05-01 Преподо́бнаго отца́ на́шего Пафну́тия Бо́ровскаго. Другий канон

ID=7683

date=05-01

Другий канон преподобного, творе́ние ученика́ его́ Инноке́нтия, и́нока тоя́же оби́тели, глас 1

Песнь 1

Ирмос: Песнь побе́дную пои́м вси Бо́гу,/ сотво́ршему ди́вная чудеса́ мы́шцею высо́кою/ и спа́сшему Изра́иля,/ я́ко просла́вися.

Но́во тебе́ пе́ние принести́ моле́бно/ во отверзе́ние уст моих, Пафну́тие Богому́дре,/ пода́ждь ми твои́ми моли́твами благода́ть, да воспою́ тя.

Страсте́й омраче́нием порабоще́на, о́тче,/ све́тлыми твои́ми моли́твами, преподо́бне Пафну́тие, ны́не свободи́,/ да я́ко Христо́ва тя раба́ Боже́ственными воспою́ пе́сньми, яќо просла́вися.

Христу́ прилепля́яся от ю́ности, блаже́нне, умо́м очище́нным,/ чистото́ю и целому́дрием теле́сным ду́шу просвети́л еси́,/ я́ко безпло́тен, на земли́ пожи́в./ И ны́не в Вы́шних Бо́гови предстоя́, нас, чту́щих тя, помина́й.

Богородичен: Яви́лася еси́ вы́шши А́нгел, Бо́га вопло́щши ро́ждшагося,/ и погребе́на, и ме́ртвым нетле́ние, Де́во Чи́стая, пода́вшаго,/ Его́же моли́ спасти́ нас, ве́рно чту́щих Тя.

Песнь 3

Ирмос: Да утверди́тся се́рдце мое́ в во́ли Твое́й, Христе́ Бо́же,/ И́же над вода́ми не́бо утвержде́й второ́е/ и основа́вый на вода́х зе́млю, Всеси́льне.

Боже́ственным светоли́тием, Богому́дре, просвеща́емь, о́тче преблаже́нне,/ све́тлое, и светоно́сное твое́, и честно́е успе́ние/ любо́вию чту́щия, преподо́бне, твои́ми моли́твами просвети́.

Ума́ твоего́ о́ко, препо́добне о́тче, от стасте́й мглы очис́тив,/ Пресвято́му Ду́ху прия́тно чи́стым блиста́нием соде́лал еси́, Богоблаже́нне.

Тве́рдостию ра́зума укрепля́емь, всеблаже́нне,/ разли́чная мечта́ния враго́в обличи́л еси́, му́дре,/ и горды́ню тех возвы́шенную низложи́л еси́, преподо́бне.

Богородичен: И́же пре́жде век рожде́йся от Отца́,/ и напосле́док неизрече́нно из утро́бы Твоея́ про́йде,/ и обожи́ на́ше естество́, Ма́ти Де́во,/ преподо́бных ли́ки я́ве изводя́й.

Песнь 4

Ирмос: И́же пре́жде век рожде́йся от Отца́,/ и напосле́док неизрече́нно из утро́бы Твоея́ про́йде,/ и обожи́ на́ше естество́, Ма́ти Де́во,/ преподо́бных ли́ки я́ве изводя́й.

Зако́н Бо́жий сохраня́я невреди́мо, преподо́бне,/ чистоту́ и смиреному́дрие ты от младе́нства име́л еси́,/ и житие́ нескве́рно, и нрав ми́лостивей, досточу́дне.

Возвы́сил еси́ к Бо́гу серде́чное жела́ние, и смири́л еси́ па́губныя стра́сти,/ и лука́вствия бесо́в низложи́л еси́, преподо́бне,/ мона́шествующих недви́жимое основа́ние.

В нищете́ пожи́в, блаже́нне, доброде́тельми обогати́лся еси́,/ и, жития́ све́тлостию быв испо́лнен,/ преста́вился еси́ к Вы́шнему гра́ду, о́тче Пафну́тие,/ и мо́лишися изба́витися от бед ста́ду твоему́.

Богородичен: Святы́х Свята́го па́че смы́сла и естества́ породила́ еси́, Богоро́дице,/ освяще́ние, и избавле́ние, и оставле́ние грехо́в/ ве́рным хода́тайством Твои́м подаю́щи,/ Его́ сла́вящим воскресе́ние.

Песнь 5

Ирмос: Твой мир даждь нам, Сы́не Бо́жий:/ ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ем,/ Имя Твое́ имену́ем,/ я́ко Бог живы́х и ме́ртвых еси́.

Оте́ц си́рым был еси́ и пита́тель вдови́цам,/ скорбя́щим утеше́ние, оби́димым помо́щник,/ па́стырь и наста́вник ста́ду твоему́, преподо́бне Пафну́тие,/ и ны́не приле́жно моли́ся Владь́ще о нас.

Инок и́стинен был еси́, простра́ннаго пути́ удаля́яся, те́сный предпочита́я,/ дости́гл еси́ широты́ ра́йския и дре́ва жи́зни причаща́ешися,/ но и нас, ве́рою чту́щих тя, помина́й.

Се́рдце твое́ скрижа́ль чи́сту наше́дши,/ благода́ть Свята́го Ду́ха, о́тче Пафну́тие, обре́те,/ дарова́ тебе́ соверше́нно безстра́стие,/ ве́ру тве́рду и любо́вь нелицеме́рну.

Богородичен: Свяще́ния сень явля́ешися, Мари́е,/ скверне́нную сластьми́ окая́нную мою́ ду́шу освяти́/ и Боже́ственныя сла́вы прича́стника мя сотвори́.

Песнь 6

Ирмос: Проро́ка Ио́ну подража́я, вопию́:/ живо́т мой, Бла́же, свободи́ из тли/ и спа́си мя, Спа́се ми́ра, зову́ща: сла́ва Тебе́.

Стра́хом Христо́вым утверди́вся, преподо́бне,/ те́ло, и ду́шу, и ум очи́стил еси́ от вся́кия скве́рны,/ и́миже зарю́ прия́т трисо́лнечную, Богому́дре о́тче Пафну́тие всеблаженне.

Весь распя́лся еси́ ми́рови, о́тче Пафну́тие, Крест Христо́в на ра́мо взем, блаже́нне,/ и Того́ страсте́м подо́бяся, прича́стник был еси́ воскресе́ния и сла́вы лу́чшия,/ в не́йже нас помина́й.

Храм тя, вси ве́рнии, Свята́го Ду́ха ве́мы,/ храм бо благоле́пен воздви́гл еси́ Бо́гу, и Того́ Ро́ждшей именова́л еси́,/ и огра́ду ве́лию устро́ил еси́, и мона́хов мно́жество совокупи́л еси́./ И ны́не моли́твами твои́ми всяк неду́г отгоня́ется.

Богородичен: Ви́девши, Его́же родила́ еси́, Бо́га, от ме́ртвых воста́вша,/ ра́дости испо́лнилася еси́, Де́во Ма́ти Мари́е./ Того́ у́бо моли́ вся́ку печа́ль, Чи́стая, на́шего се́рдца до конца́ потреби́ти.

Песнь 7

Ирмос: Су́щим в пещи́ отроко́м Твои́м, Спа́се,/ не прикосну́ся, ниже́ стужи́ огнь,/ тогда́ трие́ я́ко еди́неми усты́ поя́ху/ и благословля́ху, глаго́люще:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Смотря́я бу́дущую жизнь, блаже́нне,/ ми́рови умертви́лся еси́ вои́стинну, я́ко со́лнце, возсия́в./ Страх Бо́жий восприи́м в се́рдцы твое́м, вселе́нную всю возвесели́л еси́ уче́ньми, вопия́:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Зря муче́ния та́мошняя мы́сленныма очи́ма и се́рдцем боле́знуя вы́ну,/ чи́сто житие́ пожи́л еси́, Богоблаже́нне, и к нестаре́ющейся преста́вился еси ́пи́щи,/ в не́йже нас, чту́щих тя, помина́й.

Украси́в доброде́тельми твое́ житие́, свя́то сконча́в твою́ жизнь,/ усну́л еси́, преподо́бне, сон ми́рен./ Те́мже спаса́й ста́до твое́ всегда́, твою́ па́мять пра́зднующия и вопию́щия:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Богородичен: Прему́дрость Ипоста́сную и Сло́во присносу́щное,/ Врача́ душа́м и те́лом поро́ждшая, я́звы и гное́ния души́ моея́ уврачу́й,/ лю́тыя и ле́тния се́рдца моего́ исцели́ боле́зни, Де́во.

Песнь 8

Ирмос: Его́же ужаса́ются А́нгели и вся во́инства,/ я́ко Творца́ и Го́спода,/ по́йте, свяще́нницы, просла́вите, о́троцы,/ благослови́те, лю́дие,/ и превозноси́те во вся ве́ки.

Подвиза́вся на земли́ зако́нно,/ ны́не ра́дуешися, преподо́бне, со святы́ми, Небе́сный обре́т поко́й,/ и соприча́стник был еси́ весе́лия тех и ра́дости, взыва́я:/ лю́дие, превозноси́те Го́спода во ве́ки.

Посто́м ум очища́я, кро́ток и незло́бив я́влься,/ на земли́ кро́тких живе́ши, Богому́дре, со все́ми пра́ведными и избра́нными поя́:/ лю́дие, превозноси́те Го́спода во ве́ки.

Олядене́вшую страстьми́ ду́шу мою́ очи́сти твои́ми к Бо́гу свяще́нными моли́твами/ и содержа́щего мя грехо́внаго плене́ния изба́ви, о́тче Пафну́тие Богоно́се, да, ра́дуяся, пою́:/ лю́дие, превозноси́те Го́спода во ве́ки.

Богородичен: Пощади́ нас, пою́щих Твое́, Го́споди, е́же от Де́вы, неизрече́нное рождество́,/ и изба́ви от стра́стных бед и скорбе́й рабы́ Твоя́/ мольба́ми Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, я́ко Милосе́рд и еди́н Человеколю́бец.

Песнь 9

Ирмос: Живоприе́мный исто́чник приснотеку́щий,/ светоно́сный свети́льник благода́ти,/ храм одушевле́нный, сень пречи́стую,/ небесе́ и земли́ простра́ннейшую,/ Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Я́ко у́тро, я́ко со́лнце, возсия́вши, па́мять твоя́, преподо́бне, ве́рных сердца́ просвеща́ет/ и тьму отгоня́ет душетле́нных страсте́й,/ ю́же соверша́юще, благоче́стно восхваля́ем тя ра́достными пе́сньми.

Я́ко в раи́, о́тче, воздержа́ния процве́л еси́ и, я́ко ма́слина, псало́мски яви́лся еси́,/ ли́ца и сердца́ на́ша помазу́я еле́ем трудо́в твои́х, о́тче Пафну́тие,/ благоче́стно чту́щих свяще́нную па́мять твою́.

Днесь нам возсия́ честна́я па́мять твоя́, преблаже́нне,/ просвеща́ющи ду́ши и телеса́ и страсте́й мглу отгоня́щи, преподо́бне,/ пода́ждь моли́твы твоя́, Пафну́тие о́тче, и наста́ви на стезю́ жи́зни./ Те́мже, досто́йно чту́ще тя, велича́ем.

Богородичен: Прие́мли, Пречи́стая Отрокови́це, Боже́ственную песнь,/ воздаю́щи благода́ть на Тя наде́ющимся, и мир испроси́ Це́рквам при́сно пода́ти,/ да всяк язы́к христиа́нский Тя велича́ет.