ID=7389
date=03-22
Канон священномученика, глас 6
Песнь 1
Ирмос: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль/ по бе́здне стопа́ми,/ гони́теля фарао́на/ ви́дя потопля́ема,/ Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.
Твоего́ ца́рствия сла́ву, Всецарю́, сла́вный Васи́лий возлюби́в,/ кре́пко на земли́ пострада́,/ и́мже Ца́рства Небе́снаго нас сподо́би.
Достохва́льное житие́ и чи́стое жи́тельство, сла́вне, подвиго́в стезя́/ насле́дника показа́ша Бо́гу и граждани́на Небе́сна тя соде́лаша.
Повину́вся Го́споду, благи́м житие́м, прему́дре, повину́л еси́ врага́/ и нога́ми попра́л еси́ сего́,/ све́тло воева́в на него́, му́чениче Васи́лие.
Крове́й тече́ньми, мы́сленнаго фарао́на погрузи́л еси́ всево́инство я́ко вои́стинну/ и к земли́ восте́кл еси́, му́дре,/ иде́же о́блак страда́льцев при́сно весели́тся.
Богородичен: Отцу́ Сый Единоро́ден,/ восхоте́в, всели́ся во Твою́ пречи́стую утро́бу/ и Челове́к бы́сть, Чи́стая, за бла́гость спасти́ хотя́ челове́ки.
Песнь 3
Ирмос: Не́сть свят,/ я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой,/ вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же,/ и утверди́вый нас на ка́мени/ испове́дания Твоего́.
Возвы́сився, я́коже а́гня, на дре́ве, всеблаже́нне,/ строга́ния терпя́ мы́слию тве́рдою/ и низлага́я врага́ возноше́ния си́лою Боже́ственнаго Ду́ха.
Язв, му́чениче, добро́тами красне́йший яви́лся еси́ душе́ю и те́лом,/ мы́слию чи́стою благода́рственныя гла́сы воспуща́я/ Подвигополо́жнику твоему́.
Вели́ко зва́ние ища́ велему́дренным нра́вом,/ вели́кия по́двиги претерпе́л еси́, му́дре,/ и вельми́ при́сно взима́ющегося, му́чениче, смири́л еси́.
Боже́ственных храни́тель быв повеле́ний, Богому́дре,/ в темни́це затворя́емь, ве́рным отверза́я уче́ния пу́ть,/ в широту́ ра́зума вводя́щий.
Богородичен: Разуме́в издале́че Твое́ зача́тие Иса́ия Ду́хом, Отрокови́це,/ уясни́ сие́, вопия́:/ се во утро́бе Де́ва Бо́га зачне́т.
Песнь 4
Ирмос: Христо́с моя́ си́ла,/ Бог и Госпо́дь,/ честна́я Це́рковь/ боголе́пно пое́т, взыва́ющи,/ от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.
Ви́дев облиста́емо твое́ Боже́ственное лице́ заре́ю духо́вною,/ злочести́вый, му́чениче, дивля́шеся/ и я́ко тьмы́ служи́тель нечу́вственно объюродева́ше.
Прему́дростию лу́чшею удобря́емь,/ мудрецы́ е́ллинския Богонача́льною си́лою обуи́л еси́/ и, пострада́в терпели́вно, побе́ды вене́ц восприя́л еси́.
Просте́рта и всю́ду изчленя́ема,/ укрепля́ше тя Сло́во, И́же на Кресте́ простре́ся, Васи́лие,/ и стра́стию ве́рным дарова́в безстра́стие.
Не жру де́моном, ни устраша́юся сме́рти, ни мук ви́да, – свяще́нный взыва́ше Васи́лий, –/ Еди́наго Бо́га испове́дую, в Тро́ице познава́емаго.
Богородичен: Пою́ Тя, Влады́чице, многопе́тую, благословлю́ Тя, Де́во,/ Ея́же ра́ди челове́цы вси благослови́хомся/ и кля́твы дре́вния вои́стинну изба́вихомся.
Песнь 5
Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же,/ у́тренюющих Ти души́ любо́вию озари́, молю́ся,/ Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий,/ и́стиннаго Бо́га,/ от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Желе́за тя́жестию сли́чен быв, я́коже легча́йшее и́го Госпо́дне носи́ти изво́лив,/ на Творца́ вы́ю свере́петвовавшаго,/ врага́ го́рдаго, му́чениче, смири́л еси́.
С весе́лием желе́зными, му́чениче, обложе́н у́зами,/ ме́ста от мест прете́кл еси́,/ си́ми, я́коже мони́сты, красу́йся, Васи́лие,/ и веселя́ Подвигополо́жника твоего́.
Кро́вными тече́нии сам себе́, му́чениче,/ обагри́л еси́ вои́стинну ца́рскую оде́жду, сла́вне,/ побе́ды же венце́м обложе́н, Христу́ сца́рствуеши, ра́дуйся, Васи́лие.
Утве́рждься благода́тию креста́,/ претерпе́л еси́ дале́кий и лю́тый пу́ть, бе́дно го́ним, поя́:/ на стези́ свиде́тельств твои́х, красу́яся и ра́дуяся, Сло́ве, пойду́.
Богородичен: Превы́шшую Херуви́м, высоча́йшую Небе́с,/ лу́чшую тва́ри, му́дрых му́чеников огражде́ние,/ еди́ну Богоро́дицу пе́сньми почти́м.
Песнь 6
Ирмос: Жите́йское мо́ре/ воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею,/ к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой,/ Многоми́лостиве.
Возвы́сився страстьми́ твои́ми и низве́рг еси́ врага́, великому́чениче сла́вне,/ и к Бо́гу преста́вился еси́, победи́тельным венча́вся венце́м/ при конце́ страда́ний, достохва́льне.
На Кресте́ Просте́ршему дла́ни тебе́ ра́ди, му́чениче му́дре, подо́бяся,/ воздви́жен быв на дре́во, терпели́вно строга́ния претерпе́л еси́,/ уязвля́я льсти́ваго твои́ми я́звами.
Связа́л еси́ безпло́тныя враги́, вя́жемь за Христа́, Васи́лие,/ отреши́вся же, сла́вне, от пло́ти,/ до конца́ разруши́л еси́ тех злоде́йства Боже́ственною благода́тию.
Троичен: Пою́ Тя, Всепе́тая, Ю́же пою́т во́инства Небе́сных чино́в, и молю́ Тя:/ стра́сти души́ моея́ исцели́, Чи́стая,/ и огня́ ве́чнаго свободи́.
Песнь 7
Ирмос: Росода́тельну у́бо пе́щь/ соде́ла А́нгел/ преподо́бным отроко́м,/ халде́и же опаля́ющее/ веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Просвеще́нием Боже́ственныя благода́ти сия́я, тьму́ мук проше́л еси́,/ дне прича́стник быв, му́дре, невече́рняго и вопия́:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Водруже́но на ка́мени Боже́ственнаго ра́зума, му́дре, се́рдце твое́,/ не поколеба́ся напа́стей ве́трами, страда́льче, вопию́щее всех Изба́вителю:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Бу́йствуя, мучи́тель повелева́ет на реме́ние ре́зати тя, сла́вне,/ и, я́ко безпло́тна, терпя́ща тя зря, ника́коже ра́зуме вопи́ти:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Я́ко зла́то, в пещи́ мук просия́л еси́, жего́м,/ и, изображе́ние страсте́й Боже́ственных быв, вопия́л еси́, Васи́лие му́дре:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Богородичен: Де́вство, по рождестве́ нетле́нно, Де́во, пребы́вшее, познава́ющи,/ из Тебе́ ро́ждшемуся па́че ума́ вопия́ла еси́ Спа́су и Бо́гу:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Песнь 8
Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́/ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́,/ вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти./ Тя превозно́сим во вся ве́ки.
Весьма́ к Бо́гу простира́емь, теле́сныя боле́зни сон вмени́л еси́,/ отню́дуже к жи́зни блаже́нней и неболе́зненней, му́чениче страстоте́рпче, ра́дуяся, преше́л еси́.
Вжили́вся любо́вию Вседержи́теля, растерза́ния пло́ти претерпе́л еси́ кре́пко/ и си́льнаго в зло́бе удавля́еши врага́ струя́ми крове́й твои́х, Васи́лие треблаже́нне.
Ца́рское украше́ние Це́ркве Христо́вы,/ страсте́й Спа́совых изображе́ние му́ченик тве́рдый,/ ве́рных утвержде́ние, пе́сньми да восхва́лится Васи́лий вели́кий.
Преми́рную сла́ву и Свет невече́рний,/ Небе́сное Ца́рство, вене́ц неувяда́емый, безпеча́льную жи́знь/ и ра́дость неизглаго́ланную, му́чениче, по кончи́не обрести́ сподо́бился еси́.
Богородичен: Спасе́ния челове́ческий род сподо́бися Тобо́ю, Пречи́стая Богора́дованная:/ еди́на бо нам Спа́са родила́ еси́/ Его́же превозно́сим во вся ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: Бо́га/ челове́ком невозмо́жно ви́дети,/ на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти,/ Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком/ Сло́во воплоще́нно,/ Его́же велича́юще,/ с Небе́сными во́и Тоя́ ублажа́ем.
Ви́дети святы́х кра́сныя све́тлости,/ разреши́вся от пло́ти, сподо́бился еси́, пребога́те,/ и со А́нгельскими совокупи́лся еси́ во́инствы, поя́ при́сно с ни́ми:/ Свят, Свят, Свят, Тро́ице вседе́тельная и всеси́льная.
Я́ко свет, всеблаже́нне, я́ко вели́кое со́лнце на Небеси́, Христо́вы Це́ркве ви́дим,/ страда́льческими светлолу́чными сия́нии и чудотворе́ний Боже́ственными светлостьми́/ всех озаря́еши души́, восхваля́ющих тя.
Сам ся страда́ний красота́ми всеблагосла́вно,/ Богому́дре страстоте́рпче, украси́л еси́,/ и Христу́ кра́сному предстои́ши, венце́м пра́вды ны́не обложе́н,/ те́мже тя чтим, ве́рнии, ра́дующеся.
Земля́ Боже́ственным погребе́нием освяти́ся/ свяще́ннаго и Боже́ственнаго твоего́, Васи́лие, телесе́,/ пра́ведных взыгра́шася ду́си, посреди́ себе́ дух твой, блаже́нне, иму́ще,/ с ни́миже вся ны помяни́, помина́ющия тя.
Богородичен: Стра́шен о́браз рождества́ Твоего́,/ Бог бо бе, Де́во, вопло́щся, ражда́емый,/ Его́же моли́ стра́шныя му́ки вся ны изба́вити,/ ве́рою несомне́нною чту́щия Тя, Ма́ти чи́стая и неискусобра́чная.