ID=11677
date=04-04
Канон преподобного, глас 2
Песнь 1
Ирмос: Гряди́те, лю́дие,/ пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу,/ разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди,/ и́же изведе́ из рабо́ты еги́петския/ я́ко просла́вися.
Пе́сненно песнопи́сца почти́м,/ и́же того́ медото́чныя пе́сни пою́ще, Ио́сифа,/ я́ко от пе́ний в пе́сни ве́чныя преста́вльшася.
Я́коже проро́к и апо́стол пропове́дание всю зе́млю освети́,/ та́ко и пе́ние твои́х усте́н,/ мир к сла́ве всех Бо́га возставля́ет.
От младе́нства возложи́вся, Ио́сифе, Христу́, по́стнически пожи́л еси́,/ отону́дуже и дарова́ньми тя обогати́ Боже́ственными,/ наде́ждею, и любо́вию, и ве́рою чи́стою.
Богородичен: Тя проро́ческое дре́вле Боже́ственное сло́во две́рь Бо́жию провозвести́/ и го́ру святу́ю, Богоро́дице Де́во,/ Боже́ственных страда́льцев удобре́ние.
Песнь 3
Ирмос: Утверди́ нас в Тебе́, Го́споди,/ Дре́вом умерщвле́й грех,/ и страх Твой всади́/ в сердца́ нас, пою́щих Тя.
Чистоты́ любле́нием Бо́га умоли́л еси́ пода́ти помо́щники/ и, прие́м неоску́дныя отцы́ твоя́,/ получи́л еси́, о́тче, наде́жду твою́.
Любве́ и́стинныя показу́я позна́ние,/ и дом, и дея́ние, и му́дрость, от Бо́га дарова́нная тебе́,/ я́коже две́рь И́ов, всем отве́рзл еси́.
Ва́рварскими рука́ми ят быв, пребога́те,/ я́коже дре́вле во Еги́пет до́блий Ио́сиф,/ с ве́рою и чистото́ю дар соблю́л еси́.
Богородичен: Рай кра́сный, посреде́ име́ли Дре́во, Де́во, нетле́ния,/ Иису́са Христа́ Го́спода,/ позна́лася еси́, те́мже Тя ублажа́ем.
Песнь 4
Ирмос: Услы́шах, Го́споди,/ слух Твоего́ смотре́ния/ и просла́вих Тя,/ еди́не Человеколю́бче.
Разсужде́ние разу́мно и мона́хов уме́ренное пра́вило/ Христо́с показа́ тя, о́тче преподо́бне.
Смире́ния мост твое́ показа́л еси́, Богому́дре, житие́,/ преводя́щ ко и́стинней жи́зни.
Предвари́в, ублажи́ тя Влады́ка, о́тче,/ я́ко даю́ща во вре́мя сло́ва пшени́чное ме́рение.
Богородичен: Свет возсия́л еси́, Го́споди,/ су́щим в нощи́ и тьме́ прегреше́ний,/ от Чи́стыя Де́вы во чре́ве носи́м.
Песнь 5
Ирмос: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди,/ во све́те Твои́х повеле́нии наста́ви нас:/ ра́зве бо Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.
И́хже на земли́ сый, святы́х воспе́л еси́ ве́рно, преподо́бне,/ с ни́ми сый ны́не, слы́ша пе́ния, ра́дуешися,/ сла́вя непреста́нно Го́спода.
К покая́нию и испове́данию, му́дре, вся привлача́,/ себе́ написа́л еси́ вся́ку вину́,/ моли́твы Бо́гу принося́ улучи́ти проще́ние.
Все житие́ твое́, святы́ми упражня́йся дея́ньми,/ я́ко и́стинен купе́ц, был еси́,/ я́ко ка́мение че́стно, и словеса́, и дея́ния себе́ собира́я.
Богородичен: Изба́ви ны от искуше́ний и бу́ри помышле́ний, Чи́стая,/ вся́каго гне́ва, вся́каго греха́, гла́да же, и па́губы,/ и ве́чнаго, Де́во, муче́ния.
Песнь 6
Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну:/ от тли, Бо́же, мя возведи́.
Пестро́тным мно́жеством пе́сней твои́х,/ я́ко на тве́рди, Це́рковь Христо́ва, звездоявле́нно просия́вши,/ дрема́ние отгоня́ет душегу́бное.
Словесе́ твоего́ мольба́, преподо́бне,/ душе́ю скорбя́щим и те́лом,/ я́коже не́кая гу́ба, вся́кую очища́я печа́ль, яви́ся.
А́лчущим сло́ва спаси́тельнаго/ и теле́сными упита́вшимся озлобле́нии,/ сугу́бо, преподо́бне, исцеле́ние незави́стно пода́л еси́.
Богородичен: На пути́ мя жития́ блудя́ща/ и в безпу́тия ча́сто впа́дающа грехми́, Влады́чице,/ на покая́ния стезю́ наста́ви.
Песнь 7
Ирмос: Вети́и яви́шася о́троцы любому́дрейшии дре́вле,/ от Богоприя́тныя бо души́, богосло́вяще устна́ми, поя́ху:/ пребоже́ственный отце́в и наш Бо́же,/ благослове́н еси́.
Потща́лся еси́ и по сне сме́ртнем затворе́ны душе́вныя о́чи твоя́ не име́ти,/ пое́ши бо пе́сни с пою́щими:/ Пребоже́ственный оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Вене́ц муче́ния прия́л еси́,/ я́ко ублажи́в приле́жно ли́ки му́ченик неисче́тных./ И немо́лчно, о́тче, пое́ши с ни́ми:/ Пребоже́ственный оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Исцеле́ние грехо́в вели́ких я́ко сый,/ е́же, прему́дре, испове́дание положи́ пою́щим, о́тче, пе́сни твоя́:/ Пребоже́ственный оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Богородичен: Све́та Твоего́, Богоро́дице Де́во, чи́стыми облиста́нии/ омрачи́вшуюся ду́шу мою́ лука́выми лю́те преступле́ньми све́том наста́ви,/ две́рь су́щи Све́та,/ я́ко да песносло́влю Тя.
Песнь 8
Ирмос: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га/ по́йте дела́, я́ко Го́спода,/ и превозноси́те во вся ве́ки.
Я́коже мимотеку́щую се́нь, ны́нешнюю пои́стинне жи́знь ве́дый,/ нетле́нную прия́ти подвиза́лся еси́, му́дре;/ сего́ ра́ди честны́я монастыри́ мно́жества назда́л еси́ душа́м на спасе́ние.
К кро́тким правоту́ и ду́хом ни́щаго име́яй,/ му́жество показа́л еси́ вся́ко,/ я́коже не еди́наго себе́ утвержда́ти, рабо́тати Зижди́телю, о́тче,/ но всех, тебе́ зря́щих.
Незло́бие твое́ и излия́ние любве́ твое́й, треблаже́нне,/ о́браз поста́ви Человеколю́бца Христа́,/ к Нему́же непреста́нно пел еси́:/ превозно́сим во вся ве́ки.
Богородичен: О, та́инства стра́шна!/ О, слы́шания ужа́снаго!/ Ка́ко Де́ва несказа́нным соедине́нием уподо́бльшагося нам Сло́ва ражда́ет,/ пребыва́ющи, я́коже пре́жде рождества́, Чиста́ во ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: От Бо́га Бо́га Сло́ва,/ неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма,/ я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те,/ от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося нас ра́ди,/ ве́рнии единому́дренно пе́сньми велича́ем.
Доброде́телей о́бразы, я́ко на скрижа́ли, написа́в чи́стей души́ твое́й,/ де́тельне всем святы́м прине́сл еси́,/ сугу́бо ко́ейждо от доброде́телей пе́ния внес,/ достоприя́тно принося́ от дел и похвале́ние.
А́нгельстии ли́цы, апо́стольский собо́р,/ Богоро́дица со Крести́телем, проро́ческое сосло́вие,/ свяще́нник чи́нове с по́стники, му́ченическая во́инства, Ио́сифе,/ противоме́рными похвала́ми тя ны́не венча́ют.
Слове́сное твое́ ста́до помина́ти не преста́й,/ но, я́коже жив, предста́тельствовал еси́, му́дре,/ си́це жи́знь нетле́нную подая́ бу́ди,/ теле́сных страсте́й и душе́вных изыма́я, о́тче,/ ко Христу́ моли́твами твои́ми.
Богородичен: О нас моля́щи Сы́на Твоего́ не преста́й, Де́во, Человеколю́бца Бо́га:/ Тя бо наде́жду стяжа́хом и Твои́м заступле́нием избавля́емся бед, и страсте́й,/ и прегреше́ний, и боле́зней, ве́рою Тя сла́вящии.