́/ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла,/ вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло е́сть,/ препросла́вленный Госпо́дь сла́вно бо просла́вися.

Тесне́йший ше́ствовал еси́ пу́ть,/ непоро́чное и преподо́бное житие́, му́дре, проходя́ от ю́ности,/ те́мже мою́ тесноту́ разшири́ ума́ восхвали́ти тя,/ в ра́йстей широте́ водворя́яся, Алекси́е.

Тебе́ сама́го весьма́ Бо́гу возложи́в, блаже́нне,/ вне пло́ти и ми́ра был еси́,/ бога́тству теку́щу Небе́сное предпоче́л еси́ и пребыва́ющее/ и обеща́нный град Сио́н ве́чнующий.

Ложе́сн ты ма́терних непло́дие разреши́л еси́,/ ро́ждся, я́коже Самуи́л, пребога́те,/ во чре́ве же се́рдца чи́стый заче́н страх,/ роди́л еси́ дух спасе́ния Боже́ственных доброде́телей ве́рою.

Богородичен: Бо́жий Собезнача́льный Сын име́ я́ко вино́вну Тя к нам, Де́во, подо́бия,/ еди́ну, па́че всея́ тва́ри, Чи́стая, чи́сту Тя обре́т./ Тем Тя пое́м, вси ро́ди, и ублажа́ем.

Песнь 3

Ирмос: Процвела́ е́сть пусты́ня, я́ко крин, Го́споди,/ язы́ческая неплодя́щая, Це́рковь/ прише́ствием Твои́м,/ в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Пронза́емь жела́нием чистоты́,/ черто́гом, и́же на земли́, Небе́сный премени́л еси́/ и жены́ любо́вию сладча́йшее А́нгельское подо́бие.

Молвы́ жите́йския и тя́жесть бога́тства оста́вил еси́/ и пресе́льник был оте́чества, блаже́нне Алекси́е,/ Христо́ве нищете́ подо́бяся.

Слеза́ми, и боле́зньми, и воздержа́нием, всему́дре, благо́е взыска́л еси́,/ когда́ прии́дет свет ра́зума,/ безстра́стие дая́ се́рдцу твоему́.

Богородичен: Горе́ неви́димый А́нгелом, Чи́стая,/ до́ле из Тебе́ ражда́емь, зри́тся соверше́н Челове́к,/ погиба́ющий мир обновля́я.

Песнь 4

Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы, не хода́тай, ни А́нгел,/ но Сам, Го́споди, вопло́щся,/ и спасл еси́ всего́ мя, челове́ка./ Тем зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Претерпе́л еси́ нищету́, проси́тель быв, нищ, я́коже Ла́зарь,/ жела́ние бо Боже́ственное утеша́ше, блаже́нне, се́рдце твое́,/ пожела́вшее бога́тства Небе́снаго.

Безпеча́льнаго и ти́хаго жития́ возжела́л еси́,/ еди́нощи яды́й в седми́це, Алекси́е,/ жела́нием ожида́ющаго тя не мимотеку́щаго, всеблаже́нне, наслажде́ния.

Храм Бо́гу се́рдце ища́й соде́лати,/ в до́му возлюби́л еси́ Богома́тере, сла́вне, всегда́ седе́ти/ и Небе́сныя добро́ты созира́ти.

Богородичен: Воздои́вши Да́теля, Де́во, млека́,/ а́лчущее и утесня́емое ны́не се́рдце мое́ насы́ти вся́каго ра́зума/ и умиле́ния Боже́ственнаго, молю́ Тя.

Песнь 5

Ирмос: Хода́тай Бо́гу и челове́ком был еси́, Христе́ Бо́же:/ Тобо́ю бо, Влады́ко, к Светонача́льнику Отцу́ Твоему́,/ от но́щи неве́дения/ приведе́ние и́мамы.

То́ки свяще́нными напая́я всегда́ слез твою́ ду́шу,/ соде́лал еси́ клас, вои́стинну стори́чествующ,/ Де́лателю Безсме́ртному до́бре соблюда́емь.

Ви́ден был еси́ на земли́, житие́ Безпло́тных подража́я,/ премно́гим твои́м, о́тче, воздержа́нием, досточу́дне, и в моли́твах прилежа́нием,/ и́мже, я́ко све́том, просвети́лся еси́.

Огне́м моли́тв греха́ попали́л еси́ ве́щь, му́дре,/ бде́нными же стоя́ньми вся́кое сладостра́стие успи́л еси́,/ усну́в же, к сия́нию преста́вился еси́ невече́рнему.

Богородичен: И́же, во Све́те живы́й,/ во свято́е чре́во Твое́ всели́ся, Чи́стая,/ мир, поги́бший тьмо́ю неразу́мия, па́ки назида́я,/ Его́же моли́ вся просвети́ти, пою́щия Тя.

Песнь 6

Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну:/ от тли, Бо́же, мя возведи́.

Я́ко храм жив Бо́жий, тя, бы́вша Христо́во селе́ние,/ Неискусобра́чная проявля́ет кры́ющася/ и прославля́ет утаи́тися тща́щагося.

Моли́твы твоя́ Бо́гу, я́ко кади́ло, блаже́нне, прия́тны быта,/ отсю́ду житие́м твои́м ве́рных ра́зумы облагово́нил еси́/ Ду́ха благода́тию.

Свяще́нным житие́м украша́ема,/ па́ки Христо́с не хотя́ща, сла́вне, тя оте́честву дае́т,/ отбега́юща сла́вы привре́менныя.

Богородичен: Зако́ны естества́, Чи́стая Влады́чице,/ Зижди́тель, новосоде́лавый созда́ния,/ из Тебе́ неизрече́нно ражда́ется/ и обожа́ет мя безме́рною ми́лостию.

Песнь 7

Ирмос: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля/ высо́к пла́мень вознесло́ е́сть./ Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную,/ Сый благослове́н и препросла́влен.

Претерпе́л еси́, преподо́бне, пред роди́тельными враты́ седя́,/ и весьма́ непознава́емь, и от о́трок руга́ния подъе́мля,/ и наруга́емь лю́те, и нището́ю мно́гою оскорбля́емь.

Пло́ти твоея́ мудрова́ние умертви́в,/ зря роди́тели, и си́ми непознава́емь, естества́ покрыва́л еси́ ну́жду, преподо́бне,/ и презре́ние твои́х неиску́сных о́трок, оскорбля́ющих тя.

О, чудесе́! Ка́ко пребы́л еси́, при́сно нище́тствуя,/ в бога́тстве, Алекси́е, безме́рнаго смире́ния?/ Ка́ко претерпе́л еси́ руга́ния и укори́зны от о́трок, прему́дре, твои́х,/ не ве́девших жития́ твоего́?

Богородичен: Вели́каго служи́тельница Ты та́инства была́ еси́, Всенепоро́чная:/ Бо́га бо воплоти́ла еси́, вели́ких зол нас изба́вльшаго,/ Тя велича́ющия, Чи́стая Благослове́нная, Богора́дованная.

Песнь 8

Ирмос: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше,/ Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая,/ ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Неве́дом пре́жде роди́телем сый,/ во вре́мя отше́ствия твоего́ сим та́йну открыва́еши,/ явля́емь в сла́ву Бо́га на́шего, сла́вне,/ вельми́ тя и досто́йне просла́вльшаго.

Госпо́дь гла́сом ве́лиим явля́ет тя всему́ Ри́му,/ сокрове́нное сокро́вище, пребога́те, в нище́тне о́бразе лежа́ща/ и да́ры врачева́ний вся, ве́рою к тебе́ приходя́щия, обогаща́юща.

Кня́зи лю́дстии, и ца́рие снидо́шася, и свяще́нницы, блаже́нне,/ погребсти́ тя Бо́жиим манове́нием/ и, ви́дяще ве́лие виде́ние, диви́шася чудесе́м, преподо́бне,/ я́же твори́л еси́ Боже́ственною си́лою Ду́ха.

Богородичен: Истле́вшия ны дре́вле преступле́нием обновля́я,/ Человеколю́бец нетле́нно воплоти́ся от нетле́нныя Твоея́, Всенепоро́чная, утро́бы/ и изба́ви всех грехо́вныя тли, Богоневе́стная.

Песнь 9

Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Госпо́дь,/ вопло́щся от Де́вы, нам яви́ся,/ омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная,/ тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

Исцеле́ния источи́л еси́, ко гро́бу несо́м,/ Бо́гу тя, блаже́нне, вельми́ сла́вящу:/ свет бо неви́дящий ви́деша/ и глаго́лание прия́ша пре́жде су́ще не́мии, всесла́вне Алекси́е.

Ви́ден был еси́, предлежа́щ и к погребе́нию несо́м,/ я́ко со́лнце, о́тче, испуща́я исцеле́ний зари́ пресла́вно,/ и те́мныя стра́сти отгоня́я, и опаля́я де́моны,/ и просвеща́я Богому́дрыя.

Прии́де погребсти́ тя Патриа́рхов пе́рвейший,/ ца́рь же, вельми́ христолюби́вейший,/ кня́зи, ста́рцы и ю́нии и мона́шествующих ли́цы, Боже́ственным манове́нием/ освяща́ющеся прикоснове́нием твои́м, блаже́нне.

Восхище́н был еси́, на колесни́це доброде́телей несо́м,/ и почива́еши, иде́же преподо́бных чи́ни,/ собо́р апо́стол и му́чеников, патриа́рхов и всех пра́ведник,/ с ни́миже нас помяни́, почита́ющия тя, Алекси́е.

Богородичен: Глас Тебе́ прино́сим Гаврии́лов, Всенепоро́чная,/ ра́дуйся, глаго́люще, ни́во неде́ланная;/ ра́дуйся, кля́твы разреше́ние;/ ра́дуйся, исто́чниче во́ды живо́тныя,/ преподо́бных похвало́, Богоро́дице Присноде́во.