ID=7452
date=04-26
Канон святителя, глас 4
Песнь 1
Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Свяще́ннаго ты Писа́ния от младе́нства научи́вся, Богоно́се Стефа́не,/ в да́льняя места́ прише́л еси́,/ и неве́дущим Бог тобо́ю позна́ся.
Иде́же пре́лесть почита́ема бя́ше,/ та́мо же ны́не тобо́ю Бог неве́дущим, святи́телю Стефа́не, позна́ся./ Те́мже свяще́нную Твою́ па́мять достодо́лжно ублажа́ем.
Богодохнове́нным твои́м уче́нием научи́л еси́ лю́ди ве́ровати во Христа́/ и от и́дольския пре́лести уклоня́тися./ Сего́ ра́ди тя вси, я́ко единоревни́теля апо́столом, пе́сньми почита́ем.
Богородичен: Ты Еди́наго, Богоневе́сто, в Вы́шних седя́щаго,/ на руку́ носи́ла еси́, плоть бы́вша:/ Ты бо была́ еси́ избра́нна от всех век,/ прия́телище досто́йно Вседержи́теля.
Песнь 3
Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ живы́й и незави́стный исто́чниче,/ лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́,/ в Боже́ственней Твое́й сла́ве/ венце́в сла́вы сподо́би.
Не убоя́лся еси́, святи́телю, люде́й тогда́ нече́ствующих,/ но тех дерзнове́нно куми́рницу со и́долы огню́ пре́дал еси́/ и всех научи́л еси́ вопи́ти:/ несть свят, па́че Тебе́, Го́споди.
Тезоимени́тым му́жеством и смире́ния нра́вом/ на о́вчу кро́тость уби́йц преложи́л еси́,/ сего́ ра́ди и венцы́ венча́лся еси́, святи́телю Стефа́не.
Богородичен: Тя, заступле́ние небла́зненно, Богома́ти, стяжа́вше/ и упова́ние на Тя возлага́юще, спаса́емся/ и, к Тебе́ прибега́юще, сохраня́емся вси.
Песнь 4
Ирмос: Седя́й в сла́ве на престо́ле Божества́/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Я́ко со́лнце, чи́стое житие́ твое́ возсия́, святи́телю,/ тьму идолобе́сия от люде́й твои́х отгна́в, всех научи́л еси́ взыва́ти:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Волше́бная буесло́вия, я́ко прему́др, посрами́л еси́,/ и сих от Христо́ва ста́да словесы́ твои́ми, я́ко пра́щею, отгна́л еси́,/ и зва́ти всех научи́л еси́:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Я́ко и́стинный святи́тель тих и кро́ток, о́тче, был еси́/ и столп благоче́стия Це́ркве яви́лся еси́,/ лю́ди твоя́ благоче́стию научи́в вопи́ти Христу́:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Богородичен: Тя ору́жие на враги́ предлага́ем,/ ско́рби вся́кия лю́тых обстоя́ний отрева́ем,/ и возмуще́ния ерети́ческаго, Ма́ти Бо́жия, избега́ем.
Песнь 5
Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая/ о Боже́ственней сла́ве Твое́й:/ Ты бо, Неискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га/ и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на,/ всем воспева́ющим Тя/ мир подава́ющая.
Воздви́гл еси́ уче́нием твои́м дре́вле во тьме неве́дения лю́ди лежа́щия,/ ча́да Бо́жия и све́та показа́л еси́ насле́дники,/ отону́дуже тя, святи́телю, вси любому́дренно почита́ем.
Прему́дрость Ду́ха Свята́го благода́тию во устна́х твои́х излия́вшися самотвори́тельно/ и ко Христо́ву позна́нию приведе́ лю́ди, святи́телю.
Све́ту вели́кому я́ко вене́чник ны́не, святи́телю, предстои́ши,/ помина́й изря́дное твое́ достоя́ние, е́же мно́гими труды́, о́тче, стяжа́л еси́,/ да вси тя ублажа́ем.
Возсия́ из Тебе́ мы́сленное Со́лнце/ и све́тлыя лучи́ Своего́ Божества́ всем простре́, Богоро́дице Влады́чице,/ тем Тя вси сла́вим.
Песнь 6
Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е/ соверша́юще пра́зднество,/ Богому́дрии, Богома́тере,/ прииди́те, рука́ми воспле́щим,/ от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.
Ра́лом слове́с твои́х олядене́вшая люде́й сердца́ возде́лал еси́,/ Боже́ственное се́мя в них все́яв,/ плод кра́сный Христу́, святи́телю, приве́л еси́.
Быстрина́ми твои́х уче́ний и́дольская разжже́ния, прему́дре Стефа́не, угаси́в,/ Боже́ственными твои́ми словесы́ ве́рных сердца́ утверди́л еси́.
Во Единосу́щную Тро́ицу ве́ровати лю́ди научи́в, прему́дре Стефа́не,/ от скве́рны и́дольския к Живо́му Бо́гу приве́л еси́.
Богородичен: Расто́ргни мои́х согреше́ний рукописа́ние,/ одержа́щих мы печа́лей и страсте́й разреше́ние да́руя,/ и соблюди́ мя неврежде́нна, Влады́чице.
Песнь 7
Ирмос: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии/ па́че Созда́вшаго,/ но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше,/ ра́довахуся, пою́ще:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.
Злочести́вый он чароде́й, и́же на благоче́стие хулу́ глаго́лавый,/ тобо́ю, прему́дре, я́ко беззако́нен, от Христо́ва ста́да но́вых люде́й отгони́м быва́ет./ Мы же Христу́ зове́м:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Пресла́вно я́ко преше́д от ми́ра к преми́рным, святи́телю, жили́щем/ и прича́стием Бо́гу прибли́жився, воспева́еши:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Богородичен: Изба́вльшеся Тобо́ю пе́рвыя кля́твы, к присносу́щней Жи́зни преше́дще,/ ра́дуйся, зове́м Ти, пресла́вная Влады́чице,/ Я́же Бо́га нам ро́ждшая.
Песнь 8
Ирмос: О́троки благочести́выя в пещи́/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть./ Тогда́ у́бо образу́емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте, дела́,/ и превозноси́те Его́ во вся веки.
Словесы́ твои́ми наставля́ема ча́да твоя́, святи́телю,/ от тьмы и́дольския к све́ту Богоразу́мия преше́дше,/ единогла́сно Христу́ вопие́м:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Свет трисо́лнечныя Тро́ицы, всели́вся в Боже́ственное твое́ се́рдце,/ лю́ди вся просвети́ святы́м креще́нием и научи́ Творцу́ Изба́вителю вопи́ти:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Богородичен: Усты́ и ра́зумом Богоро́дицу Тя му́дрствующе, песносло́вим Тя, Пренепоро́чная:/ родила́ бо еси́, Пречи́стая, пло́тию обложе́на Бо́га и Го́спода./ Тем Тя, Де́во, пое́м и превозно́сим во ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: Всяк земноро́дный/ да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь,/ да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́,/ почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере,/ и да вопие́т:/ ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице,/ Чи́стая Присноде́во.
Твои́ми труды́, святи́телю, я́же на земли́, Небе́сный поко́й прия́т,/ иде́же святы́х ли́кове и пра́ведных всесве́тлое торжество́./ Отону́дуже и нас помина́й, па́мять твою́ при́сно сла́вящих.
Ве́чных и нетле́нных улучи́ти жела́я, святи́телю,/ и я́же в ми́ре мня́щихся сла́дких оста́вив, Христу́ после́довал еси́./ Те́мже и ли́ку архиере́йскому сочета́лся еси́, пресла́вне.
Догма́том благоче́стия научи́вася, прему́дре святи́телю,/ апо́столом ревни́тель был еси́ и и́дольскую пре́лесть низложи́л еси́./ Те́мже твою́ па́мять досто́йно ублажа́ем.
Богородичен: Плоть прия́ти восхоте́в, в Тя всели́ся,/ еди́ну святе́йшу всех обре́т Богоро́дицу, вои́стинну яви́ Ма́терь Де́ву.